Elikäs olin verikokeessa. Ja tänään sain tulokset. Muuten oli hyvä. Tulos ei näyttäny diabetesta, mutta kuitenkin verensokeri oli koholla. Se sais olla 6.1 mutta oli jotain 6.4. Oon nyt 12 ja täytän kohta 13. Ei oo ollu oireita paitsi välillä huippaa. Ei muuta. Voisko olla diabetes?
Myös olin ollu sillon 12 h syömättä.
TARVIIN KIIREESTI APUA!!
11
839
Vastaukset
- os..
mitä kokeen tulos merkitsee. Ei tällä palstalla lääkärit vastaa. Diabetestä tuo lukema ei kuitenkaan ole, mutta ehkä on syytä ottaa uusia kokeita myöhemmin. Huippaaminen voi tuntua nopeasti ylös noustessa makuulta ja se on tavallista.
- normaali arvo
Tässä on eri-ikäisille normaalit verensokein paastoarvot:
Viitearvot
lapset, alle 7 vrk 2.9 - 6.5 mmol/l
lapset, 8 vrk - 16 v 3.8 - 7 mmol/l
aikuiset, yli 16 v 4 - 6.1 mmol/l
http://huslab.fi/cgi-bin/ohjekirja/tt_show.exe?assay=1471&terms=glukoosi
Sinun ikäiselläsi vasta yli 7 arvo on liian korkea. Aikuisilla raja on 6,1.- apuvaaa
Eli siis olin paastonnu.. Ja kuulemma sillon ei sais olla noin korkee..
- katso tuosta edell
apuvaaa kirjoitti:
Eli siis olin paastonnu.. Ja kuulemma sillon ei sais olla noin korkee..
Katso tuosta edell. ne on varmaan paastoarvoja, ja kyllä se sokerikin voi nousta esim. jos ei ole riittävästi juonut nestettä esim. edel.päivänä ennen koetta, ja jos olet syönyt paljon hiilihydraattia, ym. makeaa tms.
Älä hätiköi tuo arvo ei ole vielä hätyyttävä, kyllä lääkäri selittää ja kertoo sinulle asian.
Ole rauhallinen asian suhteen, luulempa että tämä ei ole mitään.
Kaikkea hyvää sinulle! - diab2
katso tuosta edell kirjoitti:
Katso tuosta edell. ne on varmaan paastoarvoja, ja kyllä se sokerikin voi nousta esim. jos ei ole riittävästi juonut nestettä esim. edel.päivänä ennen koetta, ja jos olet syönyt paljon hiilihydraattia, ym. makeaa tms.
Älä hätiköi tuo arvo ei ole vielä hätyyttävä, kyllä lääkäri selittää ja kertoo sinulle asian.
Ole rauhallinen asian suhteen, luulempa että tämä ei ole mitään.
Kaikkea hyvää sinulle!Maksa toimittaa paaston aikana sokeria verenkiertoon 12 tuntia edeltävistä syömisistä ja juomisista riippumatta.
- jos luet
Oletko saanut vastausta vaivaasi?
Jos satut lukemaan palstaa olisi kiva kuulla mitä tuli vastaukseksi?- apuvaaa
Eli en oo saanut.. nyt mitattii lääkäris ja oli 6.0. oon alottanu syömään nykyää terveellisesti..
- tai mitä et enää syö?
apuvaaa kirjoitti:
Eli en oo saanut.. nyt mitattii lääkäris ja oli 6.0. oon alottanu syömään nykyää terveellisesti..
Mitä muutoksia siirtyminen terveelliseen ruokavalioon tuo sinun osaltasi mukanaan? Jos saa kysyä ...
- sunnuntai kysyjä
apuvaaa kirjoitti:
Hei!
No tuo 6. ei ole vielä paljon, mutta ruokavaliolla saa paljon aikaiseksi, kasviksia paljon, lihaa, kalaa,hedelmiä, ruisleipää, kokojyväviljaa, kevyt-maito-tuotteet, jogurtit,
niillä saa jo paljon aikaan, ja liikuntaa myös.
Kerro joskus mitä kuuluu, minulla on braavur, tämä: tonnikalaa prk. vedessä, sekavihanneksia pussi,ruisleipää ja kevytlevite, ei nouse sokerit. - .....
sunnuntai kysyjä kirjoitti:
Hei!
No tuo 6. ei ole vielä paljon, mutta ruokavaliolla saa paljon aikaiseksi, kasviksia paljon, lihaa, kalaa,hedelmiä, ruisleipää, kokojyväviljaa, kevyt-maito-tuotteet, jogurtit,
Kerro joskus mitä kuuluu, minulla on braavur, tämä: tonnikalaa prk. vedessä, sekavihanneksia pussi,ruisleipää ja kevytlevite, ei nouse sokerit.pahemmin makuelämyksiäkään!
- Veijo Ruotsista
sunnuntai kysyjä kirjoitti:
Hei!
Kerro joskus mitä kuuluu, minulla on braavur, tämä: tonnikalaa prk. vedessä, sekavihanneksia pussi,ruisleipää ja kevytlevite, ei nouse sokerit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m884464Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013860Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363529- 513210
- 432822
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222382- 232096
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami161781Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351725