antabuksesta

maistuu liikaaaaa

olisin kysynyt tästä vaihtoehdosta lopettaa alkoholin käyttö?? tiedän erään jolla toimi, silloin vatsanahan alle oli laitettu antabuskapselit. millaisia antabus hoitoja nykyään on?? mulle on pikku hiljaa alkanut tulemaan juomisesta ongelma ja vaikka kuinka sanon itselleni etten ota ni otan sitten senkin edestä. ja miten helposti lääkärit tänä päivänä kyseiseen hoitoon lähtee, onko se viimeinen vaihtoehto vai saakon sen ihminen joska nyt ei ole vielä ihan rapajuoppo?? mä haluan tosiaan lopettaa mut miten sen sais tonne kaaliin saakka??

5

430

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaffeemuki

...toimi peloitteena olla ottamatta ryyppyä, mutta se ei vielä itsessään riitä raitistamaan ketään, tämän varmasti tiesitkin. Jostain on kuitenkin aloitettava, nimittäin juomattomuudesta, ja siihen antabus voi toimiakin jos itsehillintää ei kerta kaikkiaan muuten löydy.

Kun selviä päiviä alkaa saada jonoon on paremmat mahdollisuudet ruveta miettimään, miten pelkän juomattomuuden saisi muuttumaan raittiudeksi.

• 0-vaihtoehto

"onko se viimeinen vaihtoehto vai saakon sen ihminen joska nyt ei ole vielä ihan rapajuoppo?? mä haluan tosiaan lopettaa mut miten sen sais tonne kaaliin saakka?? "

oikeastaan se on ensimmäisiä omaehtoisia yrityksiä eroon liikajuomisesta (ellei muija tai joku pakota).

siinä vaiheessa tuskin päässä muuta liikkuu kuin "sais jonkun hokkuspokkusjutun" ja raitistuis. tai hetken mietittyään ainakin jos ei nyt ihan raitistuis vaan oppis kohtuujuojaksi.

antabus ei muuta maailmaasi muuten kuin, että sekin tulee koetuksi.
      se hyöty siitä kyllä on, että olet enemmän ymmärtänyt olevasi ongelmissa alkoholin kanssa.

sitten pitäis alkaa sitä ONGELMAA hoitaa.

neuvoja siihen on näillä sivuilla.

juopolla on vaan kaks vaihtoehtoa. on/off.

se kohtuukäyttö, jonka juoppo aina kaivaa esille ainoaksi vaihtoehdoksi, niin sitä ei oikeasti ole olemassa.

sekin pitää itse kokeila ja moneen kertaan ja
      sinäkään et kyllä usko asiaa vielä (pitkiin aikoihin?).
      tuohon kohtaan jumittuu myös monen juopon elämä,kunnes kuolema vapauttaa.

lueskele juttuja joitten kirjoittaja on raitistunut alkoholisti ja juttuja, joiden kirjoittaja on raitistuneen puoliso/tai eron juoposta ottanut.
      niissä se kaikki on koettu, se mikä sulla on edessä päin.

jos vaikka saisit lisää motivaatiota. sitä ei juopolla ole raittiuden suhteen liikaa.

• -?-

Kun Antabuksesta saa vain pelotteen, ja juomishimoihin se ei vaikuta yhtään mitenkään, joten jos takana ei ole vahvaa omaa päätöstä juomattomuudesta, niin Antabus vain jätetään ottamatta, ja sitten alkaa viinan ottaminen entiseen malliin.

• Lissu

Mulla ainakin antabus toimii hyvin. Olen nyt ollut kolme viikkoa raittiina ja alkoholia ei tee
        mielikään. Kun pääsee alulle alkaa arvostamaan raittiutta ja sen mukana tulevia hyviä asioita (on iloisempi, energisempi, masennus lievittynyt, unet parantuneet, mahaoireet hävinnyt, turvotus hävinnyt, itsekunnioitus palautuu). Kun nämä asiat on tiedostanut, niin raittiina on helppo jatkaa. Vaikka ilman antabusta. Lääkärit kyllä kirjoittaa reseptin, onhan se merkki, että haluaa
        raitistua.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      104
      6724
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      87
      5057
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      111
      3309
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      32
      3180
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      27
      2348
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1716
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1351
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1302
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1206
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      984
    Aihe