itämisessä isoja

eroja?

Onko kukaan muu huomannut, että esim. ahkeraliisat kasvaisivat eri vauhtia väristä riippuen? Minulla on kerättynä viime vuotisista ahkerista liisoista kolmea eri väriä ja nyt on tilanne se, että olen koulinut pinkin väriset jo viikko 2 viikkoa sitten, mutta vaaleanpunaiset ja violetit eivät ole vielä kasvattaneet kuin yhden lehtiparin...?

Voikos muuten, asiasta kymmenenteen, köynnöskasveja latvoa, minulla esim tulossa ruusunätkelmän alkuja...

Mites silkkikukka, kun siinä on niin hennot taimet verrattuna esim. Ahkeraan liisaan, miten saan esim. koulinnan aikanaan onnistumaan?

No tässähän näitä kysymyksiä taas olikin, kiitos jo etukäteen viisaammille vastaajille.

3

330

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ny niin tiiä:))

Sama ilmiö on joillakin muillakin, eli huomattu on. Mustasilmäsusanna, päivänsini, kesäleimu esimerkiksi, eri värit kasvavat eri aikaan ja jotkut värit itävät ylipäätään huonommin. Liekö jalostusasteella asian kanssa jotain tekemistä, en tiedä.
      Köynnöskasveja erityisesti kannattaa latvoa, haarovat innokkaasti, kunhan jättää muutamia lehtipareja eikä typistä ihan olemattomiin. Napsia voi sitten haarojen latvojakin, eivät loukkaannu sen kummemmin.

Minusta liisan taimetkin on jo ongelmallisen hentoja, olen kylvänyt suoraan ruukkuihin enkä kouli ollenkaan. Nypin huonot pois ja möyhin multaa vähän haarukalla, kasvavat ihan ok.
      Liekö se viherpeukalo keskellä kämmentäni:)))

• vastaus tulikin. Kysyisin kuitenkin silkkikukasta? Oletko sen esikasvattanut? Minä olen sen aina kylvänyt suoraan penkkiin.

• olen esikasvattanut myös...
        marja-liisa41 kirjoitti:

vastaus tulikin. Kysyisin kuitenkin silkkikukasta? Oletko sen esikasvattanut? Minä olen sen aina kylvänyt suoraan penkkiin.

eli siemenpussin ohjeessa oli kunpikin vaihtoehto mahdollinen, ja siis se alkaa kukkimaan aikaisempaan kun esikasvattaa...

No en kyllä taida koulia mitenkään niitä, on kyllä sen veran hentoisia, vaikka niitä valtavasti onkin...

Eli nyt sitten odottelen tuon ruusunätkelmän kanssa, että se tekee muutaman lehtiparin ja alan sitten haarottamaan niitä leikkelemällä, kiitos vinkeistä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      67
      6060
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      134
      4294
    3. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      106
      2037
    4. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      63
      1485
    5. 54
      1205
    6. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      261
      1147
    7. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      128
      1027
    8. Ajattele, miten häviävän pieni

todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim
      Ikävä
      49
      856
    9. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      31
      783
    10. Pieni vinkki miehelle

Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.
      Ikävä
      39
      765
    Aihe