Tuomio poliisin kuvien

julkistamisesta netissä

Porin käräjäoikeus antoi sakkotuomion poliisin kuvia nettisivuilleen ladanneelle. Tuomion mukaan kuvien julkaiseminen aiheutti poliiseille vahinkoa ja kärsimystä sekä heihin kohdistuvaa halveksuntaa.

Sanomat24-toimituksen kommentti: Näyttää vakavasti siltä, että Porin käräjäoikeuden antamalla tuomiolla vahvistetaan suomalaisen poliisin toiminta salapoliisitoimintana, jota aiemmin on esiintynyt tunnetusti Stasin piirissä Itä-Saksassa.
Uutinen kokonaisuudessaan osoitteessa http://www.eok.fi/eok/

EOK:n (www.eok.fi) sivuilta löysin myös tällaisen kampanjan, osoitteesta http://eok.fi/eok/index.php?option=com_rudeforms&formid=5&Itemid=63

Hyvien palkintojen toivossa ja tärkeän asian puolesta osallistuin itsekin!

8

364

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuomio Porista

Kannattaa muistaa että vaikka tässä tapauksessa on kyseessä poliisi niin tuomio koskee myös muita ammattiryhmiä.
      Jos me tällä sivulla vaaditaan poliisi tiukasti noudattamaan laki niin kai poliisikin voi vaatia sitä meiltä. Se että noudattako poliisi laki on toinen juttu. Täytyy erotella poliisi organisaationa ja taas yksittäinen poliisi joka mainitaan nimeltä. Ne kaksi eri asiaa.
      Tällainen tirkistely julkisuus on minun mielestä sairasta. En esimerkiksi hyväksy sitä että joku valokuvaa sairaalassa siten että potilaat näkyvät. Vaikka joku on laillista niin aina kannattaa muistaa että on olemassa myös moraali ja hyvät tavat.
      Tämäkin kirjoitus varmasti ymmärretään väärin siten että olen poliiisnpalvoja vaikka en ole missään niin väittänyt.
      Sanomat24- toimituksen kommentti Stasista taas osoittaa sen ettei suomalainen tiedotusvälineistö halua pestä omaa likapyykkiä vaan sohii joka paikaan välttääkseen itseensä kohdistuvan arvostelun.

• Minä se vaan

saan kuvata mitä huvittaa, ellei erillistä kieltoa ole omaan käyttöön. Vaikka poliiseja portsareita tms.

Lukekaa sitä lakia...

• Minä se vaan
        Minä se vaan kirjoitti:

saan kuvata mitä huvittaa, ellei erillistä kieltoa ole omaan käyttöön. Vaikka poliiseja portsareita tms.

Lukekaa sitä lakia...

äänittää itse käymiäni keskusteluja toisen siitä tietämättä.
        Revi siitä tämäkin jos tulee omaan käyttöön...

Ja tuollaista käyttöähän varmaan piisaa monillakin...

• että...
        Minä se vaan kirjoitti:

ymmärsit! Nimenomaan omaan käyttöön, ei julkisesti esim. nettiin levittämällä ilman kuvattavan lupaa...sekin on lakiin kirjattu!

• viettää sitä
        että... kirjoitti:

ymmärsit! Nimenomaan omaan käyttöön, ei julkisesti esim. nettiin levittämällä ilman kuvattavan lupaa...sekin on lakiin kirjattu!

Tuomio: "siis että poliisi viettää virkapaikallaan "YKSITYISELÄMÄÄ" ja siitä näytetty valokuva aiheuttaa "HENKISTÄ KÄRSIMYSTÄ".

• tilt@q
        Minä se vaan kirjoitti:

Nyt kun olet ymmärtänyt ei epäselvää ole. Greit.

• eipä heitä
        tilt@q kirjoitti:

Nyt kun olet ymmärtänyt ei epäselvää ole. Greit.

kansalaistenkin tulee jummartaa, ei saa häiritä.
        toivotaan poliisilaitoksille häiriötöntä yksityiselämää!

• ei saa päästää

lainvoimaiseksi. Asianosaisen on ehdottomasti valitettava. Hommattava avustaja jos sellaista ei ole. Jutulla on vahva ja kauas kantoinen ennakkopäätöksen "maku". Muuttuu viimeistään EU tuomioistuimessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe