leikkauksen jälkihoito

huolesunut catlady

Moi!

Narttu kissani leikattiin n. viikko sitten ja mietin, millaiselta leikkaus alueen tulisi näyttää. Onko normaalia, että se on melko lailla turvonnut? Näyttää siltä, että siinä on kohouma. Normaalia?
Kiitos vastauksista!!!

4

315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jamminen

Minkälainen tuo kohouma on? Onko kissasi normaali?Syö?Juo?Leikkii? Jos nämä on kaikki kunnossa niin ei pitäisi olla hätää. Se on kudosnestettä, joka siellä turvottaa ja turvotus tosiaan voi olla aika kamalankin näköinen. Meillä tuli tuollaista turvotusta toiselle kissalle niin paljon, että turvonnut kohta oli peukalon kokoinen.

Jos kissa ei kuitenkaan haavaa arista ja nuo alkukysymykset on kunnossa niin tosiaan turvotuksen pitäisi laskea itsestään. Jos turvotus on pienempää esimerkiksi pikkurillin pään kokoinen alue, niin kyseessä on arpikudoksen muodostuminen, joka sekin normaalia. Ellei turvotus ala laskemaan about viikonkin kuluttua, niin on syytä soittaa leikanneelle lääkärille ja kysyä neuvoa. Onko haava sen näköinen muuten, että on parantunut?

Niin ja ennen kaikkea; onko haava paljaana niin, ettei sen päällä ole mitään suojaa? Olen kuullut tapauksia, joissa omistajat ovat alkaneet katsoa, että sukkapuvun alla näkyy turvotusta ja kyseessä onkin ollut leikkaushaavasta tulleet suolet, joita ei tietenkään ole havaittavissa sukkapuvun ulkopuolelle...Tämä kuitenkin harvinaista.

• jeejee

Mun tytöillä oli samanlaista turvotusta, mutta laski itsestään pois ja jäljetkin ovat hyvännäköisiä. Itselle on vain herännyt kysymys tikeistä, jotka jäi sitomiskohtiin. Lääkäri sanoi, että kahden viikon jälkeen ne voi "nypätä" pois. Nyt on kulunut 3viikkoa leikkauksesta ja olen yrittänyt nypätä/kiskoa niitä irti mut eivät lähde. Pitäiskö odottaa vielä ja kokeilla myöhemmin vai viedä lääkärille??

• tikit
        jeejee kirjoitti:

Mun tytöillä oli samanlaista turvotusta, mutta laski itsestään pois ja jäljetkin ovat hyvännäköisiä. Itselle on vain herännyt kysymys tikeistä, jotka jäi sitomiskohtiin. Lääkäri sanoi, että kahden viikon jälkeen ne voi "nypätä" pois. Nyt on kulunut 3viikkoa leikkauksesta ja olen yrittänyt nypätä/kiskoa niitä irti mut eivät lähde. Pitäiskö odottaa vielä ja kokeilla myöhemmin vai viedä lääkärille??

laitettu? Itsestään sulavat vai poistettavat?
        Kyllä ne pitäisi pois saada otettua jos eivät sula. Kovin kauaa ei kannata odotella, ettei tulehdusta pääse tulemaan. Sama pätee eläimellä kuin ihmiselläkin näissä tikkiasioissa.

• jeejee
        tikit kirjoitti:

laitettu? Itsestään sulavat vai poistettavat?
        Kyllä ne pitäisi pois saada otettua jos eivät sula. Kovin kauaa ei kannata odotella, ettei tulehdusta pääse tulemaan. Sama pätee eläimellä kuin ihmiselläkin näissä tikkiasioissa.

sulavat laittoivat. jäi vaan ne langanpäät esiin, mutta eilen lähti toiselta irti joten ongelma alkaa ratketa itsestään :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4419
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3283
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      33
      1058
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1016
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      11
      1014
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe