Baotian Skootteri vm-06

ei kulje

Mistähän löytyisi vikaa kun skootteri lähtee käyntiin hyvin, yleensä aina ekalla polkasulla, muttei kulje. Kun nostan perän ilmaan se ottaa hyvin kierrokset kaasuttaessa, mut kun yrittää ajaa ei löydy vetoja ??? ei ota kierroksia.
Mikä siinä mättää ?? auttakaa ???

40

10602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mopo_Veijari

      samankaltaiseen 'ongelmaan'. Vaihdoin vaihteistoöljyn ja ongelma ratkesi. Veto oli pois ja kone ei ottanut kierroksia. Ilmeisesti jonkinlainen pyörintänopeusanturi rajoitti koneen tehoa. Oire tuli esiin kun säädin venttiilit.

      • dhsdh

        siinä todennäköisesti reikiä. venttiilit myös hyvä säätää.


    • tarttis vuan

      herkistellä hihnaa takarenkaasta aukasin kopan ja heiluttelin sitä systeemiä ja sen jälkeen se taas toimii

    • kokemuksiakin

      lisää edeliseen on palanut venttiilit (takuu)ja kaikki polttimot (takuu) on jäänyt välille (huollonvika)bensaletku puristuksissa, akku paskana (takuu)valokatkaisia rikki(takuu).kyllä takuu pelaa jos ei tarvii sitä paskakasaa ajeluun vaan korjaamolla seisottamiseen maksoin noin 500e ja ensimmäiset4kk jooiista 3 se se oli pajalla korjattavana. että sellanen kiinanihme mulla. mut ettei menis ihan panetteluks niin on sen jälkeen pelannut oikein hyvin.seuraavaa huoltoa odotellessa.

      • Mopo_Veijari

        jos on saanut 'maanantai kappaleen' ja ei osaa sormillaan muuta tehdä kuin kaivaa nenää. Mun kinkki on palvellut kiltisti kohta 4-vuotta. 638-euroo on tienannu hintansa...


    • MopoVeijari

      Variaattoripuolelta lähtisin vikaa etsimään. Jos kone ottaa hyvin kierroksia paikallaan muttei jaksa vääntää ajossa niin jäljet johtavat nimenomaan voimansiirtoon. Oletko käyttänyt varia auki hiljattain?

      • Mopo_Veijari

        vitun teinitalopallo-Insinööri. Kiitti vitusti kun veit nimimerkin. Toivottavasti kaikki käsittää että nykyään oikea mopoveijari kirjoittaa toisella nimimerkillä. Kun suhun törmään - mikä muuten tulee tapahtumaan pian, niin ei hyvä heilu!..


      • Mopo_Veijari

        mitkä ja millaiset ihmeelliset jäljet voimansiirtoon johtavat?..


      • mesetti
        Mopo_Veijari kirjoitti:

        mitkä ja millaiset ihmeelliset jäljet voimansiirtoon johtavat?..

        Ei sinne mitään jälkiä johda, oireet viittaa kuluneeseen hihnaan sekä rulliin, paljon ajettu? rullat kannattaa vaihtaa kerran kesässä ainakin, kuluu kulmikkaaksi eikä pyöri kunnolla. Samoin alkuperäinen hihna ei ole mikään maailman kestävin verrattuna hyvälaatuiseen tarvikehihnaan. Hihna on helppo tarkistaa, variaattorin koppa auki ja mittaa leveys, jos koppa täys hihnasta irronnutta muhjua viittaa kulumiseen. Joku viittasi peräöljyyn siellä tuskin vikaa on jos perässä on ölyä, ei kai se pyörisi ilman kuormaakaan silloin jos perä olisi rikki...


      • Mopo_Veijari
        mesetti kirjoitti:

        Ei sinne mitään jälkiä johda, oireet viittaa kuluneeseen hihnaan sekä rulliin, paljon ajettu? rullat kannattaa vaihtaa kerran kesässä ainakin, kuluu kulmikkaaksi eikä pyöri kunnolla. Samoin alkuperäinen hihna ei ole mikään maailman kestävin verrattuna hyvälaatuiseen tarvikehihnaan. Hihna on helppo tarkistaa, variaattorin koppa auki ja mittaa leveys, jos koppa täys hihnasta irronnutta muhjua viittaa kulumiseen. Joku viittasi peräöljyyn siellä tuskin vikaa on jos perässä on ölyä, ei kai se pyörisi ilman kuormaakaan silloin jos perä olisi rikki...

        kuormituksessa peräöljy ajanmittaan 'kuolee'. Öljystä häviää sen ominainen kuormituskyky ja öljyn kyky siirtää momenttia katoaa. Vaihteisto ja voimansiirto pyörivät 'tyhjää'. Uudet peräöljyt ratkaisevat ongelman.


      • S Hessu
        Mopo_Veijari kirjoitti:

        kuormituksessa peräöljy ajanmittaan 'kuolee'. Öljystä häviää sen ominainen kuormituskyky ja öljyn kyky siirtää momenttia katoaa. Vaihteisto ja voimansiirto pyörivät 'tyhjää'. Uudet peräöljyt ratkaisevat ongelman.

        Nyt tää Veijari taas vitsin väänsi (Taitaa olla Mopoalan insinööri) kyllä ne rattaat perässä pyörii vaikka olis vaseliinia sisällä mutta jos hihna on loppu tai takavariaatorin kytkin ei pidä niin ei ne rattaa perässä pyöri, jompi kumpi luistaa nyt ja etuvariaatorin rulla ei ole koskaan niin loppuun kuluneet että se ei pitäis, jos rullat on kovin kuluneet ei etuvariaatori mene täysin kiinni ja huippu putoaa mutta aina se etuvariaatori pitää


      • yhjuwergfweds
        S Hessu kirjoitti:

        Nyt tää Veijari taas vitsin väänsi (Taitaa olla Mopoalan insinööri) kyllä ne rattaat perässä pyörii vaikka olis vaseliinia sisällä mutta jos hihna on loppu tai takavariaatorin kytkin ei pidä niin ei ne rattaa perässä pyöri, jompi kumpi luistaa nyt ja etuvariaatorin rulla ei ole koskaan niin loppuun kuluneet että se ei pitäis, jos rullat on kovin kuluneet ei etuvariaatori mene täysin kiinni ja huippu putoaa mutta aina se etuvariaatori pitää

        taas yrittää opetta faijaa nussimaan. Oletko koskaan kuullut HYDROSTAATTISESTA voimansiirrosta?.. Pyörii rattaat mutta voima ei välity, juntti!!!


      • mesetti
        yhjuwergfweds kirjoitti:

        taas yrittää opetta faijaa nussimaan. Oletko koskaan kuullut HYDROSTAATTISESTA voimansiirrosta?.. Pyörii rattaat mutta voima ei välity, juntti!!!

        Siis tämähän on provo, hydrostaattinen voimansiirto, voi v että joku viitsii. Onkohan skootterin perässä oikein hydrostaattinen voimansiirto, ettei olisi hypoidityyppinen kuitenkin, kun rattaat pyörii voima välittyy, vaikka öljyä ei olisi, siihen asti kun leikkaa kiinni, eikä pyöri vaikka olis perä ilmassa


      • Baotian 04
        mesetti kirjoitti:

        Ei sinne mitään jälkiä johda, oireet viittaa kuluneeseen hihnaan sekä rulliin, paljon ajettu? rullat kannattaa vaihtaa kerran kesässä ainakin, kuluu kulmikkaaksi eikä pyöri kunnolla. Samoin alkuperäinen hihna ei ole mikään maailman kestävin verrattuna hyvälaatuiseen tarvikehihnaan. Hihna on helppo tarkistaa, variaattorin koppa auki ja mittaa leveys, jos koppa täys hihnasta irronnutta muhjua viittaa kulumiseen. Joku viittasi peräöljyyn siellä tuskin vikaa on jos perässä on ölyä, ei kai se pyörisi ilman kuormaakaan silloin jos perä olisi rikki...

        Vaihda vaan rullia,myydäänhän niitä.Alkup.hihna 4500km.Laadukas varaosa(30€)n.2700km.Poikki p.....e.N.16000km alkup.rullilla,kulkee kohtuullisesti.


    • ei kulje

      Niin siis ongelman ydin on siinä ettei kone ota kierroksia kun yrittää lähteä ajamaan. Sitten kun perän nostaa ilmaan ja kaasuttaa kone ottaa kierrokset ja mopo kyllä kulkisi niin perhanan kovaa.
      Perä lasku maahan ja eipä otakkaan enään kierroksia vaikka kuinka kaasuttelisi. Kulkee semmosta kevyttä kävelyvauhtia

      • Mopo_Veijari

        ne vaihteistoöljyt! Ku te talipäät ette usko että vika on niissä. Tonni vetoa - ja vaikka kenen kans heti!..


      • usko_jo

        eli kaasarin kansi pois otat luistinkalvon kauniiseen käteen ja hankit ehjän kalvon tarvikkeena tilalle.


      • ghbv
        usko_jo kirjoitti:

        eli kaasarin kansi pois otat luistinkalvon kauniiseen käteen ja hankit ehjän kalvon tarvikkeena tilalle.

        kaasarin kalvoa vaihtaa jas vaihteistoöjy 'hakkaa' kuormituksen pois!..


      • hjryjtryjk
        ghbv kirjoitti:

        kaasarin kalvoa vaihtaa jas vaihteistoöjy 'hakkaa' kuormituksen pois!..

        yleisesti tunnettu juttu: jos tyhjäkäynnillä ottaa kierroksia, mutta on samalla mahdoton ajaa , niin syynä on luistin kalvon hapertuminen,


      • tghfd
        hjryjtryjk kirjoitti:

        yleisesti tunnettu juttu: jos tyhjäkäynnillä ottaa kierroksia, mutta on samalla mahdoton ajaa , niin syynä on luistin kalvon hapertuminen,

        miksi kuormitettaessa takarangasta vääntömomentti katoaa? Ja miten ihmeellisesti tämä liittyy kaasuttimen kalvoon...


      • rgerheth
        tghfd kirjoitti:

        miksi kuormitettaessa takarangasta vääntömomentti katoaa? Ja miten ihmeellisesti tämä liittyy kaasuttimen kalvoon...

        se liittyy kuten kerroinkin. Ei oo pakko uskoa.


      • hujb
        rgerheth kirjoitti:

        se liittyy kuten kerroinkin. Ei oo pakko uskoa.

        ja seikkaperäinen lausuma! Lisää tälläisia!


      • MopoVeijari
        Mopo_Veijari kirjoitti:

        ne vaihteistoöljyt! Ku te talipäät ette usko että vika on niissä. Tonni vetoa - ja vaikka kenen kans heti!..

        Siis on tämä aivan uskomaton sälli tämä Mopo_Veijari huh huh.. Vai että peräöljyt vaihtamalla alkaa mopo kulkemaan??? Voiko kukaan olla noin idiootti??? Siis ihan oikeasti???

        Tiedän tapauksen jossa skode otti hyvin kierroksia paikallaan muttei vääntänyt ajossa lainkaan ja viaksi osoittautui että kaveri oli laittanut vahingossa varin rullat väärinpäin. Sekin nimittäin onnistuu.

        Väitän edelleen että vika löytyy voimansiirrosta. Käytä variaattori auki ja tsekkaa rullat ja varin kunto muutoinkin. Samalla näet hihnankin kunnon.


      • S Hessu
        MopoVeijari kirjoitti:

        Siis on tämä aivan uskomaton sälli tämä Mopo_Veijari huh huh.. Vai että peräöljyt vaihtamalla alkaa mopo kulkemaan??? Voiko kukaan olla noin idiootti??? Siis ihan oikeasti???

        Tiedän tapauksen jossa skode otti hyvin kierroksia paikallaan muttei vääntänyt ajossa lainkaan ja viaksi osoittautui että kaveri oli laittanut vahingossa varin rullat väärinpäin. Sekin nimittäin onnistuu.

        Väitän edelleen että vika löytyy voimansiirrosta. Käytä variaattori auki ja tsekkaa rullat ja varin kunto muutoinkin. Samalla näet hihnankin kunnon.

        Onko kaksi nikiä nimellä Mopo Veijari ?
        No jos on toinen ei ymmärrä mopoista mitään ja tää joka on rekisteröitynyt näköjään on alan miehiä.
        Olis kiva tietää missä päin suomea tämä Skode on, jos olis lähellä korjaisin ilmaiseksi sen kun sattuu olemaan kyseinen korjaamo, ollut vasta 40 v, ja kun on korjattu kertoisin kyllä missä vika oli


      • jhyfvjhv
        MopoVeijari kirjoitti:

        Siis on tämä aivan uskomaton sälli tämä Mopo_Veijari huh huh.. Vai että peräöljyt vaihtamalla alkaa mopo kulkemaan??? Voiko kukaan olla noin idiootti??? Siis ihan oikeasti???

        Tiedän tapauksen jossa skode otti hyvin kierroksia paikallaan muttei vääntänyt ajossa lainkaan ja viaksi osoittautui että kaveri oli laittanut vahingossa varin rullat väärinpäin. Sekin nimittäin onnistuu.

        Väitän edelleen että vika löytyy voimansiirrosta. Käytä variaattori auki ja tsekkaa rullat ja varin kunto muutoinkin. Samalla näet hihnankin kunnon.

        vaihdoin peräoljyn ja alkoi kulkemaan. Et hyviä unia sulle idari!


      • MopoVeijari
        jhyfvjhv kirjoitti:

        vaihdoin peräoljyn ja alkoi kulkemaan. Et hyviä unia sulle idari!

        Ja höpö höpö. Rekisteröi oma nicki jotta tiedetään edes kuka puhuu potaskaa.


      • pikkupoika...
        MopoVeijari kirjoitti:

        Ja höpö höpö. Rekisteröi oma nicki jotta tiedetään edes kuka puhuu potaskaa.

        luuletko et yrittäjänä tollaselle kakaralaumalle kerron kuka oon?..


      • variaattoria

        takarenkaasta


      • Nyt kulkee

        Saamieni vihjeittein perusteella osasin etsiä vikaa variaattorista. Leväytin sen osiksi ja aina mietiskelin mikä tarjotus milläkin osalla on.
        Moottorin puoleisessa päässä olevat pallokuulat eivät olleet paikoillaan urissaan. (No kaksi oli) muut olivat kotelon sisällä irrallaan. Eli joku oli tämän jo aiemminkin purkanut !!! Hankala ne oli laittaa paikoilleen, mut nyt se toimii. Vaivannäkö kannatti. Kiitoksia auttavista vinkeistä. Palataan asiaan jos vielä tulee teknisiä probleemoita


      • ......
        Nyt kulkee kirjoitti:

        Saamieni vihjeittein perusteella osasin etsiä vikaa variaattorista. Leväytin sen osiksi ja aina mietiskelin mikä tarjotus milläkin osalla on.
        Moottorin puoleisessa päässä olevat pallokuulat eivät olleet paikoillaan urissaan. (No kaksi oli) muut olivat kotelon sisällä irrallaan. Eli joku oli tämän jo aiemminkin purkanut !!! Hankala ne oli laittaa paikoilleen, mut nyt se toimii. Vaivannäkö kannatti. Kiitoksia auttavista vinkeistä. Palataan asiaan jos vielä tulee teknisiä probleemoita

        Hyvä että tuli kuntoon.
        P.S. Nuo kutsumasi "pallokuulat" tunnetaan myös nimellä variaattorin rullat :)


      • Mopo_Veijari
        ...... kirjoitti:

        Hyvä että tuli kuntoon.
        P.S. Nuo kutsumasi "pallokuulat" tunnetaan myös nimellä variaattorin rullat :)

        Pallokuulat tarkoittaa perän laakereita! Hyvä ettei leikannut kiinni kuten minulla! 2006 Baotian kuumaleiikkasi kiinni kun pallokuulat suli! Varokaa tätä!


      • Mopo_huijari
        Mopo_Veijari kirjoitti:

        Pallokuulat tarkoittaa perän laakereita! Hyvä ettei leikannut kiinni kuten minulla! 2006 Baotian kuumaleiikkasi kiinni kun pallokuulat suli! Varokaa tätä!

        Onko perän laakerit moottorinpuoleisessa päässä???

        Oletko ollut täysaasi jo syntymästäsi lähtien vai kilahditko siinä vaiheessa, kun isukki ei suostunutkaan ostamaan sulle zoneria sittarista?


    • Tombe_

      Hei tarvisin apua skootterini kanssa. Käytin kaasutinkalvoa irti skootterissani (sym orbit II) ja nyt kun olen laittanut sen takaisin paikoilleen niin yhtäkkiä kun lähden ajamaan se ei kulje enää kuin vain 25km/h. ei ota kierroksia juuri yhtään. kiitos etukäteen niille jotka vastaavat tähän viestiin. ei jaksaisi taas viedä tuota romua huoltoon kun sielläkin pitänyt käydä jo monesti .. :/

    • aaadssdf

      sä munasit siellä on ny jotai muuta paskana kans

      kato koho ja kaikki kunnos

      vari ny harvoin vittuilee

      vastapainejousi voi ainoastaa vittuilla

    • saldo

      laartikossa varihihna jakopään ketjunkiristin uusi kaasari etujarrupalat ilmanputsari lämpö tiiviste kaasariin ja 5.5g rullat nyt jos baotian ei rupee toimimaan sitten ei muuta kuin venttiilien säätöä jos ei sittenkään toimi kunnolla ( laiska kaasu) sit menee sormi suuhun

    • .-

      sit vaihdat sen bensan alipainehanan uuteen ja maailma pelastuu.

    • kotk@jj

      ehkä siitä puuttuu pallit

    • superpena

      Muijan baotianin outoihin käyntihäiriöihin auttoi crc -injector cleaner, sitä pieni loraus täyteen bensatankkiin ja kymmenen kilsan lenkki.

      Ei auttanut bensan vaihto, kaasarin ja suuttimien putsaus vaikka käytin ultraäänipesurissa.

    • hh4h4

      alipainehanan kalvo mennyt

    • näilläkinmennään

      Baotian on tosi tarkka siitä missä urassa luistin neulan sokka on. Mun skootterissa paras paikka nykybensalla on toiseksi alin.

      Alimmassa saa rikkaimman seoksen osakaasulla ja ylimmässä laihimman. täyskaasuun ei vaikuta, jos täydellä kaasulla ei ota täysiä kierroksia niin voit kokeilla laittaa kättä varovasti puoleksi imuaukon eteen rajoittamaan ilman saantia, jos kierrokset nousevat tarvitset isomman suuttimen tai vaihtoehtoisesti kuristimen ilmansuodattimeen ja jos röpöttää tarvitset pienemmän suuttimen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3382
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3202
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2738
    4. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      44
      2553
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1505
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1330
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82
      1199
    Aihe