Ablaation jälkeen?

taneski

Millaisia tuntemuksia ablaation jälkeen kuuluu olla? Tulee rytmäreitä vielä jonkin aikaa ja loppuvat vasta kun arvet ym. parantuneet vai pitäisikö loppua heti? Minun ablaatiostani 4 pv ja tulut rytmäri (lievä) jo muutaman kerran. Ihan pienenkin kävelylenkin jälkeen..

Entä miten pian uskaltaa harrastaa jo hieman rankemmin?

15

10997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhoja juttuja alempaa?

      Kirjoitin samoista asioista itsekin n.kuukausi sitten.Itselläni oli pari viikkoa tiheä syke ja runsaasti lisälyöntejä ablaation jälkeen.Kävinpä sairaalassakin ensiavussa pari pvää ablaation jälkeen,kun runsas eteisperäinen lisälyöntisyys säikäytti.Ja mitään hätää ei ollut,vaan kuuluvat asiaan,sanoivat Meilahden sydäntutkimusosastolta.
      Nyt siis jo rauhoittuneet,ja olen aloittanut kuntosaliharjoittelun taas kuukausien jälkeen.Kyllä on hieno tunne,kun voi treenata pelkäämättä tykytyksen alkamista.
      Jos sulla oli onnistunut ablaatio,ei komplikaatioita jne.niin uskoisin että sullakin lisärit kuuluu asiaan.

      • 7 tuntia magneeteissa

        Minulla diagnoosina kohtauksittainen eteisvärinä ja eteislepatus. Toimenpiteen alkaessa oli sinusrytmi joka muuttui eteisvärinäksi hoidon aikana ja jatkuu edelleen. Eilen piti myös minun käydä Meikun päivystyksessä kun tuli tuo lepatus siihen päälle, nostaa sykkeen ja tekee todella sairaan olon. Näissä värinäjutuissa täytyy odotella 3-6 kk ennenkuin tuloksen näkee.
        Ei muuta kun positiivista ajattelua ja odottelua kaikille jotka tässä tilanteessa ovat ja kiitos asiallisista kirjoituksista.


    • Nimetön

      Minä kärsin 8-vuotta flimmeristä. Tavallinen ablaatio ei auttanut lainkaa. Noin kolme vuotta sitten minulle tehtiin KEUHKO- ISOLAATIO. ( ablaatio ) Sinusrytmi napsahti kohdalleen. Noin viikon kuluttua lopetin marevaanin, ja beetasalpaajat. Elämä alkoi uudelleen...

      • taana22

        Tai ainakin siltä alkaa tuntuu.. joka päivä rytmihäiriöitä ollu nyt tasaseen tahtiin ja 5 vk aikaa ablaatiosta. Ehkä se nää epäsäännälliset elämän tavat ja kauhee stressiki teettää mut en tie. pitäisköhän uusia vai jatkaa beettoojen kaa loppu elämän. Miten se sitten keuhkoihin liitty?


      • atomix
        taana22 kirjoitti:

        Tai ainakin siltä alkaa tuntuu.. joka päivä rytmihäiriöitä ollu nyt tasaseen tahtiin ja 5 vk aikaa ablaatiosta. Ehkä se nää epäsäännälliset elämän tavat ja kauhee stressiki teettää mut en tie. pitäisköhän uusia vai jatkaa beettoojen kaa loppu elämän. Miten se sitten keuhkoihin liitty?

        keuhkoisolaatio on ablaatio. Lopussa nukutetaa. Pistetään reikä eteisen väliseinään. Korjataan sähköisesti sydän sinusrytmiin. Keskustele lääkärisi kanssa. Minulla toimenpide onnistui O.K noin 3-vuotta sitten. Elämä alkoi uudelleen.


      • sydänpuoli
        atomix kirjoitti:

        keuhkoisolaatio on ablaatio. Lopussa nukutetaa. Pistetään reikä eteisen väliseinään. Korjataan sähköisesti sydän sinusrytmiin. Keskustele lääkärisi kanssa. Minulla toimenpide onnistui O.K noin 3-vuotta sitten. Elämä alkoi uudelleen.

        Minulle tehtiin eilen ablaatio. Toimenpiteessä eristettiin vasempaan eteiseen tulevat keuhkolaskimot. Ymmärtääkseni myös muitakin alueita käsiteltiin. Operaation jälkeen ja tänään on tullut kammiolisäreitä. On joukossa ollut myös eteislisäreitä. Toki näitä oli ennenkin mutta ei luonnoltaan olivat erilaisia kuin nyt tuollaisia kohtauksittaisia.

        Kun luin ylemmät tekstit, tajusin että tässä joutuu todella odottamaan ennen kuin voi sanoa mikä hyöty on. Tässä vaiheessa kuitenkin voin jo sanoa, että en usko että eteisvärinää enää tulee, minkä vuoksi ablaatio siis tehtiin. Yleensä se on lähtenyt noista lisäreistä mut nyt se ei enää lähde.

        Nyt mua pelottaa et kun eteisvärinää ei enää tuu niin se puskee kammiovärinän väkisin... Ehkä tää on vaan nyt väsymyksen puhetta mut mietityttää kuitenkin. Täytyy varmaan soittaa operoineelle kardiologille ja kysyä. Hän kyllä sanoi että olemassa olleet lisurit eivät häviäisi tuolla eilisellä leikkauksella, mutta luulisi että kammioperäiset voisivat hävitä kun tulivatki operaation jälkeen.

        Kuka näistä tietää ja kaikki on yksilöllistä. Toivon teille kaikille mielen rauhaa ja pitkää elämää. EI käytetä sitä liikaa näiden miettimiseen eihän? vaikka helpommin sanottu kuin tehty.


    • Toivoa ON!

      Heippa "kohtalo toverit".Mulle tehtiin sydän ablatio 12.10.2010.Ei onnistunut,tykytykset alkoivat uudelleen. Uusinta,hitaan radan ablatio tehtiin 22.02.2011.Olen ottanut rauhallisesti,tuntemus sydämessä vähän "outo".Tykytystä ei ole tullut mutta pulssi ajoittain nopeampi.Aiheuttaa kiusallisen olon.Tiedän että pitää odottaa tilantaan rauhoittumista mutta mieli on malttamaton.Nyt olen talvilomalla.Ulkoilen paljon .Yritän olla "kuuntelematta " sydäntäni.Elän toivossa ettei aina tarvis olla varuillaan tämän sydämen kanssa.30 vuotta on jo näin mennyt jos nyt alkais tosi elämä.Toivon kaikkea hyvää Teille samoja kokeneille!

    • Ohi on!

      Mulle tehtiin ablatio oikean reisivaltimon kautta 5.9.2011. Pistoskohdassa on patti, käyn varmaan näyttämässa sitä työterv.lääkärillä. Olo ok nyt, toivottavasti elämänlaatu paranis ettei tarvi vahtii sykemittarii koko ajan. Mulla tykytykset alko aina lenkillä tai salilla. Toivottavasti tykytykset loppui nyt!

    • Mummelimymmeli

      Mulla tehtiin ablaatio kuukausi sitten toistamiseen. Ihmeellisiä tykytyksiä tullut, niinkuin sydän koittaisi käynnistää flimmeriä. Tänään olin sydänfilmissä ja tietenkään nämä rytmihäiriöt eivät tulleet filmille. Hoitaja sydänpolilla lohdutteli, että nämä kuuluvat asiaan ja menevät ohi..no toivottavasti menevät ohi. Ovat kyllä vittumoisia. Onneksi emconcor tuntuu auttavan näihin.

    • Nuorukaine

      Ablaation jälkeen makuu-asennossa tuntui kuin keuhkojen alueella olisi pallo joka puristi ja ahdisti ja erittäin usein yksittäisiä lisälyöntejä. Muutaman päivän kuluessa tämä lähti mutta jäljelle jäi noin 100 lyönnin paikkeilla oleva leposyke. Kauanko sitä pitäisi odottaa ennenkuin tosissaan viitsisi aloittaa kunnon treenaamisen, kun leposyke on aamuisinkin yli 100?

    • marjamar

      Ablaatio joulukuussa 2016,korjattiin hidasta rytmiä, heti sen jälkeen yritti öntejä, käynnistellä ja lublutella ihan älytön, viiden viikon jälkeen asettui ja olo alkoi olla ok. Mutta kahden viikon työssä olon jälkeen viime sunnuntaina löi kunnolla pulputusta päälle eikä rauhoitu ollenkaan. kävin tk:ssa ma eikä mitään erityistä löytynyt,sinusrytmi ja muutama kammio lyönti mutta kun kotia pääsi niin yö meni ok mutta sen jälkeen jatkuvaa lisälyöntejä ja huonoa oloa.tuntuu kuin olisi patti kurkussa ja kädet puutuu välillä henki ahtaalla.olen yrittänyt kävellä jotta menis ohi mutta ei auta mikään.beettasalapaajaa en saa ottaa ettei mene syke taas liian alas,kun se korjattiin pois.

      • marjamar

        niin syke on nyt 57-80


      • tiki84
        marjamar kirjoitti:

        niin syke on nyt 57-80

        Mulla oli täysin saman kuuloista ongelmat ennen leikkausta siis syke oli 35-38. Ongelma korjaantu leikkauksella mutta oireet samankaltaiset kuin sinullakin. Nyt 6kk operaatiosta ja olen jälleen aloittanut treenaaminen ja olo mainio. Tsemppiä


    • Abla56v

      ytOlin viime maanantaina Ablaatiohoidossa. Lääkäri kertoi sinusrytmini palautuneen. Tuntuikin oikeastaan heti hyvältä. SItten seuraavana päivänä, vielä sairaalassa olevana, tunsin jotain lepatuksen tapaista. Hoitaja sanoi, että kaikenlaisia muljahduksia ja tuntemuksia voi olla viikkoja ablaation jälkeen. Pitää vaan antaa sydämen tottua uuteen tilaansa ja malttaa antaa sen kunnolla parantua, eli ei rehkimisiä. - Helpottaa kovasti tieto, että lähettivät minusta oman kuntani sairaalaan tiedot ja että kutsutaan syksyllä tarkistukseen, rasituskokeeseen jne. Lääkäri kertoi, että sinussolmukkeeni on heikentynyt, kun on ollut kovassa rasituksessa, ennen ablaatiota.
      Nyt aion olla levossa ja rehkimättä tämän viikon ja hyvin varovainen seuraavan kuukauden.

      Minua jäi askarruttamaan kuntoilu. Milloin voisi aloittaa. - Aion nyt ainakin kuukauden verran tehdä jotain sillä saralla, pieniä kevyitä kotitöitä ja pudottaa painoa muutaman kilon. Ihan jumpata olisi kiva, mutta en nyt vielä uskalla. - Ehkä olisi ollut tarpeen saada tarkempia ohjeita.

    • Anonyymi

      Kävin 20.5.2021 Aplaatio hoidossa SVT jossa tehtiin toimenpide Etäiskammion suoneen ( oikorata ) samalla löytyi toinenkin oikorata mikä aiheuttaa rytmihäiriöitä , mutta sitä ei nyt ollut mahdollista korjata.
      Kohta viikko mennyt , pieniä lisälyöntejä ollut , mutta eniten häiritsee oikean jalan pohje joka pistelee ja on kipeä ? Sanoin päässä tuntuu vasemmalla puolella tuikkimista . Näistä jälkioireista ei ole mitään kirjoitettu , onko kellään kokemusta vastaavasta, että pitääkö olla huolissaan ? Ehkä soitan taas Tampereelle ja kysyn asiaa , ihana henkilökunta ❤️

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2524
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      299
      2229
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2082
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1791
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1701
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1659
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1554
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1377
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1341
    10. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      115
      1321
    Aihe