Lääkärit? Huh!

Lääkäreitten lemmikki.

Olen vuoden ajan ravannut lääkäriltä lääkärille, kun loukkasin työssä selkäni vain naksahti ja sanoi poks, ja sen jälkeen kivut ovat olleet jokapäiväinen ystäväni.
Minkälaisia nuo lääkärit oikein ovat? Nehän eivät katso ihmistä edes silmiin, vaan tuijottavat tietokoneensa ruutua, jota eivät kaikki osaa edes käyttää. Olen joutunut useaa lääkäriä neuvomaan netin käytössä vastaanotto ajalla:)(sen olisi voinut vähentää laskusta).
Miten ne voi päätellä mikä ihmisen selässä on vikana, jos ne eivät edes sormellaan potilasta koeta. Ilmeisen hyvin, eräs lääkäri sanoi minulle "Yleensä nämä selkäsairaudet diagnosoidaan päättelemällä". Herrajestas! Ajattelin, no ei ole ihme, jos en apua saa!
Seuraavaksi menin sitten oikein fysiatrille, joka totesi "Sinula psyykkinen ongelma, sinä itkeä, kun minä tutkia, minä laitta sinut psykiatrile" (hän väänteli jalkojani, jolloin pari kyyneltä tipahti silmästäni). Sitten mentiin Psykiatriselle puolelle, siellä lääkäri sanoi " Sinä olla terve ja näyttä oikke hyvältä ja siistiltä, minä pistä sinut takasi fysiatrile".
Jeps, ja sitten menin takaisin samalle lääkärille, jota en enää kuitenkaan tavannut henkilökohtaisesti, vaan hän soitti minulle kotiin ja kertoi puhelimessa " Sinä olla terve, ei mitää vikaa". (vaikka sairaslomani kestää vielä pitkään). Kun yritin sanoa hänelle, ettei ne kivut ole mihinkään kadonneet, ja jalka ei toimi enää kunnolla, tämä fysiatri sanoo minulle "sinä mennä sitten lääkäriin". Jumanskekku, jäin suu auki möllöttämään puhelimeen, kun näin sanoo hoidostani vastaava lääkäri.
No, minä mennä sitten lääkäriin (toiseen). Ajattelin tempaista sitten yksityiseltä puolelta kunnon hyväksi mainitun Ortopedin. Kun kerroin hänelle kivuistani ja siitä, että välillä tuntuu, kuin molemmat jalkani halvaantuisivat, niin hän sanoo" Eivätkö ole vielä halvaantuneet?" No, minä siinä taas suu auki ihmeissäni kuulemastani sanoin, että "no, eivät ole vielä halvaantuneet", mutta puutuvat usein pahoin ja toinen jalka laahaa maata.
No hän sitten sen verran, että uusintalähetteen magneettikuviin...kiireellisenä, paikalliseen sairaalaan ja ortopedille. Paikallisesta sairaalasta tuli lappu, jossa minut oli siirretty takaisin samalle fysiatrille, joka lähetti minut psykiatrille ja lääkärille.
Että tässä nämä kiireellisyys järjestyksessä. Mitä pelleilyä!
Lääkkeitä ovat määränneet vuoden aikana useat kymmenet lääkärit. On kuuria ja määriä ja reseptejä. Pitää käyttää vain omaa järkeään mitä lääkkeitä syö ja miten, että saa kovat kivut pysymään edes hieman siedettävänä. Lääkärit eivät oikeasti välitä potilaistaan, muuta kuin siten että pääsisivät heistä nopeasti eroon. Olisi edes yksi Kiminkinen täälläkin pääkaupunkiseudulla, joka ottaisi potilaan ihmisenä ja tietäisi kertoa mikä häntä vaivaa.(vaikka se olisi sitten eksynyt pieru).
Miten ne yleensä voi määrätä tuollaisen tappavan kasan lääkkeitä, jos ne eivät tiedä mikä sairaus on kysymyksessä? Yhdet ainoat verikokeet on otettu, jossa normaali verenkuva, ei muuta.
Minä en usko enää yhteenkään lääkäriin, muistuttaisin heitä myös siitä, että Suomen laissa on pykälä, jossa on myös olemassa Potilaan oikeudet. Se taitaa unohtua usealta lääkäriltä!
Toinen mokoma kindermunayllätys on Kela ja sen päivärahat ja kuntoutustuki: Ensin jaksoin jopa valittaa heidän päätöksistään ja ihmetellä miksi miks...mutta ei enää jaksa. Siellä kaikki asiat käännetään toisin päin, kuin ne oikeasti on.
Selkäsairaat ovat oikein sormella osoitettava ryhmä, ja heille ei ainakaan anneta mitään. Joskus toivon hammaskeijultani, että joka ikinen Kelan virkailija saisi noidan nuolen tai iskias kivun itselleen vaikka viikoksi, niin tietäisivät mitä se on ja miltä se tuntuu, kun tekevät päätöksiään.
Ne odottaa, että ihminen, hakija, valittaja kuolisi pois ja niinhän siinä usein käykin ja he huokaisevat helpotuksesta, että taas on yksi sota voitettu!Ja yksi taistelija vähemmän pois sosiaalietuuksista:)Jee!
Tässä oli vain pieni osa lääkäri seikkailuistani, joista saisi jo koottua samanlaisen eepoksen, kuin vanha kunnon tarina; Paroni Von Munhaussenin seikkailuissa.
En lannistu, älkää tekään ystäväni selkäkivuista "nauttivat" ihmisparat. Tämä on näköjään meidän etuoikeus, jota ei olekaan kaikille suotu ja niille joille on heitä ei uskota!
Kyllä se kesä sieltä kohta kuitenkin tulee, vaikkei Kela siitäkään tykkää...ja lääkärit lähtee taas lomille ja maapallo pyörii...

12

1160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pompoteltaviksi

nähtävästi halutaan kaikki "kynnelle kykenevät", kun nuo muut hoidot joihin kansalaisilla on vielä luottamusta, on otettu "tulilinjalle", ja niitä halutaan kaikin mokomin rajoittaa.

Kokemusta kipujen selvittämisestä on tässä myös kertynyt vuosikymmenten ajalta, ainakin yhden kirjan verran, eikä selvyyttä tule vielä viimeiselläkään sivulla!

• sulle...

yksi vinkki mistä me saimme avun googleta selkasivut ja luulisin että käsität missä on se ongelman ydin. Harmi kun todelliset osaajat on vaan vähissä...Ei hoidettu kommentoi seuraavaksi tätä mutta hän kuuluu sitten sarjaan ei osaajat..

• niin samat kokemukset,

mutta eri kuppa. Miten tähän on oikein tultu, kun millään ei ole enää mitään väliä? Kiitos kirjoituksesta, voin allekirjoittaa sen täysin. Lisää vaan hoono soomi lääkäriä ja muita arvailijoita. Alkaa vaikuttaa ihan vitsiltä vaihtoehtohoitojen mollaaminen lääkäreiden puolelta. Jokainen avun tarpeessa oleva hakee apunsa, vaikka sitten vaihtoehtojen puolelta, kun hieno lääkätiede ei vaivaudu edes tutkimaan potilasta. Ja tuo on niin totta, ettei lääkäri edes kosketa/ tutki, vaan arvuuttelee tietokoneen takaa. Missä olette te kunnon vanhanajan lääkärit - sukupuuttoon vissiin kuolleet.

• Allekirjoittanut.

Ilmeisesti nykyajan lääkärikouluissa opetetaan enemmän Tietotekniikkaa, kuin perehdytään potilaan käsittelyyn, lähestymiseen ja empaattisuuteen. ja jos itse ei luonnostaan omista noita taitoja, vaan kuuluu näihin teoriapohjaisiin kirjasta oppineisiin lääkäreihin. Tulee heistä näitä leipä lääkäreitä, jotka ovat vain sen takia töissää, että saavat palkkaa. Potilas on heille välttämätön pahe.
      ja kai se tulee siihen häiritsemään työtäkin, kun tietokoneen kanssa on niin kiva tehdä sitä...

• lääkärintyössä

taitaa olla tärkeintä se ekonominen puoli.
        Palkat maksimiin ja terveydenhoito pörssiin.

Uusi aika koittaa!

• Onneli:)

Olen monesti huomannut, että fysioterapeutit ovat paljon fiksumpia ja potilas läheisempiä, kuin fysiatrit, tai lääkärit yleensä. Heiltä saa sellaista tietoa ja neuvoa, jota lääkärit eivät osaa edes ajatella.

• onko heillä

Onko fysioterapeuteilla parempi koulutus?

• TiiviTaavi:
        onko heillä kirjoitti:

Onko fysioterapeuteilla parempi koulutus?

Tuskinpa niillä sen parempi koulutus on, mutta ne voivat muuten olla fiksumpia ihmisiä:)

• tiedän tarkalleen

Mistä puhut,mutta niin se vaan menee. Itse olen kalkkiviivoilla.

• tuli mieleen

että olet vissiin Peijaksessa ollut.

Minä ja kolme tuttavaani olemme myös olleet hoono soomi fysiatrilla tuossa laitoksessa ja emme enää suostu hänen tutkittavakseen.
        Kun taas se hoono soomi psykiatri tuntui ihan asialliselta. Itseäni tentattiin yhteensä neljä tuntia muutamalla vastaanottokäynnillä. Psykiatri sanoi, ettei ole positiivisempaa ja asiallisempaa potilasta vähään aikaan tavannut.

Kaikille on hoettu fysiatrin toimesta, sinä terve mene työ tms. Myös perhe-elämän koukeroita on kysytty ja vaikka mitä. "tama psyyke, mene psykiatri".

Yksi on nelikymppinen ja eläkkeellä selän vuoksi, kerran leikattu. Harvoin pystyy kävelemään.

Eräällä taas niskaan laitettu jäykistettä ja kipuja edelleen eli kupit ei aina pysy käsissä. On kylläkin työelämässä mutta näitä kipuja ei muka oikeasti ole.

Eräällä on murtumaa selässä ja jalat ei meinaa aina kantaa. Luulotautia sekin.

Minulla kulumaa, leikattu kaksi välilevyn pullistumaa ja jalat pettää välillä alta ja olenkin ollut yli vuoden saikulla vaivoineni.
        15 min kyseisellä fysiatrilla ja lähdin nauraen ulos.
        Olen ollut Ortonissa kuntoutuksessa ja minulta on kielletty monet asennot. Työksi suositellaan osa-aikatyötä, jossa pääsee hiukan jaloittelemaan edes välillä. Ei nostoja, ei kumarteluja.
        "Sinä terve, mene työ" :)

• Ei vaikeaa varmaan päätellä.
        tuli mieleen kirjoitti:

että olet vissiin Peijaksessa ollut.

Minä ja kolme tuttavaani olemme myös olleet hoono soomi fysiatrilla tuossa laitoksessa ja emme enää suostu hänen tutkittavakseen.
        Kun taas se hoono soomi psykiatri tuntui ihan asialliselta. Itseäni tentattiin yhteensä neljä tuntia muutamalla vastaanottokäynnillä. Psykiatri sanoi, ettei ole positiivisempaa ja asiallisempaa potilasta vähään aikaan tavannut.

Kaikille on hoettu fysiatrin toimesta, sinä terve mene työ tms. Myös perhe-elämän koukeroita on kysytty ja vaikka mitä. "tama psyyke, mene psykiatri".

Yksi on nelikymppinen ja eläkkeellä selän vuoksi, kerran leikattu. Harvoin pystyy kävelemään.

Eräällä taas niskaan laitettu jäykistettä ja kipuja edelleen eli kupit ei aina pysy käsissä. On kylläkin työelämässä mutta näitä kipuja ei muka oikeasti ole.

Eräällä on murtumaa selässä ja jalat ei meinaa aina kantaa. Luulotautia sekin.

Minulla kulumaa, leikattu kaksi välilevyn pullistumaa ja jalat pettää välillä alta ja olenkin ollut yli vuoden saikulla vaivoineni.
        15 min kyseisellä fysiatrilla ja lähdin nauraen ulos.
        Olen ollut Ortonissa kuntoutuksessa ja minulta on kielletty monet asennot. Työksi suositellaan osa-aikatyötä, jossa pääsee hiukan jaloittelemaan edes välillä. Ei nostoja, ei kumarteluja.
        "Sinä terve, mene työ" :)

Hyvin päätelty:)
        On se kumma, jos noin monilla ihmisillä on samanlaisia, huonoja kokemuksia tästä Fysiatrista ja silti se jätkä porskuttaa kovapalkkaisessa duunissa!
        Sillä minäkin olen kuullut usealta ihmiseltä, että he karttavat tätä samaa lääkäriä, eivätkä halua enää hänen "hoitoonsa" mennä.
        Täytyisi kai Peijaksen sairaalan johtajienkin tajuta se, että tuollainen doktor vie mainetta heidän hospitaaliltaan. (jos sillä nyt mitään mainetta eedes onkaan, muuta kuin huonoa..)
        Itsekkin olen ilmoittanut, etten tuolle lääkärille enää suostu menemään.
        Tämä ei ole mitään vastaan hänen ulkolaisuustaustaansa, vaan siitä, että hän on ammattitaidoton. Tai ei halua oikeasti auttaa, eikä tutkia potilasta, vaan hän voi väittää, että potilas on terve ja siirtää kokoajan hoitovastuuta pois itseltään muille henkilökunnalle.
        Taitaisi olla aihetta mennä itsensä käymään siellä psykiatrisella puolella, niin vois työkin alkaa maistua paremmalta.
        Tuosta täytyisi oikeastaan tehdä joku joukko- valitus, tuollaisesta fysiatrista, joka väittää kaikkien potilaitten olevan terve. Vai johtuuko se sanavaraston köyhyydestä? Vois mennä vaikka kansalaisopistoon opiskelemaan suomenkielen taivutuksia; terve, terveempi, tervein jne.
        Tietysti se tuo säästöä Vantaalle, kun on yksikin tuollainen työmies, joka säästää sairaanhoitokustannuksia.
        V...u, että sitä tuntee ittesä tyhmäksi, kun lähtee sen vastaanotolta ja linkuttaa pihalle toista jalkaansa raahaten, kipu silmissä kipunoiden. Sitten seisoo siinä sairaalan ovella räntäsateessa, paperit kädessä ja toisto siitä, että mä olen terve! Sehän on tosi hienoo, ajattelen, että olen terve (tai sitä mä ainakin haluaisin olla), mutta kun ei jotenkin tunnu sille. Jos olisin terve, ei mulla varmasti olisi näitä kipuja ja tuo jalkakin varmasti toimisi kunnolla:)
        Kyl tohon touhuun kettuuntuu oikeesti niin, ettei se tunnu enää todeltakaan!
        Suomalainen terveydenhuolto on pelottava. Kaikilla on siinä joku oma lehmä ojassa, eikä kukaan oikeasti välitä potilaan hädästä ja kivuista.

• selkäkipuinen,,,

voi eiiiii.itselläni muutaman kk,nyt ristiselkä pipinä ja oikeassa jalassa inhottava hermosärky kokoajan ,varsinkin iltaisin ja öisin ,kun kävelee vähänkin pid.tuntuu että jalat tipahtavat alta pois.tuntuu sellaista niinkuin sähköiskua välillä selässä/jalassa:(lkri lähiaikoina ny jo kok.3 kipulääkettä ja ei auta kuin panacod, muut tekee sekavan olon.ed. ilm,peijaksen fysiatri-hui jos oikeasti tuollaista-saan varmasti hullun paperit sieltä myös....kun oisi varaa kävisin osteopaatila....,,,,voija voi

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3306
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1658
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1513
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1419
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1354
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1286
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1218
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      942
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      872
    Aihe