Onko

kellekään ikinä

käynyt niin että olisitte saaneet omaksenne sen ihmisen jota täällä olette kaivanneet?

Vai onkohan se niin, että ne joille niin onnekkaasti on käynyt eivät enää pyöri täällä?

Mitä luulet, jos saisit "hänet" niin lukisitko vielä näitä palstoja?

16

722

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan siitä

lukisiko hän.

• sitähän ei

välttämättä voi tietää lukeeko hän.

Itse toivoisin, että jos aloittaisimme oikean suhteen, emme kumpikaan enää pyörisi täällä. Syystä että täältä saa vaan peikkoja päähänsä kun on niin monia samanlaisia tarinoita. Vaikka näihin yrittäiskin suhtautua silleen ei-tosissaan niin silti aina välillä tulee paha olo joistain viesteistä kun ajattelee että jos "hän" ajattelee minusta noin. Parempi ois pysyä pois täältä jos jotain irl-suhdetta haluaa kehitellä.

• samaa peikoista,
        sitähän ei kirjoitti:

välttämättä voi tietää lukeeko hän.

Itse toivoisin, että jos aloittaisimme oikean suhteen, emme kumpikaan enää pyörisi täällä. Syystä että täältä saa vaan peikkoja päähänsä kun on niin monia samanlaisia tarinoita. Vaikka näihin yrittäiskin suhtautua silleen ei-tosissaan niin silti aina välillä tulee paha olo joistain viesteistä kun ajattelee että jos "hän" ajattelee minusta noin. Parempi ois pysyä pois täältä jos jotain irl-suhdetta haluaa kehitellä.

mutta en enää tullut lisänneeksi sitä.
        Kun miettii enemmän, niin ehdottamasti pitäisi pysyä pois täältä. Mutta onnistuu vain jos molemmat oikeasti haluaa niin. Selkein sanoin pitäisi sopia se.

• se olisi
        samaa peikoista, kirjoitti:

mutta en enää tullut lisänneeksi sitä.
        Kun miettii enemmän, niin ehdottamasti pitäisi pysyä pois täältä. Mutta onnistuu vain jos molemmat oikeasti haluaa niin. Selkein sanoin pitäisi sopia se.

varmastikin hyvä sanoa se toiselle, ettei enää lue näitä, jotta toisenkaan ei tarvisi kuvitella näistä viesteistä mitään.

Ylipäätään olen sen kannalla että suhteessa on hyvä sopia mahdollisimman paljon asioista sanallisesti, koska ihmisillä saattaa olla erilaisia käsityksiä ja niistä sitten helposti syntyy ongelmia jos kuvittelee toisen sanattomasti ymmärtävän jotain tai ajattelevan samoin jostain.

• samaa mieltä
        se olisi kirjoitti:

varmastikin hyvä sanoa se toiselle, ettei enää lue näitä, jotta toisenkaan ei tarvisi kuvitella näistä viesteistä mitään.

Ylipäätään olen sen kannalla että suhteessa on hyvä sopia mahdollisimman paljon asioista sanallisesti, koska ihmisillä saattaa olla erilaisia käsityksiä ja niistä sitten helposti syntyy ongelmia jos kuvittelee toisen sanattomasti ymmärtävän jotain tai ajattelevan samoin jostain.

sanallisista sopimuksista. Joskus ajattelen, että haluanko niin selvät "säännöt" kaikkiin asioihin sanallisesti sovittuna, että se tuntuu toisesta oudolta :) En tiedä. Minusta se vaan luo turvaa ja poistaa ihan turhia väärinymmärryksiä, kun ihmiset sanovat ääneen asioita.
        Niin kuin esimerkiksi minusta on tärkeää puhua sellaisista asioista etukäteen, että milloin mahdollisesti ei vastaa puhelimeen jne. Koska hermostuisin jos toinen ei vastaa. Niin sen turhan hermostumisen voi välttää kun on aikaisemmin puhunut, että ei tahallaan jätä vastaamatta ja soittaa takaisin kun huomaa. Samalla tavalla toisen on hyvä tietää etten itse pidä puhelinta mukana kun käyn kaupassa ja niin edelleen.
        Kaikki tuollaiset on niin pieniä asioita puhua, mutta ne voi oikeasti aiheuttaa todella pahoja väärinkäsityksiä jos niistä ei puhu.
        Etenkin tämä palstan lukeminen, kuten sanoit.

• tuossa me
        samaa mieltä kirjoitti:

sanallisista sopimuksista. Joskus ajattelen, että haluanko niin selvät "säännöt" kaikkiin asioihin sanallisesti sovittuna, että se tuntuu toisesta oudolta :) En tiedä. Minusta se vaan luo turvaa ja poistaa ihan turhia väärinymmärryksiä, kun ihmiset sanovat ääneen asioita.
        Niin kuin esimerkiksi minusta on tärkeää puhua sellaisista asioista etukäteen, että milloin mahdollisesti ei vastaa puhelimeen jne. Koska hermostuisin jos toinen ei vastaa. Niin sen turhan hermostumisen voi välttää kun on aikaisemmin puhunut, että ei tahallaan jätä vastaamatta ja soittaa takaisin kun huomaa. Samalla tavalla toisen on hyvä tietää etten itse pidä puhelinta mukana kun käyn kaupassa ja niin edelleen.
        Kaikki tuollaiset on niin pieniä asioita puhua, mutta ne voi oikeasti aiheuttaa todella pahoja väärinkäsityksiä jos niistä ei puhu.
        Etenkin tämä palstan lukeminen, kuten sanoit.

ainakin sitten ollaan samanlaisia, koska itsekin pidän hyvänä että asioista sovitaan, just sen takia kun niin helposti alan kokea turvattomuuden ja epävarmuuden tunteita, jos mietin yksikseni jotain eikä tiedä uskaltaako kaikesta kysyä tai puhua suhteen alkuvaiheessa. Mutta toivottavasti ensi kerralla uskallan ja osaan jos niin koen. Tuntuu että monia menneita ongelmia olisi voinut välttää sillä että olisi ajoissa ottanut joitain mieltä painavia asioita puheeksi.

• niin, että
        tuossa me kirjoitti:

ainakin sitten ollaan samanlaisia, koska itsekin pidän hyvänä että asioista sovitaan, just sen takia kun niin helposti alan kokea turvattomuuden ja epävarmuuden tunteita, jos mietin yksikseni jotain eikä tiedä uskaltaako kaikesta kysyä tai puhua suhteen alkuvaiheessa. Mutta toivottavasti ensi kerralla uskallan ja osaan jos niin koen. Tuntuu että monia menneita ongelmia olisi voinut välttää sillä että olisi ajoissa ottanut joitain mieltä painavia asioita puheeksi.

ne epävarmuuden ja turvattomuuden tunteet ei ole mitättömiä pikkuasioita. Kun ne oikeasti luo todella pahan olon ihmisen sisälle. Ja jos toinen ei ymmärrä sitä, sille voi selittää. Jos se ei siltikään ymmärrä että ne asiat on tärkeitä, sen kanssa tuskin on tulevaisuudessa kovin mukavaa.
        Koska nuo ovat tärkeitä asioita, niin niiden ottaminen esille suhteen alussa ei ole hölmöä, vaikka se saattaa omassa päässä vähän tuntua siltä joskus :)
        Minä en voisi kuvitella aloittavani suhdetta ellei noista asioista puhuttaisi jo alussa.
        Muutenkin koen sen erittäin tärkeäksi, että kaikenlainen mielipaha tulee aina kuulluksi. Ajattelen joskus niin, että kaikkein tärkeimmät tunteet mitä ihmiset voi toisilleen ilmaista on ne, että kun niiden on paha olla, ei se kun on hyvä olla. Vaikka on se hyvä olokin tärkeää :)

• Mä olen
        niin, että kirjoitti:

ne epävarmuuden ja turvattomuuden tunteet ei ole mitättömiä pikkuasioita. Kun ne oikeasti luo todella pahan olon ihmisen sisälle. Ja jos toinen ei ymmärrä sitä, sille voi selittää. Jos se ei siltikään ymmärrä että ne asiat on tärkeitä, sen kanssa tuskin on tulevaisuudessa kovin mukavaa.
        Koska nuo ovat tärkeitä asioita, niin niiden ottaminen esille suhteen alussa ei ole hölmöä, vaikka se saattaa omassa päässä vähän tuntua siltä joskus :)
        Minä en voisi kuvitella aloittavani suhdetta ellei noista asioista puhuttaisi jo alussa.
        Muutenkin koen sen erittäin tärkeäksi, että kaikenlainen mielipaha tulee aina kuulluksi. Ajattelen joskus niin, että kaikkein tärkeimmät tunteet mitä ihmiset voi toisilleen ilmaista on ne, että kun niiden on paha olla, ei se kun on hyvä olla. Vaikka on se hyvä olokin tärkeää :)

joskus tehnyt sen virheen, että olen jäänyt liian pitkäksi aikaa suhteeseen, jossa olen kokenut tuollaista epävarmuutta ja sitten on vain yrittänyt kestää sitä. Jatkossa otan mahdolliset epävarmuuden tunteet puheeksi HETI kun niitä koen ja jos toinen ei niistä välitä niin sitten hän tuskin on oikea minulle. Tämä on lupaus minulle itselleni. :)

• päätös :)
        Mä olen kirjoitti:

joskus tehnyt sen virheen, että olen jäänyt liian pitkäksi aikaa suhteeseen, jossa olen kokenut tuollaista epävarmuutta ja sitten on vain yrittänyt kestää sitä. Jatkossa otan mahdolliset epävarmuuden tunteet puheeksi HETI kun niitä koen ja jos toinen ei niistä välitä niin sitten hän tuskin on oikea minulle. Tämä on lupaus minulle itselleni. :)

Olen itse tehnyt saman lupauksen itselleni :)
        On niin tärkeää puhua omista tunteista. Ja tosiaan jos toinen ei välitä tai ymmärrä, niin se ei missään nimessä ole oma vika.

• ..........................
        päätös :) kirjoitti:

Olen itse tehnyt saman lupauksen itselleni :)
        On niin tärkeää puhua omista tunteista. Ja tosiaan jos toinen ei välitä tai ymmärrä, niin se ei missään nimessä ole oma vika.

...............................

• vielä nopeasti
        Mä olen kirjoitti:

vähän lisää kirjoitukseesi.
        Ainakin niistä huonoista kokemuksista oppii mitä ei halua. Minullakin on samanlainen kokemus suhteesta. Mutta ajattelen että sen vuoksi ymmärrän nyt paremmin miten haluan itseäni kohdeltavan ja miten voin itse yrittää kohdella muita paremmin. Ehkä sinäkin juuri sen suhteen takia muistat aina tulevaisuudessa kuinka tärkeää on ottaa ne epävarmuuden tunteet puheeksi. Ja osaat kuunnella toisen epävarmuuksia.
        Ja muutenkin, vaikka joitain asioita tuntuisi joskus vaikealta sanoa, niin juuri se että ihmiset voi puhua keskenään vaikeistakin asioista vahvistaa suhdetta. Omat vanhemmat on kauhuesimerkki siitä miten toisella ei koskaan ollut hajuakaan siitä, että toinen on surullinen, koska ei ilmaissut sitä ääneen. Jos minäkin olen joskus selvinnyt joistain hautajaisista itkemättä, kun olen luetellut virsikirjan sivunumeroita päässäni, jotta en ajattelisi tilannetta, niin tämän toisen vanhempani mielestä olen ollut ihan yhtä kylmä paska, jota ei kosketa mikään ikinä :) Se on minulle hyvä varoittavaesimerkki siitä millaista suhdetta en ikinä halua. Muistuttaa kuinka tärkeä on kuunnella vaikkei kukaan puhuisi.

• edellinen
        vielä nopeasti kirjoitti:

vähän lisää kirjoitukseesi.
        Ainakin niistä huonoista kokemuksista oppii mitä ei halua. Minullakin on samanlainen kokemus suhteesta. Mutta ajattelen että sen vuoksi ymmärrän nyt paremmin miten haluan itseäni kohdeltavan ja miten voin itse yrittää kohdella muita paremmin. Ehkä sinäkin juuri sen suhteen takia muistat aina tulevaisuudessa kuinka tärkeää on ottaa ne epävarmuuden tunteet puheeksi. Ja osaat kuunnella toisen epävarmuuksia.
        Ja muutenkin, vaikka joitain asioita tuntuisi joskus vaikealta sanoa, niin juuri se että ihmiset voi puhua keskenään vaikeistakin asioista vahvistaa suhdetta. Omat vanhemmat on kauhuesimerkki siitä miten toisella ei koskaan ollut hajuakaan siitä, että toinen on surullinen, koska ei ilmaissut sitä ääneen. Jos minäkin olen joskus selvinnyt joistain hautajaisista itkemättä, kun olen luetellut virsikirjan sivunumeroita päässäni, jotta en ajattelisi tilannetta, niin tämän toisen vanhempani mielestä olen ollut ihan yhtä kylmä paska, jota ei kosketa mikään ikinä :) Se on minulle hyvä varoittavaesimerkki siitä millaista suhdetta en ikinä halua. Muistuttaa kuinka tärkeä on kuunnella vaikkei kukaan puhuisi.

ihan samoin siitä miten tärkeää on puhua ja sanoa miltä tuntuu. Vaikka ei se tosiaan helppoa ole. Mutta toivottavasti me saadaan vielä ne meille oikeat ihmiset ja kyllä se puhuminenkin varmasti alkaa sujua, jos toista tarpeeksi haluaa. Ei silloin halua luovuttaa, vaikkei aina olisi helppoakaan. En mä ainakaan kadu mitään, mitä olen joskus sanonut. Ainakin olen yrittänyt, vaikkei toinen olisi vastannut. Niitä kertoja olen katunut, joissa en ole sanonut sitä miltä oikeasti tuntuu. Mutta ehkä opin koko ajan ja joskus vielä se onnistuu niin että saan sen oikean rakkaan. :)

Hyviä unia sulle! Mä tulin vasta nyt illalla tänne enkä huomannut heti viestiäsi.

• unia :)
        edellinen kirjoitti:

ihan samoin siitä miten tärkeää on puhua ja sanoa miltä tuntuu. Vaikka ei se tosiaan helppoa ole. Mutta toivottavasti me saadaan vielä ne meille oikeat ihmiset ja kyllä se puhuminenkin varmasti alkaa sujua, jos toista tarpeeksi haluaa. Ei silloin halua luovuttaa, vaikkei aina olisi helppoakaan. En mä ainakaan kadu mitään, mitä olen joskus sanonut. Ainakin olen yrittänyt, vaikkei toinen olisi vastannut. Niitä kertoja olen katunut, joissa en ole sanonut sitä miltä oikeasti tuntuu. Mutta ehkä opin koko ajan ja joskus vielä se onnistuu niin että saan sen oikean rakkaan. :)

Hyviä unia sulle! Mä tulin vasta nyt illalla tänne enkä huomannut heti viestiäsi.

Mä taas en meinannut huomata tätä sun viestiä, kun tämä ketju oli tippunut niin kauas :)

Se on totta, että jos haluaa toista tarpeeksi, niin kyllä se vie monien esteiden yli. Niin että asiat alkavat sujua, vaikka ne tuntuisi joskus vaikeilta aluksi. Ja jos molemmat päättää, että ei luovuta, niin se on vahva yhdistelmä, sillä tavalla että tukee aina toista. Rakkaus on vahva voima. Ainakin minusta tuntuu, että jo pelkkä oma tunne, että rakastaa jotain oikeasti ja syvästi, tavallaan eheyttää hiljaa sisältä ihan itseänikin. Minäkään en kadu tunteistani kertomisia. Juuri enemmän niitä kertomatta jättämisiä myös. Mutta ei elämää kannata katuen elää, aina on uusia tilanteita.

No mutta hyvää yötä, olen jo vähän silmät ristissä ja siltä tämä kirjoituskin taitaa kuulostaa :)

• (nainen)

niin me varmaan jatkossa yhdessä annettais lisää toivoa palstalaisille onnistuneen tarinamme jodosta...

..Tai sitten meillä ois ihan jotain muuta tekemistä

• Registered and banned

Kukapa täältä neulaa heinäkasasta löytäisi. Varmaan voi olla muutamia "pareja" selailemassa samoja juttuja ja kirjoittamassa aloituksia mutta aika vaikeetahan se on löytää toinen näiden kirjoituksien perusteella, joissa ei ole mitään tietoja itsestään/toisesta. Ja ei varmaan pahemmin kannata täällä itseään mainostella??? Tai miksi ei??? Mutta mutta.........................

Ehkä pitäis asettaa joku varma syötti johon se ikävän kohde narahtaa;) Mikähän se sellainen syötti sitten olisi???

• niin ainakaan

vielä käynyt, mutta en yhtään ihmettelisi jos niin kävisi jollekin. Ei tosin minulle - en ainakaan usko.

Monilla on samankaltaisia tilanteita ja monilla kuitenkin niin monia erilaisia tilanteita sen tietyn suhteen, että ei voi sanoa, etteikö tilanteiden molemmat osapuolet voisi kirjoitella näille palstoille. Se on hyvin mahdollista, vaikka aina tänne tulee niitä totuudentoitottajia, jotka muistavat huomauttaa että puhumme "väärälle" tai "tuntemattomalle" ja että viesti ei näin mene perille. Sitä kun ei tosissaan voi kukaan oikeasti tietää.

Sellainen hauska sattuma -- en tiedä kehtaanko paljastaa, mutta tunnistin erään tuntemani ihmisen (kaverin) täältä nimettömistä viesteistä -- ihan vaan siitä syystä, että hän on kertonut minulle samoja juttuja siitä kaipaamastaan miehestä ja arvasin heti kenestä on kyse. Myöhemmin vahvistui, että hän tosiaan kirjoitteli tänne kun hänellä oli tämä sivu auki minun nähteni.

Että jos minäkin voin tunnistaa jonkun kaverini pelkkien epämääräisten anonyymien kaipausviestien perusteella, niin miksei sitten joku toinen voisi tunnistaa kaipaamansa henkilön?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2752
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2591
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2307
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      48
      1889
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1073
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      65
      960
    Aihe