Onko joku mahdollisesti suorittanut tuon Myynnin ammattitutkinnon aikuiskoulutuksena? Hain työkkärin järjestämään työvoimakoulutukseen ja haluaisin kuulla kokemuksia jos joltain löytyy.. Miten paljon esim englannin kielen osaamista painotetaan? Tai voiko harjoittelun suorittaa esim ison marketin osastolla ilman että joutuu jököttämään kassalla hirveästi? Kiitos.
Myynnin ammattitutkinto
7
5994
Vastaukset
- olen suorittanut
Suoritin viime vuonna myynnin ammattitutkinnon btob myyntiin. Meillä oli noin kerran kuukaudessa 1,5 vuoden ajan koulutuspäivä ja siellä käytiin asiat läpi sekä tehtiin niihin kuuluvat tehtävät. Englantia ei meillä ollu ollenkaa. Itse suoritin omassa yrityksessä harjoittelun, mutta käsittääkseni pystyy itse vaikuttamaan missä suorittaa.
Myyntityötä olen tehnyt ja jonkin verran sain vinkkejä koulutuksesta. Näyttöjen suoritus oli helppo.- Myyntipäällikkö
Missä suoritit tutkinnon? Ja onko kukaan suorittanut markkinointi-instituutissa?
- ksp
Myyntipäällikkö kirjoitti:
Missä suoritit tutkinnon? Ja onko kukaan suorittanut markkinointi-instituutissa?
En laita paikkaa missä kävin, koska en voi suositella sitä paikkaa enkä hauku julkisesti.
Koulutuksessa opettajilla ja niiden opetus menetelmissä/tyylissä on todella paljon eroa.
Tällä hetkellä käyn yrittäjän ammattitutkintoa Rastorilla ja heidän opettajat sekä konsultit ovat olleet tähän mennessä hyviä. Jos vertaan myynnin amattitutkinnon opettajia Rastoriin niin ero on sama kuin yöllä ja päivällä.
Markkinointi-instituutista ei ole omia kokemuksia. - PAM1963
Hei !
Suoritin itse myynnin ammattitutkinnon Etelä Pirkanmaalla. Onneksi ei koulutuksen aikana ei tarvinnut hankkia kirjoja ja opetuksen tasokin oli vähän miten sattui. Myynnin tutkinnon sain, vaikka en ollut kaupassa töissä
- pari vuotta sitten
Englantia meillä oli, koska se kuuluu tutkintovaatimuksiin. Tarkemmin taisi olla, että tulee toimeen kotimaisella ja yhdellä ulkomaisella kielellä. Käytännössä riittää, että osaa englanninkieliselle asiakkaalle vaikkapa kädestä pitäen näyttää mitä hän haluaa - mitään kummoisempaa kielitaitoa ei vaadita.
Kassatyöskentely kuuluu yhtenä osana tutkintovaatimuksiin, joten kassatyö on osattava ja siitä tehtävä näyttö. Mutta koska kyse on myynnin ammattitutkinnosta, valtaosa siitä tehdään näyttöinä juuri osastoilla - esillepano, markkinointi, asiakaspalvelu jne. Eli työharjoittelujakson aikana pitäisi olla tarjolla tehtäviä laidasta laitaan. - Widget!!
Kävin muutama vuosi sitten koulutuksen ja oli ainakin meidän kaupungissa erittäin hyvä.
Töitä sain heti ja tällä hetkellä myymäläpäällikkönä suht isossa liikkeessä (toki töitäkin piti tehdä).
Kurssi kesti noin vuoden. - Santara
aloitin myynnin ammattitutkintoon valmistavan kouluutuksen noin kuukausi sitten. Minulla on suhteellisen pitkä työkokemus asiakaspalvelusta, mutta siitä on aikaa noin 20 vuotta. Oli muita hommia välillä. Nyt aloittelin pari vuotta sitten kevyesti puolipäivä työtä myyntitehtävissä määräaikaisena. Jäätyäni työttömäksi tuli mieleen , että voisin hankkia tästä myyjän työstä tutkintopaperit. Olen nyt ollut työharjoittelussa ja samalla niitä opintoja. On suoraan sanottuna vähän epävarma olo. Vaikuttaa nuo näyttökriteerit aika monimutkaisilta. Pitäis päästä työharjoittelussa tutustumaan , vähän kaikkeen. Eniten huolestuuttaa nuo kassatoimintojen oppiminen, se on ehkä se suurin haaste. Jos en saa tutkintoa läpi, niin otetaan asia kokemuksena. Mutta jos menee, olen itseeni hyvin tyytyväinen. Onhan tässä vielä tätä aikaa, aina on mahdollisuus oppia uutta. kirjoittakaa kokemuksista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703