kevään pareja

Älä pakene kevään yöhön
galakseihin vyöhön

älä pilvellä Taivaankantta
peitä

heitä maahan säteitä
tunteiden tulvalla

tule koskettamaan

yötä poistamaan
aamua avamaan

ovea keväseen
näyttämään

- avoinna maailman tuuliin
matkaamaan -

kirjaamme
julkistamaan

- prinsessan kuin prinssin
meistä tekemään.

14

379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tapiontytteli

      Heissan Sinulle


      Mahtavaa sanoilla, riimeillä leikittelyä
      Pidän runosi rytmiikasta
      Sen kieli-mieli-kuvista :)

      Ihana runo, onpa onnekasta
      kun ehdin tämän vielä lukea
      Tässä runossa on todella taikaa…


      Sallinet kaiketi, että
      Tämän runosi “hengen” mukaani otan
      tälle “matkalleni”
      tälle polulleni johon epäröiden
      hieman ehkä pelätenkin
      nyt kulkemaan lähden

      Toivottavasti vielä “tavattais” :)



      Ps. jospa saiskin olla Prinsessa..:D:D

      • Heissania vaan tästäkin aamusta.

        Nyt oli tuollaisen sepityksen
        vuoro tulla ulos ja mitä sitä
        estelemään.

        Jotain pientä juonnon taikaa
        yritinkin runooni saada.

        Ota mukaasi mutta ei pelotteeksi,
        vaan avuksi mielen kahleisiin,jos
        yrittävät tunkea vapaan mielen
        ohdakkeiksi.

        Ja tavataanhan me omalta osaltamme
        yleviin sviitteihin.

        Älä hukkaa paistettasi.


    • padme_amidala

      ..kevätaurinko lienee sulattanut sinutkin pehmoisempiin runoihin. Hienoja ajatuksia runossasi ensi sanoista lähtien. Oikea unelmien prinssin kutsukirje prinsessalle, jonka luulisi näillä kauniilla sanoilla heräävän kevääseen. Pidin tästä : )

      Kiitokset keväisestä lukuhetkestä : )

      • Talven hiipuva tummuus on kenties
        kohdannut kevään valoisuuden
        runoissani että molemmissa on myös
        kertomaa - Palstasta ja Tarkoituksella.

        Kiitän Sinua padme sanoistasi,jotka
        luovat lämpöään omalla tavallaan
        tunnistettaviksi.

        Kevään aurinkoisia hetkiä
        tähän viikkoosi toivotan.


    • *MURUKULTA*

      Dolan! Vei Murukultaa runosi!,,,,

      Olen aivan hyrinöissä lukemastani.
      Ihana kevään_keveä ja rytmiltään hyvä,
      tunnelma jäin mukavasti sykkimään sisälle!

      Täydet ystävän_halaukset lähtee Murukullalta! :)

      • Sanasi vuotavat syliini kuin kevään
        lämmikkeeksi kesää varten...olethan
        yksi sanataitureista jota ihailen.

        Halaat - ja minä jään.

        Hyvää viikkoa Sinulle.


    • Minanoita

      en pakene

      en peitä

      heitän

      tulen

      avaan

      näytän

      matkaan

      julkistan

      ja sinut prinssiksi
      taion!

      Huomaatkos kävin läpi runoasi
      kohta kohdalta, ja pidin lukemastani!

      Nauraa täällä luminen noita=))))

      • Sinä "ilkikurinen"lapsuuden
        painajais noitani yön viitassaan
        ja mitä vanhuuden päivilleni
        vielä oletkaan varannut ?

        Ja minä hukun noidan
        lumiseen nauruun että
        elämä nautinnoksi muuttuisi.

        Kiitos.


    • kaaru

      aamu avautui lumisateella
      palkitsi auringolla
      viritti mielen kevääksi

      taivaankansi pilvetön
      ainakin tämän hetken
      avoinna maailman tuuliin
      jatkan matkaa
      ja kiire on

      ilta tuo hiljaisuuden
      rauhan
      joka suutelee mieltäni


      kiitos runostasi...:)

      • ...hieno virke - suutelee
        mieltäni - olkoon tämä
        omalta osaltani Kiitokseni
        Sinulle.


    • Belethiel

      "- avoinna maailman tuuliin
      matkaamaan -"
      Vain taivas on rajana, kaikki on mahdollista. Rohkeasti eteenpäin, ei vetäyten, paeten tai varjojansa heittäen, vaan tunteella koskettaen, kevään aamussa, julistaen. Se tekee meistä kaikista runojen prinssejä ja prinsessoija.
      Tällaisia tuli runostasi, tällä kertaa vähän kevyemmin, pääosin loppusoinnuin kulkevasta, mieleeni.
      Ajattelin, että runosi kohdentuu tähän "runomaan" maailmaan, kehotuksena rohkeuteen ja avoimmuuteen, jos taas ei ja runosi sinä on enemmän henkilökohtainen, sitten pitää miettiä uudestaan.

      • Ja minä taas kerran ihailen tulkintojasi
        runojeni maailmoista-oikeastaan janoan.

        Voinen tässä tunnustaa kun mennään
        ajassa taaksepäin,niin sain hiukan
        mutta oikeutetusti "sapiskaa"kirj.arv.
        siitä etteivät runoni helpolla aukea
        lukijoille-kuin itselleen-kirjoittaisi.

        Osa on omaa harkittuakin tapaani,
        etten avaa sivujani helpolla lukijoille,
        joka on kieltämättä ärsyttävääkin
        -tunnustan sen rehdisti.

        Mutta ne jotka pääsevät runojeni sisälle
        tai päästän,niin palautteet ovat olleet
        jopa hyvinkin imartelevia,
        kirj.piireissä/-arv.kriitik.

        Tämän katson olevan Sinulle velkaa
        - Kiitokseksi juuri Sinua kohtaan,
        kuin myös lukijoitani!

        Päivänpaistetta säteiden kera
        päivääsi kuin tähän viikkoosi.


    • Yöhön pakeneva
      tähtitaivaan peittäen
      lupaavan auringonsäteen
      pilvitaivaalla verhoten

      ei kosketustaan anna, ei tunne
      pimeydessä eläen, siellä ollen
      valoa etsien, sitä pyydellen

      ei, vaan…

      tuuli kirjeen kantaen
      sen rakkaalleen tuoden
      siinä kirjaimet
      kirjan kanteen
      sisällän kertoen…

      Sinä prinssini, minä prinsessasi.

      Kiitos hienosta runostasi!

      • Ei et Sinä ole maija myöhänen
        minulle,kun edes joskus muistanet,

        pidän sen lahjana
        ystävyydestäsi
        minua kohtaan.

        Olet yksi lahjoista
        täällä - Kiitos !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe