läskistyneet

toheli

onko täällä ketään joka on ex-anorektikko ja parantunu siitä? onko teillä koskaan kaipuuta entiseen? siihen kevyeen oloon? ei välttämättä pakkomielteiseen ajatteluun ruuasta ja liikunnasta. mua ne ahisti. ei voinu suunnitella mitään ku halusin pysyä samoissa rutiineissa ja sillä tavalla varmistaa laihtumisen edelleen. koskaan ei ollu liian vähän...

mä oon lihonnu n.30 kg laihimmista vuosistani. nyt oon tammikuun puolen välin tienoilta laihtunu 11 kg. en oo laihuttanu. laihtuminen on johtunu fyys. sairaudesta. mutta ku on päässy laihtumaan tavallaan "ilmaiseksi", haluaa vaan laihtua ja laihtua lisää... on huomattavasti kevyempi olo. ja se saa haluamaan aina vain enemmän.
oon tällä hetkellä ylipainoinen. läski paska! bmi vähän päälle 27. onko täällä siis ketään jolla ois samanlainen tilanne? että paino on päässy parantumisen jälkeen reilutikkin ylipainon puolelle ja hinku laihaks on kova? kertokaa kokemuksistanne, please.

12

1689

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keskutelun aloittaja

lisäystä vielä...
      onko täällä ketään yli 25v, joka painii asian kans? mä oon jo 30v ja haluisin kuulla muitten samanikäisten kokemuksia.

• leinikki

Joops, meitähän on.

Itse olen nyt 27-vuotta...mulla tosin oli bulimia aikoinaan ja siitä olen läskistynyt sellaset 30 kiloa. Tällä hetkellä bmi on yli 30 ja olo ihan hirvee senkin takia.

Olin päälle parikymppinen, kun sairastuin bulimiaan. Pääsin suht nopeasti hoitoon ja parannuinkin. Elämä oli tietenkin helpompaa ilman sairautta, mut läski oli valmiina. Se venaili nurkan takana, et se pääsis takas mun reisiin, vatsaan ja kasvoihin. Ja sinne hän se päätykin.

Kun bulimiani oli pahimmillaan, en ollut edes mikään hoikka, mutta suht sopusuhtainen. Vaatteet mahtu päälle ja omalla tavallani olin onnellinen. Mut se sairaus on ahdistava eikä mulla ollu hetkeäkään rauhaa ruoasta. Mietin sitä 24/7. Nyt kun oon parantunu (kai) ja välillä vielä saatan hetkeksi tavottaa sen ahdistuneen tunteen, mikä oli sillo sairauden aikana seurassa koko ajan, ni kauhistun. Miten mä oon voinu elää sellasta elämää? Ja kuitenkin...siellähän se on mun päässä ja odottaa.

Nyt oon tosi läskipaska, inhoon itseäni ja tuntuu etten tiie mihin oon menossa. Oon seurannu taas näitä keskusteluja reilun kuukauden verran ja yritän pohtii mihin suuntaan menisin. Läskiä ei voi kieltää, se on mussa ja vahvasti onkin. Musta tuntuu, että ainut reitti painon pudotukseen on se sama vanha tie vessanpöntön luokse. En vaan oo vielä uskaltanu lähtee uudestaan sille tielle.

Jotenkin elämä on muutenkin nyt sellasessa tilanteessa etten tiie mitä tekisin ja minne menisin. Uusi työ on ollu aika rankkaa ja mulla siinä suuri vastuu. Ahdistus on ollu kova. Mä oon koko elämäni ollu aina ylipainoinen, en edes tiedä millaista on ollu oikeesti hoikka ja sinne tahtoisin enemmän ku koskaan. Jotenkin mulla on sellanen tunne, et se painonpudotus ratkasis kaikki asiat. Etsin vaan vielä sitä tietä ja valitsen minkä valitsen...pelkään vaan, et se on paluu menneeseen.

• toheli
        leinikki kirjoitti:

Joops, meitähän on.

Itse olen nyt 27-vuotta...mulla tosin oli bulimia aikoinaan ja siitä olen läskistynyt sellaset 30 kiloa. Tällä hetkellä bmi on yli 30 ja olo ihan hirvee senkin takia.

Olin päälle parikymppinen, kun sairastuin bulimiaan. Pääsin suht nopeasti hoitoon ja parannuinkin. Elämä oli tietenkin helpompaa ilman sairautta, mut läski oli valmiina. Se venaili nurkan takana, et se pääsis takas mun reisiin, vatsaan ja kasvoihin. Ja sinne hän se päätykin.

Kun bulimiani oli pahimmillaan, en ollut edes mikään hoikka, mutta suht sopusuhtainen. Vaatteet mahtu päälle ja omalla tavallani olin onnellinen. Mut se sairaus on ahdistava eikä mulla ollu hetkeäkään rauhaa ruoasta. Mietin sitä 24/7. Nyt kun oon parantunu (kai) ja välillä vielä saatan hetkeksi tavottaa sen ahdistuneen tunteen, mikä oli sillo sairauden aikana seurassa koko ajan, ni kauhistun. Miten mä oon voinu elää sellasta elämää? Ja kuitenkin...siellähän se on mun päässä ja odottaa.

Nyt oon tosi läskipaska, inhoon itseäni ja tuntuu etten tiie mihin oon menossa. Oon seurannu taas näitä keskusteluja reilun kuukauden verran ja yritän pohtii mihin suuntaan menisin. Läskiä ei voi kieltää, se on mussa ja vahvasti onkin. Musta tuntuu, että ainut reitti painon pudotukseen on se sama vanha tie vessanpöntön luokse. En vaan oo vielä uskaltanu lähtee uudestaan sille tielle.

Jotenkin elämä on muutenkin nyt sellasessa tilanteessa etten tiie mitä tekisin ja minne menisin. Uusi työ on ollu aika rankkaa ja mulla siinä suuri vastuu. Ahdistus on ollu kova. Mä oon koko elämäni ollu aina ylipainoinen, en edes tiedä millaista on ollu oikeesti hoikka ja sinne tahtoisin enemmän ku koskaan. Jotenkin mulla on sellanen tunne, et se painonpudotus ratkasis kaikki asiat. Etsin vaan vielä sitä tietä ja valitsen minkä valitsen...pelkään vaan, et se on paluu menneeseen.

voi ku on tuttui tunteita... haluan entiseen, mutten haluakkaan. haluan laihaks, mutta en sitä pakkoa ja ahistusta. mä oon 157cm ja olin laihimmillani 35-37 kg. mut sit aloin lihota ja vuodessa paino nousi n. 79kg:hen. nyt painan 67.8 kg ja se kaikki on tippunu 2 kuukauvessa itestään. hyvä niin. luonto päätti puuttua asiaan...
        ja mä olin jo 27v ku sairastuin anoreksiaan. tai olihan mulla oireilua jo ollu sitä ennen, mut se ei vieny sillon ihan mennessään.
        nyt on taas alkanu tuntua, että josko palais entiseen ja sais ittesä kans jonkinlaisen rauhan. ku ei nykyään tuu edes toimeen ittesä kaa, jatkuvasti saa hävetä itteään.
        yks ongelma kyl on, haluan lapsia. meillä on yritys menneillään. en vain tiiä kumpaa toivon enemmän laihtumista vai raskautta. ehkä lasta kuitenki, en tiiä...

• mä vaan

joo sama tilanne mulla.. olen 29v ja paino on noussut alimmillaan olleesta painosta melkein 20kg.. Hyvä oikeestaan kun laitoit ton viestin, helpottaa jotenkin tuskaa kun tietää että jollain muullakin on samanlainen tilanne..

• pörri-

Ite oon lihonnu anoreksia ajoilta sellaset 67kg.
      Toki tässä on menny aikaaki se lähemmäs 10 vuotta ja mukaan mahtuu raskaus,kehon muuttuminen tytöstä naiseksi jne.
      En oo tosin koskaan ollu varma olenko oikeastaan ikinä ollut ns terve.Tuntuu,että aina olen kamppailut syömisen kanssa ja niin tulen myös tekemään lopunikääni.

Jossain välissä oon luisunu taas takasi vanhoihin tapoihini ja tähän menessä kiloja tippunu 32kg.
      Hinku takasin laihaksi on niin kova,että järjenääni on jo aikapäiviä sitten hiljentynyt mikä välillä pelottaa.

Yksin et siis ole.
      Syömishäiriö on mielestäni verrattavissa alkoholismiin tai mihkä tahansa muuhun riippuvuuteen.Se on aina jossain siellä pääkopassa ja jotkut vaan sortuu siihen samaan oravanpyörään kerta toisensa jälkeen.

• toheli

hui kauheeta... mun painohan onki noussu vuoden aikana yli 40kg, eikä 30 niinku väitin. opin täs laskemaanki...

• pelkuripelkäävaan

vai miten teillä on paino noussu noin paljon? Itse yritän tässä parannella itseäni, ja olisin normaalipainonen 7kg painavempana tai jotain. Pelkään ihan kamalasti että syömiseni riistäytyy käsistä ja lopputulos on et oonki 70kiloa painavempi. En uskalla alottaa syömään paljon koska pelkään että luisun BEDin tielle :(

• toheli ite

mulla on ollu ihan järjrttömiä ahmimiskohtauksia. ja sit oon vaan syöny liikaa ja liian usein. koko ajan hakenu jotain naposteltavaa. ei oo kummallista, että oon syöny kaksiki suklaalevyä putkeen, edes maistamatta oikeestaan suklaan makua. on vaan ahistanu tai vituttanu ja oon SYÖNY saadakseni ajatukset muualle. jotain on pitäny tehä...

jätettyäni psyykenlääkkeet pois se kauhee ahmiminen on jääny pois melkein kokonaan. ne varmaan syötätti. en koske niihin tikullakaan enää!!!!!!!

oon kyllä ollu aina sellanen mussuttaja ja herkkujen ahmija, muttei nuorempana siitä seurannu lihomista. vasta ku n. 6v sitten mulla alotettiin masislääkitys, paino nous, sit tuli anoreksia ja sen jälkeen se vasta nouski... siinä tilanteessa oon nyt ja voivottelen.että mun pitää olla ahne paska! nyt ei muuta tavotetta ku ainainen laihtuminen. on se vaan ihana käydä puntarilla ku joka kerralla paino on laskenu...

mut sä joka pelkäät ahmimista ja mahd lihomista. älä pelkää! ei kaikille käy niin. se ois tärkeetä että söisit säännöllisesti ja tarpeeksi usein etkä KIELLÄ iteltäs varsinaisesti mitään ahmiminen tulee yleensä himosta. ja himo tulee ku kieltää iteltä jotain. sitä on sillo PAKKO saaha. nyt ajattelen, että ennemmin vähän kerrallaan ku monen kuun satsit kerralla.

onko täällä immeisiä joita psyykenlääkkeet on tavallaan lihottanu? ainaki ite koen sen niin.

• coffin

mirtatzapin on hirvee lääke, mulla se turvotti ihan hirveesti vääränlaiset e-pillerit=6 kiloa ylimäärästä.en siis syöny mitenkää paljon, asuin sillon laitoksessa ja siel oli ruoka-ajat ja muutenki söin tosi vähän sillon......

• läski2

minulle on käynyt niin, että YRITIN parantua anoreksiasta, ja annoin painon nousta tarkoituksella. mutta se nousikin liikaa, niin paljon että bmi on nyt 24!! bmi:ni ei ole KOSKAAN ollut näin korkea, ennen edellisiä laihdutusjaksoja bmi on aina pysynyt alle 20. tää tilanne on mulle niin kamala, että parantumistsemppi katos, ja nyt haluan taas vaan laihtua. ongelmana tosin on nyt se, että vaikka kuinka yritän, painoni ei suostu tippumaan! noudatan tälläkin hetkellä tiukkaa dieettiä. tosin en liiku, se pitäisi aloittaa uudestaan! olen ollut vain niin masentunut että olen erakoitunut kotiin läskistymään. :( nyt pidän taas ruokapäiväkirjaa ja käyn päivittäin vaa'alla, PAKKO mun on onnistua laihtumaan!!! jos ei tällä dieetillä niin jotenkin muuten! mä VIHAAN tätä kehoa, vihaan niin paljon et olen rankaissut itseäni viiltelemällä ja polttamalla jalkoja. rannalle en oo kesällä näin läskinä menossa, joten laihistsemppi on kova!!!

• ololoo

...mahdollisesti kuvia galleriassa ? Jotenkin saatoin arvailla kuka olet, mutta en tod pyydä sua sanomaan mitään suuntaan tai toiseen =) Ja juu miä myös läskistynyt. BMI alimmillaan oli n. 15 ja nyt 17.3 ........

• laihduin taas ja hyvä niin

Olin toissakesänä äärimmäisen hoikka, aina ollut, en anorektikko, vaan muuten hoikka.. Sit mut pakotettiin lihottamaan "muutama kilo".. Ensin bmi oli terveystark. 14.0 sitten vajaan vuoden päästä se oli noin 17.8. sit ajattelin et ns. normipaino ei mulle sovi ollenkaan, en ollut enää oma hoikka itseni, vaan masentunut läskeistäni, ja halusin olla sama tyyppi kuin ennenkin, ja laihdutan itseni nyt samaan 14 bmi:hin, se vaatii paljon mutta antaa vieläkin enemmän! Jokainen päivä on parempaan päin kun maltan ja pystyn olla syömättä mitään mikä voisi mua grammankaan lihottaa. Bmi:ssä 14 olin itseeni täysin tyytyväinen ja TERVE, vaikka muuta toiset väittikin et olen luurankomaisen näköinen mut mulla oli aina hyvä olla! Bmi nyt 15 eli ei ole enää kaukana toi mun tavoitteeni jonka aion saavuttaa ennen kun alkaa kesäloma ja lähdemme kesälomamatkalle. Liikun joka päivä aika runsaasti ja syömiseni on tarkassa kontrollissa niinkuin pitääkin. Tsemppiä teille muille jotka haluatte samoihin tuloksiin, se on oikeasti vaan itsestä kiinni! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      47
      2973
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2751
    3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2649
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      39
      2466
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1938
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1569
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1287
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      178
      1219
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1070
    Aihe