Opiskelen tällä hetkellä lähihoitajaksi nuorisoasteen koulutuksena ja kohta on toinen vuosi pulkassa. Näin ollen jäljellä on enää viimenen vuosi (koulutusohjelmaopinnot), jonka olen ajatellut suorittaa iltaopiskeluna, sillä valitsemaani koulutusohjelmaa ei järjestetä päiväopetuksena.
Kai Kelan tuet toimii samalla tavalla tässäkin? Mitenkäs sitten ruokaraha, jonka tähän mennessä on amiksessa saanut käytettyä kelakorttia ruokalassa vinguttamalla; saako iltaopiskelijat sitä rahana?
Iltaopiskelijaksi - tuet?
9
306
Vastaukset
- itse...
Katsopa Kelan sivuilta ihan itse. Sieltä löytyy opintotuesta paljon tietoa, mm. se mihin opintoihin saa tukea.
- teppe
Mutta ainakaan tuosta ravitsemuspuolesta en tietoa löytänyt...
- että mitä?
teppe kirjoitti:
Mutta ainakaan tuosta ravitsemuspuolesta en tietoa löytänyt...
Heh... siis luuletko tosiaan, että siellä on aloittain eritelty mille alalle saa tukea ja mille ei? Voi hyvänen aika.
Lue sieltä yleiset tuen saamisen ehdot eri koulutusASTEILLA ja eri koulutusMUODOISSA. Alalla ei ole mitään tekemistä sen kanssa saako tukea vai ei. - lollol, ja sitten asiaan
että mitä? kirjoitti:
Heh... siis luuletko tosiaan, että siellä on aloittain eritelty mille alalle saa tukea ja mille ei? Voi hyvänen aika.
Lue sieltä yleiset tuen saamisen ehdot eri koulutusASTEILLA ja eri koulutusMUODOISSA. Alalla ei ole mitään tekemistä sen kanssa saako tukea vai ei.Heh, siis etkö osaa lukea? Onpas noloa tulla kuittailemaan muille noilla älynlahjoilla. "Ruokapuoli" tarkoitti tuossa viestissä ruokailua, ei amiksen kokkilinjaa.
Mutta itse asiaan, iltaopiskeluun ei tukia saa, koska Kela katsoo sen automaattisesti "harrastetoiminnaksi". Myöskään ilmaista ruokaa eivät iltaopiskelijat saa. Jos haluat tukien kanssa viimeisen vuoden suorittaa, niin varmaankin kannattaa vaihtaa paikkakuntaa. Kyllä jostain päin Suomea varmasti löytyy haluamasi koulutusohjelma päiväopintoina. - teppe
lollol, ja sitten asiaan kirjoitti:
Heh, siis etkö osaa lukea? Onpas noloa tulla kuittailemaan muille noilla älynlahjoilla. "Ruokapuoli" tarkoitti tuossa viestissä ruokailua, ei amiksen kokkilinjaa.
Mutta itse asiaan, iltaopiskeluun ei tukia saa, koska Kela katsoo sen automaattisesti "harrastetoiminnaksi". Myöskään ilmaista ruokaa eivät iltaopiskelijat saa. Jos haluat tukien kanssa viimeisen vuoden suorittaa, niin varmaankin kannattaa vaihtaa paikkakuntaa. Kyllä jostain päin Suomea varmasti löytyy haluamasi koulutusohjelma päiväopintoina.harrastetoimintaa vaikka on päätoiminen opiskelija?
- lollol jne.
teppe kirjoitti:
harrastetoimintaa vaikka on päätoiminen opiskelija?
Iltaopiskelua ei katsota päätoimiseksi. Yleensä iltatunnit alkavat joskus klo 15-16 ja loppuvat viimeistään klo 21. Tunteja tulee korkeintaan 5-6 illassa. Ennen tuntien alkamista ehtisit hyvin tekemään 8-tuntisen päivän jossain muualla. En tiedä miten Kela tuon asian selittää, mutta niin se vain on, ettei iltaopiskeluun tukia saa. Omat iltaopiskeluni rahoitin käymällä päivällä toista koulua.
- teppe
lollol jne. kirjoitti:
Iltaopiskelua ei katsota päätoimiseksi. Yleensä iltatunnit alkavat joskus klo 15-16 ja loppuvat viimeistään klo 21. Tunteja tulee korkeintaan 5-6 illassa. Ennen tuntien alkamista ehtisit hyvin tekemään 8-tuntisen päivän jossain muualla. En tiedä miten Kela tuon asian selittää, mutta niin se vain on, ettei iltaopiskeluun tukia saa. Omat iltaopiskeluni rahoitin käymällä päivällä toista koulua.
Kelan täti kertoi että voi hyvinkin saada tukea iltaopiskeluun. Kyseisessä koulussa tällä hetkellä pyörivät iltaopiskelulinjat ovat tuettuja joten todennäköisesti myös se, mihin itse olen menossa.
- lollol jne.
teppe kirjoitti:
Kelan täti kertoi että voi hyvinkin saada tukea iltaopiskeluun. Kyseisessä koulussa tällä hetkellä pyörivät iltaopiskelulinjat ovat tuettuja joten todennäköisesti myös se, mihin itse olen menossa.
Olisi kiva kuulla, milä perustein sitten jonnekin iltalinjalle saa tukea ja jonnekin ei? Onko esim. tuntimäärällä jotain merkitystä? Mikä koulu mahtaa olla kyseessä?
- teppe
lollol jne. kirjoitti:
Olisi kiva kuulla, milä perustein sitten jonnekin iltalinjalle saa tukea ja jonnekin ei? Onko esim. tuntimäärällä jotain merkitystä? Mikä koulu mahtaa olla kyseessä?
kelan täti ei mennyt. Katsoi koneelta kyseisen oppilaitoksen (Varia) tietoja ja sieltä kertoi nykyisten linjojen olevan tuettuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756