onko tällä palstalla ketään jolla on jaloissa neuropaattisia kipuja olisi mukava tietää miten tulette niiden kanssa toimeen ja miten hoidatte niitä. itselläni ovat täysin sietämättömät. sokeriarvot suhtkoht kohdallaan keskiarvo 7,8
neuropaattiset kivut
1
335
Vastaukset
- omaseurannan
tulosten keskiarvoa? Vai jotain muuta? Ehkäpä sitä ns. pitkäaikaissokeria eli Hba1c-arvoa, joka itseasiassa on %-luku, eikä kerro varsinaisesta verensokerin keskiarvosta kuin se, että keskiarvo on enemmän kuin %-luku.
Eli jos antamasi keskiarvo on todellakin omaseurannan arvoista laskettu, niin tilanne on oikein hyvä:
Hba1c - mmol/l
6% ---- 7,0
7% ---- 8,6
Jos taas antamasi arvo onkin tuo %-luku, niin silloin:
Hba1c - mmol/l
7% ---- 8,6
8% ---- 10,2
Eli tilanne kohtuullinen, jos olet 1-tyypin diabeetikko ja heikohto, jos oletkin 2-tyyppiläinen.
Ai niin, kysymykseesi...
Minulla on neuropatia jaloissa todettu. Onneksi itselläni ei ole jatkuvia kipuja, on vaan yliherkät jalat, jolloin pienikin hiekanjyvä/kivensiru tuntuu sattuvan jalkapohjaan. Ehkä pahin ongelma on todella usein toistuvat öiset suonenvedot pohkeissa ja jalkaterissä, mutta niihin on kyllä sitten toinenkin syy, kuin pelkkä neuropatia, nimittäin nefropatia.
En tiedä miten itse voisi erikoisesti hoitaa noita pahoja neropatiakipuja, eiköhän se nimenomaan ole lääkärin määräämät erilaiset kipulääkkeet Lyricaa myöten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m483592Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163555Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3983341Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o793154Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä362949Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582438- 502215
- 962105
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise141979Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181959