Ostopoikotti Haukiputaan

liikkeisiin

näyttää purevan, sen verran hiljaisilta liikkeet näyttävät olevan asiakkaista. Vai oletko erimieltä?

17

1720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikähän

boikotti, emmä mitään ole huomannut.
      Pakko kai se on kaupassa käydä kun nälkä suolissa kurnii, emmä ainakaan Oulusta ruokaa ala kuskaa tai hakkee.

• mieltähän

täytyy olla. Kauppa ei käy.

• katse uuteen

olen seurannut teitä pellejä, kyllä te jaksatte valittaa. ei ole helppo olla hAukiPutaalainen!

tervweisiä. Kiimingistä/ meille tullee ideaa, yrittäkää sitäkin vastustaa.(jos ei muuta tekemistä)

• se että

pökeröt liitoskannattajat tekevät mitä tahansa saadakseen haluamansa. Olette todella IDIOOTTEJA!

• boikotoivat

paikallisen liike-elämän konkurssiin.

• Eri mieltä

Hei, nyt on lama. Ostoboikotti on aivan huu haa propagandaa. Kyllä on huvittavaa tämä Ouluun liittyjien vouhotus. Hävetkää!

• hävettää...

Ouluun oltaisiin liittymässä, mutta tuo käytös on naurettavaa! Ei tässä mitään boikotoida, vaan Martinniemen Siwassa ja muissakin kaupoissa käydään samaan malliin, kuin ennenkin. Tämä boikotti on jonkun idiootin idea, toivottavasti loppuu tähän viestiin. Että pitää olla typerää!

• Nimim. 23v insinööriopiskelija
        hävettää... kirjoitti:

Ouluun oltaisiin liittymässä, mutta tuo käytös on naurettavaa! Ei tässä mitään boikotoida, vaan Martinniemen Siwassa ja muissakin kaupoissa käydään samaan malliin, kuin ennenkin. Tämä boikotti on jonkun idiootin idea, toivottavasti loppuu tähän viestiin. Että pitää olla typerää!

Aivan kukkuluuruu-hommaa tällanen "boikotointi". Voisitte vetää itsenne vaikka narun jatkoksi. Itse ainakin pyrin tukemaan paikallisia liikkeitä (muitakin kuin baareja, terveisiä kapakan boikotti väelle) vaikka olenkin opiskelija. Esim paikallisista kodinkoneliikkeistä olen saanut ostokseni usein edullisemmin kuin Oulun ketjumarketeista ja aina kohtuullisen hyvää palvelua kummastakin. Se on kiva sitten kun boikotoidaan ja saadaan palvelut ja työpaikat kuihtumaan täältä. Kirjakauppakin näköjään lopettaa. Ehdin onneksi ostamaan sieltä mittakaavaviivoittimen ennen lopettamista :( Lyödään jokainen Haukiputaan liike kiinni ja maksetaan sitten porukalla veroissa näiden lukuisten työttömien sosiaaliturvasta.

Olette te kyllä tyhmiä.

Täällä palstalla on muutenkin aivan turhaa vinkumista. Itse ainakin näen kotikuntani mukavana paikkana asua ja sen takia en ole Ouluun muuttanutkaan vaikka siellä opiskelen. On kohtuullisesti palveluja ja Oulu lähellä mikäli tarvii jotakin erikoisempaa. Lisäksi kasvatan omat lapseni myös mieluummin täällä, jossa olen itse kasvanut ja nauttinut siitä kun ei tarvinnut koulutiellä pelätä vaan sai rauhassa kulkea kouluun. Avovaimoni on viettänyt lapsuutensa Kaijonharjussa ja kokemukset eivät ole yhtä positiivisia.

Lisäksi meillä on kiiminkijoki, jossa on mukava kalastella ahventa ja rentoutua aina kesäisin.

• defacto
        Nimim. 23v insinööriopiskelija kirjoitti:

Aivan kukkuluuruu-hommaa tällanen "boikotointi". Voisitte vetää itsenne vaikka narun jatkoksi. Itse ainakin pyrin tukemaan paikallisia liikkeitä (muitakin kuin baareja, terveisiä kapakan boikotti väelle) vaikka olenkin opiskelija. Esim paikallisista kodinkoneliikkeistä olen saanut ostokseni usein edullisemmin kuin Oulun ketjumarketeista ja aina kohtuullisen hyvää palvelua kummastakin. Se on kiva sitten kun boikotoidaan ja saadaan palvelut ja työpaikat kuihtumaan täältä. Kirjakauppakin näköjään lopettaa. Ehdin onneksi ostamaan sieltä mittakaavaviivoittimen ennen lopettamista :( Lyödään jokainen Haukiputaan liike kiinni ja maksetaan sitten porukalla veroissa näiden lukuisten työttömien sosiaaliturvasta.

Olette te kyllä tyhmiä.

Täällä palstalla on muutenkin aivan turhaa vinkumista. Itse ainakin näen kotikuntani mukavana paikkana asua ja sen takia en ole Ouluun muuttanutkaan vaikka siellä opiskelen. On kohtuullisesti palveluja ja Oulu lähellä mikäli tarvii jotakin erikoisempaa. Lisäksi kasvatan omat lapseni myös mieluummin täällä, jossa olen itse kasvanut ja nauttinut siitä kun ei tarvinnut koulutiellä pelätä vaan sai rauhassa kulkea kouluun. Avovaimoni on viettänyt lapsuutensa Kaijonharjussa ja kokemukset eivät ole yhtä positiivisia.

Lisäksi meillä on kiiminkijoki, jossa on mukava kalastella ahventa ja rentoutua aina kesäisin.

Tällaisilla toimenpiteillä se talous saadaankin kuntoon. Mikset lähtisi ensi kerralla mukaan itse ehdokkaaksi niin saataisiin asiat kuntoon.

Tällaista se globaali markkinatalous vain on. Tavaraa ostetaan sieltä, missä se on halvinta. Harva opiskelijakaan enää nykyään jättää säästämättä rahojaan vain sen takia, että tukisi oman kylän liikkeitä. Kyllä se raha useimmiten kilahtaa verkkokauppojen kassaan. Tietysti on olemassa ihmisiäkin, joiden ei tarvitse huolehtia rahan käytöstään. Minä en kuulu niihin.

Mitä tulee työpaikkoihin niin suurempi huoli on säilyttää Haukiputaan työssäkäynti alueen siis Oulun työpaikat. Siellä ne Haukiputaan talouden kannalta suurimmat verotulot tulevat. Sen ja Haukiputaan palvelujen turvaamiseksi olisi yhdistyminen ollut järkevää.
        -defacto -

• da lai

se lama näkyy kunnissakin, siis myös Haukiputaalla.
        Hävettää !

• ilmaisu
        da lai kirjoitti:

se lama näkyy kunnissakin, siis myös Haukiputaalla.
        Hävettää !

"hävettää" on alkanut elämään Haukiputaalla kun keskustellaan politiikasta ja päättäjistä ja kunnan johdosta. Se ilmaisu on kyllä aivan mainio ja monet varmaankin samaa mieltäkin, minä olen ainakin.

• hävetä
        ilmaisu kirjoitti:

"hävettää" on alkanut elämään Haukiputaalla kun keskustellaan politiikasta ja päättäjistä ja kunnan johdosta. Se ilmaisu on kyllä aivan mainio ja monet varmaankin samaa mieltäkin, minä olen ainakin.

tätä lamaa en oo tehnyt, sen teki amerikan mummut alakujaan kun ostivat vaikka ei ollu varaa, ja pörssihuijari paperikauppiaat. Ostan eväät Litistä, siellä on halavinta. Saksaan mennöö voitot mutta menkööt vaan. Voitas liittyä muuten Hampuriin

• ingengöör
        defacto kirjoitti:

Tällaisilla toimenpiteillä se talous saadaankin kuntoon. Mikset lähtisi ensi kerralla mukaan itse ehdokkaaksi niin saataisiin asiat kuntoon.

Tällaista se globaali markkinatalous vain on. Tavaraa ostetaan sieltä, missä se on halvinta. Harva opiskelijakaan enää nykyään jättää säästämättä rahojaan vain sen takia, että tukisi oman kylän liikkeitä. Kyllä se raha useimmiten kilahtaa verkkokauppojen kassaan. Tietysti on olemassa ihmisiäkin, joiden ei tarvitse huolehtia rahan käytöstään. Minä en kuulu niihin.

Mitä tulee työpaikkoihin niin suurempi huoli on säilyttää Haukiputaan työssäkäynti alueen siis Oulun työpaikat. Siellä ne Haukiputaan talouden kannalta suurimmat verotulot tulevat. Sen ja Haukiputaan palvelujen turvaamiseksi olisi yhdistyminen ollut järkevää.
        -defacto -

Kyllä... Vähillä rahoillani mitä osa-aika töiltäni saan ja silloin tällöin kun voin nostaa opintotukea ostan sieltä mistä halvimmalla saan. En tarkoittanutkaan loppuun kilpailtuja verkkokortteja jossain verkkokupassa, vaan mm. TV:täni jonka sain Oulua myöten kilpailuttamalla Väiskin TV:stä ja koneesta halvimmalla. Samalla kun ostin TV:ni sain myös tallentavan digiboxin edullisemmin kuin muualta. Kone Markus taas myi minulle Oulun alueen edullisimman jääkaappi-pakastin yhdistelmän.

Tällä halusin sanoa että ei kannata välttää paikallisia yrittäjiä, koska "pikku paikkakunnalla kaikki on kallista" vaan mennä reilusti kysymään mihin hintaan tavaran saat, ja lisäksi tuntuvat kuljettavan isommat kamat kotiin veloituksetta mielellään.

Jokainenhan toki ostaa mistä haluaa ja opiskelijanakin edustaa niitä arvoja joita haluaa.

nimim. Toivottavasti saan asua aina Haukiputaalla

• hyvät kaupat

Haukiputaalla on hyvät, halvat ja lähelläolevat kaupat. Itse asioin mieluiten täällä. Siksi on vaikea ymmärtää yrittäjäyhdistyksen johdossa olevaa kööriä, joka vastustaa kuntaliitosta. Ehkä Samanttan omistaja poistaisi bussiliikenteen kokonaan, jotta kuntalaiset ei Ouluun pääsisi. Kuntaliitoksen tuoma bussihintojen halpeneminenko pelottaa? Mutta suurin osa yrittäjistä kokenee kuntarajat haittana, ja ei varmaan ymmärrä paikallisen yrittäjäyhdistyksne kannanottoja. Kuntaliitoksen myötä päästäisiin kehittämään yritystoimintaa Oulu seudun yrityspalveluiden ja Technopoliksen vanavedessä.

• säästäväinen

tuotteen sieltä missä se on edullisin,vertaan oulun halvimman ja putaan halvimpaan hintaan,mikäli saan jotain oulusta euronkaan halvemmalla niin kustannuksia kaihtamatta ajan ouluun aina.jos kaikki tekevät samoin syntyy todellinen hitakilpailu.
      usein täältä saa tuotteet samalla hinnalla:)

• meillä,,

ympäristöystävällinen ihminen! ajatella, ajelee ouluun euron halvemman tavaran perässä. Häpeä!

• Tuo häpeä-käsky
        meillä,, kirjoitti:

ympäristöystävällinen ihminen! ajatella, ajelee ouluun euron halvemman tavaran perässä. Häpeä!

Minua jotenkin etäännyttää. Ei meijän tarvi hävitä - mieluummin tehtäisiin, rakennettaisiin ja rakstettaisiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      177
      4995
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4376
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27