Ankat

Ihmettelen vaan

Mikä kumma on raskaana olevien naisten jalkojen välissä kun on jalat niin harallaan ja kävellään takakenossa maha pystyssä ihan kuin vaappuva ankka? Vaikkei edes olisi vielä mahaakaan? Huvittavan näköistä.

16

1126

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LA joulukuussa

Mietin itse ihan samaa esikoista odottaessani ja salaa naureskelin noille äideille.
      Mutta kun liitoskivut alkoivat ja lantio alkoi paukkua (jep, kuuluvasti) ja levitä, hyytyi hymyni. Kyllä vaan askellus alkoi jo kipujenkin takia muistuttaa tuota kuvailemaasi tyyliä.
      Että siinä se syy piilee. Kaikilla kivut eivät ole yhtä kovia, joten eivät kaikki äidit vaapu.

• aapeeee

Nyt ymmärrän osittain.

• ja se ettei viitsitä

persettä nostaa sohvasta.

• himpukkkka

itekkin ihmettelen oon rv37 ja kyllä mullakin on helvetinmoisia nivuskipuja yms mut en mä siltikään tollai kävele:D

• Tutsu123

lihasten kunto paljo vaikuta kun nivelissä ja rustoissa, luiden välissä se kipu tuntuu. Ja naksuu toisaan kuuluvasti kun sängyssä vaikka kääntää kylkeä. Loppuraskaudessahan se vaappuminen voi myös johtua siitä, että vauvan pää on jo niin alhaalla lantiossa, ettei normaalikävely yksinkertasesti onnistu. Varmaan tämä pätee sinänsä koko raskauden ajan, että missä asennossa vauva on, ja äidin ruumiinrakenne vaikuttaa varmasti. Eihän me muutenkaan kävellä kaikki samallalailla, oltiin raskaan tai ei.

• tosi kipuinen

kun selkä on todella kipee ja maha painaa, liikuntaa tänään harrastin-kävelyä, niin se ei tehnyt yhtään hyvää..nyt on niinku täysin inva..sattuu sattuu sattuu ja rv 32

• ankka mä oon

Kysy sitte uudestaan ku ite oot raskaana. Tai jos oot mies niin kysy vaimoltas sitte kun se on raskaana. Eikö oo parempaa tekemistä ku miettiä tuommosta.
      T.Ankka vain

• olen pyöräyttänyt

Ja kipuja on ollut riittämiin enkä silti vaapu. Kvaak itsellesi. Toista odotan että siksi kyselen. Enkä tyhmyyttäni. Se vaan näyttää hassulta :). Kovin henkilökohtaisesti jotkut ottavat nämäkin asiat. On tekemistä paljonkin mutta tämä on askarruttanut mieltäni että miksi muut kun minä en. Että mistä se johtuu :)

• Voin kertoo kyllä!

Kun kato supistelee ja sattuu niin n ei paljon hypitä kun ballerinat! Sitten kun on ihan koko ajan kusihätä ja hirveet peräpukamat niin jalat tiedätkö yksinkertaisesti ei vain liiku!!!!!
      Saatana kun typeriä kyselet! Ja te jotka väitätte että johtuu siitä kun makaa perse homeessa sohvalla niin tuo EI pidä paikkaansa!

• ....

... varo ettet laske alles kun on noin kiihkeä ote noinkin yksinkertaiseen kysymykseen. Verenpaineet kohoavat jos noin hiiltyy. Ankkakävely on mukavaa. Nimim. kokemusta on. Ja tosiaan jotkut odottelijat kävelevät niin ihan muutenkin vaikkei kipuja oliskaan,olen sattunu huomaamaan.

• vaapun...

JOo, niin mäkin ihmettelin moista ja päätin kävellä itse ainakin "normaalisti" kun raskaudun. Mutta hah hah, vaapun kuin pingviini koska alaselkä jumissa ja hel*etinmoiset lantio- ja pimpsaluukivut. Ei tarvitse kuin 10 m kävellä niin alkaa alakertaa nakertaa. Ja raskausviikkoja vasta 24 että tää tästä pahenee. Tukivyö ei auta, monenmoista kokeiltu. En varmaan kävele loppuajasta ollenkaan. Niin ja pahin se, että mun maha ei näy juuri lainkaan... että vaapun ilman mitään kumpuja.

• elämä vaik ärrältä

MInkälainen on ihmisen oma elämä jota häiritsee toisten ihmisten kävelytyyli???

• juttu...

Itsekin miettiny samaa miksi jotkut kävelee takakenossa, tottakai selkä menee notkolle, kun painopiste muuttuu, mutta tuohon käskettiin neuvolassa kiinnittää huomiota, että pitää selän mahdollisimman suorassa.

Kiinnitin itse huomiota tuohon eikä ollut yhtään selkä kipeä koko raskausaikana.

Mulla ei kyllä paukkunu mikään eikä ollu liitoskipujakaan, oispa vaan ollut kun vauva oli niin tiukassa...

• täällä kans vaaputaan

Niin eli minäkin olen huomannu kun kävelyllä ollut että ihan vaappumistahan se on, mutta johtunee siitä että alaselkä on kipeänä ja jalat turvoksissa kuin tukit ja sitten tonne alapäähänkin on se turvotus vähän iskenyt... Eli ihan voi johtua monestakin asiasta miksi näin käy raskaana oleville...
        Miksi teidän jotka ette viitsi vastata mitään järkevää taikka ystävällistä, niin miksi teidän pitää vaivautua edes vastaamaan mitään? Mutta mukavaa kevään odotusta kaikille :)

• jalkovälistä..

löytyy vauvan pyöreä pää! Niin on kovin alhaalla jo, että on koko alapää turvoksissa ja hyvinkin kipeä..harjoitteleppa vaikka greipillä, miten kävelisit?;)

• .........................

Raskausaika on kaikilla naisilla erilainen. Vaikka sinulla ei olisi mitään ongelmia raskausaikana, toisille niitä kasautuu monen ihmisen edestä. Voi sitä toki ihmetellä, kunhan ei kyseenalaista. Eihän me voida tietää, miltä toisesta odottajasta tuntuu.

Minulla ekassa raskaudessa oli tietty vaihe jossa en pystynyt kunnolla kävelemään. En kyllä kävellyt jalat haaralla, mutta kävely oli hidasta. "Ankkoja" näkee paljon, ymmärrän miksi he vaappuvat. Ei siinä minusta ole mitään ihmeellistä, vaikka ihan ankka en itse ole ollutkaan. Siellä raskaana olevien naisten jalkojen välissä oleva kumma juttu on lapsen pää, kun sitä ihmettelit. Ja jos mahaa ei vielä ole, niin kaikki ratkeamis- ja liitoskivut ym. rajoittavat kävelyä joillakin. Huvittavaa on ettet tiennyt tätä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4906
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3486
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2727
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      38
      1763
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1690
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16