Onko kukaan muu huomannut, että esim. ahkeraliisat kasvaisivat eri vauhtia väristä riippuen? Minulla on kerättynä viime vuotisista ahkerista liisoista kolmea eri väriä ja nyt on tilanne se, että olen koulinut pinkin väriset jo viikko 2 viikkoa sitten, mutta vaaleanpunaiset ja violetit eivät ole vielä kasvattaneet kuin yhden lehtiparin...?
Voikos muuten, asiasta kymmenenteen, köynnöskasveja latvoa, minulla esim tulossa ruusunätkelmän alkuja...
Mites silkkikukka, kun siinä on niin hennot taimet verrattuna esim. Ahkeraan liisaan, miten saan esim. koulinnan aikanaan onnistumaan?
No tässähän näitä kysymyksiä taas olikin, kiitos jo etukäteen viisaammille vastaajille.
itämisessä isoja
3
377
Vastaukset
- ny niin tiiä:))
Sama ilmiö on joillakin muillakin, eli huomattu on. Mustasilmäsusanna, päivänsini, kesäleimu esimerkiksi, eri värit kasvavat eri aikaan ja jotkut värit itävät ylipäätään huonommin. Liekö jalostusasteella asian kanssa jotain tekemistä, en tiedä.
Köynnöskasveja erityisesti kannattaa latvoa, haarovat innokkaasti, kunhan jättää muutamia lehtipareja eikä typistä ihan olemattomiin. Napsia voi sitten haarojen latvojakin, eivät loukkaannu sen kummemmin.
Minusta liisan taimetkin on jo ongelmallisen hentoja, olen kylvänyt suoraan ruukkuihin enkä kouli ollenkaan. Nypin huonot pois ja möyhin multaa vähän haarukalla, kasvavat ihan ok.
Liekö se viherpeukalo keskellä kämmentäni:)))vastaus tulikin. Kysyisin kuitenkin silkkikukasta? Oletko sen esikasvattanut? Minä olen sen aina kylvänyt suoraan penkkiin.
- olen esikasvattanut myös...
marja-liisa41 kirjoitti:
vastaus tulikin. Kysyisin kuitenkin silkkikukasta? Oletko sen esikasvattanut? Minä olen sen aina kylvänyt suoraan penkkiin.
eli siemenpussin ohjeessa oli kunpikin vaihtoehto mahdollinen, ja siis se alkaa kukkimaan aikaisempaan kun esikasvattaa...
No en kyllä taida koulia mitenkään niitä, on kyllä sen veran hentoisia, vaikka niitä valtavasti onkin...
Eli nyt sitten odottelen tuon ruusunätkelmän kanssa, että se tekee muutaman lehtiparin ja alan sitten haarottamaan niitä leikkelemällä, kiitos vinkeistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois
Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie1013522Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia
Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta93382Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää522382Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten762341Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!
Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut1002340Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1392108HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a364261906Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa
ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt391878Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki
Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin491847Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1181817