Jos kohteessa on useita siivoojia, olen huomannut että aika usein mm. seuraavat työt kuuluvat useimpien mielestä jollekulle muulle kuin juuri minulle itselleni...
- lattiakaivojen puhdistus
- tuolien harjaus tai imurointi
- imurin pölypussin vaihto
- ylä- ja alapölyjen pyyhintä hankalista paikoista
- pesukoneen nukkasuodattimen puhdistus
- mustien kengänjälkien poisto lattiasta
- siivouskomeron siivous
- wc-renkaan irrottaminen ja puhdistus sen kiinnityskohtien alta
- yhdistelmäkoneen puhdistus ja huoltaminen
Jollakulla muulla on varmaan paremmin aikaa...
Muille kuuluvia
4
525
Vastaukset
- tuppaa aina olemaan,
myös sijaiset jättää yhdistelmäkoneeseen likavedet sisälle, imuriin ei vaihdeta pölypussia vaikka se räjähtäisi just, siivousvaunut on sikinsokin puhtaita ja likaisia, eikä tä lattiakaivoja putsailla saati edes wc tiloja puhdisteta, pöntöstä puhumattakaan. Yes kiva olla lomalla ja tulla töihin taas! Työn iloa:)
- jos esimiehet viitsii panostaa
Meillä on kohteissa, jossa on useampi henkilö kerrallaan jaettu selkeästi vastuu alueet. Työntekijät oli itse mukana suunnittelemassa alueita. Alueet vielä opastettiin kaikille ja sen jälkeen niitä valvotaan.
Se mikä siinä on kaikista paras asia, niin kenelläkkään siitä ns. tiimissä ei ole minkään näköistä siivousalan koulutusta. Muun alan koulutusta on ja itse hankittu siivousalan tieto taitoa.
Vaati esimieheltä panostusta vähän enemmän siihen kohteeseen, mutta ajan kyllä jatkossa säästää monikertaisesti, koska reklamaatoita ei tule. Asiakas tyytyväisyys kasvaa ja kaikilla on mukavampi työskennellä.- ettei mitään koulutusta!
Niinän sitä arvostusta saakin kun ei edes koulutusta tarvitse olla.
- Helllewi
ettei mitään koulutusta! kirjoitti:
Niinän sitä arvostusta saakin kun ei edes koulutusta tarvitse olla.
Ihan hyvä, että siivousalan koulutuksen puolesta puhutaan, koska se on ollut aliarvostettua. Ei pidä kuitenkaan yleistää ja olettaa, että kouluttamattomat siivoojat olisivat välttämättä huonompia. Koska kyse on itsenäisestä palvelutyöstä, terve järki ja oma-aloitteisuus auttaa aika pitkälle. Näitä taitoja ei koulun penkillä opita. Valitettavasti nämä ominaisuudet voivat puuttua täysin koulutetulta siivoojalta.
Koneet, välineet, aineet ja kaikki ns. tekninen osaaminen on kenen tahansa opittavissa lukemalla alan kirjallisuutta ja työskentelemällä ammattilaisen opastuksessa. Vaikka virallista paperia ei olekaan taskussa, samat tiedot ja taidot voi silti löytyä, ja enemmänkin. Jos on halua ja kiinnostusta oppia asioita, siihen ei välttämättä tarvita opettajaa ja koulua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874158Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283127No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760