tuntuu olevan nollaluokkaa. Eihän monia Jacksonin keikkavideoiden tahdissa kirkuvia faneja edes kiinnosta mikään muu kuin Michael Jacksonin tekemä musiikki. Ja tietysti ne samat tyypit ovat ostaneet Invinciblen kaikissa väreissä ja ei omista yhtäkään kirjallisuuden klassikkoa. Soul-legendat kuten Ray Charles, Stevie Wonder, Marvin Gaye, Aretha Franklin ja James Brown eivät ole tällaisille ihmisille tuttuja,tuskin tulevatkaan tutuiksi, kun kaikki aika menee ihastellessa Michaelin kasvoja Bad-videon pidemmän version katukohtauksessa.
Onhan se ihQ.
Michael-fanien tietotaso
49
1016
Vastaukset
- väliä sillä on?
Älä sitten ole Michael-fani, jos sen fanit ei ole tarpeeksi snobeja sun makuun ja leimaannut saman joukon edustajaksi. Harva normaali nuori nyt viettää päiviään tutustuen soul-musiikin historiaan noin muutenkin.
- muutenkaan
siis...
- Smelly
Meni hieman ohi, että mikähän mahto olla viestisi pointti? Että fanit on tyhmiä kun eivät Michaelin fanittamisen ohella diggaa Stevie Wonderia tai muita soul-legendoja? Tähän voisi laittaa, että "onks pakko, jos ei tahdo?".
- meliini
Stevie Wonder, James Brown, Ray Charles, Aretha Franklin... tuttuja ovat, älä huoli. Mutta... vaikka fanitamme Michael Jacksonia, miksi meidän pitäisi tietää soulmusiikin historiasta? Yleissivistystä totta kai, mutta en nyt sen takia olisi uutta viestiketjua aloittanut.
- auttaisi ymmärtämään
mm. sen, mistä Michael Jackson musiikillisesti ponnistaa. Kirjallisuus laittaa ajattelemaan. Toisaalta ketä kiinnostaa, kun voi yhtä hyvin kuunnella Number Ones -kokoelmalevyn One More Chance in Loven vielä tuhannennen kerran ja samalla katsoa Michaelin supersöpöjä lapsuudenkuvia netistä.
- sinulle jotenkin
auttaisi ymmärtämään kirjoitti:
mm. sen, mistä Michael Jackson musiikillisesti ponnistaa. Kirjallisuus laittaa ajattelemaan. Toisaalta ketä kiinnostaa, kun voi yhtä hyvin kuunnella Number Ones -kokoelmalevyn One More Chance in Loven vielä tuhannennen kerran ja samalla katsoa Michaelin supersöpöjä lapsuudenkuvia netistä.
yllätyksenä, että kaikki teinit ei lue kirjallisuuden klassikkoja vaan kuuntelee mieluummin hittejä? Mä luulen, että ne(useimmat), jotka lukee klassikkoja jo nuorena todennäköisesti välttelee hittimusaa ja ei edes omista Michaelin levyjä. Tosin MJ ei tänä päivänä ole mikään teinien ihanne. Nykyään sitä kuuntelee ehkä astetta fiksummat kuin 80-luvulla, jolloin se oli enemmän teini-idoli.
- sullekin :D
Kuules, mistä noin päättelet :DD
Itse ainakin tiedän nimeämäsi soul-legendat ja pidän James Brownista ja Stevie Wonderista.
Niiden lisäksi (suurista nimistä) on Elvis Presley ja suurin suosikkini näistä on Michael Jackson :)
Älä luule, että täällä on pelkästään jotain teinejä, jotka kulkevat ilmiön mukana ("Jackson mania")ja ihkuttavat Bad aikaa :P
Minä pidän arvossa menestyneitä ja omistautuvia muusikoita, joilla on hyvää tuotantoa..
En kuulu niihin, jotka vaihtavat fanitus kohdettaa yhden hitin tekeneelle Lady Gagalle tai Katy Perrylle (anteeksi,ei heillä nyt huonoa musiikkia ole mutta yritän selventää mitä tarkoitan).
Mielestäni Michael Jackson on suuri legenda James Brownin jälkeen ja jää historiaan menestyksekkäänä artistina. :)- omistautuvia artisteja"
Eli artistista tekee hyvän mm. se, että se on menestynyt?
Tällainen tämän palstan meininkiin kiinteästi kuuluva teinihysteria ja musiikillisen vaatimustason suppeus on jotenkin rasittavaa. Hieman rappiollistakin. Ei pelkästään (mahdollinen) nuori ikä sitä tarkoita, etteikö voisi olla krittiinen. No, on täällä varmasti kriittisiäkin, max 4% kirjoittajista.
Michael oli kova viihdyttäjä ja kirjoitti muutaman unohtumattoman kappaleen. Parempia ja karismaattisempia esiintyjiä on harvassa. Mutta rajansa kaikella. Miksi esim. ihkuttaa nykyistä Jacksonin tuotantoa, kun se on niin kamalan keskinkertaista? Tai jos laitetaan termin "nykyinen tuotanto" aikarajaksi esim. "viiden vuoden takainen tai uudempi levytetty musiikki", niin eihän Michaelilla edes ole uutta tuotantoa. - kantaa...
omistautuvia artisteja" kirjoitti:
Eli artistista tekee hyvän mm. se, että se on menestynyt?
Tällainen tämän palstan meininkiin kiinteästi kuuluva teinihysteria ja musiikillisen vaatimustason suppeus on jotenkin rasittavaa. Hieman rappiollistakin. Ei pelkästään (mahdollinen) nuori ikä sitä tarkoita, etteikö voisi olla krittiinen. No, on täällä varmasti kriittisiäkin, max 4% kirjoittajista.
Michael oli kova viihdyttäjä ja kirjoitti muutaman unohtumattoman kappaleen. Parempia ja karismaattisempia esiintyjiä on harvassa. Mutta rajansa kaikella. Miksi esim. ihkuttaa nykyistä Jacksonin tuotantoa, kun se on niin kamalan keskinkertaista? Tai jos laitetaan termin "nykyinen tuotanto" aikarajaksi esim. "viiden vuoden takainen tai uudempi levytetty musiikki", niin eihän Michaelilla edes ole uutta tuotantoa.tähän muuten, sanon vaan, että jos mä olen jonkun artistin fani, ostan kaikki levyt tasosta huolimatta. Jos artisti on edes menneisyydessä tehnyt muhun oikeasti osuvan kappaleen, tuen artistia jatkossakin.
- MJJ<3
kantaa... kirjoitti:
tähän muuten, sanon vaan, että jos mä olen jonkun artistin fani, ostan kaikki levyt tasosta huolimatta. Jos artisti on edes menneisyydessä tehnyt muhun oikeasti osuvan kappaleen, tuen artistia jatkossakin.
Joo, mä ainakin haluaisin jatkossa astetta laadukkaampia keskusteluja.
Mullekkaan ei selvinnyt tän jutun pointti. Kunnolla.
"Michael Jacksonin fanit ovat oikeita idiootteja (kaikki siis, joita en siltikään tunne), koska he eivät tiedä mitään mistään muusta kuin Michael Jacksonista, ainakaan musiikillisesti. Heidän kannattaisi keskittyä kuka on oikeasti hyvä, ja kuka ei, sekä ottaa selvää soul-musiikin historiasta, mikä sisältää monta Jacksonia parempaa laulajaa (mm.Stevie Wonder). Michael-fanit ovat epäilemättä tieoisia vain MIchaeliin liittyvistä asioista, eivätkä keskity parempiin tekijöihin. "
- jackson fani
Mä itse en ainakaan ole tuollainen Jackson fani! Oon fanittanut Michaelia jostain 10 vuotiaasta asti, mutta olen aina kuunellut ja diggaillut muutakin musiikkia ja hyvinkin eri tyylistä kuin MJ:n musiikki. Michael Jackson nyt on vaan aina ollut mun mielestä se paras ja mulle artisti numero 1 ja se on ainoa jota oon tosissani fanittanut. En ole kuitenkaan kuuro ja sokea silleen että mua ei kiinnostaisi muut hyvät artistit, maailma on täynnä hyviä artisteja ja musiikkia ja hyvä niin.
Ja todellakin oon tietoinen Mistä Jackson musiikillisesti ponnistaa. Ja väitän että moni Jackson fani on myös tietoinen jo pelkästään siksi että Michael Jackson itse aina puhuu omista esikuvistaan ja hehkuttelee mm James Brownia.
Itse kuuntelen tosi usein Groove FM:aa mikä on varmaankin paras mahdollinen kanava vanhoille soul hiteille. Diggailen tosi paljon Motown- klassikoista ja mm. Stevie Wonderista. En tosin ole enää mikään teini mutta alle 30 v kuitenkin. Ja tiedän myös monia muita ikäisiäni Jackson faneja (80-luvulla syntyneitä) jotka myös diggailee tosi paljon mm just Stevie Wonderia ja muita Motown artisteja. Ja myös kaikki tuntemani Jackson fanit diggailee myös paljon muutakin musiikkia kuin Jacksonia, mun mielestä se on ihan normaalia. Ihmettelen suuresti jos kaikki muut Jackson fanit tällä palstalla kuuntelee pelkästään Michaelia. Ittelläni on ainakin musa maku ihan laitasta laitaan, vaikka Michaelia fanitankin.- on aika klisee.
Se, että kuuntelee musiikkia muka "laidasta laitaan" tarkoittaisi barokkimusiikista moderniin klassiseen, free jazzista teknoon, hevistä souliin ja rapista intialaiseen kansanmusiikkiin. Tuskin kukaan on noin laaja-alainen musiikkitottumuksissaan ja jos on, niin tuntuu kovasti se punainen lanka puuttuvan, kun mitään selkeää linjaa ei löydy.
Miksi nostin aiheesta keskustelun, siihen on selvä syy. Monet Jackson-fanit eivät mitään muuta tee kuin kuuntele Jacksonia. Ja luulevat hänen jopa olevan joku historian humaanisin ihminen ja hyväntekijöistä merkittävin (en todellakaan vähättele Jacksonin lahjoituksia, jotka ovat rahallisesti olleet suuria, mutta taas toistan itseäni: rajansa kaikella.)
Jotkut fanit myös sanovat, että tärkeintä musiikissa on se, että sen laulaa MJ, ei edes musiikin laatutaso! Järjetöntä tuollainen, ja jos on oikea musiikinystävä, niin lähtee kyllä haastamaan itseään, eikä pelkästään juutu siihen yhteen artistiin, eikä varsinkaan kaikkeen ulkomusiikilliseen turhuuteen. Kuinka komea ja söötti se Michael on, ei liity mihinkään musiikkiin ja on täysin irrelevanttia. Joillekin se on tärkeintä koko artistissa ja melkein elämässä. - -n- 26
on aika klisee. kirjoitti:
Se, että kuuntelee musiikkia muka "laidasta laitaan" tarkoittaisi barokkimusiikista moderniin klassiseen, free jazzista teknoon, hevistä souliin ja rapista intialaiseen kansanmusiikkiin. Tuskin kukaan on noin laaja-alainen musiikkitottumuksissaan ja jos on, niin tuntuu kovasti se punainen lanka puuttuvan, kun mitään selkeää linjaa ei löydy.
Miksi nostin aiheesta keskustelun, siihen on selvä syy. Monet Jackson-fanit eivät mitään muuta tee kuin kuuntele Jacksonia. Ja luulevat hänen jopa olevan joku historian humaanisin ihminen ja hyväntekijöistä merkittävin (en todellakaan vähättele Jacksonin lahjoituksia, jotka ovat rahallisesti olleet suuria, mutta taas toistan itseäni: rajansa kaikella.)
Jotkut fanit myös sanovat, että tärkeintä musiikissa on se, että sen laulaa MJ, ei edes musiikin laatutaso! Järjetöntä tuollainen, ja jos on oikea musiikinystävä, niin lähtee kyllä haastamaan itseään, eikä pelkästään juutu siihen yhteen artistiin, eikä varsinkaan kaikkeen ulkomusiikilliseen turhuuteen. Kuinka komea ja söötti se Michael on, ei liity mihinkään musiikkiin ja on täysin irrelevanttia. Joillekin se on tärkeintä koko artistissa ja melkein elämässä.No kieltämättä tälläkin palstalla on näitä "ihkuttajia" näkynyt (varmaankin näitä nuorempia faneja). Mutta mitäs siitä. Olin aikoinani itsekin vähän samantapainen. Fani olen edelleenkin, vaikka en nyt ihan joka Jackson-uutisesta ns. enää innostu. Toki otan mahdolliset lehtileikkeet talteen jne. mutta tulee sitä muitakin artisteja/bändejä kuunneltua. Sieltä vanhemmasta päästä kolahtaa Nat King Cole, Ella Fitzgerald ja Louis Armstrong. Bändeistä HIM.
- samanaikaisesti
-n- 26 kirjoitti:
No kieltämättä tälläkin palstalla on näitä "ihkuttajia" näkynyt (varmaankin näitä nuorempia faneja). Mutta mitäs siitä. Olin aikoinani itsekin vähän samantapainen. Fani olen edelleenkin, vaikka en nyt ihan joka Jackson-uutisesta ns. enää innostu. Toki otan mahdolliset lehtileikkeet talteen jne. mutta tulee sitä muitakin artisteja/bändejä kuunneltua. Sieltä vanhemmasta päästä kolahtaa Nat King Cole, Ella Fitzgerald ja Louis Armstrong. Bändeistä HIM.
sellaista huippumusiikkia kuin Nat King Cole, Ella Fitzgerald ja Louis Armstrong ja samalla sellaista MINUN MIELESTÄNI huomattavasti musiikillisesti kehnompaa musiikkia kuin HIM. Häkellyttävää.
- -n- 26
samanaikaisesti kirjoitti:
sellaista huippumusiikkia kuin Nat King Cole, Ella Fitzgerald ja Louis Armstrong ja samalla sellaista MINUN MIELESTÄNI huomattavasti musiikillisesti kehnompaa musiikkia kuin HIM. Häkellyttävää.
Siinähän huomaat, että variaatiota löytyy. Joten häkelly aivan rauhassa. ;)
- meliini
-n- 26 kirjoitti:
No kieltämättä tälläkin palstalla on näitä "ihkuttajia" näkynyt (varmaankin näitä nuorempia faneja). Mutta mitäs siitä. Olin aikoinani itsekin vähän samantapainen. Fani olen edelleenkin, vaikka en nyt ihan joka Jackson-uutisesta ns. enää innostu. Toki otan mahdolliset lehtileikkeet talteen jne. mutta tulee sitä muitakin artisteja/bändejä kuunneltua. Sieltä vanhemmasta päästä kolahtaa Nat King Cole, Ella Fitzgerald ja Louis Armstrong. Bändeistä HIM.
Heti rupesin ajattelemaan, että "Enhän mää vaan oo ihquttaja ENHÄN VAAN OLE?!"
;D
Enhän?
No joo, esimerkiksi mää kuuntelen Michaelin (joka kuitenkin on aina se ykkönen mun listallani) lisäksi usein Queenia, joka ei ehkä ole se ihan yleisin diggailun kohde nuorten musiikkimaailmassa. :) Tykkään muutenkin huomattavasti enemmän näistä vanhemmista bändeistä/artisteista. Suomalaisista bändeistä/artisteista eniten kolahtaa varmaankin Dingo (persoonallinen ääni) HIM (mitäs sitä enempää perustelemaan, Ville on karismaattinen) ja uskokaa tai älkää, Tapani Kansa (äijä on yhä vedossa) Aika hyvin 15-vuotiaalta pennulta, kuunnella Tapani Kansaa ja Dingoa, vai kuinka? ;D
Sainpahan sanottua. - jackson fani
meliini kirjoitti:
Heti rupesin ajattelemaan, että "Enhän mää vaan oo ihquttaja ENHÄN VAAN OLE?!"
;D
Enhän?
No joo, esimerkiksi mää kuuntelen Michaelin (joka kuitenkin on aina se ykkönen mun listallani) lisäksi usein Queenia, joka ei ehkä ole se ihan yleisin diggailun kohde nuorten musiikkimaailmassa. :) Tykkään muutenkin huomattavasti enemmän näistä vanhemmista bändeistä/artisteista. Suomalaisista bändeistä/artisteista eniten kolahtaa varmaankin Dingo (persoonallinen ääni) HIM (mitäs sitä enempää perustelemaan, Ville on karismaattinen) ja uskokaa tai älkää, Tapani Kansa (äijä on yhä vedossa) Aika hyvin 15-vuotiaalta pennulta, kuunnella Tapani Kansaa ja Dingoa, vai kuinka? ;D
Sainpahan sanottua.Niin siis lisäisin vielä tohon aikaisempaan viestiini...
Erityisesti silloin teinivuosina olin ihan hulluna Michaeliin ja totisesti ihkuttelin sitä tosi paljon. Ja nyt kun oon yli 25 v, kyllä musta MJ on edelleenkin ihana, vaikka en ihan niin hullu enää olekaan kuin joskus teininä.. Ihkuttelen sitä usein itsekseni vieläkin, tosin vähän hillitymmin :) Ja so what, mitä pahaa siinä on?
Mun mielestä sellaiset ihkuttamiset ym ulkomusiikillinen hössötys kuuluu fanitukseen. varmaankin naispuoliset fanit harrastaa sitä ehkä enemmän kuin miespuoliset (?) Toisia se varmasti ärsyttää, mutta ei voi mitään. Jos tollasista ulkomusiikillisista jutuista ei ole ollenkaan kiinnostunut niin silloin on kyse mun mielestä enemmän (musa)diggarista eikä fanista. Fanitus on jo niin paljon enemmän, siihen kuuluu muutakin kuin pelkkä musiikki.
Ja huom. edelleenkin kuuntelen monenlaista musaa heavymetallista klassiseen, ja monen artistin ja bändin kohdalla voin sanoa että diggailen (toisia enemmän, toisia vähemmän). Mutta Michael Jackson on ainoa artisti jota oikeesti fanitan (ja ihkutan) :) - Daddy Pop
on aika klisee. kirjoitti:
Jotkut fanit myös sanovat, että tärkeintä musiikissa on se, että sen laulaa MJ, ei edes musiikin laatutaso! Järjetöntä tuollainen, ja jos on oikea musiikinystävä, niin lähtee kyllä haastamaan itseään, eikä pelkästään juutu siihen yhteen artistiin, eikä varsinkaan kaikkeen ulkomusiikilliseen turhuuteen. Kuinka komea ja söötti se Michael on, ei liity mihinkään musiikkiin ja on täysin irrelevanttia. Joillekin se on tärkeintä koko artistissa ja melkein elämässä.ulottuu ainakin minun musiikkimakuni, ja sen lisäksi pidän paljon Yhdysvaltain mustasta musiikista. Free jazzin skippaan, mutta vanhasta jatsista (esim. Ella Fitzgerald ja Sarah Vaughan)pidän ja uudemmista uppoavat ainakin Miles Davis ja Herbie Hancock. Soulista pidän valtavasti (Aretha Franklin, Prince ja Michael Jackson ovat suurimmat suosikit, mutta on paljon muitakin hyviä), rapista osa uppoaa (esim. Public Enemy ja Outkast) ja jos Queen lasketaan heviksi niin sekin menee. Intialaiseen kansanmusiikkiin en ole vielä tutustunut ;)
- "jostakin johonkin"
Daddy Pop kirjoitti:
ulottuu ainakin minun musiikkimakuni, ja sen lisäksi pidän paljon Yhdysvaltain mustasta musiikista. Free jazzin skippaan, mutta vanhasta jatsista (esim. Ella Fitzgerald ja Sarah Vaughan)pidän ja uudemmista uppoavat ainakin Miles Davis ja Herbie Hancock. Soulista pidän valtavasti (Aretha Franklin, Prince ja Michael Jackson ovat suurimmat suosikit, mutta on paljon muitakin hyviä), rapista osa uppoaa (esim. Public Enemy ja Outkast) ja jos Queen lasketaan heviksi niin sekin menee. Intialaiseen kansanmusiikkiin en ole vielä tutustunut ;)
eli "barokista moderniin klassiseen" tarkoittaa sitä, että myös ne välissä olevat aikakaudet ovat hallussa. Eli sulla pitäs olla myös klassismi ja romantiikka hallussa, jotta voisit väittää noin.
Lisäksi QUeen ei ole heviä ja elektronista musiikkia tuskin kuuntelet. Free jazz on oleellinen osa jazz-musaa joten säkään et kuuntele laidasta laitaan, kuten varmaan ei kukaan tee.
Ja hyvä niin.. - meliini
"jostakin johonkin" kirjoitti:
eli "barokista moderniin klassiseen" tarkoittaa sitä, että myös ne välissä olevat aikakaudet ovat hallussa. Eli sulla pitäs olla myös klassismi ja romantiikka hallussa, jotta voisit väittää noin.
Lisäksi QUeen ei ole heviä ja elektronista musiikkia tuskin kuuntelet. Free jazz on oleellinen osa jazz-musaa joten säkään et kuuntele laidasta laitaan, kuten varmaan ei kukaan tee.
Ja hyvä niin..Täällähän on ihan oikeita pilkunviilaajia... Ei sitä laidastalaitaan-sanontaa tartte nyt ihan tosissaan ottaa, vai mitä? ;)
- konenero
meliini kirjoitti:
Täällähän on ihan oikeita pilkunviilaajia... Ei sitä laidastalaitaan-sanontaa tartte nyt ihan tosissaan ottaa, vai mitä? ;)
aihe on vähän poukannut toiseen.
- taida olla
Ja hyvä niin..juurikaan ystäviä. Voin kuvitella sun kivahtavan, että "turpa kiinni, maapallo liikehtii luoden illuusion auringonlaskusta", kun joku erehtyy kuullesi sanomaan, että aurinko laskee. Oikeesti, tuun ennemmin nähdyks täytenä idioottina kuin jonain hintahtavana pisteenviilaajasnobina.
- loukkaamaan
taida olla kirjoitti:
juurikaan ystäviä. Voin kuvitella sun kivahtavan, että "turpa kiinni, maapallo liikehtii luoden illuusion auringonlaskusta", kun joku erehtyy kuullesi sanomaan, että aurinko laskee. Oikeesti, tuun ennemmin nähdyks täytenä idioottina kuin jonain hintahtavana pisteenviilaajasnobina.
vaikka se epäilemättä oli tarkoitus. Sori nyt vaan.
En tahdo olla mikään snobi, mutta kertomani mielipiteet ovat käsittääkseni perusteltuja, joten voin vain toivoa, että te MJ-fanit teette samoin. Siis perustelette. - meidän tarvitse
loukkaamaan kirjoitti:
vaikka se epäilemättä oli tarkoitus. Sori nyt vaan.
En tahdo olla mikään snobi, mutta kertomani mielipiteet ovat käsittääkseni perusteltuja, joten voin vain toivoa, että te MJ-fanit teette samoin. Siis perustelette.perustella yhtään mitään, varsinkaan sulle. Jos haluat pitää mua tyhmänä, siitä vaan. Sun mielipide ei merkkaa mulle mitään. Ja olen valmis lyömään aika paljon vetoa, että olet homo.
- meliini
meidän tarvitse kirjoitti:
perustella yhtään mitään, varsinkaan sulle. Jos haluat pitää mua tyhmänä, siitä vaan. Sun mielipide ei merkkaa mulle mitään. Ja olen valmis lyömään aika paljon vetoa, että olet homo.
"Ja olen valmis lyömään aika paljon vetoa, että olet homo."
Voi perskutarallaa... Tässä sitä taas ollaan. -.- - Iäkkäämpi kakara
meliini kirjoitti:
Voi perskutarallaa... Tässä sitä taas ollaan. -.-Tämä "homottaja" voisi vähän miettiä mitä sanoo, ennen kuin sanoo. Minne ovat kadonneet käytöstavat? Etiketti? Vai tiedätkö edes mitä ne sanat tarkoittavat?
(Perskutarallaa? :D *reps*) - Daddy Pop
Ja hyvä niin.."barokista moderniin klassiseen" tarkoittaa tosiaan sitä, että myös ne välissä olevat aikakaudet ovat hallussa, ja väitin niin, koska ne ovat. Eniten kuuntelen nykyään nimenomaan klasista musiikkia, mutta ei romantiikkakaan ole minulle vierasta. Eikä kevyt musiikki liioin.
Queenin alkuaikojen tuotanto pohjaa varsin vahvasti heviin tai ainakin hard rockiin. Toki tiedän, että A Night at the Opera -levystä alkaen bändin ilmaisu monipuolistui huomattavasti, ja hyvä niin. Jos Queeniä ei lasketa heviksi, se on tappio vain heville.
Mikäli tarkoitat elektronisella musiikilla Kaija Saariahoa, niin kyllä kuuntelen. Enkä ole ainoa rehellinen jatsin ystävä, joka ei yksinkertaisesti piittaa free jazzizta. Ei kukaan kaikesta pidä, se on selvää. Mutta jos minä väitän kuuntelevani musiikkia laidasta laitaan, olen mielestäni melko rehellinen. Sen sijaan ne jotka kuuntelevat death metallin lisäksi myös trash metallia, tuskin itsekään väittävät olevansa kovin laaja-alaisia. - homoudesta
Iäkkäämpi kakara kirjoitti:
Tämä "homottaja" voisi vähän miettiä mitä sanoo, ennen kuin sanoo. Minne ovat kadonneet käytöstavat? Etiketti? Vai tiedätkö edes mitä ne sanat tarkoittavat?
(Perskutarallaa? :D *reps*)puhuminen rikkoo etikettiä? Onko homous niin hirveä asia, että siitä ei saa mainita? Asia nyt vaan on niin, että naiset ja homot painottaa elämässä eri asioiden tärkeyttä kuin heteromiehet. Joskus, kun joku taidehomo (kutsuvat itse itseään sillä nimellä) valistaa mua asioista, on pakko sanoa suoraan, siis alentaa itseni ja todeta, että mä olen tyhmä hetero ja valistuksesi on kuin helmiä sioille.
- tarvitse luulla
homoudesta kirjoitti:
puhuminen rikkoo etikettiä? Onko homous niin hirveä asia, että siitä ei saa mainita? Asia nyt vaan on niin, että naiset ja homot painottaa elämässä eri asioiden tärkeyttä kuin heteromiehet. Joskus, kun joku taidehomo (kutsuvat itse itseään sillä nimellä) valistaa mua asioista, on pakko sanoa suoraan, siis alentaa itseni ja todeta, että mä olen tyhmä hetero ja valistuksesi on kuin helmiä sioille.
Teet karhunpalveluksen illuusiolle Michaelin-fanien sivistyneisyydestä ja suvaitsavaisuudesta.
Lisäksi kategoriasi koskien sitä, miten "heterot", "naiset" ja "homot" käyttäytyvät tai "painottavat eri asioita elämässä" vasta tarvitsevatkin perusteluja - vielä enemmän kuin Jackson-mielipiteesi.
Mutta takaisin aiheeseen: mitä asioita te ihmiset sitten arvostatte popmusiikissa? Onko se Off the Wallin ja Thrillerin kaltainen sommiteltu groove, sävellys ja sovitus vai teennäinen maailmanparannussanoma tyyliin Heal the World?
Totta kai se, onko esim. Heal the World -kappale teennäinen vai ei, on makuasia. Mutta kenen mielestä se EI ole, kuka viitsii tunnustaa? - on klassista musiikkia
Daddy Pop kirjoitti:
"barokista moderniin klassiseen" tarkoittaa tosiaan sitä, että myös ne välissä olevat aikakaudet ovat hallussa, ja väitin niin, koska ne ovat. Eniten kuuntelen nykyään nimenomaan klasista musiikkia, mutta ei romantiikkakaan ole minulle vierasta. Eikä kevyt musiikki liioin.
Queenin alkuaikojen tuotanto pohjaa varsin vahvasti heviin tai ainakin hard rockiin. Toki tiedän, että A Night at the Opera -levystä alkaen bändin ilmaisu monipuolistui huomattavasti, ja hyvä niin. Jos Queeniä ei lasketa heviksi, se on tappio vain heville.
Mikäli tarkoitat elektronisella musiikilla Kaija Saariahoa, niin kyllä kuuntelen. Enkä ole ainoa rehellinen jatsin ystävä, joka ei yksinkertaisesti piittaa free jazzizta. Ei kukaan kaikesta pidä, se on selvää. Mutta jos minä väitän kuuntelevani musiikkia laidasta laitaan, olen mielestäni melko rehellinen. Sen sijaan ne jotka kuuntelevat death metallin lisäksi myös trash metallia, tuskin itsekään väittävät olevansa kovin laaja-alaisia.Romantiikka on klassisen musiikin aikakausi, samoin kuin vaikkapa barokki tai galantti kausi. Ei ehkä sittenkään vaikuta, että tunnet alueen niin hyvin.
Mutta musiikkimakusi on epäilemättä suhteellisen laaja. Pointtini olikin, että kukaan ei kuuntele kaikkia musiikkityylejä, joten "laidasta laitaan" -klisettä tulisi käyttää harkitusti, erittäin harvoin. Yleensä noilla sanoilla musiikkimakuansa määrättelevät ihmiset ovat niitä, joilla ei oikeasti ole mitään musiikkitottumuksia. "Laidasta laitaan" tarkoittaa monille samaa kuin "joskus vaihdan autossa kanavan Novaan, vaikka yleensä Radio Aallolta tuleekin kivoimmat biisit". ;) - aloitusviestissä
tarvitse luulla kirjoitti:
Teet karhunpalveluksen illuusiolle Michaelin-fanien sivistyneisyydestä ja suvaitsavaisuudesta.
Lisäksi kategoriasi koskien sitä, miten "heterot", "naiset" ja "homot" käyttäytyvät tai "painottavat eri asioita elämässä" vasta tarvitsevatkin perusteluja - vielä enemmän kuin Jackson-mielipiteesi.
Mutta takaisin aiheeseen: mitä asioita te ihmiset sitten arvostatte popmusiikissa? Onko se Off the Wallin ja Thrillerin kaltainen sommiteltu groove, sävellys ja sovitus vai teennäinen maailmanparannussanoma tyyliin Heal the World?
Totta kai se, onko esim. Heal the World -kappale teennäinen vai ei, on makuasia. Mutta kenen mielestä se EI ole, kuka viitsii tunnustaa?kirjoittaja totesi MJ-fanien sivistystason olevan nollaluokkaa, että sitä alemmas ei enää taida päästä. Ja mä en vaan osaa pitää homoutta tabuna ja aiheena, josta mainitseminen tekee ihmisestä sivistymättömän. Jos mainitsen homouden ja se otetaan loukkauksena, se en ole silloin minä, joka on ns. suvaitsematon. Paljon on tekopyhyyttä tässä asiassa. "Homot on ihan tavallisia ihmisiä, ei siinä ole mitään pahaa... mut siis meijän ihana Michael ei oo mikään vitun homo!" En nyt jaksa perustella tuota heteromies/homo/nainen argumenttiani. Olen vuosien varrella nähnyt miten enemmistö ihmisistä käyttäytyy ja kokee asiat. Poikkeukset on tosi harvassa.
- on suomalainen vitsaus
aloitusviestissä kirjoitti:
kirjoittaja totesi MJ-fanien sivistystason olevan nollaluokkaa, että sitä alemmas ei enää taida päästä. Ja mä en vaan osaa pitää homoutta tabuna ja aiheena, josta mainitseminen tekee ihmisestä sivistymättömän. Jos mainitsen homouden ja se otetaan loukkauksena, se en ole silloin minä, joka on ns. suvaitsematon. Paljon on tekopyhyyttä tässä asiassa. "Homot on ihan tavallisia ihmisiä, ei siinä ole mitään pahaa... mut siis meijän ihana Michael ei oo mikään vitun homo!" En nyt jaksa perustella tuota heteromies/homo/nainen argumenttiani. Olen vuosien varrella nähnyt miten enemmistö ihmisistä käyttäytyy ja kokee asiat. Poikkeukset on tosi harvassa.
Viestisis oli hyökkäävä ja siinä ilmoitit, että sinua ei kiinnosta vähääkään minun mielipiteeni. Loppuun lisäsit kommentin: "ja lyön vetoa, että olet homo!"
Luuletko, että tällaisesta lauseen ja näkemyksen asettelusta tulee sivusta seuraavalle lukijalle kuva, että SINÄ olet suvaitsevainen? Kuinkahan moni lisäksesi ajattelee, että muut ihmiset ovat ennakkoluuloisia ja suvaitsemattomia, kun tulkitsevat tuollaisessa asiayhteydessä heitetyn homokommentin negatiivissävyisenä? Se ilmeisesti oikeasti oli positiivinen kommentti, sellaiseksi puoleltasi tarkoitettu?
Kannattaa aina tarkastella asioita erilaisista näkökulmista, myös musiikin saralla. - Daddy Pop
on klassista musiikkia kirjoitti:
Romantiikka on klassisen musiikin aikakausi, samoin kuin vaikkapa barokki tai galantti kausi. Ei ehkä sittenkään vaikuta, että tunnet alueen niin hyvin.
Mutta musiikkimakusi on epäilemättä suhteellisen laaja. Pointtini olikin, että kukaan ei kuuntele kaikkia musiikkityylejä, joten "laidasta laitaan" -klisettä tulisi käyttää harkitusti, erittäin harvoin. Yleensä noilla sanoilla musiikkimakuansa määrättelevät ihmiset ovat niitä, joilla ei oikeasti ole mitään musiikkitottumuksia. "Laidasta laitaan" tarkoittaa monille samaa kuin "joskus vaihdan autossa kanavan Novaan, vaikka yleensä Radio Aallolta tuleekin kivoimmat biisit". ;)Klassinen on käsite, jota käytetään miten sattuu, hupaisimpana esimerkkinä "listaklassikko viiden vuoden takaa" joka olikin kai tarkoitettu vitsiksi (toivottavasti). Mutta ahtaimmin määriteltynä klassisella musiikilla tarkoitetaan ns. wieniläisklassikkoja, eli Haydn, Mozart, Beethoven ja kumppanit. Joskus taas klassisella tarkoitetaan (kuten sinä) yleensä konserttimusiikkia eli ns. taidemusiikkia keskiajalta nykyaikaan. Eli joka tapauksessa sellaista musiikkia jota ei kuule Novalta, Aallolta eikä Groove FM:ltä, joka muuten oli paras näistä kevyen musiikin kanavista kunnes se rupesi uudistumaan eli muuttumaan samanlaiseksi kuin muutkin. Boney M:ää kuulee Novaltakin, Princeä ja Davisiä ei enää mistään.
- Daddy Pop
tarvitse luulla kirjoitti:
Totta kai se, onko esim. Heal the World -kappale teennäinen vai ei, on makuasia. Mutta kenen mielestä se EI ole, kuka viitsii tunnustaa?on minunkin makuuni turhan sokerinen, kuin söisi kolmen ruokalajin päivällisen, jossa niin alkuruoka, pääruoka kuin jälkiruokain koostuu enimmäkseen kermavaahdosta. Jos sen tekijä olisi joku suomalainen jörrikkä, se epäilemättä olisi teennäinen. Mutta luulen, että amerikkalaiset voivat tehdä tuollaista ihan tosissaan. Ei ehkä Slipknot, mutta Michael kyllä ;)
- enteili romantiikkaa
Daddy Pop kirjoitti:
Klassinen on käsite, jota käytetään miten sattuu, hupaisimpana esimerkkinä "listaklassikko viiden vuoden takaa" joka olikin kai tarkoitettu vitsiksi (toivottavasti). Mutta ahtaimmin määriteltynä klassisella musiikilla tarkoitetaan ns. wieniläisklassikkoja, eli Haydn, Mozart, Beethoven ja kumppanit. Joskus taas klassisella tarkoitetaan (kuten sinä) yleensä konserttimusiikkia eli ns. taidemusiikkia keskiajalta nykyaikaan. Eli joka tapauksessa sellaista musiikkia jota ei kuule Novalta, Aallolta eikä Groove FM:ltä, joka muuten oli paras näistä kevyen musiikin kanavista kunnes se rupesi uudistumaan eli muuttumaan samanlaiseksi kuin muutkin. Boney M:ää kuulee Novaltakin, Princeä ja Davisiä ei enää mistään.
joten hän ei ole puhdasverisesti wieniläisklassikko, kuten Haydn ja Mozart. Klassikko-sana taas tarkoittaa ihan yleisesti ns. "esimerkillistä ja/tai muistettavaa teosta" minkä tahansa taiteenmuodon (vaikka kirjallisuuden tai kuvataiteen) saralla, joten sillä ei ole kytköstä klassiseen musiikkiin. Elokuvakin voi olla klassikko.
Täysin istuvaa käsitettä on vaikea löytää: Konserttimusiikki sulkee pois esimerkiksi monet pianoteokset. Taidemusiikki taas on jotenkin elitistinen termi sulkiessaan pois muiden musiikkilajien mahdollisen taiteellisuuden (esim. jazz ja kokeileva rock).
Siksi suosin sanaparia "klassinen musiikki", siihen enemmistö ymmärtää kuuluvan wieniläisklassikot, varhaisromantiikan aikakauden tyypit (kuten Beethovenin ja Schubertin) sekä kansallisromantikot Sibeliuksesta eteenpäin, kuten myös barokin ja modernin klassisen. - meliini
homoudesta kirjoitti:
puhuminen rikkoo etikettiä? Onko homous niin hirveä asia, että siitä ei saa mainita? Asia nyt vaan on niin, että naiset ja homot painottaa elämässä eri asioiden tärkeyttä kuin heteromiehet. Joskus, kun joku taidehomo (kutsuvat itse itseään sillä nimellä) valistaa mua asioista, on pakko sanoa suoraan, siis alentaa itseni ja todeta, että mä olen tyhmä hetero ja valistuksesi on kuin helmiä sioille.
Sää tiijjät kyä mitä mää tarkotin...
- teki mulle
on suomalainen vitsaus kirjoitti:
Viestisis oli hyökkäävä ja siinä ilmoitit, että sinua ei kiinnosta vähääkään minun mielipiteeni. Loppuun lisäsit kommentin: "ja lyön vetoa, että olet homo!"
Luuletko, että tällaisesta lauseen ja näkemyksen asettelusta tulee sivusta seuraavalle lukijalle kuva, että SINÄ olet suvaitsevainen? Kuinkahan moni lisäksesi ajattelee, että muut ihmiset ovat ennakkoluuloisia ja suvaitsemattomia, kun tulkitsevat tuollaisessa asiayhteydessä heitetyn homokommentin negatiivissävyisenä? Se ilmeisesti oikeasti oli positiivinen kommentti, sellaiseksi puoleltasi tarkoitettu?
Kannattaa aina tarkastella asioita erilaisista näkökulmista, myös musiikin saralla.selväksi millainen olet ja miten arvostelet ja arvotat ihmisiä, ja mulla ei ole tapana nuoleskella ihmisiä sellasten viestien jälkeen. Sinähän se tänne tulit haukkumaan ihmiset 0-älykkäiksi. Ja mulle tuli voimakas tunne, että olet homo, mitä et ole missään vaiheessa kieltänyt. Mulle on aika sama mitä sä ajattelet. Enkä mä mikään homojenpalvoja olekaan, mutta vaikka olisin maininnut homouden miten tahansa, se oltaisiin joka tapauksessa otettu loukkauksena. Joskus, kun sanon asiallisesti jokun olevan homo (ne on sitä avoimesti) ihmiset alkaa huutaan, että eikä oo, lopeta toi haukkuminen.
- helvetin...
meliini kirjoitti:
Sää tiijjät kyä mitä mää tarkotin...
näsäviisastelua? Jos henkilö, joka on homo, loukkaantuu siitä, että joku sanoo sen vaikuttavan homolta, sillon on itsetunnossa pahasti vikaa. Ja jos ei ole homo, miksi loukkaantua, jos homoudessa ei ole mitään vikaa?
- pelkästään
helvetin... kirjoitti:
näsäviisastelua? Jos henkilö, joka on homo, loukkaantuu siitä, että joku sanoo sen vaikuttavan homolta, sillon on itsetunnossa pahasti vikaa. Ja jos ei ole homo, miksi loukkaantua, jos homoudessa ei ole mitään vikaa?
loukkaantua siitä, että toinen pyrkii loukkaamaan - sehän oli pointtis, kun homottelit. Kovasti sen jälkeen saa aina selitellä, että "en mä sitä yrittänyt haukkua, tarkoitin neutraalisti".
Mut joo, mustakin Jackson-fanit on fiksumpii kuin Britney-fanit tai Madonnan fanit. : ) - meliini
pelkästään kirjoitti:
loukkaantua siitä, että toinen pyrkii loukkaamaan - sehän oli pointtis, kun homottelit. Kovasti sen jälkeen saa aina selitellä, että "en mä sitä yrittänyt haukkua, tarkoitin neutraalisti".
Mut joo, mustakin Jackson-fanit on fiksumpii kuin Britney-fanit tai Madonnan fanit. : )"Mut joo, mustakin Jackson-fanit on fiksumpii kuin Britney-fanit tai Madonnan fanit. : )"
Kiitos vain :) - - mutta
enteili romantiikkaa kirjoitti:
joten hän ei ole puhdasverisesti wieniläisklassikko, kuten Haydn ja Mozart. Klassikko-sana taas tarkoittaa ihan yleisesti ns. "esimerkillistä ja/tai muistettavaa teosta" minkä tahansa taiteenmuodon (vaikka kirjallisuuden tai kuvataiteen) saralla, joten sillä ei ole kytköstä klassiseen musiikkiin. Elokuvakin voi olla klassikko.
Täysin istuvaa käsitettä on vaikea löytää: Konserttimusiikki sulkee pois esimerkiksi monet pianoteokset. Taidemusiikki taas on jotenkin elitistinen termi sulkiessaan pois muiden musiikkilajien mahdollisen taiteellisuuden (esim. jazz ja kokeileva rock).
Siksi suosin sanaparia "klassinen musiikki", siihen enemmistö ymmärtää kuuluvan wieniläisklassikot, varhaisromantiikan aikakauden tyypit (kuten Beethovenin ja Schubertin) sekä kansallisromantikot Sibeliuksesta eteenpäin, kuten myös barokin ja modernin klassisen.kyllä Beethoven nimenomaan wieniläisklassikko oli, vaikka jotkin myöhäisteokset enteilivätkin romantiikkaa. Sibelius taas ei edusta kansallisromantiikkaa kuin varhaistuotantonsa osalta; myöhäistuotannossaan hän on jo selvästi uuden musiikin kynnyksellä, vaikkei koskaan tonaalisuutta täysin hylännytkään. Mahdatko ihan itsekään ymmärtää, mitä tarkoitat klassisella musiikilla, kun välillä sisällytät siihen osan populaarimusiikistakin ja välillä ei edes Beethoven ole mahtua mukaan? Ja millä perusteella suljet jotkin pianoteokset konserttimusiikin ulkopuolelle? Mitkä teokset?
- ovat eri asioita
- mutta kirjoitti:
kyllä Beethoven nimenomaan wieniläisklassikko oli, vaikka jotkin myöhäisteokset enteilivätkin romantiikkaa. Sibelius taas ei edusta kansallisromantiikkaa kuin varhaistuotantonsa osalta; myöhäistuotannossaan hän on jo selvästi uuden musiikin kynnyksellä, vaikkei koskaan tonaalisuutta täysin hylännytkään. Mahdatko ihan itsekään ymmärtää, mitä tarkoitat klassisella musiikilla, kun välillä sisällytät siihen osan populaarimusiikistakin ja välillä ei edes Beethoven ole mahtua mukaan? Ja millä perusteella suljet jotkin pianoteokset konserttimusiikin ulkopuolelle? Mitkä teokset?
Puhuin käsitteestä "taidemusiikki", mikä mielestäni on huono sana kuvaamaan klassista musiikkia, sillä mielestäni joskus myös kevyt musiikki ja jazz voivat olla taidetta. Ja kevyt musiikki tai jazz ei ole koskaan klassista musiikkia. Klassiseen musiikkiin kuuluu toki Beethoven, wieniläisklassismin ja romantiikan taitteeseen, joista jälkimmäiseen kuulumisen unohdat kun puhut ainoastaan myöhäisteoksista romantiikkaa enteilleinä. Kyllä jo kolmas sinfonia enteili romantiikan keinoja, samoin ns. Keisarikonsertto.
Kyllähän sellainen pianomusiikki, jota ei ole tarkoitettu konsertteihin soitettavaksi, auttamatta jää käsitteen "konserttimusiikki" puolelle. Siksi sekään ei ole täysin moitteeton termi kuvaamaan musiikkisuuntausta, josta tuskin tulee mitään väärinkäsityksiä, jos sitä kutsuu sanalla klassinen musiikki. - pieni sellainen...
ovat eri asioita kirjoitti:
Puhuin käsitteestä "taidemusiikki", mikä mielestäni on huono sana kuvaamaan klassista musiikkia, sillä mielestäni joskus myös kevyt musiikki ja jazz voivat olla taidetta. Ja kevyt musiikki tai jazz ei ole koskaan klassista musiikkia. Klassiseen musiikkiin kuuluu toki Beethoven, wieniläisklassismin ja romantiikan taitteeseen, joista jälkimmäiseen kuulumisen unohdat kun puhut ainoastaan myöhäisteoksista romantiikkaa enteilleinä. Kyllä jo kolmas sinfonia enteili romantiikan keinoja, samoin ns. Keisarikonsertto.
Kyllähän sellainen pianomusiikki, jota ei ole tarkoitettu konsertteihin soitettavaksi, auttamatta jää käsitteen "konserttimusiikki" puolelle. Siksi sekään ei ole täysin moitteeton termi kuvaamaan musiikkisuuntausta, josta tuskin tulee mitään väärinkäsityksiä, jos sitä kutsuu sanalla klassinen musiikki.Sellainen korjaus, että tietty pianomusa, jota ei ole konserttitarkoitukseen tehty, jää auttamatta konserttimusiikki-käsitteen ULKOpuolelle ;)
- sinulla muutakin
pointtia kuin ilmoittaa, että olet itse täydellinen ja muut ovat paskoja?
Itse asiassa tajusin just eilen, että HIM on yllättävän hyvä. Varsinkin akustisena. Näin "vanhana" kappaleet vaan aukeaa tosi hitaasti. En muuten ymmärrä, miksi sua häiritsee se, että jotkut nuoret fanittaa jotain artistia niin kokonaisvaltasesti. Se nyt vaan kuuluu nuoruuteen ja fanitukseen. Siitä kasvetaan sitten yli jossain vaiheessa. - prooovoooo
Pakko olla provo... Eiköhän MJ-fanit just ole paljon tietoisempia soulmusiikin historiasta ja artisteista kuin sanotaanko vaikka Madonna-fanit tai Britney Spears-fanit tai *listaa tähän kuka tahansa nykypäivän hömppä-artisti tai bändi*-fanit. Useilla faneilla on MJ:n Motown-ajan levyjä ja sitä kautta uteliaisuus tutkia muutakin sen ajan musiikkia, esim. Diana Rossia ja James Brownia.
Ja tuota sokeaa ihQ:tusta nyt vaan esiintyy jokaisen artistin tai bändin "tietyn ikäisillä" faneilla... MJ ei ole mikään poikkeus, että ihan hyvin voit mennä saarnaamaan muihinkin keskusteluihin.- melko selvää
että Michael Jacksonia ihastellaan ja ihkutetaan enemmän kuin James Brownia, Miles Davisia ja Aretha Franklinia. Michael-faniuteen kuuluu oleellisesti muitakin kuin musiikillisia arvoja, kun taas Brown, Davis ja Franklin ovat aivan musiikillisin ansioin saanut ihailijansa.
Thrillerin jälkeinen MJ-musiikki onkin lähempänä Justin Timberlakea kuin J. Brownia. - meliini
melko selvää kirjoitti:
että Michael Jacksonia ihastellaan ja ihkutetaan enemmän kuin James Brownia, Miles Davisia ja Aretha Franklinia. Michael-faniuteen kuuluu oleellisesti muitakin kuin musiikillisia arvoja, kun taas Brown, Davis ja Franklin ovat aivan musiikillisin ansioin saanut ihailijansa.
Thrillerin jälkeinen MJ-musiikki onkin lähempänä Justin Timberlakea kuin J. Brownia.No tota en nyt kyllä sulata... Mielipiteensä kullakin. Kai?
- kullakin
meliini kirjoitti:
No tota en nyt kyllä sulata... Mielipiteensä kullakin. Kai?
vaan subjektiivisen näkemyksensä saa perustella. Sitä et tehnyt.
Kyllä Bad enemmän kuulostaa nykypopilta kuin aidolta soulilta. - meliini
kullakin kirjoitti:
vaan subjektiivisen näkemyksensä saa perustella. Sitä et tehnyt.
Kyllä Bad enemmän kuulostaa nykypopilta kuin aidolta soulilta.Tuon Justinin nimen mainitseminen samaan aikaan Michaelin kanssa saa aikaan kylmiä väreitä mun selässäni... Tiijjä mistä se johtuu.
En mää nyt silti sanoisi, että Bad NYKY-poppia olisi, pop-levyhän se on, rockahtavakin. Ai mutta, säähän sanoitkin, että ENEMMÄN nykypoppia kuin soulia... Niin joo... Kyllähän se, mutta ei mun mielestä lähellekään nykypoppia, jos se soul unohdetaan tästä kysymyksestä. Jos ymmärrät mitä tarkoitan... Selitän jotkut asiat hieman sekavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134802Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293493No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452420- 501538
- 361473
- 391349
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231212- 141202
- 1651079
- 271078