Kelpaako tälläinen windows käyttäjille vai pitääkö linux:ssa olla viellä jotain ihmeelistä?
http://www.youtube.com/watch?v=_ImW0-MgR8I
Muuten jos kiinitätte huomion koska kyseinen video on laitettu tuonne, mites sen vistan laita tuolloin oli ei tainut olla juuri markkinoillakaan kun linux mailmassa oli noi 3D hommelit jo arkipäivää. :D
Kelpaako tämä
8
288
Vastaukset
- en mä ainakaan
käyttäis tuollaisia oli käyttis mikä tahansa, tollaiset kuluttaa laitteen tehoja aivan saatanasti ja on sitäpaitsi ihan turhaa kikkailua. Ei tollasta tarvii kuin sellaiset joilla ei ole mitään muuta esiteltävää mutta ikävä kyllä valuu hukkaan koska tollaisella ikkunoiden vekslaamisella esim. kuutioksi ei oikeesti tee mitään (ei Windowsissa eikä Ubuntussakaan). Toi on just sitä eye-candya mistä windowsia aina syytellään.
"käyttäis tuollaisia oli käyttis mikä tahansa, tollaiset kuluttaa laitteen tehoja aivan saatanasti ja on sitäpaitsi ihan turhaa kikkailua."
Ei vaadi oikein mitään tehoa. Geforce 3 pyörittää komeasti. Kikkailua kyllä löytyy josta en itse välitä paskaakaan, mutta sitten on kyllä myös ominaisuuksia jotka parantaa käytettävyyttä.- mulle sit
M-Kar kirjoitti:
"käyttäis tuollaisia oli käyttis mikä tahansa, tollaiset kuluttaa laitteen tehoja aivan saatanasti ja on sitäpaitsi ihan turhaa kikkailua."
Ei vaadi oikein mitään tehoa. Geforce 3 pyörittää komeasti. Kikkailua kyllä löytyy josta en itse välitä paskaakaan, mutta sitten on kyllä myös ominaisuuksia jotka parantaa käytettävyyttä.mitä tekee esim. tuolla kuutiolla? Mitä hyötyä siitä on? Mun mielestäni kyse on lähinnä demomielessä tehdystä jutusta jolla voi osoittaa mihin sillä Compizilla pystyy, eri asia on sitten mitä sillä kuutiolla TEKEE. Ja miten.
mulle sit kirjoitti:
mitä tekee esim. tuolla kuutiolla? Mitä hyötyä siitä on? Mun mielestäni kyse on lähinnä demomielessä tehdystä jutusta jolla voi osoittaa mihin sillä Compizilla pystyy, eri asia on sitten mitä sillä kuutiolla TEKEE. Ja miten.
"mitä tekee esim. tuolla kuutiolla?"
En itse käytä kuutiota, mutta sanovat, että sillä näkisi helposti eri työpöytien sisällön. Minä en kuitenkaan pidä siitä. Desktop wall on minusta kiva. Toinen mitä käytän on zoomaus.
Voisi kyllä opetella paremmin käyttämään noita niksejä jos vaikka saisi parannettua käytettävyyttä.- Penguin
mulle sit kirjoitti:
mitä tekee esim. tuolla kuutiolla? Mitä hyötyä siitä on? Mun mielestäni kyse on lähinnä demomielessä tehdystä jutusta jolla voi osoittaa mihin sillä Compizilla pystyy, eri asia on sitten mitä sillä kuutiolla TEKEE. Ja miten.
Ensinnäkin, sillä kuutiola saa ihmiset ihastelemaan sun työpöytää. :P Hyötykäyttöä siis jos mikä.
Toiseksi, sieltä löytyy paljon hyödyllisiäkin toimintoja. Erilaisi zoomeja, mitkä on ihan mukavia esimerkiksi kuvankäsittelyssä. Desktop wall on tosiaankin pätevä. Scale efekti, mikä on kuin mäkin expose. Lisäksi vielä ikkunoiden esikatselu ja tuo välilehtiin laittaminen, mikä tuossa videossakin on.
Muutenkin useimmat ikkunointimanagerit hakkaa Windowsin käytettävyydessä muunmuassa aina päällimmäisenä ja virtuaalityöpöydät toimintojen takia. - ****____****
Penguin kirjoitti:
Ensinnäkin, sillä kuutiola saa ihmiset ihastelemaan sun työpöytää. :P Hyötykäyttöä siis jos mikä.
Toiseksi, sieltä löytyy paljon hyödyllisiäkin toimintoja. Erilaisi zoomeja, mitkä on ihan mukavia esimerkiksi kuvankäsittelyssä. Desktop wall on tosiaankin pätevä. Scale efekti, mikä on kuin mäkin expose. Lisäksi vielä ikkunoiden esikatselu ja tuo välilehtiin laittaminen, mikä tuossa videossakin on.
Muutenkin useimmat ikkunointimanagerit hakkaa Windowsin käytettävyydessä muunmuassa aina päällimmäisenä ja virtuaalityöpöydät toimintojen takia.Eli heti kun näytti parempempaa tai monipuolisempaa kuin Vistan aero, niin alkaa kommentit tyliin -"mitä tuolla nyt tekee" -"Siis aivan turhaa"
Ei voi kun nauraa. XD LOL!
Jospa haudataan sotakirves hetkeksi ja lukaistaan jotain kehittävää joka saattaa avata uusia näkökantoja niin saadaan taas tällekkin palstalle monipuolisempaa keskusteluja.
Hyvä startti olisi Avoin elämä, näin toimii open source http://www.avoinelama.fi/verkkoversiot.php
VAROITUS!!! Tämän kirjan lukeminen saattaa aiheuttaa syvällistä ajattelua ja elämän katsomuksen avartumista. - harwan kypsi
****____**** kirjoitti:
Eli heti kun näytti parempempaa tai monipuolisempaa kuin Vistan aero, niin alkaa kommentit tyliin -"mitä tuolla nyt tekee" -"Siis aivan turhaa"
Ei voi kun nauraa. XD LOL!
Jospa haudataan sotakirves hetkeksi ja lukaistaan jotain kehittävää joka saattaa avata uusia näkökantoja niin saadaan taas tällekkin palstalle monipuolisempaa keskusteluja.
Hyvä startti olisi Avoin elämä, näin toimii open source http://www.avoinelama.fi/verkkoversiot.php
VAROITUS!!! Tämän kirjan lukeminen saattaa aiheuttaa syvällistä ajattelua ja elämän katsomuksen avartumista.ja jotkut ei, itse tykkään perusgnomesta paremmalla taustakuvalla ja macosx-teemalla varustettuna, siinä se, silmäkarkki ja työpöytätehosteet olkoon muiden heiniä. XP:kin on luna royale black -teemalla ainoastaan kun se perusteema on niin saakelin kamala kuvatus. Vistaa kun käytin niin ilman aeroa, jäi tosin vaan kokeiluksi ja annoin vistan sitä enemmän tarvitsevalle. Win7:aan en ole bootannut kuukauteen mutta perusteemalla sitä käytin kunnes kypsyin odottelemaan sen julkaisua.
harwan kypsi kirjoitti:
ja jotkut ei, itse tykkään perusgnomesta paremmalla taustakuvalla ja macosx-teemalla varustettuna, siinä se, silmäkarkki ja työpöytätehosteet olkoon muiden heiniä. XP:kin on luna royale black -teemalla ainoastaan kun se perusteema on niin saakelin kamala kuvatus. Vistaa kun käytin niin ilman aeroa, jäi tosin vaan kokeiluksi ja annoin vistan sitä enemmän tarvitsevalle. Win7:aan en ole bootannut kuukauteen mutta perusteemalla sitä käytin kunnes kypsyin odottelemaan sen julkaisua.
Itse en ole niin korsiteiden perään, mutta tuli mieleen, että "työpöytätehosteet" voi myös pienentää koneen kuormaa kun töitä voi siirtää näytönohjaimelle. Jos Aero on paska niin se ei tarkoita, että Compiz on.
XP:n oletusteema on kyllä järkyttävän paska. Vistassa alapalkki ja napit on kivoja mutta ne ikkunoiden kehykset on täyttä paskaa. Lähinnä käytettävyyden takia kun vievät pirusti tilaa ruudulta ja ikkunoista ei oikein näy missä on focus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1495828Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella354243Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan03520Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv492741- 312554
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452520Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv322498- 162408
- 432065
Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h262025