Yöpalana varis?

viirupöllöllä

Viikonloppuna yöllä kun kuljin tuolla Ikaalisissa eräässä taajamametsässä, tai oikeastaan maalla pellon keskellä sijaitsevassa metsäsaarekkeessa, näin puusta yhtäkkiä viirupöllön jonkin matkan päässtä syöksyvän yhtäkkiä maahan. Samalla sieltä kohtaa maasta juuri, minne pöllö syöksyi, kuului muutaman sekunnin ajan variksen täyttä rääkynää.

Kun lähestyin tapahtumapaikkaa, viirupöllö lensi pois. Oli kumminkin niin pimeää, etten nähnyt siitä enää kuin pari vilausta varjona. En myöskään pystynyt erottamaan, oliko sillä jokin saalis mukanaan. Sen syöksyessä maahankin näin sen oikeastaan vain varjona, mutta koon perusteella se ei ollut mikään huuhkaja, vaan enintään viirupöllö.

Vai voiko kanahaukka olla saalisretkellä vielä noin klo 23.00 aikaan?

Mutta onko mahdollista, että viirupöllö käyttäisi pesimisaikaan ravintonaan jopa variksia, sillä siltä vaikutti, että varis olisi joutunut viirupöllön kohteeksi? Ja se oli vielä semmoista aluetta, jossa kuuluu selkeästi viirupöllön kevätsoidinta.

1

369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on mahdollista

      sillä meillä kävi seuraavanlainen tilanne: rusakoita käy hämärissä lintujen ruokintapaikalla syömässä. Myöhään illalla pupu oli syömässä ja yht äkkiä siitä yli lensi joku isohko lintu. (katselemme usein tyttäreni kanssa ikkunasta rusakkojen ruokailua niin myös tällöin) Rusakko lähti karkuun, hetkeen ei näkynyt mitään ja sitten paikalle lensi pöllö, ns jouluvalot vielä pensaassa niin näki hyvin. Jonkun aikaa se oli siinä maassa ja lensi pois sitten. Pupu oli tulossa uudelleen syömään niin jostain hämärästä sen kimppuun yritti hyökätä tämä pöllö, pupu lähti karkuun ja pöllö lensi perässä. Aamulla ei missään mitään jälkiä näkynyt joten ilmeisesti pöllö ei rusakkoa kiinni saanut. Lintukirjasta tunnistimme pöllön viirupöllöksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2052
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      55
      1924
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe