Mut sanotiin irti taloudellisten syiden takia ns eläkeputkeen eli 500 pvn jälkeen ansiosidonnaiselle eläkeeseen asti. Kävin tässä yhden työkkärin kurssinkin, mutta mitään töitä en lukuisista hakemisista huolimatta ole saanut.
Nyt viimeksi työkkäri ilmoitti että ensi kerralla tehdään "uusi suunnitelma". Tietääkö kukaan mitä se tarkoittaa? Se 500 päivää tuleee täyteen mulla nyt loppuvuodesta ja sitten pitäisi alkaa se lisäansiopäivien aika.
Uusi suunnitelma?
3
397
Vastaukset
- Tarkkana kuin porkkana
Toivottavasti työkkäri ei yritä saada sinua pois päivärahoilta juuri ennen lisäpäiviä?
Jos sinulla on yhtään kieltäytymiskarenssia, niin uutta ei passaisi saada, sillä kahta karenssia ei yleensä anneta, vaan sitten onkin rangaistustyössäoloehdon aika.
Työkkäri saattaa yrittää saada sinut ilmaistöihin tai humpuukikursseille, mikä tarkoittaisi 500 pvän täyttymisen siirtymistä. Olet puun ja kuoren välissä, koska et oikein voi kieltäytyäkään.
Muista, että ainakin vielä toistaiseksi 25-v täyttänyt voi kieltäytyä kuntouttavsta työtoiminnasta. - työkkärin systeemiä
Minäkin olen tehnyt uusia suunnitelmia jo tässä kymmenisen vuotta!
Tarkoittavat että sulle varmaan tehdään uusi työnhakusuunnitelma jossa sitoudut työharjoitteluun/palkkatukipaikkoihin/kurssituksiin ja muihin kaikenlaisiin uusiin keksintöihin mitä ne nyt ssattuukin oivaltamaan!
Neuvon ajattelemaan itsekseen jonkin oman suunnitelman, etteivät yllätä ja nakita sinua johonkiin ihme orjuus hommiin.
Jos saat lisäpäiviä, tuskin sulle vielä palkkatukipaikkoja tarjotaan.
Eräs tuntemani rouva joka sai lisäpäiviä, pääsi/joutui suojatyökeskukseen kolmeksi kuukaudeksi.
Kuntoututyötä nääs.
Mieti etukäteen mistä sulle on hyötyä, eikä siinä käy niin että sitoudut hommaan mistä on hyötyä tuolle systeemille.
Vaikka mitäpä minä neuvomaan, en ole itsekkään päässyt vielä irtaantumaan tästä kierteestä, koville ottaa.- ********************
Lue erityisesti nimimerkillä Erkinveli kirjoitettu viesti.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000021&posting=22000000040939215#22000000040939215
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064592Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293403No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452390- 411438
- 361353
- 381206
- 141102
- 1591026
- 27998
- 6944