Keppra

MVB

Jos on paikallisalkuinen, yksinkertainen kohtaustyyppi, niin ehdotan koittamaan.

Jos ei osaa pyytää, niin kaikki lääkärit ei tarjoa.
Johtunee ehkä siitä, että voi nostaa itsemurhariskiä(?)

Mulla loppui kaikki kohtaukset kuin seinään, 18-vuoden jälkeen... kaikki mahdolliset lääkkeet koitettiin.

Uskomaton tunne, kun ei enää tarvitse pelätä kohtauksia;)

6

1249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä että Keppra on vienyt kohtauksesi pois.

Minullakin on toisena lääkkeenä Keppra. Pahoin pelkään, että syy siihen että lääkärit eivät tarjoa heti kättelyssä Keppraa, on niinkin raadollinen kuin raha. Keppra on uusi lääke ja kallis myös. En tiedä mitä muut epilääkkeet maksavat mutta sen tiedän että 100 tabl Keppraa (500 mg) on meidän apteekissa 320,28 kun taas 100 tabl Neurotol Slowta joka on toinen lääkkeeni maksaa 300 mgn tabletti / 100 kappaletta 42. Vaikka me saammekin nuo lääkkeet omavastuukorvauksella niin jokuhan eli KELA ne maksaa kuitenkin. Ehkä silloin ei ihan helposti lääkärit tarjoa kallista lääkettä ennen kuin muita vaihtoehtoja on kokeiltu. Tämä tuli nyt mieleeni ensimmäisenä syynä. Toki kannattaa kysyä mutta sitten myös muistaa että välttämättä se Keppra ei tuo onnea ja autuutta kuitenkaan kaikille. Minulla on onneksi tuolla kombinaatiolla pysynyt kohtaukset poissa eikä ole tarvittu turvautua monen päivän nukutukseen. Terveisin MLL

• eräs gaijin

kokemuksien mukaan syynä on puhtaasti tuo MLL:n mainitsema raha ja muut Kelan pykälät. Itselleni Keppra määrättiin ulkomailla mutta Suomessa se vaihdettiin pois, koska se on ns. kallis erikoislääke erikoistapauksille. Sanottiin, että voin sen pitää mutta sitten maksan itse sillä b-lausuntoa tipu. Ilmeisesti tämä ei päde kaikkialla Suomessa tai yksityislääkärin vastaanotolla joidenkin tämän palstan kertomuksien perusteella mutta Hki-julkinen antoi tällaisen tuomion. Tottahan se on, että muutaman takaiskun jälkeen olen tullut toimeen halvemmallakin lääkkeellä, eli henkisiä murheita lukuunottamatta ihan perusteltu päätös. Jos muuten ei kohtaukset pysy kurissa niin silloinhan tuo tai muu kallis lääke on reilua saada.

Sen aikaa kun sitä söin, oli Keppra minustakin erinomainen lääke.

• Telle

Taitaapi useinmiten olla olla rahna ja Kela lääkepäätösten takana. Minulle Keppra määrättiin yllättäen jo toiseksi lääkkeeksi b-lausuntoineen; maks. annostus 3000 mg/vrk ei sopinut, eivätkä kohtauksetkaan pysyneet poissa. Kaikki reagoivat niin yksilöllisesti.

Well, sitten sainkin tehdä oikein kunnolla töitä saadakseni Topimaxin napsittavakseni. Kokeiltiin Lamictalia, ei käynyt, Deprakinea en suostunut kokeilemaankaan, jotain muitakin lääkkeitä kokeiltiin (en muista enää mitä). Vihdoin Topimax aloitettiin vuosi sitten, ja kappas, nyt olen vuoden ollut kohtaukseton. Myös Topimax on kallis lääke.

Kyllä joskus tuntuu, että tässä on rahan takia pompoteltavana, vaikka lääkäreiltä perusteltujakin ratkaisuja syntyy.

• Telle kirjoitti:

Taitaapi useinmiten olla olla rahna ja Kela lääkepäätösten takana. Minulle Keppra määrättiin yllättäen jo toiseksi lääkkeeksi b-lausuntoineen; maks. annostus 3000 mg/vrk ei sopinut, eivätkä kohtauksetkaan pysyneet poissa. Kaikki reagoivat niin yksilöllisesti.

Well, sitten sainkin tehdä oikein kunnolla töitä saadakseni Topimaxin napsittavakseni. Kokeiltiin Lamictalia, ei käynyt, Deprakinea en suostunut kokeilemaankaan, jotain muitakin lääkkeitä kokeiltiin (en muista enää mitä). Vihdoin Topimax aloitettiin vuosi sitten, ja kappas, nyt olen vuoden ollut kohtaukseton. Myös Topimax on kallis lääke.

Kyllä joskus tuntuu, että tässä on rahan takia pompoteltavana, vaikka lääkäreiltä perusteltujakin ratkaisuja syntyy.

Veikkaan kanssa, että rahasta on kyse. Kaikki mahdolliset lääkkeet kokeillaan eka mitkä sopii, niin ne kokeillaan eka. Ja välillä tuntuu et oikein raha järjestyksessä! Mulla on jo kokeiltu niin monta et ei ole kuin kaksi lääkettä joita ei ole kokeiltu. Ja mitkä sopii minun tyyppiselle epileptikolle! Tosiaan minulla pysyi kohtaukset aika kauan pois keppra lääkkeellä joka oli 1000mg päivässä! Mut nyt on keppra 3000mg mut se ei autanut minuakaan.
        Kai se on kun kauan syö samoja lääkkeitä, niin niitten vaikutus loppuu aikanaan! Ainakin minulla.

Mut nyt vaihdettiin siihen yhteen zonegran lääkkeeseen 50mg. 98 tabl. maksaa 617.47 euroa. Äkkiä menee se laatikko, kun päivässä ottaa 200mg.

Nyt kun on kohtaukset on pysynyt pois, niin ne rupee pudottaan kohta keppra lääkettä pois minulta!

• olet,,,,

keppraa syönnyt?
      Oma kokemus kepprasta on negatiivinen.Aluksi se olikin elämäni pelastus , mutta nyt teho tuntuu laskevan . Olen syönyt keppraa 2vuotta ..aluksi annos oli muistaakseni 25mg (voi olla että muistan väärinmutta pieni kuitenkin) ja tällähetkellä annos on täysillä 1500mg *2/vrk. toisena lääkkeenä mulla on lamictal ja sekin menee täydllä teholla.

toivottavasti keppra sopii sinulle! :)

• Hugo.

Keppra toimi erinomaisesti. Ainakin ensimmäiset 4 vuotta. Sen jälkeenkin toimii, mutta teho alenee tai sen pitoisuutta vaan nostetaan.

T. Varmaan ensimmäisiä Keppran syöjiä, sillä se oli monta vuotta itse kustannettava ja kallis.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2481
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1845
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1413
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1124
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      928
    Aihe