korkee

kolesteroli

ruperin just syömään lipitor 20mg lääkettä.
antakaa vinkkejä millä parhaiten laskee tosi korkeet arvot.

9

1113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertonut:

ruokavalio (muuta pysyvästi ruoikailutottumuksiasi, jos on aihetta), liikunta, lääke jonka lääkäri sinulle määräsi, siinä tärkeimmät.
      Itselläni laski 9.7:stä alle viiteen.

• vieläkin....

... käyttää niitä kolesterolilääkkeitä? Vai pysyykö kolesteroli nyt alhaalla pelkällä ruokavaliolla, kun se on saatu alas?

• lipitori,,

mul oli alle 6, söin lipitoria muutaman vuoden, sitten toinen lääkäri sanoi, ei kannata Lipitoria syödä koska ei siitä sen enempää ole hyötyä kuin halvimmistakaan , ei hän söisi !
      Sitten sain simvastatiinia ja kolesteroliarvot olleet hyviä.
      Korkeat arvot saa parhaiten pysyvästi alas syömällä "oikeata" ruokaa, vihanneksia jne. EI kovia rasvoja.

• ruokavaliokaan

Meillä geenivirheisillä, minulla nousee kolestoroli vaikka salaattia söisin ja vettä joisin, eikä mitään muuta. Lääkkeet auttaa jonkun aikaa, sitten nostetaan annosta ja sitten taas nostetaan annosta, sitten vaihdetaan lääkettä jne.

• voi yhdenkerran
        ruokavaliokaan kirjoitti:

Meillä geenivirheisillä, minulla nousee kolestoroli vaikka salaattia söisin ja vettä joisin, eikä mitään muuta. Lääkkeet auttaa jonkun aikaa, sitten nostetaan annosta ja sitten taas nostetaan annosta, sitten vaihdetaan lääkettä jne.

MIKSI "KOLESTEROLI AIHEUTTAA SEPELVALTIMOTAUDIT" TEORIA ON VÄÄRÄ

http://www.prometheus.fi/terveys/kole.htm

• muutos...
        voi yhdenkerran kirjoitti:

MIKSI "KOLESTEROLI AIHEUTTAA SEPELVALTIMOTAUDIT" TEORIA ON VÄÄRÄ

http://www.prometheus.fi/terveys/kole.htm

Mulla oli ekaa kertaa kolestroli 6.2. Ja nyt alan syömään simvastinia. Täytyy muutenkin katsella mitä suuhunsa vetää. Jäin työttömäksi vuoden alussa ja olen lohtu syönyt, sekä lihonnut ja näköjään vakavin seurauksin. Seuraava kontrolli on kesäkuussa ja on pakko saada toi arvo ainakin 5:een, mielellään alle.

• oletko kokeillut.....

Hei,

Oletko kokeillut hyvän rasvan (rypsiöljy kai parasta) sekä kasvisterolien (esim. Becel-jogurttijuomassa) lisäämistä ruokavalioosi? Niiden pitäisi kohottaa hyvää kolesterolia ja vähentää pahaa.

• mikä geenivirhe

Kysyisin vielä, mikä geenivirhe sinulla on? Sekö veren hyytymistä lisäävä geenimutaatio vai joku muu? Miten painosi laita? Oletko ylipainoinen vai normaalipainoinen?

• mullakin

Minullakin on kokonaiskolesteroli 8,1. Se laskee laihduttamalla ja oikealla ruokavaliolla. Eläinrasvat pitäisi jättää pois (makkarat, muut rasvaiset lihatuotteet, pannukahvi sekä rasvaiset maitotuotteet ja leivonnaiset). Niiden sijaan vaikka rasvatonta kalkkunaleikettä, suodatinkahvia sekä täysin rasvattomat maitotuotteet.

Hyvää rasvaa pitää saada. Sitä on parhaiten rypsiöljyssä. Otan sitä ruokalusikallisen jogurtissa joka päivä. Tänään ostin myös kasvisterolia sisältävää jogurttijuomaa, jonka pitäisi alentaa kolesterolia.

Yritän saada ruokavaliolla kolesterolin aisoihin, niin ettei tarvitsisi ottaa lääkitystä.

www.pudottajat.fi -sivustolla on hyviä vinkkejä laihdutukseen. Ihminen laihtuu, kun syö vähemmän ja terveellisemmin (vaikka 5 miniateriaa päivässä) ja alkaa liikkua enemmän (30 min reipasta kävelyä 6 kertaa viikossa olisi minimisuositus, tai muu vastaava liikunta.

Karkki, suklaa ja valkoisesta vehnäjauhosta valmistetut tuotteet kokonaan pois. Ruisleseitä, ruisleipää, laihaa lihaa, kalaa, vihanneksia, rasvatonta jogurttia. Niillä laihtuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      30
      2861
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2651
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      28
      2365
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1493
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1183
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    10. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      29
      989
    Aihe