Alkoholisti kertoo.

Ei enää selibaattia.

Join ja join, 18 vuotta ja aina puolisoni valitti että olin tuhonnut hänen elämänsä. Lapsetkin hän veti mukaan riitoihimme ja vetäytyessäni pois mielestäni absurdista tilanteesta, kertoi puolisoni oman versionsa heille siitä miksi alkoholi tuhoaa perheen. Unohti kuitenkin mainita muutamia faktoja. Nyt lapset täysi-ikäisiksi tultuaan huomasivat sen olennaisen asian. Sen että alkoholistiksi ei ryhdytä vaan tullaan, pikkuhiljaa. Alkoholisti ei tuhoa toisten elämää pelkästään, vaan myös omansa. Alkoholismi ei ole sairaus vaan oireyhtymän seuraus ja usein syynä on arvostuksen puute. Työttömyys, seksuaalinen torjuminen, kykenemättömyys hyväksyä puolison heikkoudet, persoonallisuus, puutteet ja erilaiset muut tekijät, ovat tärkeimmät syyt alkoholismin lisääntymiseen. Itselläni kävi tuuri kun lopetin juomisen niin sain uuden elämänkumppanin nuoresta ja hyvännäköisestä samanhenkisestä ihmisestä! Pitäkää huolta toisistanne! :-)

18

2006

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on oikein

alkoholistin "stereotyyppi" syy aina muissa kuin itsessä. Tää on niin nähty. Ennen ei toivu kunnolla kuin tunnustamall tosiasiat.

• Alkoholistin kanssa elänyt

Näät asiat näköjään ainoastaan omalta kannaltasi.
      Itse olen elänyt alkoholistin kanssa monet vuodet
      aikoinaan ja sanoisin,että on se toinen osapuoli
      niin tai näin,aina löytyy syitä juomiseen!
      Ei siitä voi muita syyttää!Itse yritin keskustella,ottaa toisen huomioon,en pihtaillut,ehkä hyysäsin liikaakin...mikään ei auttanut.En todellakaan syytä itseäni,että mieheni
      alkoholisoitui! Kirjoitat juuri alkoholistille tyypillisellä tavalla,että ette pilaa ainoastaan muiden elämää,vaan myös omanne!No tottakai,mutta sehän on oma valinta!Sanoisinpa vaan,että kauheampaa elämää ei voi olla,kuin elää alkoholistin kanssa.MIETI! Paljon kärsimystä,pelkoa,häpeää läheisille!
      Olisit lähtenyt ajoissa,niin sitten varmaan et olisi alkoholisoitunut,kun "hullu akka"ei olisi ollut vierelläsi! VAI?!!!

• kokeillut

Se on niin tyypillistä holistin puhetta toi eka kirjoitus.Henkilö ei tule parantumaan ennenkuin kattoo peiliin ja kunnolla.Ei se ed.akkasi pulloa suuhusi laittanut.Vaan sinä itse.Se on vain niin helppoa syyttää muita epäonnistumisestaan.Kasvata siinä sitten lapset kun lasten isä on juoppo itseänsä säälivä luuseri

• tulin kokeilleeksi
        kokeillut kirjoitti:

Se on niin tyypillistä holistin puhetta toi eka kirjoitus.Henkilö ei tule parantumaan ennenkuin kattoo peiliin ja kunnolla.Ei se ed.akkasi pulloa suuhusi laittanut.Vaan sinä itse.Se on vain niin helppoa syyttää muita epäonnistumisestaan.Kasvata siinä sitten lapset kun lasten isä on juoppo itseänsä säälivä luuseri

Myös minä tulin kokeilleeksi elämää alkoholistin kanssa. Aivan hirveä helvetti kaikille läheisille. Tämä alkoholisti oli lisäksi myös narsisti, joka kiusasi, piinasi ja hyväksikäytti kaikkia läheisiään ja ihan ketä vaan. Hän oli itse tietenkin puhdas pulmunen ja kutakuinkin maailman napa ja valtias, jota meidän muiden olisi tullut kiitollisuudella palvella. Onneksi lopulta pääsin karkuun tuosta helvetistä ja hän jatkaa valitsemallaan tiellä. Syytellen kaikista elämänsä kolhuista meitä muita.

• ::::::::::::::::::::??:::::...

Voihan tuo aloittaja olla ihan hyvin nainen? Ja tuossahan tuo kertoi että on lopettanut juomisen.

• alkoholistina
        ::::::::::::::::::::??:::::... kirjoitti:

Voihan tuo aloittaja olla ihan hyvin nainen? Ja tuossahan tuo kertoi että on lopettanut juomisen.

olen samaa mieltä, ettei pidä pilata omaa elämäänsä olemalla alkoholistin kanssa. Ei pidä mennä kimppaan alkoholiongelmaisen kanssa, saatikka elää vuosikausia sellaisen kanssa. Mitä aikaisemmin purkaa sellaisen suhteen, sen parempi molemmille osapuolille. Molemmat alkavat uuden elämän, joko onnellisen tai onnettoman, juovan tai raittiin.
        Jos ei kykene eroamaan niin lopettaa ainaisen kitinän.

• Oma kokemus!

On se ihmeellistä että 18 vuotta jatkunutta ryyppäämistäsi vaimosi jaksoi katsella!
      Kokeileppas itse rakastella tukevassa kännissä olevan naisen kanssa, et jaksaisi 18 vuotta!
      Kyllä alkoholismi on itsehankittu sairaus ja juomalla sen saa itselleen, siihen ei tarvita edes vaimoa ja lapsia.
      Nyt teitä samanhenkisiä on kaksi ja toinen vieläpä hyvännäköinen, ainakin vielä!!
      Toivotan onnea uudelle suhteelle.

• Kokemuksella

Erittäin tyypillinen narsisti!
      Kuinkas ite arvostit puolisoasi? Olisiko muiden
      pitänyt kumarrella ja kehua sinua jatkuvasti,tai muuten oli heti syytä tarttua pulloon,vai?
      Eikö se näin mee!
      Tai sitten kun olit saanut jonkin tärkeän asian
      hoidettua,sitten oli juhlan paikka ja taas tietenkin viinan kanssa.
      Älä viitti kuule uikuttaa tuommosta,että alkoholisoitumisesi olisi ollut vaimosi syy!
      Peilistä löytyy vastaus.Ei se tämä elämä meillä
      kellään aina niin kivaa oo,mutta jos perheen perustaa,on siitä pidettävä myös huolta!
      Olen siinä samaa mieltä kanssasi,että alkoholismi ei ole sairaus,vaan siihen pääsee vain juomalla.
      Mutta,se joka alkoholistiksi ryhtyy,on erittäin itsekäs luonne,tekee mitä haluaa,muiden mielipiteistä välittämättä.Sekoilee ja kiusaa muita,on aina oikeassa ja häntä aina sorretaan jne.On kuin pikku lapsi,jatkuvasti huomiota vailla,ellei sitä saa,heti on syytä alkaa ryyppäämään!
      Kokemusta elämisestä alkoholistin kanssa sen verran,että sanoisin,että PYYDÄ EDES ENTISELTÄ
      VAIMOLTASI ANTEEKSI sitä,että hän menetti kanssasi
      paljon hyvää elämästään! Ja tottakai se on hyvä nyt lapsille narista,että joit sentakia,kun äiti nalkutti.Oisko nalkuttanut,ellet ois juonu?
      TEKOSYYTÄ KAIKKI!

• Narsisteja loytyy

kyllä ihan ei-alkoholisteistakin. Alkoholistit ovat vain raukkoja,elämänsä pohjamudassa ja itsesäälissä örveltäviä luusereita.. Jos joku sieltä sitten saa itsensä nostetuksi, niin heti jotkut viisaat "kokeneet" on haukkumassa "narsistikseiksi"yms.
        Luuletko todella ettei ne ole muijiltaan anteeksi pyydelleet?? Muka menetetyistä vuosista,Hah,hah!!

Kyllä se juoppo siinä itse on se Pääkärsijä ja eniten vuosistaan menettänyt!!

Ps. Kyllä se jokaisesta itsestään lähtee Juominen ja sen lopettaminenkin.

Mutta hienoa, että kevätaurinko paistaa, eikä ole Krapulaa... Vain merimies voi tietää...

• Kokemuksella
        Narsisteja loytyy kirjoitti:

kyllä ihan ei-alkoholisteistakin. Alkoholistit ovat vain raukkoja,elämänsä pohjamudassa ja itsesäälissä örveltäviä luusereita.. Jos joku sieltä sitten saa itsensä nostetuksi, niin heti jotkut viisaat "kokeneet" on haukkumassa "narsistikseiksi"yms.
        Luuletko todella ettei ne ole muijiltaan anteeksi pyydelleet?? Muka menetetyistä vuosista,Hah,hah!!

Kyllä se juoppo siinä itse on se Pääkärsijä ja eniten vuosistaan menettänyt!!

Ps. Kyllä se jokaisesta itsestään lähtee Juominen ja sen lopettaminenkin.

Mutta hienoa, että kevätaurinko paistaa, eikä ole Krapulaa... Vain merimies voi tietää...

En tiedä,voiko kukaan,joka ei ole elänyt alkoholistin kanssa edes kuvitella,mitä HELVETTIÄ se on!Ja kyllä siinä kuules enemmän saa syyttömät kärsiä,nehän ei oo osaansa valinneet,mutta alkoholisti on.Eikä se kodin hajottaminen,varsinkin jos on lapsia,ole niin helppoa heti alkoholismin hiipiessä tupaan.
        Mun mielestä ei pitäis neuvoa ja arvostella,ellei ole omakohtaista kokemusta asiasta.Mulla on ja en sitä anteekspyyntöä koskaan kuullut,enkä tule kuulemaankaan.Mieheni juomiset on loppu aikaa päivää sitten,hauta vei.
        Kynttilän ja kukat vien haudalle ja muistan sitä ihmistä,johon nuorena rakastuin.

• kun olen
        Kokemuksella kirjoitti:

En tiedä,voiko kukaan,joka ei ole elänyt alkoholistin kanssa edes kuvitella,mitä HELVETTIÄ se on!Ja kyllä siinä kuules enemmän saa syyttömät kärsiä,nehän ei oo osaansa valinneet,mutta alkoholisti on.Eikä se kodin hajottaminen,varsinkin jos on lapsia,ole niin helppoa heti alkoholismin hiipiessä tupaan.
        Mun mielestä ei pitäis neuvoa ja arvostella,ellei ole omakohtaista kokemusta asiasta.Mulla on ja en sitä anteekspyyntöä koskaan kuullut,enkä tule kuulemaankaan.Mieheni juomiset on loppu aikaa päivää sitten,hauta vei.
        Kynttilän ja kukat vien haudalle ja muistan sitä ihmistä,johon nuorena rakastuin.

elänyt alkoholistin kanssa ja haudannut rakkaan lapseni 3,5 vuotiaan sellaisen. Että älä sinä vähättele toisten kokemuksia, äläkä puhu HELVETISTÄ, kun siitä et taida paljonkaan tietää. Vai oletko kenties narsisti itse? Antaisit miehesi levätä rauhassa ja eläisit OMAA HYVÄÄ elämääsi eteenpäin! Etpä näköjään voit antaa kenellekkään oikeutta eriävään mielipiteeseen, mitähän se on?

• Kokemuksella
        kun olen kirjoitti:

elänyt alkoholistin kanssa ja haudannut rakkaan lapseni 3,5 vuotiaan sellaisen. Että älä sinä vähättele toisten kokemuksia, äläkä puhu HELVETISTÄ, kun siitä et taida paljonkaan tietää. Vai oletko kenties narsisti itse? Antaisit miehesi levätä rauhassa ja eläisit OMAA HYVÄÄ elämääsi eteenpäin! Etpä näköjään voit antaa kenellekkään oikeutta eriävään mielipiteeseen, mitähän se on?

Ymmärrän sinun kohtalosi,että mikään ei voi kauheampaa olla,kuin oman lapsensa menettää.
        En nyt kuitenkaan halua täällä enempää kertoa elämästäni,Helvettiä se kuitenkin oli aikoinaan.
        Ja tämä keskusteluhan lähti liikkeelle alkoholismista,johon olen kommentteja laittanut.
        Toki annan mieheni levätä rauhassa ja kuten jo mainitsin,muistan häntä sellaisena,kun hän oli ennen alkoholisoitumistaan.Mutta eihän ihminen muistamatonkaan ole,joten yleisellä tasolla olen ottanut kantaa,kuinka alkoholismi tuhoaa kaikkien elämän.Hyvää kevättä Sinulle;)

• Kiitos samoin
        Kokemuksella kirjoitti:

Ymmärrän sinun kohtalosi,että mikään ei voi kauheampaa olla,kuin oman lapsensa menettää.
        En nyt kuitenkaan halua täällä enempää kertoa elämästäni,Helvettiä se kuitenkin oli aikoinaan.
        Ja tämä keskusteluhan lähti liikkeelle alkoholismista,johon olen kommentteja laittanut.
        Toki annan mieheni levätä rauhassa ja kuten jo mainitsin,muistan häntä sellaisena,kun hän oli ennen alkoholisoitumistaan.Mutta eihän ihminen muistamatonkaan ole,joten yleisellä tasolla olen ottanut kantaa,kuinka alkoholismi tuhoaa kaikkien elämän.Hyvää kevättä Sinulle;)

myös sinulle...

• hautausurakointi oy

Tässä hyvä kirjoitus ja täytä asiaa.Juopot saavat terrorisoida perheitään mennen tullen! Poliisi ei hae, jollei puukko heilu tai ase pauku. Ambulanssi ei hae, vaikka on selviä sydänoireita, mutta kun sairas on umpikännissä ja örähtää kipuun jotenkin.

Lääkärillä ei ole oikeutta puuttua asiaan mitenkään, jollei juopo itse halua mitään tehtävän, vaikka pullo kirkasta viinaa päivässä menee. Mikä säädös ylittää lääkärin etiikan?

Omaiset joutuvat kärsimään niin rahan menon kuin jatkuvan henkisen väkivallan. Juopon harhat kuuluvat arkeen.

Ainut neuvo on, että tuhoa kotisi ja eroa eli luiki karkuun häntä koipiesi välissä.

Siinä menee terveeltä ihmiseltä koko hänen elämänsä työ. Kaulakiikku on ainut hoito, kun ei enää jaksa aloittaa kaikkea alusta.

HyhysHyssäläkään ei esittele muuta kuin viina- ja tupakkaveron korotuksia absolutisti Vanhasen tukemana. Ne ovat niitti monen ruokakunnan taloudenpidolle: yli 6%:n inflaation höysteenä. Monesti perheen elättäjä on eläkeläinen tms.

• quiseppe

Pahoja on myös luenneviat....niistä ei raitistumalla parane. Ja alkoholi on myös terveysvaikutteista oikein nautittuna ja baarit kasvattavat sosiaalista käyttäytymistä ainakin niille joille elämä olis muuten kämpässä nyhjäämistä.

• kun päänsä

sekaisin viinalla saa, niin kohta suomalainen rupeaakin sosiaallistumaan, otetaan puukko tai pyssy avuksi ja "tapetaan" malliks joku. Tai ympäripäissään naiskennellaan ristiin rastiin jonkun qiuseppen tai irinan kanssa, niin kohta on jo joku "hyppykuppa" iskeny, mutta pääasiahan on, että kaikilla on kivaa. Se siitä suomalaisen "sosiaalisuudesta."

• Tuttavapiirissä
        kun päänsä kirjoitti:

sekaisin viinalla saa, niin kohta suomalainen rupeaakin sosiaallistumaan, otetaan puukko tai pyssy avuksi ja "tapetaan" malliks joku. Tai ympäripäissään naiskennellaan ristiin rastiin jonkun qiuseppen tai irinan kanssa, niin kohta on jo joku "hyppykuppa" iskeny, mutta pääasiahan on, että kaikilla on kivaa. Se siitä suomalaisen "sosiaalisuudesta."

Oikeassa oot! Paljon on pariskuntia,yli viisikymppisiä,mummoja ja vaareja,jotka vetää monen kuukauden putkia!Ja tosiaan,naidaan kenen kanssa tahansa,aivan ku viimeistä päivää,eikä jälkeenpäin edes muisteta,mitä on tullut tehtyä....
        Tuttavapiirissä yks tällainen pariskunta,ja varmaa tietoa olen kuullut itse vaimolta,että heillä on vähintään b-hebatiitti ja huhuja muualta,että jopa Hiv,koska isäntä nainut myös linnakundin kanssa seurustellutta naista.
        Ongelmana nyt se,kuinka voi hienotunteisesti estää yhteiset saunaillat ym.,koska tautia en todella halua.Mutta,ilman noin pitkiä juomisputkia,ois tuskin kummallakaan pää seonnut tuohon malliin!Että näin...

• sanopa totuus

Kerropa ihan rehellisesti,minkälainen ihminen olet nykyään?
      Käytkö kenties AA:ssa? Ei kai kaikki ollut kuitenkaan entisen vaimosi syytä?!
      Tiedän nimittäin monta ex-alkoholistia,ja hieno homma,joka tuosta pinteestä selviää....
      Mutta,ovat yleensä aika tiukkapipoisia sitten..eivät viihdy hetkeäkään ns. normaalisti juovien seurassa ym.Kuinka sulla?Voitko viettää
      aikaas seurassa,jossa osataan nauttia alkoholia ns.
      seurustelujuomana,ilman,että alat syyllistää ko.henkilöitä? Kaikki alkoholismista selvinneet
      tuttavani syyttävät edelleen muita,eli silloin ei voi sanoa,että on selvinnyt hommasta.
      VASTA SITTEN,KUN PYSTYY MYÖNTÄMÄÄN OMAN HEIKKOUTENSA,ELI SE OLIN MINÄ JA OLEN EDELLEEN,JOKA ON ONGELMAPERSOONA!EI YKSI KAUNIS NUORI NAINEN TAKAA VIELÄ MITÄÄN!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2401
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      344
      2017
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      1883
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1693
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1498
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1042
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1019
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      870
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      865
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      818
    Aihe