Onko kukaan muu huomannut, että esim. ahkeraliisat kasvaisivat eri vauhtia väristä riippuen? Minulla on kerättynä viime vuotisista ahkerista liisoista kolmea eri väriä ja nyt on tilanne se, että olen koulinut pinkin väriset jo viikko 2 viikkoa sitten, mutta vaaleanpunaiset ja violetit eivät ole vielä kasvattaneet kuin yhden lehtiparin...?
Voikos muuten, asiasta kymmenenteen, köynnöskasveja latvoa, minulla esim tulossa ruusunätkelmän alkuja...
Mites silkkikukka, kun siinä on niin hennot taimet verrattuna esim. Ahkeraan liisaan, miten saan esim. koulinnan aikanaan onnistumaan?
No tässähän näitä kysymyksiä taas olikin, kiitos jo etukäteen viisaammille vastaajille.
itämisessä isoja
3
365
Vastaukset
- ny niin tiiä:))
Sama ilmiö on joillakin muillakin, eli huomattu on. Mustasilmäsusanna, päivänsini, kesäleimu esimerkiksi, eri värit kasvavat eri aikaan ja jotkut värit itävät ylipäätään huonommin. Liekö jalostusasteella asian kanssa jotain tekemistä, en tiedä.
Köynnöskasveja erityisesti kannattaa latvoa, haarovat innokkaasti, kunhan jättää muutamia lehtipareja eikä typistä ihan olemattomiin. Napsia voi sitten haarojen latvojakin, eivät loukkaannu sen kummemmin.
Minusta liisan taimetkin on jo ongelmallisen hentoja, olen kylvänyt suoraan ruukkuihin enkä kouli ollenkaan. Nypin huonot pois ja möyhin multaa vähän haarukalla, kasvavat ihan ok.
Liekö se viherpeukalo keskellä kämmentäni:)))vastaus tulikin. Kysyisin kuitenkin silkkikukasta? Oletko sen esikasvattanut? Minä olen sen aina kylvänyt suoraan penkkiin.
- olen esikasvattanut myös...
marja-liisa41 kirjoitti:
vastaus tulikin. Kysyisin kuitenkin silkkikukasta? Oletko sen esikasvattanut? Minä olen sen aina kylvänyt suoraan penkkiin.
eli siemenpussin ohjeessa oli kunpikin vaihtoehto mahdollinen, ja siis se alkaa kukkimaan aikaisempaan kun esikasvattaa...
No en kyllä taida koulia mitenkään niitä, on kyllä sen veran hentoisia, vaikka niitä valtavasti onkin...
Eli nyt sitten odottelen tuon ruusunätkelmän kanssa, että se tekee muutaman lehtiparin ja alan sitten haarottamaan niitä leikkelemällä, kiitos vinkeistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 377192
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu353731Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka533642Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu463514- 603181
Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1293096Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod342779- 372730
Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää
Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/482476Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint272445