Ketju tuossa alapuolella mutta sen ketjun otsikointini meni ihan perseelleen. Taas kerran joten yritetään uudestaan:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=500000000000003&posting=22000000042732625
Siis mikä Vistassa
10
350
Vastaukset
- lista.
Eikö ole helpompi kysyä mikä siinä EI ole kauheaa?
Näin äkkiseltään ei tule mitään mieleen. ;)- Penguin
Tuonne alempaan laitoin kivan listan niistä mitä ensimmäisenä tuli mieleen ja ohitettiin olankohautuksella tyyliin "mitenniin"...
Ensin pyydetään ja sitten ei kiinnosta. - varma?
Penguin kirjoitti:
Tuonne alempaan laitoin kivan listan niistä mitä ensimmäisenä tuli mieleen ja ohitettiin olankohautuksella tyyliin "mitenniin"...
Ensin pyydetään ja sitten ei kiinnosta."Tuonne alempaan laitoin kivan listan niistä mitä ensimmäisenä tuli mieleen ja ohitettiin olankohautuksella tyyliin "mitenniin"...
Ensin pyydetään ja sitten ei kiinnosta."
Oletko sä edes varma että aloittaja suhtautui noin? Siinähän oli monta vastaajaa eikä aloittaja, siis toisinsanoen minä..köh köh ja krhm, muuta kuin kyselin tarkempia tietoja, en ohittanut olankohautuksella enkä kyseenalaistanut mitään sanomaasi! Ne oli ne muut kirjoittajat jotka kyseenalaisti. Mutta vaikka kyseenalaistaisinkin, eikö se ole keskustelua kriittisesti...muista että sinä olet vannoutunut linuxisti..anteeksi Ubuntunisti ja silloin sä suhtaudut aina hieman puolueellisesti asiaan. Ei siinä mitään pahaa että olet Ubuntunisti, ole vaan kaikessa rauhassa mutta tarkoitus on nimenomaan siis keskustella Vistasta vähän siihen malliin kuin ei muita käyttiksiä olisikaan eli UNOHTAA omat mieltymykset ja paneutua siihen mikä siinä oikeasti mättää.
Sekään seikka ei ole varsinainen vika että jos toinen tykkää esim. läpinäkyvistä ikkunoista ja toinen ei ja Vistassa on läpinäkyvyyttä ikkunoissa, sellaisia ei voi laskea koska ne on mieltymyksiä..ja makuasioista ei yleensä voi kiistellä (se on makuasia sanoi koira kun muniaan nuoli, kuuluu vanha hauska sanonta). Viat ja epäkohdat on sitten erikseen. - Penguin
varma? kirjoitti:
"Tuonne alempaan laitoin kivan listan niistä mitä ensimmäisenä tuli mieleen ja ohitettiin olankohautuksella tyyliin "mitenniin"...
Ensin pyydetään ja sitten ei kiinnosta."
Oletko sä edes varma että aloittaja suhtautui noin? Siinähän oli monta vastaajaa eikä aloittaja, siis toisinsanoen minä..köh köh ja krhm, muuta kuin kyselin tarkempia tietoja, en ohittanut olankohautuksella enkä kyseenalaistanut mitään sanomaasi! Ne oli ne muut kirjoittajat jotka kyseenalaisti. Mutta vaikka kyseenalaistaisinkin, eikö se ole keskustelua kriittisesti...muista että sinä olet vannoutunut linuxisti..anteeksi Ubuntunisti ja silloin sä suhtaudut aina hieman puolueellisesti asiaan. Ei siinä mitään pahaa että olet Ubuntunisti, ole vaan kaikessa rauhassa mutta tarkoitus on nimenomaan siis keskustella Vistasta vähän siihen malliin kuin ei muita käyttiksiä olisikaan eli UNOHTAA omat mieltymykset ja paneutua siihen mikä siinä oikeasti mättää.
Sekään seikka ei ole varsinainen vika että jos toinen tykkää esim. läpinäkyvistä ikkunoista ja toinen ei ja Vistassa on läpinäkyvyyttä ikkunoissa, sellaisia ei voi laskea koska ne on mieltymyksiä..ja makuasioista ei yleensä voi kiistellä (se on makuasia sanoi koira kun muniaan nuoli, kuuluu vanha hauska sanonta). Viat ja epäkohdat on sitten erikseen.No anteeksi. Täällä nyt ei oikein tiedä kuka kukin on ja tulee vainoharhaiseksi vähemmästäkin. Itsekään en jaksa omalla rekisteröidyllä nikilläni olla täällä kun laitoin sen lähinnä serihvihakemusta varten. Kukaan ei vieläkään ole väärinkäyttänyt tätä tietääkseni.
Muuttttaa... En ole Ubuntunisti. ^^ Ei Ubuntussa mielestäni mitään varsinaista vikaa kuitenkaan ole. Hyppelen aika paljon eri distrojen välillä ja nyt olen pysähtynyt hetkeksi Crunchbangiin. .rpm-jakeluista olen kuitenkin yrittänyt pysytellä kaukana. Varsinaisesti en ole suoraan Linuxin puolella, vaan vapaiden ja avointen systeemien yleensä. Ei kuitenkaan kaikki softa ole tälläkään hetkellä 100% vapaata mitä koneelta löytyy.
Ja joo en ajatellut nillittää noista läpinäkyvistä ikkunoista. Saadaan täälläkin läpinäkyvät ikkunat ja Enlighenment-työpöytä on vain kauneutta.
Kuitenkin nuo aina päällimmäisenä ja virtuaalityöpöydät, mistä jaksan aina jankuttaa on jotain mistä en luovu.
Hyvä kun joku viitsii vähän asiallistakin keskustelua vetää täällä.
Ja tuosta puolueellisuudesta, ans paukuttaa vaan, kyllä ihan suoraan kehtaan sanoa miten asiat näen. - ja ja
Penguin kirjoitti:
No anteeksi. Täällä nyt ei oikein tiedä kuka kukin on ja tulee vainoharhaiseksi vähemmästäkin. Itsekään en jaksa omalla rekisteröidyllä nikilläni olla täällä kun laitoin sen lähinnä serihvihakemusta varten. Kukaan ei vieläkään ole väärinkäyttänyt tätä tietääkseni.
Muuttttaa... En ole Ubuntunisti. ^^ Ei Ubuntussa mielestäni mitään varsinaista vikaa kuitenkaan ole. Hyppelen aika paljon eri distrojen välillä ja nyt olen pysähtynyt hetkeksi Crunchbangiin. .rpm-jakeluista olen kuitenkin yrittänyt pysytellä kaukana. Varsinaisesti en ole suoraan Linuxin puolella, vaan vapaiden ja avointen systeemien yleensä. Ei kuitenkaan kaikki softa ole tälläkään hetkellä 100% vapaata mitä koneelta löytyy.
Ja joo en ajatellut nillittää noista läpinäkyvistä ikkunoista. Saadaan täälläkin läpinäkyvät ikkunat ja Enlighenment-työpöytä on vain kauneutta.
Kuitenkin nuo aina päällimmäisenä ja virtuaalityöpöydät, mistä jaksan aina jankuttaa on jotain mistä en luovu.
Hyvä kun joku viitsii vähän asiallistakin keskustelua vetää täällä.
Ja tuosta puolueellisuudesta, ans paukuttaa vaan, kyllä ihan suoraan kehtaan sanoa miten asiat näen."Täällä nyt ei oikein tiedä kuka kukin on ja tulee vainoharhaiseksi vähemmästäkin."
Et oo ainoa. Täällä tosiaan tapahtuu paljon ja ikäviäkin kuten huomattu esim. eilen joten kyllä se tekeekin vähän vainoharhaiseks.
"Itsekään en jaksa omalla rekisteröidyllä nikilläni olla täällä kun laitoin sen lähinnä serihvihakemusta varten. Kukaan ei vieläkään ole väärinkäyttänyt tätä tietääkseni. "
Olet sitten onnekas...kaikkien muiden nikkejä on väärinkäytetty tai ainakin yritetty..ja ihan paskanjauhamiseen. :(
Mä en sitä ikkunoiden läpinäkyvyyttä tarkoittanutkaan että sä olisit nillittänyt mut otin vaan sen esimerkiks kun en muutakaan keksinyt.
Mitä käyttiksiin tulee niin ite oon silleen avoin eri systeemeille, myös suljetuille. En vierasta enkä vihaa Windowsia, enkä Macia ja toisaalta avoimetkin kuten erilaiset linuxitkin on ihan hyviä minusta vaikka mä en tykkääkään jokaisesta linuxjakelusta...yks paskimmista linuxeista on Damn Small Linux...siis niin hirvee..anteeks vaan..se käyttöliittymäkin ja äärimäiseen viety minimalistisuus (pelkistyneisyys). En ikinä ottais sitä enää edes kokeiluun. Se on kokeiltu ja nähty ja huonoksi koettu. En mä saanut pirulaisessa edes ääkkösiä toimimaan.
Minimalismi on joissain paikoissa ihan ok mutta ei sovi kyllä tollaiseen. Jos ikkunan kehyksetkin on pelkästään ääriviivat eikä muuta niin ei pal houkuta käyttämään, koska kyllä sitä pakostakin kiinnittää niihinkin huomiota vaikka ei luulis. Se on yks osa kokonaisuutta kumminkin ja kokonaisuuden perusteella tehdään päätös ja valinta. - Penguin
ja ja kirjoitti:
"Täällä nyt ei oikein tiedä kuka kukin on ja tulee vainoharhaiseksi vähemmästäkin."
Et oo ainoa. Täällä tosiaan tapahtuu paljon ja ikäviäkin kuten huomattu esim. eilen joten kyllä se tekeekin vähän vainoharhaiseks.
"Itsekään en jaksa omalla rekisteröidyllä nikilläni olla täällä kun laitoin sen lähinnä serihvihakemusta varten. Kukaan ei vieläkään ole väärinkäyttänyt tätä tietääkseni. "
Olet sitten onnekas...kaikkien muiden nikkejä on väärinkäytetty tai ainakin yritetty..ja ihan paskanjauhamiseen. :(
Mä en sitä ikkunoiden läpinäkyvyyttä tarkoittanutkaan että sä olisit nillittänyt mut otin vaan sen esimerkiks kun en muutakaan keksinyt.
Mitä käyttiksiin tulee niin ite oon silleen avoin eri systeemeille, myös suljetuille. En vierasta enkä vihaa Windowsia, enkä Macia ja toisaalta avoimetkin kuten erilaiset linuxitkin on ihan hyviä minusta vaikka mä en tykkääkään jokaisesta linuxjakelusta...yks paskimmista linuxeista on Damn Small Linux...siis niin hirvee..anteeks vaan..se käyttöliittymäkin ja äärimäiseen viety minimalistisuus (pelkistyneisyys). En ikinä ottais sitä enää edes kokeiluun. Se on kokeiltu ja nähty ja huonoksi koettu. En mä saanut pirulaisessa edes ääkkösiä toimimaan.
Minimalismi on joissain paikoissa ihan ok mutta ei sovi kyllä tollaiseen. Jos ikkunan kehyksetkin on pelkästään ääriviivat eikä muuta niin ei pal houkuta käyttämään, koska kyllä sitä pakostakin kiinnittää niihinkin huomiota vaikka ei luulis. Se on yks osa kokonaisuutta kumminkin ja kokonaisuuden perusteella tehdään päätös ja valinta."Minimalismi on joissain paikoissa ihan ok mutta ei sovi kyllä tollaiseen. Jos ikkunan kehyksetkin on pelkästään ääriviivat eikä muuta niin ei pal houkuta käyttämään, koska kyllä sitä pakostakin kiinnittää niihinkin huomiota vaikka ei luulis. Se on yks osa kokonaisuutta kumminkin ja kokonaisuuden perusteella tehdään päätös ja valinta."
Niinno. Itse tykkään Enlightenmentistä, tykkään KDE4-vermeestä, Openboxista ja vähän vaikka mistä. Tässä Crunchbangissä on Openbox, mistä kuvauksesi perusteella tuskin kauheasti välität.
http://crunchbanglinux.org/wiki/_detail/screenshots/crunchbang-linux-dvd-playback-8.10.01.png?id=screenshots&cache=cache
Openbox kun on yksi niistä minimaalisimmista. Menujen säätö pitää hoitaa itse, tosin käynnistelen itse vain konsolista mitä ei menussa ole. Tämä on kuitenkin tajuttoman kevyt ja nopea.
Tämä on silleesti mukava, vähän niinkuin haluaisin kämppänikin olevan. Muutama yksinkertainen toimiva systeemi ilman mitään turhaa kräsää.
Mutta enpä itsekään kauheasti välittänyt siitä dsl:lästä... Niinkuin en kaikista muistakaan jakeluista. Ääkkösien kanssa on itsellänikin ollut välillä ongelmia, nyt tiedän että kun naputtelee konsoliin "setxkbmap fi" niin tulee suomalainen näppäinkartta. Bootissa häviää taas. - eipä tuo
Penguin kirjoitti:
"Minimalismi on joissain paikoissa ihan ok mutta ei sovi kyllä tollaiseen. Jos ikkunan kehyksetkin on pelkästään ääriviivat eikä muuta niin ei pal houkuta käyttämään, koska kyllä sitä pakostakin kiinnittää niihinkin huomiota vaikka ei luulis. Se on yks osa kokonaisuutta kumminkin ja kokonaisuuden perusteella tehdään päätös ja valinta."
Niinno. Itse tykkään Enlightenmentistä, tykkään KDE4-vermeestä, Openboxista ja vähän vaikka mistä. Tässä Crunchbangissä on Openbox, mistä kuvauksesi perusteella tuskin kauheasti välität.
http://crunchbanglinux.org/wiki/_detail/screenshots/crunchbang-linux-dvd-playback-8.10.01.png?id=screenshots&cache=cache
Openbox kun on yksi niistä minimaalisimmista. Menujen säätö pitää hoitaa itse, tosin käynnistelen itse vain konsolista mitä ei menussa ole. Tämä on kuitenkin tajuttoman kevyt ja nopea.
Tämä on silleesti mukava, vähän niinkuin haluaisin kämppänikin olevan. Muutama yksinkertainen toimiva systeemi ilman mitään turhaa kräsää.
Mutta enpä itsekään kauheasti välittänyt siitä dsl:lästä... Niinkuin en kaikista muistakaan jakeluista. Ääkkösien kanssa on itsellänikin ollut välillä ongelmia, nyt tiedän että kun naputtelee konsoliin "setxkbmap fi" niin tulee suomalainen näppäinkartta. Bootissa häviää taas.Open box kauheesti sävähdyttänyt. :D
Oikeastaan ne mitä pidän ite parhaimpana noissa linuxien käyttöliittymissä on icewm, Gnome ja Xfce. KDE:n perus-naamalukemasta en kauheesti välitä, mut ehkäpä sitten jos sen muuttais vaikka...nyt kauhistut..Vista-tyyliseksi. Koska toi KDE on jokatapauksessa "windows-tyylinen" niin miksei se vois näyttää Vistalta? - Penguin
eipä tuo kirjoitti:
Open box kauheesti sävähdyttänyt. :D
Oikeastaan ne mitä pidän ite parhaimpana noissa linuxien käyttöliittymissä on icewm, Gnome ja Xfce. KDE:n perus-naamalukemasta en kauheesti välitä, mut ehkäpä sitten jos sen muuttais vaikka...nyt kauhistut..Vista-tyyliseksi. Koska toi KDE on jokatapauksessa "windows-tyylinen" niin miksei se vois näyttää Vistalta?Ei siinä kauheasti ole mikä säväyttäisi. Siinä nyt ei oikeastaan ole mitään muuta kuin tuo ikkunointisysteemi, eli tavallisesti ei edes mitään paneeleita tai työpöytäkuvakkeita. Tässä kuitenkin on loistavat säätöominaisuudet ja ohjelmavalikko tulee napsauttamalla työpöytää oikeanpuoleisella. Senkin voi tosin laittaa mihin tahansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756