Kirje Mogadishuun:
Rakas velini!
Nyt minä päättänyt kirjoittaa sinulle, jotta sinä kerto
minusta minun suku, joka ei osa lukea, Minä ollut monta
vuotta suomessa nyt. Minä voida hyvin. Minä hankkinut oma
perhe. Suomalainen tyttö. Hän saada lapsi ja minä saada raha
suomen valtio. Hän saada lapsi taas ja minä raha suomen
valtio, monta kerta. Minä yrittä taas kovasti saada raha
suomen valtio. Tarvitse Camel-Boots kenkä. Mutta vaimo
noita, otta taikapilleri, ei tule lapsi, ei minulle kenkä.
Minä etsi nyt uusi tyttö, joka ei noita.
Sitten minä joutua täällä työ, katsoa kun suomi mies teke
työ. Sitten minä väsyä. Mutta minä mennä hyvä
pakolaislääkäri. Hän sanoa minulla kulttuurishokki kun
katsoa niin paljon työ. Nyt minä toimessa
sairausvakuutuskassa. Hyvä firma. Ei paljon työtä, saada
vain rahaa.
Joskus minä työssä toinen firma, sosiaalitoimisto, iso
firma. Mutta siellä paljon jono. Me halua oma toimisto,
kunnon palvelu.
Suomi miehet tyhmä. Ne aina vain teke työ. Ei tulla hulluksi
vaikka minä käydä tervehtiä hänen vaimo. Hän sano
demokratia. Hän tulla vain hulluksi jos kana asunnossa. Vain
nuorimies pystytukka ei pidä minä kokeile hänen tyttö. Riehu
kovasti. Silloin tulee poliisi korjaa pois rähinämies. Jos
me pakolainen vähä raiska suomityttö, saada vain sakko,
jonka firma maksa. Suomen rasisti saada monenkerta sakko kun
ei päästä pakolainen ravintola. Suomi turvallinen hyvä maa
oikein hyvä.
Minulla oikein hyvä asunto. Me vain ulkomaalaiset, jolla
hieno asunto. Ne kallis. Suomi hyvä kansa, mutta vähä tyhmä.
Ei saada pitä vuohi tai kana asunnossa. Suomi mies ei
ansaita niin paljon raha kuin me. Hän vain paljon työ. Koko
päivän hän ansaita hyvin vähä raha, joka mene valtiolle,
joka anta raha minun firma. Se hyvin hyvä. Jos ei pidä
tapetti väri tai keittiö kaappi, vain sutata tapetti ja
potkia mäskä kaappi. Kaupunki lähettä laitta mies uusi
hieno. Turku hyvä kaupunki. Saa palkinto pakolainen
hoitamisesta.
Minun mieli te koko suku tulla suomi. Te vain pyytä
lentolippu suomen punainen risti. Ne kerä täällä ovi ovelta
raha teidän lentolippu. Suomi kylmä maa, mutta minun firma
osta meille paljon lämpimät vaatteet.
Suomalainen ei osta luhta vaatteet, ainoa valkoinen don
johnson kun vara osta luhta vaate, mutta hänkin
ulkomaalainen.
Ne rakentaa uusia taloja jokiranta. Se tule paljon kallis.
Me saada ne koko perheelle. Suomalainen perhe ei vara asua
siinä, me saada se, minä puhua minun firman kanssa. Minä
toivo te kaikki tulla. Teitä nyt varmaan yli 120. Jos teillä
aids tai hepatiitti, tule tänne. Minun firma sairauskassa
maksa teille palkka kun saa hoita teitä. Tervetulla suomen
turkuun.
Terveisin Ibrahim
Kirje
53
1503
Vastaukset
- J.Taipale
Ulkomaalainen saa automaattisesti suomeen tultuaan lisänä mm kotitalouseläkettä, joka on leskelle tms tarkoitettu.
Myös vuokranmaksussa ei ole omavastuuta edes, vaan kun vuokra on maksettu ja on kuitti saa ulkomaalainen kuittia vastaavan summan rahaa nopeasti tililleen.
Kuinka paljon maksaa yksi ulkomaalainen pakolaiseksi väitetty henkilö valtiolle kuukaudessa? Jos ajatellaan että kaikki tuet, tuet mitkä ei periaatteessa kuulu edes normaalille työttömälle, sekä vaate ym raha vuokrineen. Autokoulu mahdollisesti ja apua auton hankintaan, ainakin epäsuorasti tulee rahallista tukea kaikkeen mahdolliseen.
Ei ihme että suomi tarvii lisää lainaa kun eläke, verokertymä ei riitä enää tähän hyysäämiseen.- on vielä mustalaiset,
vammaiset, vanhukset, köyhät, sairaat, työttömät, lihavat, laiskat, rikolliset...Kaikki nielee rahaa. Mitä ihmettä meidän oikein pitäisi tehdä?
- aadolffi iso Hoo
Kirjoituksesi sisältää väitteitä, jotka uppoavat varmasti kannattajiisi kuin kuuma veitsi voihin. Samalla kirjoituksesi osoittaa osaltasi niin suurta tietämättömyyttä ja tarkoituksen hakuisuutta, ettei kanssasi pysty käymään asiallista keskustelua maahanmuutosta. Ei edes kriittistä keskustelua.
Maahanmuuttoon ja muuttajiin liittyvää kriittikiä voi esittää ja pitääkin esittää, mutta kyllä sinunkin osaltasi voi esittää vaatimuksen faktoissa pysymisessä ja rehellisyydessä. Etenkin sinulta, joka taistelet vääryyttä vastaa, toivoisi rehellisyyttä. Jollei tieto ja taito sinulla riitä asialliseen keskusteluun niin kannattaa miettiä kahteen kertaa kommenttien esittämistä. - keskustelua?
aadolffi iso Hoo kirjoitti:
Kirjoituksesi sisältää väitteitä, jotka uppoavat varmasti kannattajiisi kuin kuuma veitsi voihin. Samalla kirjoituksesi osoittaa osaltasi niin suurta tietämättömyyttä ja tarkoituksen hakuisuutta, ettei kanssasi pysty käymään asiallista keskustelua maahanmuutosta. Ei edes kriittistä keskustelua.
Maahanmuuttoon ja muuttajiin liittyvää kriittikiä voi esittää ja pitääkin esittää, mutta kyllä sinunkin osaltasi voi esittää vaatimuksen faktoissa pysymisessä ja rehellisyydessä. Etenkin sinulta, joka taistelet vääryyttä vastaa, toivoisi rehellisyyttä. Jollei tieto ja taito sinulla riitä asialliseen keskusteluun niin kannattaa miettiä kahteen kertaa kommenttien esittämistä.ei taida itselläsi riittää tuota taitoa tuoda asioita esiin??
mitens se onkaan sen rehellisyyden kanssa??vai onko yhtä köyttä yhdistyksen höpinöitä?? - aadolffi iso Hoo
keskustelua? kirjoitti:
ei taida itselläsi riittää tuota taitoa tuoda asioita esiin??
mitens se onkaan sen rehellisyyden kanssa??vai onko yhtä köyttä yhdistyksen höpinöitä??Pyydän nöyrästi anteeksi, että uskalsin arvostella sinun herraasi. En muistanut, että hän uskontokunnassanne on vastaavassa asemassa kuin paavi "the Great" omassaan eli kaiken arvostelun ulkopuolella.
Olen myös pahoillasi sinun puolestasi, joka olet lähestulkoon aivopestyn kaltaisessa tilassa ja uskot vain yhteen totuuteen. Ah´joittain olisi hyvä tarkastella myös omaa johtajaansa kriittisesti.
Anteeksi jos loukkasin sinun oikeassa olemisen oikeuttasi ja pahoitin mielesi. Onneksi voit nostaa kanteen tai tehdä rikosilmoituksen. Pyydän avin, ettet rasita paikallisia viranomaisia, sillä heillä on kädet täynnä töitä, kiitos Jumalasi. Tee kantelu suoraan Brysseliin ja yritä ajoittaa käsittely kevääseen. On nimittäin oikein mukava káupunki keväisin ja matka sinne tekisi terää. - kerrankin sellaista
Pyydän nöyrästi anteeksi, että uskalsin arvostella sinun herraasi. En muistanut, että hän uskontokunnassanne on vastaavassa asemassa kuin paavi "the Great" omassaan eli kaiken arvostelun ulkopuolella.
Olen myös pahoillasi sinun puolestasi, joka olet lähestulkoon aivopestyn kaltaisessa tilassa ja uskot vain yhteen totuuteen. Ah´joittain olisi hyvä tarkastella myös omaa johtajaansa kriittisesti.
Anteeksi jos loukkasin sinun oikeassa olemisen oikeuttasi ja pahoitin mielesi. Onneksi voit nostaa kanteen tai tehdä rikosilmoituksen. Pyydän avin, ettet rasita paikallisia viranomaisia, sillä heillä on kädet täynnä töitä, kiitos Jumalasi. Tee kantelu suoraan Brysseliin ja yritä ajoittaa käsittely kevääseen. On nimittäin oikein mukava káupunki keväisin ja matka sinne tekisi terää.tekstiä jota soisin näkeväni täällä useammin!
- ngfjjgh
Maahanmuuttoon ja muuttajiin liittyvää kriittikiä voi esittää ja pitääkin esittää, mutta kyllä sinunkin osaltasi voi esittää vaatimuksen faktoissa pysymisessä ja rehellisyydessä. Etenkin sinulta, joka taistelet vääryyttä vastaa, toivoisi rehellisyyttä. Jollei tieto ja taito sinulla riitä asialliseen keskusteluun niin kannattaa miettiä kahteen kertaa kommenttien esittämistä.Kelan sivuilla sanotaan selkeästi että mm kotitalouseläke tulee, ja tunnen virosta tulleen joka itse on sanonut että asuminen ei maksa mitään, kun kiikuttaa lapun eli kuitin luukulle saa sitä vastaavan summan takaisin.
- pässinpää!!!
Maahanmuuttoon ja muuttajiin liittyvää kriittikiä voi esittää ja pitääkin esittää, mutta kyllä sinunkin osaltasi voi esittää vaatimuksen faktoissa pysymisessä ja rehellisyydessä. Etenkin sinulta, joka taistelet vääryyttä vastaa, toivoisi rehellisyyttä. Jollei tieto ja taito sinulla riitä asialliseen keskusteluun niin kannattaa miettiä kahteen kertaa kommenttien esittämistä.Ne saavat näitä erityistukia helvetillisen määrän, lisäksi eräs tietämäni ulkomaalainen sai suomeen tutluaan reilun 7000€ rahaa.
Ensimmäisenä 6kk aikana, tulee mamu maksamaan 60 000€ eli 10 000e/kk
Nämä erityistuet mitä sovelletaan niille on ns turvarahaa joilla turvataan heidän eläminen, samass yhteydessä unohdetaan suomen kansalainen.
On aivan totta että nämä saavat näitä kotitalous eläkkeitä ja monia muitakin, sekä niiden vuokrien maksu on juuri niin että ne saavat kaiken takaisin.
Eihän niillä muuten olis varaa 52" taulutelkkuihin ja autoihin mitkä on uudempia kun normaali duunarin, jne... Jostain se raha tulee näiden hankintaa vai kasvaako afrikassa rahapuita minkä siemeniä ne ottavat mukaan tänne tultaessa?
mietis nyt ittekkii että mikä on totta ja mikä ei! ja miten ne käyttää rahaa, ne käyttää rahaa enemmin kun sinä... jopa - aadolffi iso Hoo
pässinpää!!! kirjoitti:
Ne saavat näitä erityistukia helvetillisen määrän, lisäksi eräs tietämäni ulkomaalainen sai suomeen tutluaan reilun 7000€ rahaa.
Ensimmäisenä 6kk aikana, tulee mamu maksamaan 60 000€ eli 10 000e/kk
Nämä erityistuet mitä sovelletaan niille on ns turvarahaa joilla turvataan heidän eläminen, samass yhteydessä unohdetaan suomen kansalainen.
On aivan totta että nämä saavat näitä kotitalous eläkkeitä ja monia muitakin, sekä niiden vuokrien maksu on juuri niin että ne saavat kaiken takaisin.
Eihän niillä muuten olis varaa 52" taulutelkkuihin ja autoihin mitkä on uudempia kun normaali duunarin, jne... Jostain se raha tulee näiden hankintaa vai kasvaako afrikassa rahapuita minkä siemeniä ne ottavat mukaan tänne tultaessa?
mietis nyt ittekkii että mikä on totta ja mikä ei! ja miten ne käyttää rahaa, ne käyttää rahaa enemmin kun sinä... jopaTurvaraha käsitettä ei tunne google eikä Kela, onko siis sinun keksimä käsite?
Kotitalouseläkettä ei tunne google eikä Kela, onko siis Jumalasi keksimä käsite?
Maahanmuutajilla on oikeus Kelan maahanmuuttajien erityistukeen olet siinä oikeassa. Mutta kerroppa nyt kuitenkin muillekin ketkä siihen ovat oikeutettuja ja minkä suuruinen se on? Samalla voisit arvailla miten toimeentulotuki suhtautuu mahdolliseen erityistukeen.
Kun käytät termiä ulkomaalainen voisit myös selvittää kansalle ketkä on ylipäätänsä oikeutettuja suomalaiseen sosiaaliturvaan.
Sekä sinun, että aluperin kritisoimani kirjoittajan viestit ovat juuri sellaisia, joita maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvat pässinpäät viljelevät. Olen valmis osoittamaan oman kritiikkini maahanmuuttoon liittyen, mutta en tee sitä kanssanne, koska argumenttinne ovat pääsääntöisesti puuta heinää. - .......................
Turvaraha käsitettä ei tunne google eikä Kela, onko siis sinun keksimä käsite?
Kotitalouseläkettä ei tunne google eikä Kela, onko siis Jumalasi keksimä käsite?
Maahanmuutajilla on oikeus Kelan maahanmuuttajien erityistukeen olet siinä oikeassa. Mutta kerroppa nyt kuitenkin muillekin ketkä siihen ovat oikeutettuja ja minkä suuruinen se on? Samalla voisit arvailla miten toimeentulotuki suhtautuu mahdolliseen erityistukeen.
Kun käytät termiä ulkomaalainen voisit myös selvittää kansalle ketkä on ylipäätänsä oikeutettuja suomalaiseen sosiaaliturvaan.
Sekä sinun, että aluperin kritisoimani kirjoittajan viestit ovat juuri sellaisia, joita maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvat pässinpäät viljelevät. Olen valmis osoittamaan oman kritiikkini maahanmuuttoon liittyen, mutta en tee sitä kanssanne, koska argumenttinne ovat pääsääntöisesti puuta heinää.Turvarahalla puhutaankin kokonaisuutta, kuule jos sä haluut nussia pilkkuja etkä saa tyydytystä.
Niin käviskö sellain vaalea, hoikka muodokas nainen? Mulla on himokas vaimo, ja avoin suhde voin tuoda sen sulle niin sitä nussimalla saat varmaan tyydytyksen, vai mitä? - bgktgjhg
Sekä sinun, että aluperin kritisoimani kirjoittajan viestit ovat juuri sellaisia, joita maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvat pässinpäät viljelevät. Olen valmis osoittamaan oman kritiikkini maahanmuuttoon liittyen, mutta en tee sitä kanssanne, koska argumenttinne ovat pääsääntöisesti puuta heinää.vaikka nyt kotitalous nimikkeellä ei tulekkaan, niin tekstissä oli lesken eläke mainittu. Mutta entäs jos tällä nimellä jotain rahaa onkin kutsuttu epävirallisesti?
Eikö sulla ole ihan oikeasti aivoja? - mennään termiin...
Sekä sinun, että aluperin kritisoimani kirjoittajan viestit ovat juuri sellaisia, joita maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvat pässinpäät viljelevät. Olen valmis osoittamaan oman kritiikkini maahanmuuttoon liittyen, mutta en tee sitä kanssanne, koska argumenttinne ovat pääsääntöisesti puuta heinää.Tässä kohtaa mennään viralliseen termiin perhe-eläke. Katsos kun käyttää päätä niin osaa ja löytää.....
- aadolffi iso Hoo
bgktgjhg kirjoitti:
vaikka nyt kotitalous nimikkeellä ei tulekkaan, niin tekstissä oli lesken eläke mainittu. Mutta entäs jos tällä nimellä jotain rahaa onkin kutsuttu epävirallisesti?
Eikö sulla ole ihan oikeasti aivoja?Vai, että kotitalouseläke onkin leskeneläke ja vielä vaimo pantavaksi. Tähän ja edelliseen viestiin ei voi muuta todeta, että käy tässä nyt sitten kanssanne kriittistä maahanmuuttokeskustelua...eipä ole ennen tarjottu vaimoa käyttööni. Sen sijaan muutoin näyttää tämä keskustelu menevän vanhoja latuja pitkin.
Vaimosi voisi kiinnostaa. Ihan vain sen vuoksi, että olisi kiinnostavaa nähdä millaiset naiset rakastuvat pässinpäihin. Älä suutu. Tunnustan tämän viimeisen kappaleen olevan ihan puhdas provo, joka ei liity mitenkään alkuperäiseen aiheeseen. En vain voinnut vastustaa kiusausta. - aadolffi iso Hoo
mennään termiin... kirjoitti:
Tässä kohtaa mennään viralliseen termiin perhe-eläke. Katsos kun käyttää päätä niin osaa ja löytää.....
no nyt kun löysit mielestäsi oikean termin varmaankin jaksat perehtyä siihen, ketkä ovat oikeutettuja perhe-eläkkeeseen.
Alkuperäinen (paikallisen paavin esittämä) väitehän oli, että: Ulkomaalainen saa automaattisesti suomeen tultuaan lisänä mm kotitalouseläkettä, joka on leskelle tms tarkoitettu.
Väitehän oikeuttaisi jopa USA:n suurlähettilään kotitalouseläkkeeseen/turvarahaan/perhe-eläkkeeseen tai ihan mihin vaan. Joko nyt ymmärrät mitä ensimäisellä kritiikilläni ajoin takaa?
Palataan asiaan kun olet perehtynyt paremmin väittämääsi. Lopputuloksen voin kyllä paljastaa jo etukäteen: Paavisi on väärässä! - kahlaa vaan sivuja
no nyt kun löysit mielestäsi oikean termin varmaankin jaksat perehtyä siihen, ketkä ovat oikeutettuja perhe-eläkkeeseen.
Alkuperäinen (paikallisen paavin esittämä) väitehän oli, että: Ulkomaalainen saa automaattisesti suomeen tultuaan lisänä mm kotitalouseläkettä, joka on leskelle tms tarkoitettu.
Väitehän oikeuttaisi jopa USA:n suurlähettilään kotitalouseläkkeeseen/turvarahaan/perhe-eläkkeeseen tai ihan mihin vaan. Joko nyt ymmärrät mitä ensimäisellä kritiikilläni ajoin takaa?
Palataan asiaan kun olet perehtynyt paremmin väittämääsi. Lopputuloksen voin kyllä paljastaa jo etukäteen: Paavisi on väärässä!kahlaappa hyvin huolella sivuja, niin huomaat olevasi väärässä.
- btw,,,,
Palataan asiaan kun olet perehtynyt paremmin väittämääsi. Lopputuloksen voin kyllä paljastaa jo etukäteen: Paavisi on väärässä!Mikäli työskentelyjaksosi kestää suomessa neljästä kk kahteen vuoteen (koulu luetaan tähän ja) Olet työskentelyn ajan oikeutettu sirausvakuutusetuisuuksiin sekä lasten kotihoitotukeen ja lapsilisään. Sinulle alkaa myös kertyä kansalaiseläkettä ja PERHE_ELÄKETTÄ, ja kuulut suomen työttömyysturvalain piiriin.
Perhe eläke vaan kun ei ole kertyvä eläke. Perhe-eläke ulkomailta, jos edunjättäjä oli eläessään työskennellyt toisessa eu- tai eta maassa, sveitsissä tai sellaisessa maassa, jonka kanssa suomella on sosturva sopimus, leskellä ja lapsella saattaa olla oikeus perhe-eläkkeeseen myös edunjättäjän työskentelymaasta.... jne jne jne
Tämä alkaa jo vihjaamaan ja puoltamaan sitä että Eläke mikä ei ole kertyvä, on helposti nostettavissa mamulla joka on tullut suomeen, ja työskennellyt vaaditun ajan tai ollut mm koulussa.
Tämmöistä löyty ja lisääkin tekstiä olis mutta en jaksa enempää kaivaa... Mutta antaa ymmärtää freddyn jättämän kommenti olevan totta kun puhutaan erityislisistä. Lue itte ja yritä kaivaa tekstiä, en jaksa enempää vääntää tätä rautalankaa kun et ymmärrä kuitenkaan. - Katellinen
Voi Voi miten kateellinen ja katkera olet
- J.Taipale
Katellinen kirjoitti:
Voi Voi miten kateellinen ja katkera olet
Pitää paikkansa, olen kaikkien Suomalaisten puolesta juuri sitä, koska tuo tulee kalliiksi eikä ole tasavertaista kaikkien kanssa.
- oikeeta tietoo
Ihan kiva aloitus ja hatun nosto kun olet nähnyt vaivaa :-) Minua kiinnostaisi todella tietää mitä kaikkea ne saa. Ei ole oikein jos saavat enemmän kuin omat kansalaiset. Kyllä se katkeraksi pistää monenkin mielen. Jos vielä suomalaisten vaimotkin vie ( tai lainaa joskus ) niin voi prkle! Onhan siinä tosin suomalaisella naisellakin oma valinta, pitääkö vielä lisätä tätä katkeruutta?
Mutta se tärkein, kuka tietää onko missään lueteltu mitä kaikkea pakolaiset täällä saa? Voisi verrata omien kansalaisten saamiin tukiin. Tänne vaan linkkejä oikeista tiedoista. - tekstistä päätellen
tämän kirjoituksen takana?
- kirjoitellut tuota
aloitusta. Joku harjoittelee hoonosoomi kirjoitusta.
- laitoin
enkä kuulu mihinkään ryhmittymään täällä, ihan kansalaisena pistin, ilman politiikkaa.
Mutta miettikääpä asiaa syvemmin, huumorin takaa löytyy aitoja ongelmia. Enkä muuten ole rasistikaan enkä muutenkaan vihamielinen, tarkoitus herättää teitähttp://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32000L0043:FI:HTML
Erityisesti kohdat 17 ja 18
Positiivinen syrjintä.- vinkin noin
wonterghem kirjoitti:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32000L0043:FI:HTML
Erityisesti kohdat 17 ja 18
Positiivinen syrjintä.hienoon lakiteksti kopiointiin. Ja eikun EU edustajaksi rannalle jäänyt merimies.
- .--------------------.
Palstalla, kaikissa ketjuissa mikä koskettaa persuja, niissä riehuu saivartelija. Saivartelija joka on valtuutettu ja mies henkilö, Lommi tai luumi.
No ehkä ne saavat vielä ansionsa mukaan, heille on turha puhua pokasta, firmasta tai konttorista, sekä köyhäin lottotoimistosta tms, sillä he menee pätemisen vuoksi heti googlettaa, eivätkä tunne termiä. Eivätkä osaa ajatella tai kaivaa tietoa, esim noi termit tarkoittaa sosialitoimistoa, mutta sano se noille. Ku muuta ei keksi eikä kykene kunnon sanataisteluun niin pitää puuttua termiin, tai kirjoitusvirheeseen tai yleistämiseen.
Säälittävää- ihmettelen, että
otetaan niin reippaasti kantaa maahanmuuttaja-asiaan. Ei se niin mene, että ei yhtään maahanjanmuuttajaa tänne. Ei me sille mitään voida, tulee heitä kuitenkin. Ne asiat on jo sovittu, jossain muualla kun tällä palstalla. Se kun on näin niin pitää vaan alkaa sopeutumaan siihen asiaan. Ei nämä asiat ole varmaan helppoja päättäjillekkään.
- eihän tämä
yksistään persuille kuulu. Eikös olis aika tylsää jos täällä oltais aina samaa mieltä, kuten tossa lopussa kirjoitit. En minäkään ole aiemmin kuullut mistään lottotoimistosta, vaikka siellä aikoinaan, sairastelun takia jouduin käymäänkin.
- ....................
eihän tämä kirjoitti:
yksistään persuille kuulu. Eikös olis aika tylsää jos täällä oltais aina samaa mieltä, kuten tossa lopussa kirjoitit. En minäkään ole aiemmin kuullut mistään lottotoimistosta, vaikka siellä aikoinaan, sairastelun takia jouduin käymäänkin.
kyllä vaan "kuponki vetämään, ja varma voitto lähestulkoot" kyllä sitä sanotaan mm lottotoimistoksi, koska veikkauksesta ei tarvi puhua kyseisen firman kohdalla.
Myöskin on termi "palkanmaksutoimisto" "rahapaja" jne slangi sanoja löytyy joka lähöön jokaiselle asialle lähestulkoot. - aadolffi iso Hoo
Vai saivartelua? Perään kuulutin/kuulutan vain rehellistä keskustelua. Se, että politiikassa mukana oleva väittää ulkomaalaisten tänne tullessaan saavan automaattisesti jotain eläkettä (en mainitse mitä, koska se tulkittaneen saivarteluksi) on sellainen väite, että siihen kannattaa jo puuttua.
Ensinnäkin arvostamasi politiikon kannattaisi hiukan supistaa käsitettään ulkomaalainen. Sillä millä statuksella ulkomaalainen tulee suomeen on nimittäin vaikutusta siihen mihin KELAN maksamiin eläkkeisiin hän on oikeutettu. Esim turvapaikanhakijat eivät ole oikeutettuja suomalaiseen sosiaaliturvaan. He siis rajautuvat automaattisesti Taipaleen väittämän ulkopuolelle.
Perhe-eläke, leskeneläke myönnetään kaikille suomalaiseen sosiaaliturvaan kuuluvalle/oikeutetulle samoin säännöin ja ehdoin. Tämä siksi, että opetuslapset todistavat Taipaleen tarkoittavan näitä etuisuuksia tulevan ulkomaalaisille kuin manulle illallinen.
Maahamuuttajan erityistukea (on kansaneläkkeen kaltainen etu/eläke) voi saada suomalaiseen sosiaaliturvaan oikeutettu maahanmuuttaja asuttuaan Suomessa 5 vuotta. Tosin hänen täytyy olla yli 65-vuotias tai työkyvytön 21–64-vuotias henkilö, jolloin hakijan työkyky arvioidaan samoin perustein kuin haettaessa kansaneläkettä työkyvyttömyyden perusteella.
Asiallisen keskutelun kannalta olisi ihan oikeasti suotavaa, että siihen osallistuvat ottaisivat vastuun sanomisistaan. Etenkin politiikkojen. Pässinpääthän voivat huudella mitä haluavat.
BTW en ole Luumi tai Lommi, kylläkin mies ja henkilö. Ja tämä saivartelu oli provo. - ..................
Vai saivartelua? Perään kuulutin/kuulutan vain rehellistä keskustelua. Se, että politiikassa mukana oleva väittää ulkomaalaisten tänne tullessaan saavan automaattisesti jotain eläkettä (en mainitse mitä, koska se tulkittaneen saivarteluksi) on sellainen väite, että siihen kannattaa jo puuttua.
Ensinnäkin arvostamasi politiikon kannattaisi hiukan supistaa käsitettään ulkomaalainen. Sillä millä statuksella ulkomaalainen tulee suomeen on nimittäin vaikutusta siihen mihin KELAN maksamiin eläkkeisiin hän on oikeutettu. Esim turvapaikanhakijat eivät ole oikeutettuja suomalaiseen sosiaaliturvaan. He siis rajautuvat automaattisesti Taipaleen väittämän ulkopuolelle.
Perhe-eläke, leskeneläke myönnetään kaikille suomalaiseen sosiaaliturvaan kuuluvalle/oikeutetulle samoin säännöin ja ehdoin. Tämä siksi, että opetuslapset todistavat Taipaleen tarkoittavan näitä etuisuuksia tulevan ulkomaalaisille kuin manulle illallinen.
Maahamuuttajan erityistukea (on kansaneläkkeen kaltainen etu/eläke) voi saada suomalaiseen sosiaaliturvaan oikeutettu maahanmuuttaja asuttuaan Suomessa 5 vuotta. Tosin hänen täytyy olla yli 65-vuotias tai työkyvytön 21–64-vuotias henkilö, jolloin hakijan työkyky arvioidaan samoin perustein kuin haettaessa kansaneläkettä työkyvyttömyyden perusteella.
Asiallisen keskutelun kannalta olisi ihan oikeasti suotavaa, että siihen osallistuvat ottaisivat vastuun sanomisistaan. Etenkin politiikkojen. Pässinpääthän voivat huudella mitä haluavat.
BTW en ole Luumi tai Lommi, kylläkin mies ja henkilö. Ja tämä saivartelu oli provo.älä jankuta, mene ja lue, tai eti se maininta ja sillä hyvä... asia on vilpitön
- tämä,,,
BTW en ole Luumi tai Lommi, kylläkin mies ja henkilö. Ja tämä saivartelu oli provo.btw
- Kelalainen
BTW en ole Luumi tai Lommi, kylläkin mies ja henkilö. Ja tämä saivartelu oli provo.Pitää paikkansa, että maahanmuuttajat saavat erityistuen nimissä erilaisia tkimuotoja käyttöönsä.
Myönnettäkööt että, nämä erityistuet ovat nimikkeineen hieman harhaanjohtavia. Olen asiasta tietoinen, en kylläkään muista suoraan sitä kuinka se asia meni. Mutta etuisuudet on isommat kun normaali Suomalaisella, ja että maahanmuuttajat saavat ne helpommin, ja useampia eri tukimuotoja samanaikaisesti.
Erityistukien nimikkeet ja termit, en niitä lähde nyt tuomaan julki, koska tämä asia on hieman Suomalaisia kohtaan epäreilu. Mutta laki on laki, näin on säädetty ja jos maahanmuuttaja osaa hakea tiettyjä etuisuuksia, ne yleensä myönnetään.
Kuinka pitkäksi aikaa, se on tapauskohtaista hyvin pitkälti. Sanon vielä sen että olen työskennellyt Kansaneläkelaitoksen Kotkan konttorissa, ja myös käsitellyt näitä hakemuksia.
On täysin totta että niitä saa, varsin helposti ja jopa sellaisilla nimikkeillä, mitkä ei suoranaisesti ole se ns kohderyhmä. Toivotaan että tähän tulee muutoksia, ennen kuin kuntien ja valtion kassa on niin köyhä että hinnat nousevat huimasti, tai että siitä tulee katastrofi. Mikä ikävä kyllä näyttää siihen suuntaan menevän, että näitä kiemuroita ei ole helppo selvitellä eikä ymmärtää edes kelassa työskentelevän henkilön. - --ööööööö
BTW en ole Luumi tai Lommi, kylläkin mies ja henkilö. Ja tämä saivartelu oli provo.Oletko varma onko sinua nyt provottu asioilla millä on vinha perä, mutta harhaanjohtavasti tarkoituksella? Koska sun tyyli on huomattu ja siihen on tartuttu ennenkin, sekä sinua on viety ennenkin täällä kun tyhmää koiraa kuselle.
Mutta Taipaleen kirjoituksessa on vinha perä, mutta yritäs selvittää kuinka ja miten :) ettei se vaan halunnu sua himan provosoida. Soita sille ja kysy, aijuu nyt sä rupeet vääntää ja pätee lisää. Ja tekstailet 6 osaa pitkän liturgian, jäädään odottelee sitä :) - itse jo mainitsit
BTW en ole Luumi tai Lommi, kylläkin mies ja henkilö. Ja tämä saivartelu oli provo.et tule saamaan rakentavaa keskustelua näiden kanssa ja piste. Asiat kääntyy aina jonnekin muualle (kuten esim.vaimoon).
- olla : )
tämä,,, kirjoitti:
btw
By The Way, eli jos saa vähän saivarrella niin suomeksi vaikkapa "muuten".
- aadolffi iso Hoo
--ööööööö kirjoitti:
Oletko varma onko sinua nyt provottu asioilla millä on vinha perä, mutta harhaanjohtavasti tarkoituksella? Koska sun tyyli on huomattu ja siihen on tartuttu ennenkin, sekä sinua on viety ennenkin täällä kun tyhmää koiraa kuselle.
Mutta Taipaleen kirjoituksessa on vinha perä, mutta yritäs selvittää kuinka ja miten :) ettei se vaan halunnu sua himan provosoida. Soita sille ja kysy, aijuu nyt sä rupeet vääntää ja pätee lisää. Ja tekstailet 6 osaa pitkän liturgian, jäädään odottelee sitä :)Minun provoisoituminen on tämän maailman murheista varmaan pienin. Enemmän kannan huolta siitä, että yhteiskunnassa on paljon sellaista väkeä (pässinpäitä), jotka saa helposti provottua ulkomaalaisvastaiseksi epämääräisillä heitoilla. Ja jos sen tekee tarkoituksella politiikkaan ryhtynyt, niin se on varsin vastuutonta ja kyseenalaista.
Ja se täytyy vielä todeta, että tämän palstan luonteeseen kuuluu arvailla kirjoittajien taustoja, mutta tätä koiraa ei ole ennen täällä kuseteltu. Joten jatka vain tyylien anaalisointeja (sekin tuntuu kuuluvan asiaan). - ja on yhä:)
Minun provoisoituminen on tämän maailman murheista varmaan pienin. Enemmän kannan huolta siitä, että yhteiskunnassa on paljon sellaista väkeä (pässinpäitä), jotka saa helposti provottua ulkomaalaisvastaiseksi epämääräisillä heitoilla. Ja jos sen tekee tarkoituksella politiikkaan ryhtynyt, niin se on varsin vastuutonta ja kyseenalaista.
Ja se täytyy vielä todeta, että tämän palstan luonteeseen kuuluu arvailla kirjoittajien taustoja, mutta tätä koiraa ei ole ennen täällä kuseteltu. Joten jatka vain tyylien anaalisointeja (sekin tuntuu kuuluvan asiaan).ja näin lähti liekit palamaan tähänkin ketjuun kun herra kaikki tietävä ja pakolaisasiantuntija aadolffi ISO hoo antaa ymmärtää. Mikä tekee sinusta ISOn Oletko iso mistään muusta kun egostasi, asutko muuten haminassa?
- ihan valtuustopallilla istuva
Minun provoisoituminen on tämän maailman murheista varmaan pienin. Enemmän kannan huolta siitä, että yhteiskunnassa on paljon sellaista väkeä (pässinpäitä), jotka saa helposti provottua ulkomaalaisvastaiseksi epämääräisillä heitoilla. Ja jos sen tekee tarkoituksella politiikkaan ryhtynyt, niin se on varsin vastuutonta ja kyseenalaista.
Ja se täytyy vielä todeta, että tämän palstan luonteeseen kuuluu arvailla kirjoittajien taustoja, mutta tätä koiraa ei ole ennen täällä kuseteltu. Joten jatka vain tyylien anaalisointeja (sekin tuntuu kuuluvan asiaan).henkilö, monta on persoonaa täällä pistetty minullekkin, haitanneeko tuo mittään. Heh, heh.
itse jo mainitsit kirjoitti:
et tule saamaan rakentavaa keskustelua näiden kanssa ja piste. Asiat kääntyy aina jonnekin muualle (kuten esim.vaimoon).
Se linkki siihen EU direktiiviin, mihin perustuu se , että joillekin erityisryhmille voidaan antaa sellaista erityistuki, jotka muut ryhmät eivät saa.
Se enimmäkseen koske pakolaisia.
Mutta se voi myös koskea esimerkiksi erästä vähemmistö joka on jo useampaa vuosisataa ollut
suomessa.- aadolffi iso Hoo
Kelalainen kirjoitti:
Pitää paikkansa, että maahanmuuttajat saavat erityistuen nimissä erilaisia tkimuotoja käyttöönsä.
Myönnettäkööt että, nämä erityistuet ovat nimikkeineen hieman harhaanjohtavia. Olen asiasta tietoinen, en kylläkään muista suoraan sitä kuinka se asia meni. Mutta etuisuudet on isommat kun normaali Suomalaisella, ja että maahanmuuttajat saavat ne helpommin, ja useampia eri tukimuotoja samanaikaisesti.
Erityistukien nimikkeet ja termit, en niitä lähde nyt tuomaan julki, koska tämä asia on hieman Suomalaisia kohtaan epäreilu. Mutta laki on laki, näin on säädetty ja jos maahanmuuttaja osaa hakea tiettyjä etuisuuksia, ne yleensä myönnetään.
Kuinka pitkäksi aikaa, se on tapauskohtaista hyvin pitkälti. Sanon vielä sen että olen työskennellyt Kansaneläkelaitoksen Kotkan konttorissa, ja myös käsitellyt näitä hakemuksia.
On täysin totta että niitä saa, varsin helposti ja jopa sellaisilla nimikkeillä, mitkä ei suoranaisesti ole se ns kohderyhmä. Toivotaan että tähän tulee muutoksia, ennen kuin kuntien ja valtion kassa on niin köyhä että hinnat nousevat huimasti, tai että siitä tulee katastrofi. Mikä ikävä kyllä näyttää siihen suuntaan menevän, että näitä kiemuroita ei ole helppo selvitellä eikä ymmärtää edes kelassa työskentelevän henkilön.Kirjoitit, että laki on laki. Mitä lakia tarkoitit? laki maahanmuuttajan erityistuesta on varsin selkeä, eikä jätä juuri tulkinnan varaa. Suuruuskin määritellään laissa tarkasti.
- aadolffi iso Hoo
ja on yhä:) kirjoitti:
ja näin lähti liekit palamaan tähänkin ketjuun kun herra kaikki tietävä ja pakolaisasiantuntija aadolffi ISO hoo antaa ymmärtää. Mikä tekee sinusta ISOn Oletko iso mistään muusta kun egostasi, asutko muuten haminassa?
Olenko syönnyt evääsi vai miten sain palikkasi noin sekaisin? Uskallan kyseenalaistaa ja olla erimieltä? Onneksi täällä on seuraukset inhimillisemmät kuin esim. Burmassa.
- Jos vaikka...
ettet vain olisi itse J.E hänkin kertomansa mukaan huvittelee palstalla nimerkeillä?
- fredy poju
wonterghem kirjoitti:
Se linkki siihen EU direktiiviin, mihin perustuu se , että joillekin erityisryhmille voidaan antaa sellaista erityistuki, jotka muut ryhmät eivät saa.
Se enimmäkseen koske pakolaisia.
Mutta se voi myös koskea esimerkiksi erästä vähemmistö joka on jo useampaa vuosisataa ollut
suomessa.Fredy poju älä kaiva verta nenästäsi. Mustalaiset ei tykkää sun kommentista
- tosikko,,
Olenko syönnyt evääsi vai miten sain palikkasi noin sekaisin? Uskallan kyseenalaistaa ja olla erimieltä? Onneksi täällä on seuraukset inhimillisemmät kuin esim. Burmassa.
Sä olet tosikko, etkä myöskään kommentoi sellaisia vastaan kuka on esim asiantuntija. mistäs se johtuu vaikka se puhuisikin sinua vastaan. hmmmmm
- on kovin omituinen
Kirjoitit, että laki on laki. Mitä lakia tarkoitit? laki maahanmuuttajan erityistuesta on varsin selkeä, eikä jätä juuri tulkinnan varaa. Suuruuskin määritellään laissa tarkasti.
Ensin laki mikä laki, että mitä lakia tarkoitit. kuitenkin puhut itse laista myös? niin ja minkäas alan hemmo sie olet oikeen? kun kokoajan kirjoitat niin kiihkeän viralliseen sävyyn?
selkäsauna sullekin pitäs antaa saatanan virkamies fredy poju kirjoitti:
Fredy poju älä kaiva verta nenästäsi. Mustalaiset ei tykkää sun kommentista
Toin vain esiin EU direktiivin eli ohjeistus, mihin tietyille etnisille ja uskonnollisille ryhmille
suunnattu erioikeuksia perustuu , jokainen on varmasti sama mieltä että Suomessa nämä
ohjeistuksia tulkitaan äärimäisesti, kun Etelä-Euroopassa niillä pyyhitään ….- aadolffi iso Hoo
on kovin omituinen kirjoitti:
Ensin laki mikä laki, että mitä lakia tarkoitit. kuitenkin puhut itse laista myös? niin ja minkäas alan hemmo sie olet oikeen? kun kokoajan kirjoitat niin kiihkeän viralliseen sävyyn?
selkäsauna sullekin pitäs antaa saatanan virkamiesMistäs sinä minun asenteesta mitään tiedät? Kelalaisen kommentti vaikutti mielenkiintoiselta ja ajattelin, että hänen kanssaan voisi syntyä asiallista keskustelua ilman, että minun pitää viihdyttää hänen omaisiaan.
Olen pahoillani jos en onnistu kirjoittamaan sinua mielyttävällä tyylillä. Tarkoituksenani ei ole ollut ärsyttää sinua tai kaltaisiasi. On varsin ikävää, että osallistumiseni tähän keskusteluun on selkäsaunan arvoinen. - aadolffi iso Hoo
tosikko,, kirjoitti:
Sä olet tosikko, etkä myöskään kommentoi sellaisia vastaan kuka on esim asiantuntija. mistäs se johtuu vaikka se puhuisikin sinua vastaan. hmmmmm
Kuka sitten on asiantuntija? Otsikko on provo.
- kauan ,,,
Kuka sitten on asiantuntija? Otsikko on provo.
kyllä kesti kauan sun tajuta että otsikko on provoa kuten muukin kannanotto, mutta sen alla silti piilee totuus..... mitä ei suoraan ole luettavissa
- ..........................
Mistäs sinä minun asenteesta mitään tiedät? Kelalaisen kommentti vaikutti mielenkiintoiselta ja ajattelin, että hänen kanssaan voisi syntyä asiallista keskustelua ilman, että minun pitää viihdyttää hänen omaisiaan.
Olen pahoillani jos en onnistu kirjoittamaan sinua mielyttävällä tyylillä. Tarkoituksenani ei ole ollut ärsyttää sinua tai kaltaisiasi. On varsin ikävää, että osallistumiseni tähän keskusteluun on selkäsaunan arvoinen.asenteestasi on helppo saada tietoa, koska kirjoitat täällä. Vittu haloo tyhmä, kannattaisko pudota ne prtaat vaikka uudelleen alas, jos täräys laittaisi hinan takas urilleen...
- aadolffi iso Hoo
kauan ,,, kirjoitti:
kyllä kesti kauan sun tajuta että otsikko on provoa kuten muukin kannanotto, mutta sen alla silti piilee totuus..... mitä ei suoraan ole luettavissa
Tarkoitin kyllä, että edellisen viestini otsikko oli provoa. Mitä et ilmeisemmin ymmärtänyt eli meni siinä mielessä hukkaan. No aina ei voi voittaa.
Tämän ketjun aloitusviestiä en ole edes missään vaiheessa kommentoinut sanallakaan. Olen jättänyt sen omaan arvoonsa. - aadolffi iso Hoo
.......................... kirjoitti:
asenteestasi on helppo saada tietoa, koska kirjoitat täällä. Vittu haloo tyhmä, kannattaisko pudota ne prtaat vaikka uudelleen alas, jos täräys laittaisi hinan takas urilleen...
kiitos samoin!
- kiitos RKP!!
RKP:n rasisteilla on liian suuri valta paitsi kielipolitiikkaan niin myös (ja etenkin) pakolaispolitiikkaan.
Koko pakolaispolitiikan karkaaminen käsistä on mielestäni pitkälti Suomen "pääpuolueen" eli RKP:n politiikan tulosta. He haluavat siirtää Ruotsissa pakolaisten kanssa ilmenneet ongelmat Suomeen sekä hajoittaa suomalaisen yhteiskunnan jotta ruotsalaisten asema ei joutuisi uhatuksi Suomessa.
Svennokratia eli ruotsalaisvoimainen hallitus on kiellettävä! 5 % kannatus ei saa riittää varmaan hallituspaikkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397840Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412019Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251960- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822