Toimitusjohtaja: Päästömaksut veisivät Boliden Kokkolan rajuihin irtisanomisiin
http://www.tekniikkatalous.fi/metalli/article130430.ece
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/03/hallitus_korottaa_ymparisto-_ja_kulutusveroja_637146.html
että näin tällä kertaa..
boliden jatkossa
19
3918
Vastaukset
- eläkeläinen----
Tehdas ilmeisemmin,loppuu Kokkolasta lähivuosina.
- maalaa pirua
seinään kun itse olet päässyt "kuiville"
- ylimääräinen painolasti pois
kultapossukerhon luonnollista karsintaa.
- liiallinen
painolasti?
- vekaraperä,
Kateellisten ajattelutapa. Minua ei kaduta vaikka tienaisivat omistajat vaikka kultaharkon jokaisesta lähetyksestä. Minua surettaa enämpi kun työpaikka lähtee alta monesta perheestä. On tullut aika rajuihin muutoksiin. Kiina omistaa Yhdysvallat jne seurauksena kun Bush on ampunut miljaadeja ja biljoonia dollareita avaruuteen ja Irakiin. On se kumma kun Kennedylta lähti henki mutta ei Bushilta.
- joku
vekaraperä, kirjoitti:
Kateellisten ajattelutapa. Minua ei kaduta vaikka tienaisivat omistajat vaikka kultaharkon jokaisesta lähetyksestä. Minua surettaa enämpi kun työpaikka lähtee alta monesta perheestä. On tullut aika rajuihin muutoksiin. Kiina omistaa Yhdysvallat jne seurauksena kun Bush on ampunut miljaadeja ja biljoonia dollareita avaruuteen ja Irakiin. On se kumma kun Kennedylta lähti henki mutta ei Bushilta.
saatanan kommari analysoi.
- tavallinen duunari
joku kirjoitti:
saatanan kommari analysoi.
Olen kuule kaukana kommarista.
- KARL MARX
tavallinen duunari kirjoitti:
Olen kuule kaukana kommarista.
mielummin KOMMARI kuin KOKOOMUSTA?
- sinne sittennmnm
KARL MARX kirjoitti:
mielummin KOMMARI kuin KOKOOMUSTA?
Eli olet mieluummin Kiinassa tai Venääjällä. Kuubankin mahtuisi. Osta meno lippu ja mene ammuttavaks. Paluulippua et tartte.
- paljonkin hyötyä
siitä että työpaikat voi joiltakin mennä,oliko nyt sitten Boildenissa tai missä vaan?
- ainakin harjavallassa ja po...
Boliden lomauttaa kaikki ja pitkäksi aikaa
Kuparia valmistava Boliden Harjavalta aikoo lomauttaa henkilöstöään.
STT
26.3.2009 17:25
Kommentit 9
Yt-neuvottelut koskevat kaikkia noin 400:aa työntekijää. Tehdasta ei kuitenkaan aiota panna kokonaan kiinni.
Tuotantojohtaja Jyrki Makkosen mukaan lomautuksista saattaa tulla pitkiä, jopa yli kolmen kuukauden mittaisia. Makkosen mukaan markkinatilanteen paranemista ei ole lähiaikoina näköpiirissä.
Lomautusneuvottelut koskevat Bolidenin työntekijöitä Harjavallassa ja Porissa. Konserniin kuuluu Suomessa myös Kokkolan sinkkisulatto.- edustajat ui
Tämä on vasta alkusoitto.
- mauritsiok
edustajat ui kirjoitti:
Tämä on vasta alkusoitto.
Olen hyvin perillä asioista ja tiedän, että huonosti käy.
- voi olla seuraava
mauritsiok kirjoitti:
Olen hyvin perillä asioista ja tiedän, että huonosti käy.
tässä taloustilanteessa ei ole mitään varmoja työpaikkoja.
- Sinkkimestari
http://www.metalliliitto.fi/portal/suomi/ahjo_verkkolehti/?a=getArticle&issueId=50&articleId=586
"Harmaita hiuksia rupesi kasvamaan, kun tehtaan toimitusjohtaja Harri Natunen kertoi viime vuoden syksyllä pidetyssä Energia-lehden seminaarissa Kokkolan tehdasta kohtaavan totuuden, jos energiakustannukset nousevat paljon vielä nykyisestä. Natusen arvion mukaan 25 miljoonan euron lisälasku vuodessa tietää työntekijämäärien useiden kymmenien prosenttien leikkausta." - Kemfinen mies
Loppu lähenee, ulosmarsseja on jo tehty...
- pitisi olla
erioikeudet kuin muilla firmoilla samalla lailla joutuu muutkin maksamaan. ei ne muutkaan saa mitään tukea sahköstä eikä muusta, mikä siinä potkasee ulos vaan jätkät kortistoon niinhän se on muisdsakin firmoissa.
- saa ihmisen
puhumaan aivan järjettömiä...
Olet varmaan taas yksi niistä joka on kuullut että kaverin eno on sinkillä töissä ja tienaa aivan helvetisti tekemättä juuri mitään:)
Tiedoksi vaan että palkoissa ovat jäljessä muita rannan tehtaita, eli voit lopettaa turhan kadehtimisen, ja nukkua jatkossa yösi rauhassa. - pihilajan naukkis
saa ihmisen kirjoitti:
puhumaan aivan järjettömiä...
Olet varmaan taas yksi niistä joka on kuullut että kaverin eno on sinkillä töissä ja tienaa aivan helvetisti tekemättä juuri mitään:)
Tiedoksi vaan että palkoissa ovat jäljessä muita rannan tehtaita, eli voit lopettaa turhan kadehtimisen, ja nukkua jatkossa yösi rauhassa.Mä olen kuullut ettei koko tehdasta enää olisi olemassa. Eikös OMG ostanut sen ja vanhukset saneerattiin pihalle? Siksihän pihlajaan on tulossa uusi pubikin, OBDC (Outokumpu-Boliden-Drinking-Club)??
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17113043
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1545458Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454830Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493689Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392798Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1211979Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1131725Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3671655Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1081538Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361481