Loput uo velat maksamassa

puhtaat tiedot mutta vielä ...

Moi.

Kertokaa joku joka tietää kun olen ajtellut maksaa loput uo veloista pois (1300e) kerralla.Tähän asti olen maksanut kuukausittain tietyn summan vapaaehtoisesti. (mun ei olis pakko maksaa kun tulot on alle suojaosuuden mut en halua enää luottotietoja kuralle kun ne vihdoin viimein viimevuonna sain puhtaaksi).

Siis toi summa 1300e on kuitissa jossa lukee paljonko velkaa on vielä jäljellä.

Eli kysynkin nyt:

Tuleeko tohon summaan vielä joitakin muita kuluja vai riittääkö kun maksan tuon 1300 summan pois.

Eli tuleeko ulosottomaksuja,velan korkoja tms. siihen lisäksi eli että oikeesti mun pitääki maksaa paljon enemmän vaikka kerralla maksaisin pois.

7

797

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhteyttä

Moi vaan,

ota yhteyttä ulosottomieheen ja kerro minä päivänä aiot maksaa loppuvelan, hän kyllä laskee korot ym muut kulut.

• luottotiedot

saada puhtaaksi,vaikka ulosottoon vielä velkaa?Kauanko olet sinne maksellut?

• gfhfgh
        luottotiedot kirjoitti:

saada puhtaaksi,vaikka ulosottoon vielä velkaa?Kauanko olet sinne maksellut?

Eihän luottotiedoilla ja ulosotton kestolla ole mitään tekemistä keskenään. Jos makselet velkaa ulosottoon eikä muita velkoja tule niin luottotiedot on puhtaat 3 vuotta siitä kun se on sinne asiakastietoon merkitty. Ja kun yleensäkin velka menee ulosottoon niin sekään ei vielä merkitse sitä että joku on saanut luottotietoihin häiriön, vasta sitten kun et maksa ulosottoonkaan, sillon tulee merkintä. Se vähän riippuu tapauksesta..

Mutta siis, jos maksat eikä uutta velkaa tule niin nimi palautuu 3v merkinnästä..

• vastauksesta
        gfhfgh kirjoitti:

Eihän luottotiedoilla ja ulosotton kestolla ole mitään tekemistä keskenään. Jos makselet velkaa ulosottoon eikä muita velkoja tule niin luottotiedot on puhtaat 3 vuotta siitä kun se on sinne asiakastietoon merkitty. Ja kun yleensäkin velka menee ulosottoon niin sekään ei vielä merkitse sitä että joku on saanut luottotietoihin häiriön, vasta sitten kun et maksa ulosottoonkaan, sillon tulee merkintä. Se vähän riippuu tapauksesta..

Mutta siis, jos maksat eikä uutta velkaa tule niin nimi palautuu 3v merkinnästä..

olen ymmärtänyt,että esim. jos on velkaa tosi paljon ulosotossa ja se vanhenee 15 vuodessa ja sen jälkeen on luottotiedot pois vielä 3 vuotta.Olenko ymmärtänyt väärin?

• gfhfgh
        vastauksesta kirjoitti:

olen ymmärtänyt,että esim. jos on velkaa tosi paljon ulosotossa ja se vanhenee 15 vuodessa ja sen jälkeen on luottotiedot pois vielä 3 vuotta.Olenko ymmärtänyt väärin?

Eli oletan ettei sitä pystytä maksamaan joten kyllä, yleensä nimi puhdistuu viimeistään 3 vuoden kuluttua velan vanhenemisesta. Jopa aiemminkin, se riippuu ihan milloin on se viimeisin merkintä tullut asikastietoon, siitä siis lasketaan aina se 3 vuotta 1v ehkä joissain tapauksissa mutta max 4v. Tuo viimeisin merkintä tulee yleensä ihan juuri enne velan vanhenemista kun velkoja sen viimeisen kerran laittaa ulosottoon eli uusii sen.

• kusenjuoja

Maksa se 1300 ja olet vapaa. Jos sinulla olisi muita korkoja ja mitä lie, niin ne olisi jo lisätty tuohon summaan. MItä järkeä siinä olisi että 1300 lasku ja siten kun sen maksat niin tulee helevetisti lisää?....

• asijantuntija1234

mä maksoin aikanaan ulosotossa olleen velan josta oli luottotietoihin menny merkintä kerralla pois ja pyysin uo-mietä imoittamaa luottotietorekisteriin , että velka on suoritettu ja muutamassa viikossa hävis maksuhäiriömerkintä asiakastiedoista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      135
      7167
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      125
      4961
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      66
      4312
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3473
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2281
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      297
      1755
    7. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      22
      1506
    8. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      67
      1475
    9. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1438
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      58
      1394
    Aihe