Oireet ennen synnytystä..

kertokaa...

Voiko ennen synnytystä olla muita ennakoivia oireita kuin supistukset tai limatulpan irtoaminen tai vesien meno? Voiko hikoilu ja jatkuva pissahätä ennakoida synnytyksen lähestymistä? Entä vihlonta alapäässä tai se, että vauva on hereillä pidempiä aikoja? Entä mahakipu, löysä vatsa, huono ja kuumeinen olo, päänsärky tai niskakivut? Onko siis olemassa muita kuin noita tavanomaisia (supistukset, tulppa ym.) oireita, josta aina sanotaan synnytyksen olevan lähellä? Kuinka yhtäkkiä synnytys voi alkaa, tai onko normaalia et voi tulla reilut 2 viikkoa ennen laskettua aikaa? Kertokaa kokemuksia, kiitos :)

4

24277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meni näin:

Kolme viikkoa aikaisemmin lapsi tuntui painavan yhä enemmän lantiota. Limaa alkoi tiputella, mutta ei varsinaista tulpaa tullut kuin laitoksella vasta. Niskat naksuivat ja pissalla oli juostava. Terävät vihlaisut alavatsalla paria viikkoa ennen synnytystä.
      Viikkoa ennen alkoi löysä vatsa.
      Paria päivää ennen lisääntynyt lima, tihentynyt isohätä, pienet supistukset.
      Itse synnytys lähti melko voimakkailla supistuksilla aika arvaamatta, josta supistukset voimistuivat kunnes tuli ponnistamisen tarve.

Synnytys voi alkaa kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa. Minulla oli viikkoa ennen.

• werfadf

kyselyjä, sillä ei niistä oireista voi sanoa vielä mitään milloinko vauva syntyy. Jollakin toisella nimittäin voi olla kaikenlaisia oireita/vaivoja tosi aikasin ja silti menee lasketun ajan yli kun taas jollakin toisella ei ole mitään oireita ja sitten vaan synnytys yhtäkkiä alkaa esim. rv 37. Itsellä nyt rv 39 6 ja ollut ennenaikaisia supistuksia paljon ja rv 30 lähtien ja olin 1 kk ennen äitiyslomaa jopa sairaslomalla niiden takia, kohdunsuu ollut toista centtiä auki jo varmaan kuukauden, kivuliaita supistuksia tuli viikko-pari viikkoa sitten, ruskeahkoa vuotoa tuli viikko sitten ja maha oli löysällä viikko sitten eli kaikki mahdolliset oireet ollu jo tosi kauan mut eipä vaavia vielä näy :-). Itse olin aivan varma, että olisi jo syntynyt, mutta eipä vain ole. Oikeestaan edes turha "innostua" noista oireista, koska nekin voivat laantua eivätkä välttämättä kuitenkaan merkitse mitään, kokemusta on! :-)

• turhia kyselyitä...

ovatkin, ainakin osittain..Sitä vain odottaa jotakin merkkiä siitä että pian vois alkaa tapahtumaan..Ja ehkä saa jonkinlaista tyydytystä siitä kun jollakin toisella ollut vaikkapa maha löysällä ennen kuin synnytys alkanut ja itse tuntee semmosta pientä löystymistä hetkittäin niin käy semmonen pieni toivon kipinä että ehkä pian..No jokainen odottakoon h-hetkeä tavallaan tai olkoot odottamatta..Lapsihan tulee sieltä usein sillon kun lakkaa odottamasta, mut ku ei millään malttais ku esikoinen kyseessä ja kaikki niin uutta ku synnyttänytkään ei oo ennen:D

• ollut

tässä muutaman viikon sisällä..ripuli sillontällön, kuvottava olo,kipeitä supistuksia, alapäässä luut ihan tulessa, siis niin kipeät jne..pari viikkoa laskettuun aikaan, olen kanssa miettinyt että jokos nyt, vaan eipä ole vielä tänäkään aamuna syntymässä;) Olen aloittanut tekemään kaikenlaista, niinkun vauvalle potkuhousuja jotka haluaisin saada valmiiksi ennen syntymää, niin ei ole odottavan aika niin pitkä, vaan päinvastoin..pelkään että aika loppuu kesken:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      88
      1651
    2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      77
      1273
    3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      179
      1234
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      952
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      898
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      833
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      822
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      789
    Aihe