Hei, olen hankkimassa 10- ja 12-vuotiaille lapsilleni peräänkatsomis- ja vahtimisapua (esim. opiskelija, joka haluaa tienata hiukan lisätuloja) silloin-tällöin tyyliin iltapäiviksi-illoiksi, joskus yli yön pesteiksikin, kun olen työmatkoilla. Minkä verran tällaisissa hoitopesteissä on tapana maksaa hoitajalle korvausta? Jonkin euromäärä/tunti varmaankin iltapäivistä ja illoista? Yöhoidoista voisi olla kenties jokin könttäsumma? Mitä te muut maksatte ja mitä te hoitajat pyydätte?
palkan määrä lastenvahdille ?
3
600
Vastaukset
- lastenhoitaja 18v
Pääkaupunkiseudulla asun.
Olen lukion viimeistä luokkaa käyvä tyttö, eli 18-vuotias. Koulutusta ei siis ole.
Itse saan 3- ja 6-vuotiaan hoidosta 7 euroa per tunti. Joskus laitan nämä lapset esim nukkumaan ja sen jälkeen vielä heillä olen muutaman tunnin, ja aina sama tuntipalkka. Perhe sijaitsee kävelymatkan päässä, joten mitään bussirahoja en tarvitse.
Sitten yhdessä toisessa perheessä hoidan 2-vuotiasta lasta ja tuntipalkka 8.50 euroa.
Todella monet vanhemmat aliarvioivat lastenhoitajan palkkaa. Mutta kannattaa muistaa, että oikeasti kyseessä on vaativa työ; minä aina leikin lapsien kanssa ja asetun lasten tasolle; kyykin puskissa ja hiekkalaatikoilla :D Ja leikimme kotia jne.
Ajatellaan, että lastenhoito on sitä, että vain katsotaan lasten perään.
Yöhoidoista en osaa sanoa mitään, koska kokemusta ei löydy. Mutta jotenkin hoitajana kokisin, etten ainakaan pystyisi nukkua yhtä sikeästi kuin kotonani, sillä kuitenkin vastuu lapsista.- Jenna-91
Moi. Mä olen 17-v, ja teen satunnaista lastenhoitotyötä, josta saan tuntipalkan 7,5 euroa. Jos hoito sijoittuu yöhön saakka, esim. 18-03, saan kertakorvauksen(50 e ) koska suurin osa siitä ajasta
on nukkuvien lasten "vahtimista". Tosiaan, kuten edellä jo kirjoitettiin, usein aliarvioidaan palkka. Työ sisältää niin paljon muutakin kuin vain perään vahtimisen. Leikit, syöttämiset, ja lasten kiukuttelut. Useimmiten myös kodintyöt.
- Katja
Lapsesi eivät ole enää niin pieniä, että jatkuvaa vahtimista tarvitsisi. Itse pyytäisin 7e/h, mutta yötöistä kuuluisi maksaa enemmän, ehkä juuri tuo "kertakorvaus" sopimuksen mukaan. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760