häiritsemässä, Välimerelle mennään.
Euroopankartta päässä.
10
1402
Vastaukset
- kuski vaan
Noinhan se toimii. Oon itsekin ajanut monta kertaa italiaan tai espanjaan ilman karttaan katsomista. kyllä ne päätiet pysyy hyvin päässä muutenkin.
parasta on kuitenkin kaivaa sitten paikanpäällä vaikkapa Italian tarkka kartta ja siellä perillä ajaa sitten niitä pikkukyliä ja kaupunkeja, unohtaa isto tiet
Upea loma sellainen. Hyvää matkaa, kesällä sitten mekin!- !!! !!!!!!!!! !!!!!!!
Miksi on niin vaikeata löytää kotiin kapakasta vaimon luokse?
- sama reittiä.
Näin tuntuu kun kotona olisi. Ikinä en poikkea reitistä jotta voisin kehua kaverille että taas ajettiin Ranskaan ilman kartta!
Idea on siinä kun matkustaa asuntoautolla että ei näkisi mitään uutta vaan ajetaan mahdollisiman pikaisesti A;sta B;hen. Kuka nyt lomalla haluisi mitään uutta nähdä!- että navigaattori
on se joka ohjaa samalle reitille kerta toisensa jälkeen.
Juuri suomesta ostetun navin kanssa Portugalissa viikonpäivät sompailleena olisin sitä mieltä että on hyvä olla myös kartta mukana ja kartanlukutaitoa. Lisäksi omat ajatukset kannattaa pitää sopivasti ajan tasalla liikkumisen suhteen, käytää sitten minkälaista suunnistuslaitetta hyvänsä. Monesti saattaa selvitä pitkälle myös pelkillä tieopasteilla, mutta silloinkaan ei sovi unohtaa käyttää myös päätä.
- eukon sylissä
Työelämässä ollessa oli aina kiire lomalle.
15-kertaa kävimme omalla autolla Espanjassa, muiden reisujen ohessa.
Alas ajoin aina nopeinta reittiä yhtäjaksoisesti, vain tankaten.
Eukko luki karttaa ja opasteita.
Mm. huoltoasematiedot.
Minä seurasin vain liikennettä.
Kotiin päin tulimme ajan kanssa.
Suunnilleen koko matka paikallisteitä pitkin, vain suurkaupungit motareilla kiertäen.
Eukon kartanluku oli arvossaan.
Etenkin Ranskan puolella.
Reitin suunnitelimme yhdessä päivittäin mutta liikkumisen aikana muija oli kapellimestarina.
Kartasta pystyi myös päättelemään hieman majoitustarjonnasta, varsinkin Saksan puolella.
Olen kokeillut navigaattoria ja tietyissä tilanteissa se puoltaa paikkaansa mutta kartan antamaa kokonaiskuvaa ei päihitä mikään!
Ei edes muistikuva.- on helppo löytää
Kukapa meistä ei löytäisi ilman karttaa näitä isompia kaupunkeja, kunhan muistaa kiertää ne lukemattomat "Toutes Routes" -nimiset pikkukylät, joita Ranska on täynnä, Saksan puolella pitää välttää "Ausfart" nimisiä paikkakuntia.
Mutta sitä minä ihmettelen, kun Ranskassa joka kylässä on "Ville" -ketjun hotelli, mutta yösijaa ei ole koskaan löytynyt... - eukon sylissä
on helppo löytää kirjoitti:
Kukapa meistä ei löytäisi ilman karttaa näitä isompia kaupunkeja, kunhan muistaa kiertää ne lukemattomat "Toutes Routes" -nimiset pikkukylät, joita Ranska on täynnä, Saksan puolella pitää välttää "Ausfart" nimisiä paikkakuntia.
Mutta sitä minä ihmettelen, kun Ranskassa joka kylässä on "Ville" -ketjun hotelli, mutta yösijaa ei ole koskaan löytynyt...Vakavasti Ranskasta.
Muuten muija on hoitanut kartturihommat hyvin mutta Ranskan pikkukaupunkien läpiajossa on kehittämistä.
Olen lukuisia kertoja kehoittanut risteyksessä katsomaan taakse päin nähdäkseen onko siellä opastettu se paikkakunta josta olemme tulossa.
Kaikesta päätellen olet pannut merkille että menosuunnan opaste voi olla sijoitettu mielikuvitusta käyttäen, jos opastetta on. - ylivertainen opaste
on helppo löytää kirjoitti:
Mutta sitä minä ihmettelen, kun Ranskassa joka kylässä on "Ville" -ketjun hotelli, mutta yösijaa ei ole koskaan löytynyt...sitä kauttahan pääsee kaikkialle. Rohkeasti vain sisään kaupunkiin Toutes Routes opastetta seuraten ja ulos sitten seuraavana tavoittena olevan kaupungin suuntaan. Kertaakaan en ole jäänyt yhteen kaupunkiin pyörimään. Muuten samaa tarkoittavia opasteita löytyy myös Saksasta hieman toisin sanoin.
- helppo löytää
ylivertainen opaste kirjoitti:
sitä kauttahan pääsee kaikkialle. Rohkeasti vain sisään kaupunkiin Toutes Routes opastetta seuraten ja ulos sitten seuraavana tavoittena olevan kaupungin suuntaan. Kertaakaan en ole jäänyt yhteen kaupunkiin pyörimään. Muuten samaa tarkoittavia opasteita löytyy myös Saksasta hieman toisin sanoin.
Huumoriahan tuo aiempi viestini... Ranskan pikkukylissä yleensä aina ennen kylää, pientä kaupunkia, liikenneympyrä, josta viitta kylän nimellä ja "Autres Routes" (muut suunnat) vievät kylän ohi. "Toutes Routes" tarkoittaa todellakin kaikkia suuntia. "Hotel de Ville" on kaupungintalo...
Saksassa tuo "Ausfahrt" ohjaa pois moottoritieltä. En muista useinkaan nähneeni Saksassa "Alle Richtnungen" kylttejä, mutta saattaahan noitakin olla. - "toutes directions"
ylivertainen opaste kirjoitti:
sitä kauttahan pääsee kaikkialle. Rohkeasti vain sisään kaupunkiin Toutes Routes opastetta seuraten ja ulos sitten seuraavana tavoittena olevan kaupungin suuntaan. Kertaakaan en ole jäänyt yhteen kaupunkiin pyörimään. Muuten samaa tarkoittavia opasteita löytyy myös Saksasta hieman toisin sanoin.
...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874148Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283087No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760