oulun isännöitsijä

hankala hall.jäsen

meille loppukesänä 2008 palkattiin uusi isännöitsijä. hänen päähänsä ei mene marssijärjestys: hallitus päättää, isännöitsijä on renki.

omin luvin isännöitsijä meni muuttamaan laina-aikaa ovirempassa, vaikka hallitus oli neuvotellut 5 vuoden lainan ottamisesta saadaksemme uudet ovet. ovien hankintaan lainaan tarvittiin ylimääräinen yhtiökokous, ja eikös siellä ollut laina-ajaksi isännöitsijän ikioma 4 vuotta.
hallituksen puheenjohtaja ei sanonut yhtiökokouksessa asiasta sanaakaan, vaikka olin asiasta hänelle erityisesti huomauttanut ennen yhtiökokousta.

viime viikon hall.kokouksessa keskusteltiin tulevasta putkiremontista, jonka suunnittelu on jo käynnistetty. Isännöitsijä ilmoitti kaikkitietävänä hallitukselle: yhtiö saa 10 %:n avustuksen ja siihen riittää, että urakkasopimus on tehty 31.12.09 mennessä, ja että töitä ei tarvitse aloittaa vuoden 2009 puolella.

kukaan hallituksesta ei kiistänyt tätä ilmoitusta.

paitsi minä, ilmoitin, että tuen saanti edellyttää , että työt on myös aloitettava 31.12.09 mennessä.

isännöitsijä ilmoitti minun olevan väärässä ja innostui ivaamaan minua (hall.jäsen) niin paljon kun kerkesi. avukseen hän sai tietenkin yhden hallituksen jäsenen toisen miespoloisen.

kun "ammatti-isännöitsijät" saavat huseerata miten vaan ja hallitus pokkuroi - niin kalliiksi osakkaille tulee.

laskin tuossa että yhtiölle edelläkerrotunlainen isännöitsijävirheen hinta olisi noin 20.000 euron luokkaa (=10 % tuen suuruus).

olen saanut hankalan ihmisen maineen siitä syystä, että pyrin perinpohjin selvittämään mistä milloinkin on kyse, miten hallituksen täytyy toimia, ja mitä laki edellyttää. sitä edellyttää mielestäni jo sekin etten ole ennen as oy hallituksessa jäsenenä toiminut. ainakin meidän taloyhtiössä tämä asenne on poikkeus, josta ei hyvää ole seurannut.

olen kymmeniä ellei jo satoja työtunteja käyttänyt omaa aikaani, jotta voin tiedottaa ajankohtaisista asioista ja menettelyistä muille hallituksen jäsenille. tuosta aiemmin kirjoittamastani 10 %:n tuen ehdoista olen useita tiedotteita laittanut hallitukselle.
turhaa hommaa kun ei viitsitä lukea.

minua myös huolestuttaa taloyhtiön turvallisuusasiat. luin paljonkin siitä, mitä laki sanoo ja vaadin hallituksen kokouksessa että yhtiöön on valittava turvallisuuspäällikkö. siitä uusi isännöitsijä sanoi: ei sitä oikeastaan tarvita, se on pelkkä muodollisuus. Muut hallituksen jäsenet olivat ihan hiljaa, kumartavat kun isännöitsijä puhuu. ehdottamani vaahtosammuttimet jokaiseen käytävään ovat isännöitsijästä tietysti aivan naurettava idea, joka kuitenkin päätettiin hankkia, mutta isännöitsijä ei se vaan hanki - heipskukkuu.

polttava asia kun pari päivää sitten vieressä tuulimyllynkadulla oli samanlaisessa puukerrostalossa tuhopoltto.

voihan vitsi. mitäs tekis?

5

517

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jäsen, vaan hallituksen

muut jäsenet ovat nynnyjä. Minä nostan sinulle hattua. Hallituksen ON otettava käsiteltäväksi asiat joista olet hyvissä ajoin heille ilmoittanut. Vaadi kokouksen pöytäkirjaan merkintä että isännöitsijä kieltäytyy pyynnöistä huolimatta noudattamasta as.osakeyhtiölakia (turvallisuusasiat).
      Vaikka ne onkin "muodollisuuksia" niin sitä helpompi se on hoitaa läpi, valmiita kaavakkeita on olemassa. Sammuttimien hankkiminen on järkevää, meillä on rivitalon asunnossakin jauhesammutin, itse hankittu.

Tuo isännöitsijän omavaltainen toiminta esim. laina-asioissa on jo niin hälyttävä, että te joudutte nyt koko ajan valvomaan hänen tekemisiään vaikka maksatte siitä että asiat hoituisi ammattimaisesti palkan edestä.
      Sinun tulisi nyt keskustella nuidenkin asukkaiden kanssa hänen omavaltaisesta menettelystä, kun muut jäsenet eivät näköjään ymmärrä sitä että HALLITUS päättää nuokin remonttiasiat eikä isännöitsijä joka jakaa väärää tietoa.

• jul123

Kirjoittamastasi tekstistä selviää, miksi olet hankala... satoja tunteja.

Mielestäni olet oikeassa tuon remonttiavustuksen suhteen. Ehdottaisin, että esität asiat eri tavalla dokumenttien kanssa. Netistä voit tulostaa hallituksen esitykset ja eduskunnan päätökset ko. asiasta. Suurin osa lukutaitoisista ymmärtää tämän.

Toinen asia.. isännöitsijästä. Taloyhtiön yhtiökokous tekee päätökset hallituksen esitysten pohjalta.

"olen kymmeniä ellei jo satoja työtunteja käyttänyt omaa aikaani, jotta voin tiedottaa ajankohtaisista asioista ja menettelyistä muille hallituksen jäsenille. tuosta aiemmin kirjoittamastani 10 %:n tuen ehdoista olen useita tiedotteita laittanut hallitukselle.
      turhaa hommaa kun ei viitsitä lukea."

• hankala hall.jäsen

käsitit asian väärin. tarkoitan, että noin vuoden aikana olen käyttänyt kymmeniä ellei satoja tunteja asioiden selvittämiseen itselleni, jotta itse ymmärtäisin mistä on kysymys, mitä as oy laki tai joku muu laki asiasta sanoo. tiedon hakuun maalikolta = minä, aikaa nimenomaan palaa.

en suinkaan ole satoja tunteja viestejä lähetellyt toisille hallituksen jäsenille.

:) hankala hall jäsen

• hankala hall jäsen

tottahan toki yhtiökokous tekee päätökset hallituksen esitysten mukaan - kun toimitaan normaalissa järjestyksessä.

MUTTA meillä isännöitsijä tekee kutsut ja asialistat yhtiökokoukselle keskustelematta hallituksen kanssa asialistan sisällöstä!!!
        hallitukselle ja osakkaille vaan pölähtää postiluukusta yhtiökokouskutsu päivämäärineen ja asialistoineen.

"isännöitsijän asialistalla" ovilainan laina-aikana oli 4 vuotta joka on vastoin hallituksen esitystä 5 vuoden laina-ajasta.
        hallitus oli tietenkin ajoissa tehnyt valmiit lainalaskelmat perustuen 5 vuoteen ja joka myös ajoissa isännöitsijälle hallituksen kokouksessa annettiin.

• HALLITUKSEN JÄSENET+ISÄNNÖI...

Tuossa tilanteessa ei ole muuta järkevää ratkaisua kuin saattaa asia yhtiökokouksen tietoon ja henkilöt vaihdettava .

Sinä olet toiminut vastuullisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4158
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3127
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe