Olisiko lääkäri tehnyt virheen?

"keliaakikko"

Minulla todettiin n. 15 vuotta sitten keliakia, olin tällöin ala-asteen ensimmäisellä.

Valehtelin terveydenhoitajalle vatsakivuista ja ripulista päästäkseni kotiin koulusta ja hän passittikin minut keliakiatesteihin. Sieltä sitten paljastui keliakia.
Nyt monen vuoden jälkeen olen miettinyt onko minulla sittenkään keliakiaa. En ole ikinä oireillut vaikka olen saanut gluteenia, viime vuonna kävin seulassa (verikoe tähystys) molemmat täysin kunnossa, mutta olin kuitenkin syönyt gluteenia jo pitemmän aikaa.

Onko siis mahdollista, että keliakia saattaisi sittenkin kadota tai minulle olisi tehty väärä diagnoosi?

4

621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diagnoosi

      on keliakiassa ihan mahdollista kuten monessa muussakin. Hävitä keliakia ei kuitenkaan voi. Mene lääkäriin ja pyydä että aloittaisit altistuksen jotta asia selviäisi. Itse olen menossa nimittäin samaan... Ei mitään oireita, syönyt gluteenia ja verikoe näyttää että kaikki kunnossa. Keliakia on usein oireeton eikä verikoe ole 100% varma. Joillakin kuitenkin suolen vaurio kehittyy vasta pidemmän ajan kuluessa, joillakin se taas tulehtuu heti pienestäkin murusesta. Keliakia on kaikilla yksilöllinen.

    • kohtalotoveri

      Tehtiinkö sinulle silloin toteamisvaiheessa vatsatähystystä ja mikä oli silloin suolen tila?

    • väärää diagnoosia

      jos sulla ei ole oireita. Kyllä terveydenhuollossa osataan sotkea.

    • akia katoo

      mihinkään,diaknoosisi oikea jos koepala otettu,olkaapa varovaisia sen vehnän kanssa nimittäin vaikka se ei oirehdi välittömästi niin kyllä se jotain tihutöitään siellä suolessa tekee,itsekin 17v sairastanut vehnää olen syönyt vain vahingossa ilman oireita silloinkin todella pieniä määriä kylläkin,en silti lähtisi kokeileen vehnän syöntiä edes testi mielessä.m50-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      84
      4502
    2. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      29
      3294
    3. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3152
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      51
      2987
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2935
    6. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      321
      2736
    7. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      43
      2659
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      234
      2401
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      25
      2216
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      47
      2165
    Aihe