Elikkäs saako "päältäajettavalla ruohonleikkurilla" ajaa tien piennarta/pyörätietä, ja saako kyseistä ajoneuvoa parkeerata yleiselle parkkipaikalle? Kiitos
Ruohonleikkurin ajaminen yleisellä tiellä
21
14873
Vastaukset
- ........
Ajoneuvolaissa luetellaa ne härvelit, joilla saa ajaa yleisillä teillä. Ruohonleikkuria ei sieltä löydy, joten ajelu yleisillä teillä on kiellettyä.
Pysäköiminen taas on sallittu, jos se ruohonleikkuri tuodaan vaikka peräkärryllä parkkipaikalle.- saanut ajaa.
Tuli tässä yhtenä Juhannuksena todettua,että ruohonleikkurilla ei kannata ajella.Meni ajokortti ja tuli vielä sakot kaupan päälle.Tämä kaikki vain siitä,kun 1.5 promilen kenttähumalassa tuli ahaa elämys lähteä kaverille kaymään ja eihän autolla saa kännissä ajaa,niin ei muuta kuin pihalta leikkuri alle ja köröttelemään maantietä myöten kaverille.20 kilometrin päähän(eväät mukana).Enpähän perille saakka kerennyt,kun noutaja tuli.
- sr57ye6hgj
Päältä ajettava ruohonleikkuri on moottorityökone. Tarttet traktorikortin ja laite pitää rekisteröidä.
- Anonyymi
saanut ajaa. kirjoitti:
Tuli tässä yhtenä Juhannuksena todettua,että ruohonleikkurilla ei kannata ajella.Meni ajokortti ja tuli vielä sakot kaupan päälle.Tämä kaikki vain siitä,kun 1.5 promilen kenttähumalassa tuli ahaa elämys lähteä kaverille kaymään ja eihän autolla saa kännissä ajaa,niin ei muuta kuin pihalta leikkuri alle ja köröttelemään maantietä myöten kaverille.20 kilometrin päähän(eväät mukana).Enpähän perille saakka kerennyt,kun noutaja tuli.
Kova
- Anonyymi
sr57ye6hgj kirjoitti:
Päältä ajettava ruohonleikkuri on moottorityökone. Tarttet traktorikortin ja laite pitää rekisteröidä.
Höpöhöpö
- kyllä voi...
sillä voi ajella, kunhan muistaa seuraavat asiat:
Eli tänäpäivänä moottorityökoneilla, kuten moottorikelkalla, mönkijällä saa ylittää tien ja ajaa tarvittaessa maasto-olosuhteista johtuen tarvittavan matkan. Tässä tapauksessa ruohonleikkuri tulee kuitenkin vakuuttaa ja siihen on asennettava tarvittavat vilkku ja valolaitteet. Tehoiltaan leikkurit ovat sellaiset, että sen kuljettamiseen riittää todennäköisesti T-kortti. Lähes kaikissa kaupungeissa näkee kesäisin ruoholeikkureita liikenteessä, jotka ovat vakuutettuja, olisi kohtuutonta siirtää peräkäryillä pieniä matkoja kohteesta toiseeen. En silti suosittele käyttämään leikkuria yleisenä kulkupelinä, se on tehty ruohon leikkamista varten ei torirallia varten.- 47jykyot8h
Kyllä sillä tiellä saa ajaa jos on rekisteröity
- Anonyymi
47jykyot8h kirjoitti:
Kyllä sillä tiellä saa ajaa jos on rekisteröity
Entä jos on yamaha r1:sen kone saako silloin ajaa?
- lökö
Kiitos vastauksistanne. Taitaa jäädä tämäkin reissu tekemättä.
- Random69
Saako ruohon leikkurilla ajaa kävely tiellä jos se on sähkörollatorin kokoinen ja leikkuri otettu pois
- luuki
Saa jos se on rekisteröity ja sulla on traktorikortti
- Anonyymi
MINÄ AJOIN VIIME KESÄNÄ RUOHONLEIKKURILLA TIELLÄ EIKÄ TAPAHTUNUT MITÄÄN POLIISIT EI ONNEKSI NÄHNEET EIKÄ KUKAAN ILMOITTANUT MINUSTA POLIISILLE :D OLIN MENOSSA ISKÄN KAVERIN LUO LEIKKAAMAAN NURMIKKOA KONEENA MINULLA ON HUSQVARNAN 214 MALLIN ETULEIKKURI
- Anonyymi
ON muuten vaarallinen laite. Lähipiirissä kaksi kuoleman tapausta, kun on jääty kaatuvan leikkurin alle.
- Anonyymi
Mietin että voisiko pikkutiellä ajaa leikkurilla jos menee kylätietä vaan 100- 150m
- Anonyymi
Kyllä täällä isännät ajelee vaikka matka on kilometri ja, on tiehoitokunnan tie ja ilman rekisteriä.
- Anonyymi
Varkadessa on kylä Harjuranta ,siellä näköjään saa ajella yleisillä teillä kaikilla koneilla eikä ole rekisterissä
- Anonyymi
Joopa joo näitä isäntiä ei koske mikään laki ja virkavalta ummistaa silmät
- Anonyymi
Juuri nyt juhannusaattona,
- Anonyymi
joo oon ite
- Anonyymi
Ruohonleikkurilla saa jaa nurmikolla maanomistajan luvalla. Ei missään muualla.
- Anonyymi
Ajoneuvot jotka eivät kulje yli 15km tunnissa ei tarvii rekisteröidä on lakipylälässä mainittu...mikään ruohonleikkuri ei kulje näin kovaa joten niillä saa ajaa kuten polkupyörällä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984