Hei
Eipä yhtään taas huoleta. Täällä kirjoittaa sellainen tapaus, joka ei alkoholia käytä juuri lainkaan, mutta sopivasti sattui sitten lähtemään viihteelle sen harvan kerran ja tuli juotua about 5 siideriä. Lasta ei ollut suunnitelmissa. Kuitenkin tein pari viikkoa kuukautisten ollessa myöhässä positiivisen testin ja laskin, että kun olin viihtellä oli rv 4. Nyt sitten mietin kuumeisesti mitä vahinkoja olen voinut tietämättäni aiheuttaa. Vaikka lapsi on ns. vahinko (meillä oli ehkäisy käytössä, tämä oli aika ihme hedelmöittyminen), niin en ihan kevyin perustein halua aborttia tehdä, vaikka kaksi ihanaa lasta on jo entuudestaan. Eli näinkin voi käydä. Asiantuntijavastauksia lukeneena on sitä mieltä, ettei pitäisi olla hätää, toiset taas, ettei tiedä mikä määrä aiheuttaa ja missä vaiheessa.
rv 4 + vahingossa
5
875
Vastaukset
- gssdsds
istukka alkaa toimia n.rv6-7, sitä ennen alkio on omassa ruskiaispussissa, eli jos juo kun on ihan raskauden alussa ennen kuin tekee positiivisen testin niin se ei haittaa.
- sellaista
tuskin 5 siideriä tuossa vaiheessa raskautta on ehtinyt vammauttaa sikiötä. veikkaan että moni on kerennyt ryypätä kännit jos toisetkin olessaan ihan alussa raskaana. ja ennen kuin on tiennyt raskaudestaan..
- teoriaa
Epämuodostumien kannalta ajateltuna herkin vaihe on sikiöviikot 3–8 = 5.-10. raskausviikko (ts. viikot 4 0 - 9 6).
Solubiologisesti sikiöviikon 2 alussa alkio uppoutuu kohdun limakalvoon ja amnionontelo ja ruskuiaspussi muodostuvat. Sikiöviikon 2 lopussa alkaa muodostua istukan verenkierto (ei ole tietenkään vielä valmis, vaan alkaa kehittyä). Tärkeimmät elimet alkavat muodostumaan sikiöviikosta 3 lähtien.
Jos kuukautisista laskee niin teratogeeninen aika on 31–71 vrk edeltävistä kuukautisista. Eli jos kierto on 28 vrk, niin raskausviikosta 4 3 eteenpäin (tällöinhän on jo menkatkin myöhässä).- vetäistä..
ihan kunnon perseet ennenkuin tajusin olevani raskaana,tuolloin oli viikkoja joku 5?
lapsi on terve(syntynyt jo),eikä missään vaiheessa raskautta oo ollu huolta et toi kännäys olis vaikuttanu lapseen mitenkään..
- ..................
Että siinä vaiheessa kun ei näy vielä raskaustestissä plussaa toisin sanoen raskaus vaasta tuossa hedelmöittymisvaiheessa/aluillaan niin ei hätää. Itekkin join suurinpiirtein rv:lla 4 viimesen kerran suunnilleen saman verran siideriä ja kertonut olen tästä neuvolassakin ja ovat sanoneet että ei ole hätää kunhan ei sitte enää juo kun testi näyttää plussaa. En usko että tuolla nyt kauheita kehityshäiriöitä sait aikaan. Olisi varmaan mennyt kesken jos olisi tuossa vaiheessa päässyt alkiota tuhoamaan. Tosin tämä vain oma mielipiteeni eikä mitään kokemusta muuten asiasta ja oma vauvanikin vielä syntymättä mutta rakenteet ainakin pitäis olla kunnossa ja raskaus sujunut hyvin eikä vauvalla ole ollut hätää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241546- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691217- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18952Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855