Olen 29-vuotias nainen, ja papa-kokeessa olin viimeksi vuosi sitten gynekologikäynnin yhteydessä. Olen kohta menossa taas gynekologille. Onko hätävarjelun liioittelua ottaa taas papa-koe? Minulla ei ole aiemmin todettu mitään poikkeavaa kokeissa.
Papa-kokeiden väli
8
693
Vastaukset
- oma väli
Tuskin on sitä tarpeellista ottaa, jos ei ole koskaan mitään muutoksia ollut. Minulla ainakin väli on gynekologini suosittelemana 2,5 vuotta. Toki voit sen silti otattaa, eihän siitä haittaakaan ole. Mutta siis jos edellinen on ollut puhdas, niin en usko, että pari vuotta on liian pitkä väli.
- -n24-
ottamaan papan samalla käynnillä. Koska eikös se tule "siinä sivussa" kun kuitenkin menet sinne..?
Itselläni oli myös aina papalk 1, kävin kuitenkin vuosittain, kunnes tulikin yhtäkkiä luokka 3. Eli muutokset voi tulla koska vaan jos on tullakseen! - välein
Itse olen kohta 28, ja käyn papassa 3:n vuoden välein. Kerran kävin vuoden välein, mutta sanottiin, että ei tarvi niin useasti käydä jos ei ole mitään vaivoja.
Puhtausluokka on aina ollut 1.
Kävin juuri tammikuussa papassa, ja pari viikkoa taaksepäin kävin gynellä sisätutkimuksessa, samalla ultrattiin kohtu ja munasarjat. Piti vaihtaa pillerimerkkiä.
Mutta mielestäni ei ole mitään syytä käydä vuoden välein, ellei välttämättä halua. - sanoisin näin...
Sehän riippuu aika paljon seksikumppaneiden määrästä. Jos kumppaneita on ollut paljon tämän viimeisen vuoden aikana ja et ole käyttänyt kondomia, voi papa olla aiheellinen.
Mulla kun seksikumppaneiden määrä on hyvin pieni, ja vakikumppani ollut viimeiset 12 vuotta, niin papa otetaan joka toisella käyntikerralla eli käytännössä ehkä joka kolmas vuosi.- noinkaan...
Ai että kumppaneiden määrä vaikuttaa siihen milloin papassa tulisi käydä? Enpä ole tuollaista kyllä koskaan kuullut.
Ja aion jatkossakin käydä parin vuoden välein. - Nimetön
noinkaan... kirjoitti:
Ai että kumppaneiden määrä vaikuttaa siihen milloin papassa tulisi käydä? Enpä ole tuollaista kyllä koskaan kuullut.
Ja aion jatkossakin käydä parin vuoden välein.Kyllä kumppaneiden määrä vaikuttaa oleellisesti todennäköisyyteen saada HPV-tartunta. Samoin kumppanin entisten (ja nykyisten) kumppanien määrä lisää riskiä HP-viruksen saamiseen.
- usko pois
noinkaan... kirjoitti:
Ja aion jatkossakin käydä parin vuoden välein.Kyllä se niin on. 90% kohdunkaulan syövän tapauksissa on ollut kyse myös HPV-viruksesta eli kondyloomasta joka on suomenkin yleisin sukupuolitauti. ja mitä useampia suojaamattomia yhdyntyjä eri ihmisten kanssa, sitä suurempi riski saada kondylooma. Toisaalta siihen riittää sekin että oma kumppani on sekstaillut monien kanssa.
- tieetso
usko pois kirjoitti:
Kyllä se niin on. 90% kohdunkaulan syövän tapauksissa on ollut kyse myös HPV-viruksesta eli kondyloomasta joka on suomenkin yleisin sukupuolitauti. ja mitä useampia suojaamattomia yhdyntyjä eri ihmisten kanssa, sitä suurempi riski saada kondylooma. Toisaalta siihen riittää sekin että oma kumppani on sekstaillut monien kanssa.
Tuohon 90%:iin täytyy kommentoida, että käytännössä kohdunkaulan syöpää ei synny ollenkaan ilman tuota virusta.
Human papilloma virukseen liittyvät solumuutokset voivat näkyä papa-kokeessa, samoin kuin aktiivinen HSV.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760