itämisessä isoja

eroja?

Onko kukaan muu huomannut, että esim. ahkeraliisat kasvaisivat eri vauhtia väristä riippuen? Minulla on kerättynä viime vuotisista ahkerista liisoista kolmea eri väriä ja nyt on tilanne se, että olen koulinut pinkin väriset jo viikko 2 viikkoa sitten, mutta vaaleanpunaiset ja violetit eivät ole vielä kasvattaneet kuin yhden lehtiparin...?

Voikos muuten, asiasta kymmenenteen, köynnöskasveja latvoa, minulla esim tulossa ruusunätkelmän alkuja...

Mites silkkikukka, kun siinä on niin hennot taimet verrattuna esim. Ahkeraan liisaan, miten saan esim. koulinnan aikanaan onnistumaan?

No tässähän näitä kysymyksiä taas olikin, kiitos jo etukäteen viisaammille vastaajille.

3

388

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ny niin tiiä:))

Sama ilmiö on joillakin muillakin, eli huomattu on. Mustasilmäsusanna, päivänsini, kesäleimu esimerkiksi, eri värit kasvavat eri aikaan ja jotkut värit itävät ylipäätään huonommin. Liekö jalostusasteella asian kanssa jotain tekemistä, en tiedä.
      Köynnöskasveja erityisesti kannattaa latvoa, haarovat innokkaasti, kunhan jättää muutamia lehtipareja eikä typistä ihan olemattomiin. Napsia voi sitten haarojen latvojakin, eivät loukkaannu sen kummemmin.

Minusta liisan taimetkin on jo ongelmallisen hentoja, olen kylvänyt suoraan ruukkuihin enkä kouli ollenkaan. Nypin huonot pois ja möyhin multaa vähän haarukalla, kasvavat ihan ok.
      Liekö se viherpeukalo keskellä kämmentäni:)))

• vastaus tulikin. Kysyisin kuitenkin silkkikukasta? Oletko sen esikasvattanut? Minä olen sen aina kylvänyt suoraan penkkiin.

• olen esikasvattanut myös...
        marja-liisa41 kirjoitti:

vastaus tulikin. Kysyisin kuitenkin silkkikukasta? Oletko sen esikasvattanut? Minä olen sen aina kylvänyt suoraan penkkiin.

eli siemenpussin ohjeessa oli kunpikin vaihtoehto mahdollinen, ja siis se alkaa kukkimaan aikaisempaan kun esikasvattaa...

No en kyllä taida koulia mitenkään niitä, on kyllä sen veran hentoisia, vaikka niitä valtavasti onkin...

Eli nyt sitten odottelen tuon ruusunätkelmän kanssa, että se tekee muutaman lehtiparin ja alan sitten haarottamaan niitä leikkelemällä, kiitos vinkeistä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      108
      2227
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      66
      843
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      47
      808
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      766
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      518
      725
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      640
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      64
      625
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      590
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe