Pitkäkarvainen kissa ja löysä kakka

Emmi

Onko muilla samanlaista ongelmaa: pitkäkarvaisen kissan peppukarvoihin tarttuu/jää aina välillä kakkaa (joskus jopa pieni pökäle) ja sitten löytyy pökäle lattialta tai ties mistä kun viimein on saanut sen karvoistaan irti...tai jos on löysää kakkaa niin kissa on hinkannut sitä pepustansa ympäri kylppäriä tai asuntoa. Onko löytynyt pulmaan ratkaisua? Siis muuta kuin perskarvojen leikkaamista. Ei raaskisi millään leikata.

6

2679

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anita

Jep!
      Tuttua myös meillä! Peppukarvoihin jää sillointällöin kakkaa. Joskus jopa kokonainen pökäle.

Meillä ei kissa onneksi juurikaan harrasta tuota takapuolen puhdistusta lattioihin tai mattoihin.

Paras apu on ollut syöttää hyvälaatuista ruokaa jonka seurauksena uloste on kiinteämpää ja sitä tulee vähemmän, eikä se tartu niin helposti kiinni ja sottaa turkkia.

• puhdas peppuinen pitkäkarva...

Minä olen pikkuhiljaa opettanut meidän kisua puhdistamaan oman peppunsa heti kakilla käytyään. Jos havaitsen sotkua pepussa (yleensä siinä vaiheessa kun kaappaan kissan syliini ja käteen osuu jotain kosteaa :), osoitan kissalle sotkuista takamusta ja tämän jälkeen kisu itse puhdistaa peppunsa puhtaammaksi. Näytän siis hellävaraisesti kissalle, että nyt ei olla ihan niin puhtaita kuin pitäisi. Tämä on auttanut jonkin verran, koska kokonaisia pökäleitä ei vähään aikaan ole olohuoneen matolta löytynyt.

• ihanan kissan omistaja..=)

niin,eli sit ku se kisu on yrittäny puhistaa itteäään mut tästäki huolimatta sinne on jääny sitä kakan hajua niin tähän ei taija auttaa muu ku peseminen?on niin ärsyttävää ku kisuni on pitkäkarvanen niin se haisee aina kun sen ottaa syliin.lähteekö haju etes kissashampoolla?

• Arcana

Meillä myös pitkäkarvainen kissa, jolla vatsa reistaili, kunnes tajusimme sen johtuvan eräästä ruoasta. Eli tarkistapa ensiksi kisusi ruokavalio, sillä maitotuotteet pistävät masun sekaisin, mutta myös joskus jokin muu. Ja löysä maha varmasti haitta myös kisua itseään ja siksi varmasti hankaa peppuaan seiniinkin yms. Meillä pyyhitään paperilla pois, jonka jälkeen neiti pesee itse loput, jolloin hajua tms. ei jää.

• anna

minulla on kans pitkäkarvainen poika kissa ja en ole itsekkään raskinut leikata niitä.pesen sen vain aina kun näin käy.kerran se tuli viereeni nukkumaan kun kakka oli jääny roikkumaan.

• Arcana

Eli kannattaa pyyhkiä heti kostealla rievulla tai talouspaperilla pylly puhtaaksi, kun kissa on käynyt tarpeillaan. Kostea karva saattaa laukaista myös nuolemisreaktion, jolloin kissa pesee itse peppunsa loppuun. Ainakin meillä toimii hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5582
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4167
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2896
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      151
      2159
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1886
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      123
      1689
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1367
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      71
      1148
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      72
      945
    Aihe