Vannon tässä, etten syö karkkia enkä suklaata,,,,,,,,kahteen kuukauteen!
Montako todistajaa lupaukselle löytyy?
Nyt se on loppu!
35
932
Vastaukset
- netin kautta todistaa
edes sitä, oletko leikilläsi kirjoittanut nyt pitäväsi kahden kuukauden karkkitaukoa vai aivanko todella ryhdyt sitä pitämään. Moraaliton päätös, ellet korvikkeeksi nauti samanhintaista tai kalliimpaa kotimaista nautintoainetta, koska meitä on käsketty kuluttamaan ja kotimaista suosimaan, jotta edes muutama irtisanomisuhan alla oleva saisi pitää työpaikkansa. No, osan suuhunpantavasta voit korvata ostamalla kotimaisía meikkejä, kotimaassa valmistettuja vaatteita, kirjoja, lehtiä ...
- karkkihiiri
ja sitä se on myös netin kautta.
En kai minä voi teitä pettää!
Moraaliton päätös?
Jaha, mitähän sitten tilalle, ettei enempää työpaikkoja menisi?
Jos lasken, kuinka paljon säästäisin karkkirahaa ja ostan sillä rahalla pari puseroa ja muutaman lehden.
Kotimaista tietenkin.
- Meriläinen
ottaa osaa sun karkittomuuteesi tekemällä jälleen kerran taas saman lupauksen...itelleni.
Eiks ois kivempaa olla karkiton ja nimenomaan vailla suklaatia..aaah, ihanaa ja suussa sulavaa, makeaa ÄH suklaata porukassa?- karkkihiiri
voidaan toimia toistemme vertaistukena, kun tulee vaikea paikka. Meinasin kirjoittaa jos tulee, mutta HTZAhan kielsi, pitää laittaa kun.
- Meriläinen
karkkihiiri kirjoitti:
voidaan toimia toistemme vertaistukena, kun tulee vaikea paikka. Meinasin kirjoittaa jos tulee, mutta HTZAhan kielsi, pitää laittaa kun.
kyllä kun kaikki kaupat on täynnä iiiihania karrkki ja nimenomaan suklaahyllyjä.
Ostin kromia just viikolla, vaikka ei se ennenkään mun makeanhimoon ole vaikuttanut, mutta tueksi.
Rantakausi ja hameaika lähenee uhkaavasti. - tuota kromia
Meriläinen kirjoitti:
kyllä kun kaikki kaupat on täynnä iiiihania karrkki ja nimenomaan suklaahyllyjä.
Ostin kromia just viikolla, vaikka ei se ennenkään mun makeanhimoon ole vaikuttanut, mutta tueksi.
Rantakausi ja hameaika lähenee uhkaavasti.eikä se ainakaan minuun vaikuttanut millään tavalla.
- Meriläinen
tuota kromia kirjoitti:
eikä se ainakaan minuun vaikuttanut millään tavalla.
taas mennä, ehkä ensi yönä taas juostaan se tekisi hyvää kropalle mutta ei polville jos joudun rappuja pitkin juoksemaan.
Hauskaa illan jatkoa. - karkkihiiri
Meriläinen kirjoitti:
taas mennä, ehkä ensi yönä taas juostaan se tekisi hyvää kropalle mutta ei polville jos joudun rappuja pitkin juoksemaan.
Hauskaa illan jatkoa.sinulle, älä juokse liian kovaa:)
- kuntoutuksessa
ravinto-opin luennoitsija neuvoi syömään säännöllisesti välipalat. Itsellä ainakin ko neuvo auttoi. Karkkihimo hävisi.
T: Äijä- näivetyskö, NO
Monet koukut on kotoisin nälästä, janosta ja unen puutteesta. Miksi kukaan ei valista tästä?
- ent.tehtaantyttö
tuota II-tyypin diabetestä kun sairastan..niin, siinä tämä ruokavalio jaottuu..näihin välipaloihin ja tuohon oikeaan ruokaryhtmiin ja säännöllisyyteen..niistä kun pitää kiinni niin, eipä makeata tee mieli...mut, aina välillä sit, kumminkin kiireessä unohtaa..niin, heti tuo makean nälkä kyllä niinä päivinä on kovempi..
Tuota kromia pitää syödä kyllä aika pitkään, että, alkaa vaikuttamaan...ja sellaista ravintoa missä tuo glukoosi ei heti laske..valkoinen sokeri on pahasta..mieluummin käteen tumma ruisleipä..kuullostaa tylsältä mutta, totta.
No, ruokaremontissa kun tässä olen ollut jonkin aikaa, niin heti virkeämpi olo..leivänpäältä pois rasva kokonaan, ei kinkkuja ei juustoa ei makkaraa...omenaa ja kurkkua ja paprikaa tai tomaattia leivänpäälle...ja kahvisokerin tilalle 1 tabl.makeuttamisainetta...maito kevyt maidoksi ja kermatuotteet kokonaan veks..ruoan kanssa myös tavallinen vesi on ihan hyvä vaihto-ehto..arkena...
Välillä sit meilläkin joku pieni hyvä jälkkäri...eilen oli suklaavanukasta; mutta vain pieni annos, jokaiselle;)mutta ei aina jälkkäriä, vaikka tiukoille se muutos taas miehelle ottaa..yrittää täytyy kuitenkin..
Tsemppiä vaan kaikille;
t.friidu - karkkihiiri
hirveä nälkä, hätäpäissään tunkee suuhunsa karkkia tai melkein mitä vaan.
Verensokeri pitäisi saada pysymään sopivalla tasolla koko päivän ajan, ettei tulisi näitä nälkätilanteita.
- viivi-amaldiina
muuta kuin kirjoittamasi tekstin, mutta tsemppiä sinulle. Hyvä päätös, pidä siitä kiinni.
- karkkihiiri
pätevämmältä päätökseltä, kun tietää että olette tukena.
Yritän pitää kiinni, etten repsahda.
- mutta..
se on niin helppo vannoa tässä ja nyt. Huominen onkin jo toista. Muija on siittä ihan elävä todiste.
Hullukshan se tulee, jos ei saa hyvää. - viivatiina
läski ohjelmaa siinä oli ammeessa tulos mikä siitä liiasta sokerista tulee mulla on jo karkitonta ja sokeritonta ja muutenkin vähähiilihydraattista elämää takana se pari kuukautta enkä keksi minkä takia palaisin entiseen karkin syöntiin viime perjantaina kokeilin miltä maistuu mutta ei ollu kummosta eikä ottanu vastaan kun sata grammaa irtokarkkeja niin mitä sitä suotta itseensä väkisin alkaa siihen taas totuttaan paljo parempi olo näin tsemppiä vaan mutta älä rupee pettään itseäs.
- ent.tehtaantyttö
jos, tarkoitat nyt tätä englantilaista ohjelmaa..no, sama sokeriton ruokavaliomuutos mullakin jo jonkin aikaa on ollut menossa..että, yritän kaiken tavoin välttää;..mut väliin sitten tulee pieni herkuttelu sallittua..rasvan suhteen kun samaan aikaan myös tuota muutosta ruokavalioon yritän...vitsi, sitä kyllä on hidas oppimaan muutosta..no, tänään muu perhe halusi hernosoppaa ja ehdottomasti pannaria ja sokeroitua mansikkahilloa sen jälkeen..meni vähän aikaa ennenkuin osasin kaupasta itselleni pelkän valmiin salaatti-annoksen ottaa ilman kastiketta..eihän mun täydy aina syödä samaa mitä muut...tää on mulla vaikeinta..et voi syödä muuta kuin perhe..no, hitaasti mutta varmasti..eteenpäin..toivon mukaan.
t.friidu - viivatiina
ent.tehtaantyttö kirjoitti:
jos, tarkoitat nyt tätä englantilaista ohjelmaa..no, sama sokeriton ruokavaliomuutos mullakin jo jonkin aikaa on ollut menossa..että, yritän kaiken tavoin välttää;..mut väliin sitten tulee pieni herkuttelu sallittua..rasvan suhteen kun samaan aikaan myös tuota muutosta ruokavalioon yritän...vitsi, sitä kyllä on hidas oppimaan muutosta..no, tänään muu perhe halusi hernosoppaa ja ehdottomasti pannaria ja sokeroitua mansikkahilloa sen jälkeen..meni vähän aikaa ennenkuin osasin kaupasta itselleni pelkän valmiin salaatti-annoksen ottaa ilman kastiketta..eihän mun täydy aina syödä samaa mitä muut...tää on mulla vaikeinta..et voi syödä muuta kuin perhe..no, hitaasti mutta varmasti..eteenpäin..toivon mukaan.
t.friidukun jättää kaiken makeen pois ja ne valkoiset jauhot ja muutkin kovat hiilihydraattipommit mitä vähemmän sitä hiilihydraattia syö sitä helpompi on olla ilman makeeta salaatissa on käytettävä kastiketta öljypohjaisia niistä saa niitä hyviä rasvoja mitä tarviikin ei oo hyvä jos kaikki jättää pois oon ite käyttäny kevyt sinappi salaatinkastiketta tekijää en mainosta mutta löytyy kastikehyllyistä sitä ei oo kun yhdenlaista on muuten älyttömän hyvää kun on tottunu siihen muut ei maistu millekkään.
- ent.tehtaantyttö
viivatiina kirjoitti:
kun jättää kaiken makeen pois ja ne valkoiset jauhot ja muutkin kovat hiilihydraattipommit mitä vähemmän sitä hiilihydraattia syö sitä helpompi on olla ilman makeeta salaatissa on käytettävä kastiketta öljypohjaisia niistä saa niitä hyviä rasvoja mitä tarviikin ei oo hyvä jos kaikki jättää pois oon ite käyttäny kevyt sinappi salaatinkastiketta tekijää en mainosta mutta löytyy kastikehyllyistä sitä ei oo kun yhdenlaista on muuten älyttömän hyvää kun on tottunu siihen muut ei maistu millekkään.
muuna kuin valkoisena, samoin riisit. Mutta, tuo risotto vaatii kyllä oikean risottoriisin;) ja se on valkoista..yrittänyt on tehdä muualla riisillä mutta, ei niin maistuvaa..no, kyllä tuota öljyä tulee tuossa ruoanvalmistuksessa ihan kohtuullisesti käytettyä..ei ihan kokonaan voi jättää pois..meillä kun lämmin ateria kuitenkin joka päivä tehdään..
Pienin askelin tuo ruokamuutos on tehtävä...sen olen huomanut ja että, paljon virkeämpi olo on...no toinen ongelma ovat nuo hedelmät..niissä kun on tuota hedelmäsokeria...vitsi, ja meikäläinen kun popsii niitä taas liikaa..siitä kun vielä pääsi jonkinlaiseen kohtuuseen;) ja aina niitäkin on ostettava...kovasti meillä kun hedelmiä kulututaan..myös. Tuon perunan jättämistä pois ruokavaliosta kokonaan kerran kokeilin...sillä kyllä oikeasti laihtuu..mutta ei tuo ruokavalio missä ei perunaa, kauan kyllä kestänyt.. - viivatiina
ent.tehtaantyttö kirjoitti:
muuna kuin valkoisena, samoin riisit. Mutta, tuo risotto vaatii kyllä oikean risottoriisin;) ja se on valkoista..yrittänyt on tehdä muualla riisillä mutta, ei niin maistuvaa..no, kyllä tuota öljyä tulee tuossa ruoanvalmistuksessa ihan kohtuullisesti käytettyä..ei ihan kokonaan voi jättää pois..meillä kun lämmin ateria kuitenkin joka päivä tehdään..
Pienin askelin tuo ruokamuutos on tehtävä...sen olen huomanut ja että, paljon virkeämpi olo on...no toinen ongelma ovat nuo hedelmät..niissä kun on tuota hedelmäsokeria...vitsi, ja meikäläinen kun popsii niitä taas liikaa..siitä kun vielä pääsi jonkinlaiseen kohtuuseen;) ja aina niitäkin on ostettava...kovasti meillä kun hedelmiä kulututaan..myös. Tuon perunan jättämistä pois ruokavaliosta kokonaan kerran kokeilin...sillä kyllä oikeasti laihtuu..mutta ei tuo ruokavalio missä ei perunaa, kauan kyllä kestänyt..oikeen paljon syönykkään perunaa sen jättö ei olli mikään ongelma lämmin ateria mulla tänään koostui kukkakaalista parsakaalista ja broilerin fileestä mulle on se karkki ja leipä ollu enemmän se ongelma mutta nyt tuntuu että oon löytäny sen oman juttuni jolla voin hyvin hedelmiä syön kanssa paljon ja marjoja mutta kaikissa oon onnistunu nyt pysyyn kohtuudessa mulla on vielä se juttu että kaikkia on aina saatavilla kun on töissä kassalla istuessa on suora yhteys pitkään karkkihyllyyn pakko oli tulla muutos ruokailutottumuksiin.
- ent.tehtaantyttö
viivatiina kirjoitti:
oikeen paljon syönykkään perunaa sen jättö ei olli mikään ongelma lämmin ateria mulla tänään koostui kukkakaalista parsakaalista ja broilerin fileestä mulle on se karkki ja leipä ollu enemmän se ongelma mutta nyt tuntuu että oon löytäny sen oman juttuni jolla voin hyvin hedelmiä syön kanssa paljon ja marjoja mutta kaikissa oon onnistunu nyt pysyyn kohtuudessa mulla on vielä se juttu että kaikkia on aina saatavilla kun on töissä kassalla istuessa on suora yhteys pitkään karkkihyllyyn pakko oli tulla muutos ruokailutottumuksiin.
sulla siinä työssäsi..mutta, kyllä se onnistuu kun noin pitkälle olet jo päässyt..
Meillä tuo ruokavaliomuutos koko perheelle oli vaikeaa, kun tuo mies ex-kokki...ja tottunut tekemään ruokaa "vanhaan malliin", jutut tietää ja kalorit osaa laskea hitsi, mutta aina kun tuota kermaa ja voita vähän joka väliin. Samoin liikaa suolaa. Samoin juustojen jättäminen pois..no, pieni pala juustoa on miehelle ja kundille vielä ostettava;) muuten täällä nousee haloo.
t.friidu - karkkihiiri
tuota ohjelmaa, eikä minulla ylipainon takia ole syytä karkin syöntiä lopettaa. Muuten vaan tuntuu niin turhalta mussuttaa jatkuvasti jotain makeaa.
Tapa se on ja kai karkin syöntiinkin voi jäädä koukkuun. - viivatiina
karkkihiiri kirjoitti:
tuota ohjelmaa, eikä minulla ylipainon takia ole syytä karkin syöntiä lopettaa. Muuten vaan tuntuu niin turhalta mussuttaa jatkuvasti jotain makeaa.
Tapa se on ja kai karkin syöntiinkin voi jäädä koukkuun.liikasyönti sovi kellekkään eikä tuo hyvää oloa oon todennu sen itsekkin hyvää se tekee jokaiselle niin normaalipainoisille kun ylispainoisillekkin vireys on ihan toista luokkaa kun jättää sokerin pois ainahan sitä ihminen johonkin koukkuun jää ja tuntee itsensä voittajaksi kun pääsee eroon.
- karkkihiiri
viivatiina kirjoitti:
liikasyönti sovi kellekkään eikä tuo hyvää oloa oon todennu sen itsekkin hyvää se tekee jokaiselle niin normaalipainoisille kun ylispainoisillekkin vireys on ihan toista luokkaa kun jättää sokerin pois ainahan sitä ihminen johonkin koukkuun jää ja tuntee itsensä voittajaksi kun pääsee eroon.
syönyt karkkia runsaasti, tulee tosi huono olo, kai se on sitä sokerihumalaa.
- viivatiina
karkkihiiri kirjoitti:
syönyt karkkia runsaasti, tulee tosi huono olo, kai se on sitä sokerihumalaa.
ja kun se vielä käy suolistossa niin se tuntuu pahana olona edelleenkö oot yhtä tiukkana muista sit se vähäsokerisuus ruuissakin jogurtit ja muut sellaiset saataa kans sisältää sokeria tosi paljon ja murot ja myslit jos nyt niitä edes syöt mut niissä on sitä piilosokeria kans paljon.
- kun sorrut
juon puolikkaan kossua.
- karkkihiiri
milloin niin tapahtuu, joten varaudu.
- lopetat kokonaan
ja tutustumme tätä paremmin, voin kyllä lupautua tukihenkilöksi.
Kaksi kuukautta on yhtä tyhjän kanssa. Syöt siinä ajassa panttaamasi viikossa takaisin ja sen päälle vielä lisää.- karkkihiiri
Ajattelinkin niin, että jos kaksi kuukautta olen syömättä, voin siitä jatkaa, vaikka kuukauden pätkissä. Ehkä lopulta tulos on, etten ole syönyt vuoteen karkkia tai suklaata.
- pitänyt tähän asti?
Minulle tuli epäilys, että lankesit jo, naisilla kun on tapana heittäytyä heikoiksi, luvata ja sittenkin antaa periksi kiusaukselle ...
- karkkihiiri
eikä ole ollut mitään vaikeuksiakaan.
Tiedätkö, että tämä palstalla annettu lupaus tuntuu velvoittavan ihan yhtä lailla, kuin jos olisin suoraan toiselle ihmiselle sen antanut. - sanoo_suttura*
karkkihiiri kirjoitti:
eikä ole ollut mitään vaikeuksiakaan.
Tiedätkö, että tämä palstalla annettu lupaus tuntuu velvoittavan ihan yhtä lailla, kuin jos olisin suoraan toiselle ihmiselle sen antanut.se velvoittaa aina. Riittää kun sen esittää ääneen, toisten kuullen, niin on helpompi pysyä sanojensa takana.
Nykyisin kylläkin on helppo löytää selitys sortumiselle...motivaation puute, ikä, stressi, vastoinkäymiset ja maailman ongelmat jotka tekevät omasta kilvoittelusta itsekästä omaan napaan tuijotusta.
;) - nehän maistuu
sanoo_suttura* kirjoitti:
se velvoittaa aina. Riittää kun sen esittää ääneen, toisten kuullen, niin on helpompi pysyä sanojensa takana.
Nykyisin kylläkin on helppo löytää selitys sortumiselle...motivaation puute, ikä, stressi, vastoinkäymiset ja maailman ongelmat jotka tekevät omasta kilvoittelusta itsekästä omaan napaan tuijotusta.
;)pahalta! Erityisen kammottavia ovat makeutusaineilla makeutetut karkit. Joskus olen ostanut yskänpastilleja, jolloin huomaisin että nehän on nykyään järkiään näillä hiton aspartaameilla tehty! Erehdyin syömään, tuli huono olo.
Monet siirtyy keinomakeutteisiin laihduttaakseen, mutta ne vasta myrkkyjä ovatkin. Lukekaapa vaikka mitä aspartaamista sanotaan netissä.
Luonnollisten hyvien rasvojen (lue voi, kerma, oliiviöljy) kursiminen ruokavaliosta on myös järjetöntä ja kostautuu vaihdevuosivaivoina, ja kuivana ihona ja limakalvoina.
Mutta siihenhän on ihmiset opetettu! Itseäni ällöttää esim. sipseissä, jos joskus pari sipsiä syön, se transrasvan makukin. - Pirre*
nehän maistuu kirjoitti:
pahalta! Erityisen kammottavia ovat makeutusaineilla makeutetut karkit. Joskus olen ostanut yskänpastilleja, jolloin huomaisin että nehän on nykyään järkiään näillä hiton aspartaameilla tehty! Erehdyin syömään, tuli huono olo.
Monet siirtyy keinomakeutteisiin laihduttaakseen, mutta ne vasta myrkkyjä ovatkin. Lukekaapa vaikka mitä aspartaamista sanotaan netissä.
Luonnollisten hyvien rasvojen (lue voi, kerma, oliiviöljy) kursiminen ruokavaliosta on myös järjetöntä ja kostautuu vaihdevuosivaivoina, ja kuivana ihona ja limakalvoina.
Mutta siihenhän on ihmiset opetettu! Itseäni ällöttää esim. sipseissä, jos joskus pari sipsiä syön, se transrasvan makukin.söin tänään pienen suklaalevyn, palkaksi itelleni ostin. :)
- imeytyvien
nehän maistuu kirjoitti:
pahalta! Erityisen kammottavia ovat makeutusaineilla makeutetut karkit. Joskus olen ostanut yskänpastilleja, jolloin huomaisin että nehän on nykyään järkiään näillä hiton aspartaameilla tehty! Erehdyin syömään, tuli huono olo.
Mutta siihenhän on ihmiset opetettu! Itseäni ällöttää esim. sipseissä, jos joskus pari sipsiä syön, se transrasvan makukin.hiilihydraattien (vehnäjauho,makaroni,sokerit, peruna) syönti on varmasti suurin syy ihmisten lihomiseen.
Olen myös huomioinut, että nämä pullanmussuttat, karkinmässyttäjänaiset ovat juuri niitä, joilta tukka harvenee päälaelta. Tästä oli tutkimuskin taannoin!!! Sokeri tekee hallaa myös iholle.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1014507Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293343No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 361388
- 341183
- 371116
- 131064
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872