itämisessä isoja

eroja?

Onko kukaan muu huomannut, että esim. ahkeraliisat kasvaisivat eri vauhtia väristä riippuen? Minulla on kerättynä viime vuotisista ahkerista liisoista kolmea eri väriä ja nyt on tilanne se, että olen koulinut pinkin väriset jo viikko 2 viikkoa sitten, mutta vaaleanpunaiset ja violetit eivät ole vielä kasvattaneet kuin yhden lehtiparin...?

Voikos muuten, asiasta kymmenenteen, köynnöskasveja latvoa, minulla esim tulossa ruusunätkelmän alkuja...

Mites silkkikukka, kun siinä on niin hennot taimet verrattuna esim. Ahkeraan liisaan, miten saan esim. koulinnan aikanaan onnistumaan?

No tässähän näitä kysymyksiä taas olikin, kiitos jo etukäteen viisaammille vastaajille.

3

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ny niin tiiä:))

      Sama ilmiö on joillakin muillakin, eli huomattu on. Mustasilmäsusanna, päivänsini, kesäleimu esimerkiksi, eri värit kasvavat eri aikaan ja jotkut värit itävät ylipäätään huonommin. Liekö jalostusasteella asian kanssa jotain tekemistä, en tiedä.
      Köynnöskasveja erityisesti kannattaa latvoa, haarovat innokkaasti, kunhan jättää muutamia lehtipareja eikä typistä ihan olemattomiin. Napsia voi sitten haarojen latvojakin, eivät loukkaannu sen kummemmin.

      Minusta liisan taimetkin on jo ongelmallisen hentoja, olen kylvänyt suoraan ruukkuihin enkä kouli ollenkaan. Nypin huonot pois ja möyhin multaa vähän haarukalla, kasvavat ihan ok.
      Liekö se viherpeukalo keskellä kämmentäni:)))

      • vastaus tulikin. Kysyisin kuitenkin silkkikukasta? Oletko sen esikasvattanut? Minä olen sen aina kylvänyt suoraan penkkiin.


      • olen esikasvattanut myös...
        marja-liisa41 kirjoitti:

        vastaus tulikin. Kysyisin kuitenkin silkkikukasta? Oletko sen esikasvattanut? Minä olen sen aina kylvänyt suoraan penkkiin.

        eli siemenpussin ohjeessa oli kunpikin vaihtoehto mahdollinen, ja siis se alkaa kukkimaan aikaisempaan kun esikasvattaa...

        No en kyllä taida koulia mitenkään niitä, on kyllä sen veran hentoisia, vaikka niitä valtavasti onkin...

        Eli nyt sitten odottelen tuon ruusunätkelmän kanssa, että se tekee muutaman lehtiparin ja alan sitten haarottamaan niitä leikkelemällä, kiitos vinkeistä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      1906
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1316
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe