tojon vihaajalle muuta kuin jättää hänen purkauksensa omaan arvoonsa.Valitettavaa on että joku asiallinenkin kritiikki voi mennä hänen piikkiinsä,eikä kysyjä saa tarvitsemaansa tietoa.Luin näitä kirjoituksia ja huomasin katkeran käyneen sabotoimassa monilla sivuilla.Parhaiten pärjäämme kun itse kirjoittelemme tyynesti asioista.Minä odotan kuudetta avea ja edellisissä ei ole ollut mainittavia ongelmia,samoin tuttavilla ollut tojoja n.25kpl ilman isonpaa.Tottakai tojoissakin on vikoja ja onkin arvokasta että niitä käsitellään keskustelupalstoilla.Ja muistetaan nää on vaan autoja.
valitettavasti emme
22
1342
Vastaukset
- saako kysyä
"Minä odotan kuudetta avea ja edellisissä ei ole ollut mainittavia ongelmia",
Meilä on ollut vain Passatteja, 5-8 vuotta on yhtä pidetty ja yli 300 000 km,
Kolmas on käytössä ja olen saanut jo neljä tytärtäni lukioon,
nuo kuusi varmaa riittää koko elän ajakseni.
Jos noin usein vaihdat, kyllä jotain vikaa on ?- outlanderisti
Vaihtaa usein, niin ei ehdi tulla vikaa.
- vika-auto
outlanderisti kirjoitti:
sitä ehtii kolmenkin vuoden käytössä vikoja löytämään jos niitä tulee,ei aina tarvitse
olla kolmeatoista tai kolmeakymmentä vuotta
vanha auto...
kuten vaikkapa eräiden euromerkkien
parin vuoden välein ruostuvat ovet,
ikkoontuvat vetonivelet tai lakkoilevat
vesi- jä öljypumput,ylivoimaisesti paras esimerkki on kyllä eräs matkailuauton
alustanakin paljon
myyty italialainen tavara-automalli,
jonka voimansiirron pitäisi sentään
kestää työntekoa, mutta siitä leviää
viitonen ja kuutonen totaalisesti 50
tonnin välein... taitaa olla pelkästään roomalaisille pizzakuskeille suunniteltu,
tosin vastapainoksi kun pizzat eivät paina
paljon, tulee siellä nykivässä likenteessä
paljon taas vaihtamista, joten kestääkö sielläkään... - lisäksi
outlanderisti kirjoitti:
tärkeää on välirahan suuruus .Suhdanteet vaihtelee yllättävän nopeasti japitää olla koko ajan "hermolla" oikean vaihtohetken suhteen.Aina helponpaa tehdä kauppa kun sitä ei ole pakko tehdä.
- takia
kaikista jutuista täytyy aina väkisin yrittää kaivaa jotain AUTOVIKAA, tai kysellä jonkun ikää jne jne??? Jos joku vaihtaa autoa uuteen useammin se tuskin on vikojen syy. Itse ainakin haluan ajella uudella autolla ennemmin kuin 8 vuotiaalla vanhuksella.
Itse olen 22 vuoden aikana omistanut 7 autoa.
2 corollaa, 1 abarth tipon (toista fiatia ei ikinä tule), sekä 4 avensista. Toyoissa ei ikinä ole ollut mainittavia vikoja. Fiatissa senkin edestä. 2 corollaa ajoin 150000 asti ja avet noin 100000 asti.
Aveilla toki olisi voinut päästellä vaikka tuplat, mutta minkä takia täytyisi ajaa auto 300000 asti jonka jälkeen vaihtoarvo on huono???
Sehän on silkkaa tyhmyyttä.
Toki jos Passattimies haluaa ajella autoillaan 8 vuotta niin ajelkoon, muut saavat varmaankin vaihtaa autonsa vaikkapa 1 vuoden välein jos siltä
tuntuu.
Uusi Ave muuten on jo tilattu ja se on se kahdeksas!!!. Ähäkutti. - saako kysyä
outlanderisti kirjoitti:
ei ainakaan meille ole pahemmin vikoja tullut,
-80-90 luvulla meni takapönttöjä, ei niitäkään enää.
korkeintaan kerran on tehty jarruremppaa, vain yhdessä on kytkin vaihdettu.
yksikään ei ole edes pelotellut tielle jättämisellä.
Aivan hyvin on toiminut velipojan tojotatkin,
suurin syy on käyttäjässä. - saako kysyä
lisäksi kirjoitti:
tärkeää on välirahan suuruus .Suhdanteet vaihtelee yllättävän nopeasti japitää olla koko ajan "hermolla" oikean vaihtohetken suhteen.Aina helponpaa tehdä kauppa kun sitä ei ole pakko tehdä.
ei sellaisia suhdanteita OLE ETTÄ kannattaisi usein vaihtaa.
toiseksi, tuossa naapuri osti skodan, ajoi vuoden aikana koko auton kylkensä ovenpielleen.
vanhempi on myös joka asiassa todella huoleton,
eikä pikku naarmut merkitse mitään.
vanhemman saa myytyä myös suoraan ja saa sähköpostilla kysellä uusien autojen hintoja ja varusteita.
edelliset ostimme Porista ja Lahdesta, käteisalennusta sai perusmalliin vain 0,5 % enemmän, muta hyvin varustelusta sai todella paljon.
JA vaikka sovittiin auton luovutus ostopaikkakunnalle, tulikin se kuljetusautolla meidän paikkakunnalla liikkeeseen. - saako kysyä
takia kirjoitti:
kaikista jutuista täytyy aina väkisin yrittää kaivaa jotain AUTOVIKAA, tai kysellä jonkun ikää jne jne??? Jos joku vaihtaa autoa uuteen useammin se tuskin on vikojen syy. Itse ainakin haluan ajella uudella autolla ennemmin kuin 8 vuotiaalla vanhuksella.
2 corollaa, 1 abarth tipon (toista fiatia ei ikinä tule), sekä 4 avensista. Toyoissa ei ikinä ole ollut mainittavia vikoja. Fiatissa senkin edestä. 2 corollaa ajoin 150000 asti ja avet noin 100000 asti.
Aveilla toki olisi voinut päästellä vaikka tuplat, mutta minkä takia täytyisi ajaa auto 300000 asti jonka jälkeen vaihtoarvo on huono???
Toki jos Passattimies haluaa ajella autoillaan 8 vuotta niin ajelkoon, muut saavat varmaankin vaihtaa autonsa vaikkapa 1 vuoden välein jos siltä
tuntuu.
Uusi Ave muuten on jo tilattu ja se on se kahdeksas!!!. Ähäkutti.yritin vain hieman kasvattaa,
kun ei useallakaan ole ylimääräistä rahaa,
vaihto on hyvin kalista,
----------------
"mutta minkä takia täytyisi ajaa auto 300000 asti jonka jälkeen vaihtoarvo on huono???
Sehän on silkkaa tyhmyyttä."
Olen kyllä aivan eri mieltä tyhmyydestä.
(on meilläkin pankeissa yli 10 Avensiksen hinta,
viime kesänä ajateltiin vaihtoa, onneksi ei vaihdettu,
juuri eräs ajoi kaupan parkkipaikalla koko kyljen kasaan ja ja etupyörän vinoon, ajokunnottomaksi, kun saadaan kuntoon, menee vaihtoon meilläkin, mutta on pätevä syy) - lopio
vika-auto kirjoitti:
sitä ehtii kolmenkin vuoden käytössä vikoja löytämään jos niitä tulee,ei aina tarvitse
olla kolmeatoista tai kolmeakymmentä vuotta
vanha auto...
kuten vaikkapa eräiden euromerkkien
parin vuoden välein ruostuvat ovet,
ikkoontuvat vetonivelet tai lakkoilevat
vesi- jä öljypumput,ylivoimaisesti paras esimerkki on kyllä eräs matkailuauton
alustanakin paljon
myyty italialainen tavara-automalli,
jonka voimansiirron pitäisi sentään
kestää työntekoa, mutta siitä leviää
viitonen ja kuutonen totaalisesti 50
tonnin välein... taitaa olla pelkästään roomalaisille pizzakuskeille suunniteltu,
tosin vastapainoksi kun pizzat eivät paina
paljon, tulee siellä nykivässä likenteessä
paljon taas vaihtamista, joten kestääkö sielläkään...Tämä kyseinen Italialainen tavara-auto merkki on
kylläkin palvellut kunniakkaasti asunto-auto tehtävissä. Vaihdelaatikon särkymis ongelmat pitäisi olla Toyota miehille hyvinki tuttuja Hiacen takavuosilta. Ongelma on sama Vitonen on laatikossa ylempänä omalla akselilla ja jos auto tehty nk. harvalla vitosella ei voitelu riitä pienellä nopeudella.Tiheällä vitosella tuota ongelmaa ei ole.
Onhan asunto-auto käyttö toki pakettiauton rungolle eräänlainen kuningaslaji, johon ei ainakaan toistaiseksi Toyotalta ole löytynyt mitään sopivaa.Dynasta tuskin kukaan itseään vähänkään kunnioittva alkaisi sellaista tehdä.
Vai löydätkö toista käyttöä jossa auton akseleiden päällä on yli 3000 kg painoa yötä päivää. Aika iso osa laatikoiden särkymisistä juontaa juurensa vääränlaisesta ajotavasta - ostaa ja osaa
saako kysyä kirjoitti:
yritin vain hieman kasvattaa,
kun ei useallakaan ole ylimääräistä rahaa,
vaihto on hyvin kalista,
----------------
"mutta minkä takia täytyisi ajaa auto 300000 asti jonka jälkeen vaihtoarvo on huono???
Sehän on silkkaa tyhmyyttä."
Olen kyllä aivan eri mieltä tyhmyydestä.
(on meilläkin pankeissa yli 10 Avensiksen hinta,
viime kesänä ajateltiin vaihtoa, onneksi ei vaihdettu,
juuri eräs ajoi kaupan parkkipaikalla koko kyljen kasaan ja ja etupyörän vinoon, ajokunnottomaksi, kun saadaan kuntoon, menee vaihtoon meilläkin, mutta on pätevä syy)myydä sekä korjata itse eikä tarvi paljon tiepäällä ajella eikä muutenkaa arvosta uutta autoa,niin onhan se halvenpaa ja huolettomanpaa koloontumisen suhteen ja varsinkin nuorilla laittaa raha tärkeinpiin asioihin.
Tojon valttina on ollut sen vaihtoarvo.Tässä oma esimerkkilaskelma elävästä elämästä:ostimme isäni kanssa molemmat avet 1/99 ovh.noin 150000mk eli n.25000e.Nyt tilasimme avet ovh.33000e(saamme toukokuussa).Isä on ajanut omallaa n.60000km ja sai vaihdossa siitä 5000e eli väliraha 28000e.Minulle tämä on viides ave kymmenen vuoden aikana ja ajan vuodessa 30000-40000km.Välirahat ovat olleet :99-01(4000e);01-04(6000e);04-06(5000e) ja 06-09(8000e) .Kummallakin on siis samanlainen auto ja hänelle se maksaa nyt 28 25=53000e ja minulle 23 25=48000e ja minä olen ajanut autolla jossa on takuut voimassa.Tässä yksi esimerkki autoilun kustannuksista. - äåäpäo
ostaa ja osaa kirjoitti:
myydä sekä korjata itse eikä tarvi paljon tiepäällä ajella eikä muutenkaa arvosta uutta autoa,niin onhan se halvenpaa ja huolettomanpaa koloontumisen suhteen ja varsinkin nuorilla laittaa raha tärkeinpiin asioihin.
Tojon valttina on ollut sen vaihtoarvo.Tässä oma esimerkkilaskelma elävästä elämästä:ostimme isäni kanssa molemmat avet 1/99 ovh.noin 150000mk eli n.25000e.Nyt tilasimme avet ovh.33000e(saamme toukokuussa).Isä on ajanut omallaa n.60000km ja sai vaihdossa siitä 5000e eli väliraha 28000e.Minulle tämä on viides ave kymmenen vuoden aikana ja ajan vuodessa 30000-40000km.Välirahat ovat olleet :99-01(4000e);01-04(6000e);04-06(5000e) ja 06-09(8000e) .Kummallakin on siis samanlainen auto ja hänelle se maksaa nyt 28 25=53000e ja minulle 23 25=48000e ja minä olen ajanut autolla jossa on takuut voimassa.Tässä yksi esimerkki autoilun kustannuksista.Juuri näin, tuo on yksi tapa laskea autoilun kustannuksia, eikä siinä ole mitään väärää.
Se asia jota olen itse usein miettinyt - En yleensä osta uusia autoja: Mitä hyötyä toiselle ostajalle on auton korkeasta hyvityshinnasta? Mielestäni se on paremmin vain rasite. - vaihdoit?
ostaa ja osaa kirjoitti:
myydä sekä korjata itse eikä tarvi paljon tiepäällä ajella eikä muutenkaa arvosta uutta autoa,niin onhan se halvenpaa ja huolettomanpaa koloontumisen suhteen ja varsinkin nuorilla laittaa raha tärkeinpiin asioihin.
Tojon valttina on ollut sen vaihtoarvo.Tässä oma esimerkkilaskelma elävästä elämästä:ostimme isäni kanssa molemmat avet 1/99 ovh.noin 150000mk eli n.25000e.Nyt tilasimme avet ovh.33000e(saamme toukokuussa).Isä on ajanut omallaa n.60000km ja sai vaihdossa siitä 5000e eli väliraha 28000e.Minulle tämä on viides ave kymmenen vuoden aikana ja ajan vuodessa 30000-40000km.Välirahat ovat olleet :99-01(4000e);01-04(6000e);04-06(5000e) ja 06-09(8000e) .Kummallakin on siis samanlainen auto ja hänelle se maksaa nyt 28 25=53000e ja minulle 23 25=48000e ja minä olen ajanut autolla jossa on takuut voimassa.Tässä yksi esimerkki autoilun kustannuksista.--Välirahat ovat olleet :99-01(4000e);01-04(6000e);04-06(5000e) ja 06-09(8000e)---
Missä likkeessä vaihdoit 2006 mallisen Aven uuteen vain 8000 euron välirahalla? Mikä versio oli tämä 2006 mallinen ja paljonko ajettu - vinkki 2
vaihdoit? kirjoitti:
--Välirahat ovat olleet :99-01(4000e);01-04(6000e);04-06(5000e) ja 06-09(8000e)---
Missä likkeessä vaihdoit 2006 mallisen Aven uuteen vain 8000 euron välirahalla? Mikä versio oli tämä 2006 mallinen ja paljonko ajettulaitoin n.30kpl tarjouspyyntöjä joulukuussa ja sain 25kpl vastauksia.2.,3.,4. parhaat tarjoukset sain kuopio,salo ja loimaa.Maaliskuun alussa alkoi liikkeistä tulla yhteydenottoja ja haluja tarkastaa aienpia tarjouksia.Kaupat olin sopinut vuodenvaihteessa.Onnea kaupoille kun vaan pinna kestää itsellä venyttää kyllä myyjät tulee vastaan.Liike,jossa itse tein kaupat pyysi alunperin 10950e välirahaa.
- hessus..
takia kirjoitti:
tuntuu.
Uusi Ave muuten on jo tilattu ja se on se kahdeksas!!!. Ähäkutti.Fiateja ja toyotia...Toisaalta jos vertaa näitä kahta keskenään, voi sanoa toyotan olevan hieman luotettavampi. Mutta siihenpä ne erot jäävät.
Mutta tuo fiatin omistus saattaa selittää toyota- riippuvuuden, tai sitten on silkka kokemattomuus autojen suhteen kyseessä.
- sakemanni..
kuudes ave peräkkäin...hoh hoijjaa. Autoilun suola on vaihtaa merkkiä välillä, kun tuota vaimoa ei voi vaihtaa säännöllisesti niin sitten edes auto..
Itse en ole merkkiuskollinen, vaihdan aina parempaan. Ja olen omistanyt kerran toyotankin.- jos jonkinlaisia
autoja kun tein niillä kauppaakin.Omaan käyttöön otin ensimmäisen tojon 98 enkä ole sen jälkeen muita harkinnut.Onneksi on niitäkin ,jolle voin muita merkkejä painaa .
- se hieman
Avensiskin on joka kerta parantunut. Mikäli olisi huonontunut, en olisi vaihtanutkaan.
Luuletko tosiaan että kyseessä on pelkkää merkkiuskollisuutta. Sanotaan vaikka että kyseessä on paremminkin laatu ja luotettavuus uskollisuus. Merkkiuskollisuutta kyllä siinä mielessä, että toyota vaan on luotettavuudessan yksi maailman parhaista. Eikä ne muutkaan ominaisuudet niin kovin kaukana ole tuplasti kalliimmista sakemanneista. - on yksinkertaista liikkellä
se hieman kirjoitti:
Avensiskin on joka kerta parantunut. Mikäli olisi huonontunut, en olisi vaihtanutkaan.
Luuletko tosiaan että kyseessä on pelkkää merkkiuskollisuutta. Sanotaan vaikka että kyseessä on paremminkin laatu ja luotettavuus uskollisuus. Merkkiuskollisuutta kyllä siinä mielessä, että toyota vaan on luotettavuudessan yksi maailman parhaista. Eikä ne muutkaan ominaisuudet niin kovin kaukana ole tuplasti kalliimmista sakemanneista.Kovin on yksinkertaista porukkaa liikkeellä. Ei voi muuta sanoa. Saatanan kusipäät
- kovinkin
on yksinkertaista liikkellä kirjoitti:
Kovin on yksinkertaista porukkaa liikkeellä. Ei voi muuta sanoa. Saatanan kusipäät
yksinkertaista porukkaa liikkeellä, jos pitävät automerkistä joka on luotettava ja kestävä???
Tuossa laatu-uskollisuudessa on pointti että tietää minkä laatuisen auton saa kun ostaa esim. toyotan. Lyhyillä koeajoilla ei saa kovin hyvää kuvaa mistään autosta, joten jos on vuosia ajanut luotettavalla merkillä, miksi vaihtaa toiseen pelkästään sen takia kun muut sanovat sen olevan preeeemiumia, varsinkin näillä palstoilla... Jos taas puhutaan 'yksilöllisyydestä', sitä saa kyllä eurooppalaisistakin merkeistä hakea. Markettien parkit aina täynnä farmari volvoja ja farkku passatteja. Hyvä kun omistaja omansa löytää. Niin paljon noita esim. passatteja saksasta tuodaan että ei paljoa enää kiinnosta moiset kansanautot. - sakemanni..
kovinkin kirjoitti:
yksinkertaista porukkaa liikkeellä, jos pitävät automerkistä joka on luotettava ja kestävä???
Tuossa laatu-uskollisuudessa on pointti että tietää minkä laatuisen auton saa kun ostaa esim. toyotan. Lyhyillä koeajoilla ei saa kovin hyvää kuvaa mistään autosta, joten jos on vuosia ajanut luotettavalla merkillä, miksi vaihtaa toiseen pelkästään sen takia kun muut sanovat sen olevan preeeemiumia, varsinkin näillä palstoilla... Jos taas puhutaan 'yksilöllisyydestä', sitä saa kyllä eurooppalaisistakin merkeistä hakea. Markettien parkit aina täynnä farmari volvoja ja farkku passatteja. Hyvä kun omistaja omansa löytää. Niin paljon noita esim. passatteja saksasta tuodaan että ei paljoa enää kiinnosta moiset kansanautot.nyt ovat yhtä-äkkiä kadonneet, kun marketin parkkipaikat ovat volvoja ja passatteja täynnä??
Tarkoitatko siis että toyotan myynti hiipuu ja hiipuu.... - donnerwetter..
kovinkin kirjoitti:
Tuossa laatu-uskollisuudessa on pointti että tietää minkä laatuisen auton saa kun ostaa esim. toyotan. Lyhyillä koeajoilla ei saa kovin hyvää kuvaa mistään autosta, joten jos on vuosia ajanut luotettavalla merkillä, miksi vaihtaa toiseen pelkästään sen takia kun muut sanovat sen olevan preeeemiumia, varsinkin näillä palstoilla... Jos taas puhutaan 'yksilöllisyydestä', sitä saa kyllä eurooppalaisistakin merkeistä hakea. Markettien parkit aina täynnä farmari volvoja ja farkku passatteja. Hyvä kun omistaja omansa löytää. Niin paljon noita esim. passatteja saksasta tuodaan että ei paljoa enää kiinnosta moiset kansanautot.Kyllä siinä harmaan toipotan omistaja ahistuu farkkuvolvojen ja - passattien puristuksessa kantaesaan hernekeittoja marketista.
Ei sen puoleen, hernekeitto on kyllä takuulla luotettavaa ja helppovalmisteista perusruokaa jonka valmistuksessa ei voi epäonnistua, ..:) - hitaanpikin
donnerwetter.. kirjoitti:
Kyllä siinä harmaan toipotan omistaja ahistuu farkkuvolvojen ja - passattien puristuksessa kantaesaan hernekeittoja marketista.
Ei sen puoleen, hernekeitto on kyllä takuulla luotettavaa ja helppovalmisteista perusruokaa jonka valmistuksessa ei voi epäonnistua, ..:)älyää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455120Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1161618Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151429Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481339- 131163
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171037Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41030Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76989Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah59805Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27783