Mikä saa teidät jaksamaan päivästä toiseen? Mikä tekee teidän elämästänne elämisen arvoisen? Miten saisin itseni nauttimaan jokaisesta päivästä, onko siihen mitään keinoa? Pilaan elämäni tulevaisuuden jahkailulla ja etten ehdi tekemään mitään, kunnes olenkin jo liian vanha. Antakaa minulle neuvoja miten osaisin nauttia ja unohtaisin jatkuvat murheet enkä välittäisi pienistä ikävistä asioista.
Kertokaa minulle.
8
305
Vastaukset
- siinähän se
uskonto ainakin minua auttaa jaksamaan...ei oikeastaan mikään muu..kun pääsen kirkkoon su niin sen jälkeen jaksaa taas seuraavan viikon..
- heitä..
jotka liikkuvat pyörätuolilla, kepeillä, ja muuten vaan kehitysvammasia.... näe heiädn elämänsä , mieti mitä se on... sitten mieti kuinka onnellinen saat olla kun sulla on jalat, kädet ja pääset kulkemaan ja käsillä tekemään, ihmisen kait täytyy aina kokea jokin kova traaginen juttu ennenkuin tajuu mitä on kun on terve.. siitä kaikki lähtee.... itse iloitsen jokaisesta päivästä ja näen ne pienetkin asjat, auringon, tuulen puunlatvassa ja linnut oksilla, olen kuin lapsi taas katselen kaikkea ja ihailen, mikä onkaan miellyttävämpää kuin avata jollekin ovi ja hymyillä ja saada siihen hymyyn vastaus.... pienet suuret teot mitä teet muille ne antaa voimaa ja huomaat sinuakin tarvitaan!!
olet aivan varmasti monelle tarpeen ja elämäsi on elämisen arvoista juuri nyt ja tulevaisuudessa....
anna niin sinullekin annetaan, tee niin sinullekin tehdään... ihmeet ovat mahdollisia!!!
kevät tulee sinunkin sydämmeen, tv. minä mutten vaan.!! - "elämä on"
Perheellisenä ihmisenä tietenkin puoliso, ja lapset ovat jo eräs voimanlähde.
Olen kesäihminen, nyt on ihana aika, kun tietää kesän tulevan, se ei ainakaan petä.
Tärkeä asia, minkä ihmiset pitävät itsestäänselvyytenä on luonto. Meillä on vielä metsää, merenrantaa, ja niittyjä jossa voi nautiskella. Itse saan ulkona puuhastelusta hyvän mielen.
Sitten on tietenkin hyvät ihmissuhteet. Ystävistä sen verran, ei määrä, vaan laatu.
Jaksaminen, niin arki koostuu rutiineista, mutta se rytmittää. Pienet asiat tuovat arkeen oman piristyksensä. Mukava työyhteisö on todella tärkeä, jossa viljellään huumoria sopivassa suhteessa.
Harrastukset, sehän on yleensä sitä, mistä eniten pitää.
Miten osaisit nauttia, ja unohtaisit murheet. Tuo on jo paljon vaikeampi kysymys.
On ihmisiä, jotka murehtivat, ja sitten hälläväliä ihmiset. Jälkimmäisillä menee sikäli paremmin, koska he eivät välitä "pienistä ikävistä asioista". Itse ajattelen, että asioihin mihin voin vaikuttaa, teen parhaani. Niille asioille, mille ei voi mitään yritän unohtaa.
Tuo jahkailu, en tiedä mitä lähinnä tarkoitat. Jos se on epävarmuutta asioiden suhteen, kannattaa aina kuulostella, miltä itsestä tuntuu. Samoin, jos ei uskalla koskaan ottaa riskiä, ei myöskään tapahdu mitään. Joskus kannattaa vain heittäytyä.- yksinäinen nainen
minulla ei puolisoa, ei työtä, hyviä ystäviä muutama ja hekin asuu todella kaukana, pinet tulot ei voi edes soittaa vaikka tuntuu että maailma murjoo taas liian lujaa...
lapset mulla on ja pääsen vielä kävelemään ja auto onneksi alla niin voi välillä ajella muuallekin kuin lähi kauppaan.....
jostain saan voimaa jaksaa päivästä toiseen...niin paljon olen itkenyt etten enään "osaa"...
otan vastoin käymiset vastaan ja ajttelen nykyisin että "niinpä tietenkin, tunkin piti vielä tapahtua, meidän perhelle" en tiedä mistä voima tulee..ehkä siitä uskosta että vielä tulee päivä jolloin voin RENTOUTUA pitkästä aikaa ja jaksan taas hymyillä! kun itse hymyilee siihen vastataan, yleensä!!!
hyvä tuo edellisen juttu, asiat tapahtuu ja kun tulee asia jolle ei voi mitään antaa sen olla.
itse en jaksa enään välittää KOKREETTISESTI muiden murheista tai maailman tai kotimaan murheista, omissa tarpeeksi, liikaa.
oli päiviä kun mietin kuinka monta tuttavaa joutuu yöttömäksi tai lomautetuksi, ja kuinka he pärjäävät asunto ym. lainojensa kanssa, nyt en jaksa välittää, huokaan vaan kun itselläni ei onneksi velkaa, vaikkei sitä omaisuuttakaan, vukra asunto ja rämä auto.. ja onneksi tämä tietsikka jonka ääressä saa olla ja katsella uutisia ja muita juttuja...tietää missä maailma menee ku ei ole varaa lehtiin eikä aikaa kirjastoon niin usein kuin haluisi, yksin pyörittää kotia jossa ei edes tiskikonetta...
mutta jaksamista kaikille ja kukaan ei meistä ole yksin, kaikilla omat murheet toisten vaan näkyy ja kuuluu toiset taas pystyy peittään ne !!!
- tönttyrä
Ulkoilu ja luonnossa liikkuminen virkistävät mieltä ja tuulettavat ajatuksia ja kaupan päälle saa hyvän mielen.Pienistä jutuista se lähtee.Ei jokainen päivä ole yhtä mahtava,mutta siitä itselleni tulee hyvä mieli,sain suurinpiirtein tehdyksi mitä pitikin.Rukous auttaa,siinä antaa itsensä korkeimpiin käsiin huolineen ja murheineen ja joskus luen Raamattua ja sieltä sitten putkahtelee mieleen lohduttavia lauseita,kun pohdin elämääni,joka ei ole mennyt oikein minkään kaavan mukaan ja monista haaveista teen tälläkin hetkellä luopumistyötä.Riittävä uni,niin aivot raksuttaa aamulla paremmin.Kyllä se varmasti siitä,kun ei hättäile liikaa.
- ja paha paikka
mutta meidän tehtävä on vaan elää. Elämästä on oikeastaan mahdoton nauttia kun tämä elämä on tämmönen, jatkuvasti tapahtuu pahoja asioita ja elämä menee pieleen. Emme päätä tulevaisuudestamme tai elämästämme. Korkeimmat voimat ohjailee meitä jos jotain joskus tapahtuu sen on vaan tapahtuva kukaan ei vaan tiedä miksi kaikki tämä on näin.
- maailma on julma ja paha,
vaan et se on reilu ja hyvä, mielikuvillakin on paljon voimaa.
- Bibo,ja oon myös Bulsu,
niin huonoina päivinä lohdutan itseäni herkuilla, ja kun menee taas kovaa niin sit jaksaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h42726Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062551Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938