Lapseton omasta tahdosta

envainhalua

Tämän ei ole tarkoitus olla provoviesti, älkää ottako tätä siten, en vain tiennyt minne muuallekaan kirjoittaisin...haluan vain tietää miksi minua paheksutaan kun en halua lapsia. En pidä lapsista, minusta ne ovat ärsyttäviä ja väsyttäviä...en vain voi sanoa tätä kenellekään ääneen koska tätä ajatusmaailmaa paheksutaan ja pidetään "outona". Miksi kaikkien pitäisi haluta lapsi?!?

4

485

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma valinta

Totta kai kaikki "toisinajattelijoita" paheksutaan. Ei sille voi mitään. Ei kaikkien tarvitse tehdä lapsia. Niitä ei myöskään kannata tehdä väkisin, jonkun mieliksi. Onnettelut siitä että olet rehellisesti tuota mieltä. Kaikki ei siihen pysty vaan tekevätkä lapsen kun on jostain syystä pakko, eli esim. kun yhteiskunta odottaa sitä.

• toinen samankaltainen

ainoa, joka ei halua lapsia. On meitä muitakin, jotka eivät tahdo lapsia. Ei kenenkään pidä haluta lapsia. Oma valinta mielestäni ja minä kyllä uskallan sanoa, etten pidä lapsista.

• muut eivät ymmärrä

Meitä vapaaehtoisesti lapsettomia on paljon. Ja kyllä meitä paheksutaan, pidetään "outoina" tai epänormaaleina. Yksi lysti mulle. Mä pidän kyllä joistain lapsista, mutta en halua sellaista omaksi. Sen sijaan olen aivan hulluna eläimiin, olen aina rakastanut eläimiä ja halunnut niitä paljon ympärilleni. Ehkäpä siis olen jotenkin "vinksahtanut". Lapsivihaaja en ole, lapset eivät vain oikein jaksa kiinnostaa minua eikä minulle koskaan tule vauvan nähdessäni sellainen "AWWWWW"-olo, päinvastoin. Vauvat eivät mielestäni useinkaan ole söpöjä, poikkeuksia toki löytyy... Ne eivät herätä minkäänlaisia tunteita.

Mieheni on onneksi täysin samalla aaltopituudella kanssasi, samoin paras ystäväni. Muutama muukin ystävä on ymmärtänyt asian, vaikka heillä omia lapsia onkin. Mutta tätä elämäntapaa on monien hyvin vaikea ymmärtää, koska perinteenä on mennä naimisiin ja saada lapsia, perustaa perhe. No minä en ole naimisiinkaan mennyt, mutta perhe meillä jo on, minä, mieheni ja kaksi koiraa.

Netissä on vapaaehtoisesti lapsettomien keskustelupalsta, jossa meitä on enemmän. Itse en ehkä kauheasti jaksa lueskella niitä juttuja, koska en itse kauheasti jaksa pilkata lapsia tai heidän vanhempiaan, siihen joukkoon kun lukeutuu niin idiootteja kuin ihaniakin ihmisiä, niinkuin aina. Enkä jaksa sitä yleistämistä jota siellä esiintyy.

Sanalla sanoen, vaikka minusta tuntuu että monet lapselliset ihmiset eivät ymmärrä minun näkemystäni, on pakko sanoa että monet lapsettomatkaan eivät ihan ymmärrä lapsellisten näkemystä. Minä ymmärrän; oma lapsi tuottaa varmasti paljon iloa ja sitä rakastaa enemmän kuin mitään koskaan ikinä. Se on varmasti hienoa. En kuitenkaan koe että minulta puuttuu elämästäni mitään, vaikka en sitä kokisikaan, koska minun suuret iloni tulevat ihan muista asioista.

Monet velat eli vapaaehtoisesti lapsettomat myös mainitsevat että he olisivat huonoja äitejä tai isiä, koska ovat kärsimättömiä tai eivät halua ottaa vastuuta muusta kuin itsestään, jos siitäkään. Minä en usko että olisin huono äiti, minä olen vastuuntuntoinen, huolehtivainen, auttavainen, olen ollut omaishoitaja ja huolehdin eläimistäni suurella antaumuksella. Lapset vaan eivät houkuta, se on niin yksinkertaista.

Sitä minäkään en ymmärrä miksi joidenkin mielestä kaikkien pitäisi haluta lapsi.

• mistä johtuu

Ymmärrän sen, ettei kaikki halua lapsia. Se on ihan järkeenkäypää. Onhan lapsien tekeminen epäekologista, kallista ja aikaavievää. Vaikeampi on järkevästi perustella, miksi haluaa lapsia. Itse haluaisin lapsia enemmän kuin mitään muuta, mutta eipä ole vielä tullut. Mutta jos joku kysyy, että miksi, sitä on vaikea perustella järkisyillä. Tunnesyitä sen sijaan riittää vaikka kuinka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe