Huonoa tuuria kaupassa

En olisi ikinä uskonut...

Eli kävinpä kerran tuossa tutussa marketissa ja ostin mm. hedelmiä. Kassa teki pistokokeen ja nappasi kaikki hevi-pussini ja kävi punnitsemassa ne.

Palattuaan hän ilmoitti, että yksi pussi on painavampi kuin mitä oli kuitissa. Hän soitti vartijan paikalle ja luki kaiksita tuotteista hinnan ja otti maksun.

Vartija tuli ja haki kassalta punnauslaitteen tarran ja ihmisten tuijottaessa ohjasi minut takahuoneeseen. Odotimme poliisia ja poliisi kirjoitti minulle sakot lievästä petoksesta. Olin "muuttanut tietojärjestelmän tietoja ja hyötynyt siitä".

Tietysti raivostuin tästä ja kävimme tuon samaisen pussin kanssa kaikki kaupan puntarit läpi, mutta kaikki näyttivät enemmän kuin olin itse punnannut. En vaan voi käsittää miten virhe on tapahtunut.

Maksoin sakon ja olin jo melkein unohtanut jutun, kun eräälä toisella kauppareissulla ostoksia kassalla pakatessani huomasin tutun vartijan vieressäni. Hän osoitti kärryn alahyllyssä olevaa leluautoa, jota en ollut maksanut. En tiedä mistä se oli siihen ilmestynyt, mutta vartija näytti, ettei se voinut olla siinä ottaessani kärryt, koska kärryt menevät limittäin, kun ne laitetaan siihen mistä asiakkaat kärryt ottavat.

Koska olin jo ohittanut kassan maksamatta leluautoa, oli taas aika odotella poliiseja. Sakkoa tuli taas ja v..utti niin vietävästi tämä huono tuuri.

Soitin lakitoimistoon ja he sanoivat, että kannattaa maksaa pieni sakko mieluummin kuin alkaa hakemaan asiaan muutosta.

En tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu, mutta musta on tullut ihan vainoharhainen kaupassa. Samassa marketissa en enää edes kehtaa käydä.

3

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalotoveri

Minulla myös on ollut huonoa tuuria eräässä tavaratalossa ja eräässä urheilukaupassa. Kaksi kertaa on kohdeltu rikollisena, minua ei uskottu eikä edes pyydetty anteeksi. Raivostuttavaa. Vartijat ovat todellakin ...erseestä. Ja kun kerran epäillään niin sitten epäillään aina.

Eka kerta kävi kun olin ostamassa kosmetiikkatuotteita, olin siinä vasta vertailemassa tuotteita kun vartijat tulivat ja veivät minut uteliaiden katseiden alla kassalle, jossa kysyivät myyjältä, että tämäkö se oli? Myyjä sanoi, että kyllä kai, tai hän näki vain niin vilaukselta. Olin kuulemma käynyt siellä aikaisemmin (pari kuukautta sitten kaiketi...) varkaissa, mutta päässyt pakoon. Millään mitä sanoin ei ollut merkitystä kun eivät uskoneet ja koskaan en ole varastanut, eli todella väärää puuta haukkuivat. Myyjä tosin katsoi hiukan epäröivästi minua, ja sanoi jotain että olen aikalailla muuttanut ulkonäköäni, eikä hän oikeastaan muista muuta kuin että hiusten väri ja hiusten pituus täsmää, mutta silmät on väärän väriset... Ja että varas oli lyhyt, mutta ei noin lyhyt. Siihen vartijat sanoivat, että sama on, ne muuttavat tarkoituksella ulkonäköään, piilareilla silmienväriä ja ryhdillä pituutta... Minulta ei löytynyt mitään, joten "sillä kertaa" päästivät menemään ja saattoivat ulos. En kyllä olisi enää halunnutkaan heiltä sitä tuotetta ostaa mitä menin ostamaan.

Toisella kertaa ostin ison kassillisen tuotteita urheilukaupasta. Yksi tuotteista oli uimapuku. Ja eikös juuri siihen ollut myyjältä jäänyt se varashälytin. Kävelen ulos porteista kun alkaa hälyttää. Pysähdyn, käännyn ja lähden palaamaan takaisin kauppaan. Kun suuntaan kassoille, jostain ilmestyy vartija ja tempaisee minulta kädet selän taakse ja jalat ilmaan ja kantaa minut jalat ilmassa kassalle. Arvaa sattuiko ja tuliko mustelmia... Olkapääni revähti silloin. Olin silloin 20v, puolitoistametrinen hento naisihminen, eli luulisi vähemmän voiman riittävän. Vai senkö takia juuri, kun ei uskalla voimiaan näytellä yhtään minua isommille. Ja olen aika varma, että kyseessä oli toinen niistä tavaratalon vartijoista.

Laukkuni ja pussini pengottiin ja hälytimellä varustettu uimapuku löytyi. Sieppasin käteeni pussissa olleen ostoskuitin ja esitin sitä vartijalle, että katso vaikka, maksettu se on. Silloin vartija otti kuitin, repäisi sen pariin kertaan ja rutisti palloksi ja pani taskuunsa. Vanha temppu toi kuittitemppu kuulemma, sellainen ammattilainen kuin minä hallitsee kaikki temput.
      Myyjä naama tulipunaisena selitti koko ajan vartijalle, että hänen moka, hän aloitti töissä vasta ja unohti ottaa hälyttimen pois, ja ihan totta, asiakas kyllä maksoi sen. Ei uskonut edes myyjää. Vasta kun siihen haettiin vähän ylempiä paikalle (kaupan esimies ja vartijan esimies), myyjää uskottiin. Kaupan puolesta ja vartijoiden puolesta pyydettiin anteeksi, myyjäkin pyysi anteeksi. Ainut joka ei suostunut pyytämään anteeksi oli tämä vartija. Hän oli loppuun asti vakuuttunut minun kieroudesta ja tunsi "tällaiset tapaukset" ja että kenties muita huiputan mutta häntä en.

Ei varmaankaan kaikki vartijat ole tällaisia, mutta voisin vaikka vannoa, että tämä vartija oli ottanut minut silmätikukseen. Huono vartija ja väkivaltainen. Taisi pönkittää omaa surkeaa ekoaan ahdistelemalla ja uhkailemalla.

• tehdä valitus! Jokin elin valvoo vähittäiskauppoja ja mm. niiden varkausvalvontatoimintaa. Palstoille kirjoittelu ei vie asiaa eteenpäin...mutta toimii toki purkautumiskanavana.
        Itse kiertäsin vast`edes kaukaa kaupan, jossa minua kohdeltaisiin aiheetta kaltoin kuten ketjun aloittajia on näköjään tehty. Minut on otettu ns. syyniin vain kerran, ja silloinkin myymäläetsivä vain juoksi perääni, kun olin ohittanut kassajonon ostamatta mitään. En ollut näet löytänyt kyseisestä liikkeestä etsimääni enkä viitsinyt jonottaa maksaakseni eimitään. Jouduin esittämään kuitit muualta tekemistäni ostoksista ja sain moitteet, jotka itsekin toki koin aiheellisiksi. Mainittuun liikkeeseen en aikoihin KEHDANNUT mennä - kyseessähän oli eri asia kuin aiheeton epäily.

• ihan totta

jos kerran sinua syytetään tekemättömästä teosta, vaadi saada nähdä videovalvontakameroiden nauhat! tee itse ilmoitus poliisille ja hanki oikeusaputoimistosta apua. kaikissa kaupoissa alkaa olla jo valvontakamerat, jotka tallentavat, joten heillä tulee olla näyttöä siitä, että olet tarkoituksella tehnyt jotain väärin!

pidä puoliasi!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2401
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      344
      2017
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      1883
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1683
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1498
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1032
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1009
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      870
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      865
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      818
    Aihe