Haluaisin jotain kommenttia antipioottien käytöstä
reumalääkkeiden kanssa. Olen kuullut että niitä ei saa käyttää yhtäaikaa. Lääkärit kuitenkin määrää niitä jos on joku tulehdus.
Antipiootit ja reumaääkkeet
5
596
Vastaukset
- kuullut
Mistähän olet moisen kuullut? Olen sairastanut kymmeniä vuosia reumaa, mutta tuohon väitteeseen en ole törmännyt.
- olen ihan pihalla
Kiitos kommentistasi. Asia on vaivannut minua.
Voisin sanoa että olen kuunnellut liikaa mitä ihmiset yrittää supattaa eli ovat halunneet olla pahansuopia. - Nimetön
olen ihan pihalla kirjoitti:
Voisin sanoa että olen kuunnellut liikaa mitä ihmiset yrittää supattaa eli ovat halunneet olla pahansuopia.Heippa!
Juu on toki jotain antibiootteja joita ei voi tiettyjen reumalääkkeiden kanssa käyttää, mutta näitä antibiotteja on vain jokunen....eli vaihtoehtoja löytyy.
Meilläkin käytössä monen reumalääkkeen yhdistys ja antibiootteja on syöty silti.
Voisko, olla ettei ihmiset niin pahansuopia ole ollut...tietämättömiä vain, jos ovat kuulleet, et jokin ab ei sovi reumalääkkeiden kanssa ja siitä asia lähtenyt paisumaan.' - kuullut
olen ihan pihalla kirjoitti:
Voisin sanoa että olen kuunnellut liikaa mitä ihmiset yrittää supattaa eli ovat halunneet olla pahansuopia.Yli neljäkymmentä vuotta olen reumalääkkeitä syönyt, mutta tuota väitettä ei ole tullut esille. Antibioottejakin olen syönyt 12 kk:n jakson sekä 8 kk:den jakson sitten yksittäisiä kuureja.
Pidän niin luonnollisena, että kun potilas menee lääkärille, ensitöikseen hänellä on lista lääkkeistä, niiden vahvuudesta ja annosmäärästä.
Lääkäri heti näkee, mitä lääkkeitä on käytössä, ei tarvitse alkaa heittämään arpaa, käykö yksiin mahdollisesti potilaan käyttämien muiden valmisteiden kanssa vai ei. On paljon muitakin lääkkeitä, joita ei oikein samanaikaisesti suositella käytettäväksi.
Siksi lääkärin pitää aina olla ajantasalla, mikä on potilaan lääkitys määrätessään jotain vaikka sitä antibioottia.
Antibioottien rajoitteisiin vaikuttaa monet tekijät.
- jokueräs
Mulle on ainakin reumalääkäri ohjeistanut, että minkä tahansa lyhyen antibiootti kuurin aikana pitäisi pitää tauko trexanista. Joskus kyselin tauon kestoa, niin vastaus oli, että kuurin loppuun.
Perusteli sillä, että annetaan elimistölle mahdollisuus käydä taistelu kunnolla, eikä häiritä sitä. Minusta ihan järkeen käyvä perustelu. Siis painotti, että vaikka laitetaan lääke tauolle, niin antibiootin vasta-aiheena ei saa olla trexan-lääkitys, koska lääkitys on kuitenkin käytännössä "päällä" koko kuurin ajan, vaikkei nappeja juuri silloin otettaisikaan. Pidemmistä kuureista en sitten tiedä.
Muuten olen kyllä todennut hyväksi tavaksi kysyä aina lääkäriltä, kun hän lääkkeitä määrää, että miten tämän yhteisvaikutukset käyttämieni lääkkeiden kanssa. Siis ihan vaan varmistaakseni, että on siinä lääkkeitä määrätessään huomioinut ne lääkitykset, joita minulla on käytössä (käyn ihan liian usein samalla lääkärillä, joka tietää lääkitykseni muutenkin, niin en joka käyntiä aloita kertomalla lääkityksiä).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064572Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293393No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452380- 391418
- 361343
- 381196
- 141102
- 1591026
- 27978
- 6944