naisten päivän

kunniaksi pukeutuisitko

päiväksi...

...burkhaan?

Tässä erittäin hieno ja koristeellinen sellainen:
http://www.indiamart.com/ni/pcat-gifs/profile/burkha.jpg

Tämäkin on väriltään kaunis joskin muutoin aika karu:
http://therealrevo.com/blog/wp-content/uploads/2008/12/burkha1.jpg

Usein me länsimaiset ihmiset unohdamme ettei länsimainen pukeutumiskoodi ole globaalisti kovinkaan yleinen. Seksuaalisuuden esilletuominen paljaalla pinnalla ei ole kaikkialla maailmassa hyväksyttävää. Silti seksuaalivähemmistöjen ongelmat ovat kaikkialla samat. Homo tai lesbo maailman toisella puolella saa kokea samaa syrjintää kuin me suomalaiset täällä sisäsiittoisessa ja syrjäisessä takapajulassamme. Peittävä asu ei pelasta tai suojaa vaikka se meistä voi siltä tuntuakin. Burkhaan pukeutunut afganistanilainen lesbo ei sen suojaisemmassa asemassa kuin suomalainen minihameinen siskonsa.

Haluaisitko pukeutua päiväksi burkhaan tai johonkin muuhun koristeelliseen etniseen asuun? Teko jolla voisi osoittaa että olemme kaikki yhtä ja samaa, toisistamme välittäviä ja rakastavia ihmisiä.

4

413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vedä sinä kiltti päällesi

      sekä verkkosukat. Pistä munat pussiin, etteivät pökötä,

    • suvaitsevaisuus

      miksipä en. naisten päivään on aikaa mutta eihän se ajatustasi huononna. monikulttuurista rakkauden sanomaa.

    • Laumasielu

      Sehän on siis se asu, jossa näyttää jättimäiseltä sulkapallolta? Suomessa on kai naamioituneena kulkeminen kielletty julkisella paikalla. Olisikin muuten hauska ajatus mennä naistenbileisiin burkha yllä ja kaikilla muillakin tietysti olisi. Kukaan ei tietäisi kuka kukin on. Muuta kuin käsikopelolta...

      • heh, heh!!!!

        Toden totta aika hauska idea. Kaikille vaan burkhat päälle ja vaik rukousmattokin kainaloon :D Pitäiskö mukaan kutsua myös ihan oikeita musliminaisia burkhissaan. Sitten vaan veikkaileen kuka on kuka :D

        Burkhista tuli vielä mieleen että tuttu oli kerran sellaisessa seminaarissa olikohan Caisassa missä opetettiin pukemaan kaapu oikeaoppisesti. Ei oo ihan yksinkertainen juttu voin kertoa.

        Sitten vielä...tätä burkha ideaa vois laajentaa vaikka homomarsseille osoitukseksi suvaitsevaisuudestamme ;-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1034
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      908
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      693
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      469
    Aihe