Jees, elikkäs olisiko kenelläkään kokemuksia tuosta 200 heppaisesta H turbo astrasta?
Kiitos jo etukäteen järkevistä vastauksista!
Kokemuksia astran 2.0 Turbo:sta???
12
5468
Vastaukset
- GT-luokan laite
Hei! Minulla oli tilaisuus ajaa kesällä 2006 muutamassa päivässä yli 1000 kilometriä Astra 2.0 Turbo GTC:llä. Kyseseessä on todella hieno ajokki, jossa tehoa todellisuudessa on noin 220 hevosvoimaa. Tämä mitattiin VM:n käyttötestin yhteydessä. Mikä parasta, auton ajo-ominaisuudet myös riittävät tuon tehon käsittelyyn. Auto on todellinen nautinto ajaa. Kone on kyllä erittäin janoinen ja janoon nähden bensatankki on aivan liian pieni. Lisäksi sähköviat saattavat olla ongelma.Koneen päästöt ovat myös melkoiset. Mutta jos kulutuksesta ja päästöistä viis, niin kertakaikkiaan joutuisaa kyytiä tarjoava auto.
- Tiedonhakuinen
Kiitos järkevästä vastauksesta! Pitääkö tosiaan paikkaansa,että todellisuudessa tuossa autossa olisi 220 hevosvoimaa? 0-100 ilmoituksetkin on päin honkia, jokainen nettisivu ilmoittaa aivan eri lukemat... Vakiovika taitaa olla aina astroissa käsijarru..
- yli 200hv
Tiedonhakuinen kirjoitti:
Kiitos järkevästä vastauksesta! Pitääkö tosiaan paikkaansa,että todellisuudessa tuossa autossa olisi 220 hevosvoimaa? 0-100 ilmoituksetkin on päin honkia, jokainen nettisivu ilmoittaa aivan eri lukemat... Vakiovika taitaa olla aina astroissa käsijarru..
Opel Astra 2.0 GTC Turbo oli Vauhdin Maailma-lehden käyttötestiautona v. 2006 ja silloin nuo tehot mitattiin hyvin tarkkaan, taisi löytyä 218 hevosvoimaa. Kiihtyvyys 0-100 km/h mitattiin ja se oli 7,8 s. Huippua ei mitattu, mutta kukaan ei epäillyt etteikö auto kulkisi noin 240 km/h. Koko testin loppuraportti julkaistiin VM:ssä vuoden 2006 ja 2007 taitteen vaiheilla. Lukumalla jutun tiedät autosta kaiken. Se kulutus ei sitten todellakaan ole pientä. 53 litran tankilla ei aina päässyt edes 400 kilometriä. Siis jos kaasujalka ei ollut taloudellisuus asennossa.Sääli muuten ettei malli ole enää Suomessa myynnissä. Kaikki kunnia 1,6 turbolle, mutta 2-litraisen tehot ja vääntö todella puraisee.
- tiedonhakuinen
yli 200hv kirjoitti:
Opel Astra 2.0 GTC Turbo oli Vauhdin Maailma-lehden käyttötestiautona v. 2006 ja silloin nuo tehot mitattiin hyvin tarkkaan, taisi löytyä 218 hevosvoimaa. Kiihtyvyys 0-100 km/h mitattiin ja se oli 7,8 s. Huippua ei mitattu, mutta kukaan ei epäillyt etteikö auto kulkisi noin 240 km/h. Koko testin loppuraportti julkaistiin VM:ssä vuoden 2006 ja 2007 taitteen vaiheilla. Lukumalla jutun tiedät autosta kaiken. Se kulutus ei sitten todellakaan ole pientä. 53 litran tankilla ei aina päässyt edes 400 kilometriä. Siis jos kaasujalka ei ollut taloudellisuus asennossa.Sääli muuten ettei malli ole enää Suomessa myynnissä. Kaikki kunnia 1,6 turbolle, mutta 2-litraisen tehot ja vääntö todella puraisee.
Olisiko sinulla mahdollisesti linkkiä kyseiselle testille?? Kiitoksia etukäteen!
- AstraH
Nyt on mittarissa 67 tkm 2006 Astra H sportissa ja vieläkin naurattaa. Mainio kone, eikä ihan niin janoinen kuin kuvitellaan. Maantiellä satasta, kulutus n. 7,2 l/100. Kaupungissa sitten menee eri tahtiin, mutta kun ei voi ajaa rauhallisesti :).
- Tiedonhakuinen
Aivan samaa mieltä kanssasi tuosta kulutuksesta... vakionopeussäätimen kun olen säätänyt noin 90km/h, kulutus on usein alle 7L.. toki kaupungilla pyörre käy tankissa usein ;) amisbemareita mukava jätellä taakse =)
- vaikutusta?
Aivan samaa mieltä kanssasi tuosta kulutuksesta... vakionopeussäätimen kun olen säätänyt noin 90km/h, kulutus on usein alle 7L.. toki kaupungilla pyörre käy tankissa usein ;) amisbemareita mukava jätellä taakse =)
Onko teillä faktaa sport-napin vaikutuksesta? Ohjekirjan mukaan vaikuttaa ohjaukseen (en ole itse kiinnittänyt huomiota) ja kaasun reagointiin. Auton luonne muuttuu kyllä todella herkästi kaasuun reagoivaksi, mutta vaikuttaako tuo nappi moottoriin?
Pirun mukava auto kyllä ajaa. Kulutus ja pieni tankki tosiaan ainoat miinukset.
Takakonttiinkin meni jopa 2 isoa matkalaukkua, joten tiloistakin löytyy ihan ok. - Tiedonhakuinen
vaikutusta? kirjoitti:
Onko teillä faktaa sport-napin vaikutuksesta? Ohjekirjan mukaan vaikuttaa ohjaukseen (en ole itse kiinnittänyt huomiota) ja kaasun reagointiin. Auton luonne muuttuu kyllä todella herkästi kaasuun reagoivaksi, mutta vaikuttaako tuo nappi moottoriin?
Pirun mukava auto kyllä ajaa. Kulutus ja pieni tankki tosiaan ainoat miinukset.
Takakonttiinkin meni jopa 2 isoa matkalaukkua, joten tiloistakin löytyy ihan ok.Mulla toi sport napin painallus muuttaa autoa aivan erillaiseksi. Kaasu muuttuu täysin erillaiseksi, ohjaus paljon napakammaksi. Kiihtyvyys on aivan eri luokkaa, kun nappi on pohjassa. mielenkiinnolla ajelen nyt pelkästään sport -nappi pohjassa ja katson kuinka paljon kulutus muuttuu...
- Tiedonhakuinen
Mulla toi sport napin painallus muuttaa autoa aivan erillaiseksi. Kaasu muuttuu täysin erillaiseksi, ohjaus paljon napakammaksi. Kiihtyvyys on aivan eri luokkaa, kun nappi on pohjassa. mielenkiinnolla ajelen nyt pelkästään sport -nappi pohjassa ja katson kuinka paljon kulutus muuttuu...
Tuosta sport -napista... Luin äsken OCF:n sivuilta seuraavaa: "ohjelman lupauksethan on 200 ilman sporttia ja 235 sportin kanssa" Eli aikamoinen ero pitäisi syntyä =) Ja toiselta sivultakin luin että maksimitehot tuosta on vakiona 230HP..
- siinä...
Tuosta sport -napista... Luin äsken OCF:n sivuilta seuraavaa: "ohjelman lupauksethan on 200 ilman sporttia ja 235 sportin kanssa" Eli aikamoinen ero pitäisi syntyä =) Ja toiselta sivultakin luin että maksimitehot tuosta on vakiona 230HP..
230 heppaa voi olla kun OPC mallissa on 240hv.
- Tiedonhakuinen
siinä... kirjoitti:
230 heppaa voi olla kun OPC mallissa on 240hv.
VM oli testissään penkittänyt autosta 220 heppaa.
- apina
VM oli testissään penkittänyt autosta 220 heppaa.
joopa joo....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311031
- 535269
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452483- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131731Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421594Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351206Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6956Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952