Millainen toimenpide on paksusuolen tähystys?
Sattuuko kovin , näkeekö siinä jos on syöpä?
Saako tuloksen heti vai pitkäkin odotus.
Kertokaa ken on kokenut..
Paksusuolen tähystys
15
2467
Vastaukset
- Raspikurkku
Minulle tehtiin vajaa vuosi sitten. Ei se kipeää ottanut vaikkakin tuntui vähän inhottavalta. Toisaalta letkua ei työnnetty koko suolen pituudelta koska törmättiin kasvaimeen eikä lääkäri uskaltanut runnoa letkua siitä kohtaa läpi. Jotkut ovat kyllä moittineet kivuliaaksikin toimenpiteeksi. Siinä kyllä näkyy jos on kasvain. Tähystyksen yhteydessä otetaan koepalat joiden analysointi antaa lopullisen varmuuden asiasta mutta minulle sanoi lääkäri heti että kyllä tämä on pahanlaatuinen ja jatkotoimenpiteet käynnistettiin heti eikä jääty odottamaan patologin lausuntoa. Jos asia jää patologin lausunnon varaan niin siinä saattaa vierähtää jopa viikkoja sen perusteella mitä olen kuullut.
- kerralla sattui
niin kovasti, että sain ns. humautuksen ja sitten olikin vähän aikaa taju kankaalla niin, etten tuntenut mitään. Kun heräsin, paikalle oli haettu kirurgi, joka kertoi, että löytyi epäilyttävä kasvain. Vajaan viikon päästä oli verikokeet, keuhkoröntgen ja ylävatsan ultraääni, sekä kirurgin vastaanotto, jossa hän sitten kertoi patologin vastauksen, että syöpähän se on.
Toisella ja kolmannella tähystyskerralla mitään ongelmia ei ole ollut ja tähystys on kestänyt vain noin 20min, kun suoli on lyhennettäessä suoristunut. Viime kerralla yksi pieni polyyppi poistettiin tähystyksen yhteydessä eikä se sattunut ollenkaan.
Rohkein mielin vain tutkimuksiin, kyllä kipuun lääkettä saa, jos tarvitsee. - Ira¤
kerralla sattui kirjoitti:
niin kovasti, että sain ns. humautuksen ja sitten olikin vähän aikaa taju kankaalla niin, etten tuntenut mitään. Kun heräsin, paikalle oli haettu kirurgi, joka kertoi, että löytyi epäilyttävä kasvain. Vajaan viikon päästä oli verikokeet, keuhkoröntgen ja ylävatsan ultraääni, sekä kirurgin vastaanotto, jossa hän sitten kertoi patologin vastauksen, että syöpähän se on.
Toisella ja kolmannella tähystyskerralla mitään ongelmia ei ole ollut ja tähystys on kestänyt vain noin 20min, kun suoli on lyhennettäessä suoristunut. Viime kerralla yksi pieni polyyppi poistettiin tähystyksen yhteydessä eikä se sattunut ollenkaan.
Rohkein mielin vain tutkimuksiin, kyllä kipuun lääkettä saa, jos tarvitsee.ei kovin satu vaikka epämiellyttävä onkin,minulta löydettiin polyyppeja hyvänlaatuisia kasvaimia.Rohkeinmielin mene,peukut ovat minulla sinulle pystyssä.
- "ira kulta"
Ira¤ kirjoitti:
ei kovin satu vaikka epämiellyttävä onkin,minulta löydettiin polyyppeja hyvänlaatuisia kasvaimia.Rohkeinmielin mene,peukut ovat minulla sinulle pystyssä.
missä kaikissa paikoissa sulla on ollu tai on syöpä? en kirjota tätä pahalla mutta oon huomannu että aina kun joku kysyy jotain niin sulta tulee vastaus heti ootko lääkäri?
tuntuu että haet jonkinlaista hyväksyntää?
ole vaan oma ittes ei aina voi eikä tarviikkaan tietää kaikkea vai mitä? oot hyvin seurallinen ihminen saat varmasti täältä juttukaverin ilman mitään tietämystäkään. Ei muuta ku hyvät päivänjatkot. - totta!!
"ira kulta" kirjoitti:
missä kaikissa paikoissa sulla on ollu tai on syöpä? en kirjota tätä pahalla mutta oon huomannu että aina kun joku kysyy jotain niin sulta tulee vastaus heti ootko lääkäri?
ole vaan oma ittes ei aina voi eikä tarviikkaan tietää kaikkea vai mitä? oot hyvin seurallinen ihminen saat varmasti täältä juttukaverin ilman mitään tietämystäkään. Ei muuta ku hyvät päivänjatkot.Jospa Iralle on ihan oikeasti tehty tämä tähystys, eihän sen tarvi mitenkään liittyä rintasyöpään. Irakin on jo noin 50 v ja hänellähän on voinut olla vatsavaivoja 10-20 vuotta sitten ja tutkimukset on tehty silloin. Miksi aina epäillään??
- sivusta seurannut
"ira kulta" kirjoitti:
ole vaan oma ittes ei aina voi eikä tarviikkaan tietää kaikkea vai mitä? oot hyvin seurallinen ihminen saat varmasti täältä juttukaverin ilman mitään tietämystäkään. Ei muuta ku hyvät päivänjatkot.Oletko sinä sitä mieltä, että jos on sairastanut rintasyövän niin ei voi olla vatsavaivoja? Voi kun olisitkin oikeassa. Minä olen myös sairastanut rintasyövän ja nimenomaan syöpälääkäri laittoi minut tähystykseen. Tähystys tehdään monesta muustakin syystä kuin syöpäepäilyn takia.
- vanhavaimo
sivusta seurannut kirjoitti:
Oletko sinä sitä mieltä, että jos on sairastanut rintasyövän niin ei voi olla vatsavaivoja? Voi kun olisitkin oikeassa. Minä olen myös sairastanut rintasyövän ja nimenomaan syöpälääkäri laittoi minut tähystykseen. Tähystys tehdään monesta muustakin syystä kuin syöpäepäilyn takia.
kyllä samalla ihmisellä voi olla monenlaista sairautta. Usein tulee mieleen, mitä varten jonkun pitää sairastaa kaikki mahdolliset ja mahdottomat taudit, voimia näille urheille ihmisille, kun jaksavat vielä seurustella ja vastailla asiattomiinkin kysymyksiin. En tark.siv.seur.
- Ira¤
totta!! kirjoitti:
Jospa Iralle on ihan oikeasti tehty tämä tähystys, eihän sen tarvi mitenkään liittyä rintasyöpään. Irakin on jo noin 50 v ja hänellähän on voinut olla vatsavaivoja 10-20 vuotta sitten ja tutkimukset on tehty silloin. Miksi aina epäillään??
jatkuva vatsanpolte,ja 6 viikkoa yhtämittaan jatkunut ripuli olivat syy.Polyyppeja löysivät ja ruokatorvessa on reikä josta ruoka pääsee valumaan takaisin suuhun kun menee nekkumaan.
- nimimerkki
"ira kulta" kirjoitti:
ole vaan oma ittes ei aina voi eikä tarviikkaan tietää kaikkea vai mitä? oot hyvin seurallinen ihminen saat varmasti täältä juttukaverin ilman mitään tietämystäkään. Ei muuta ku hyvät päivänjatkot.ei ole lääkäri.
- minä muistan kun..
Ira¤ kirjoitti:
jatkuva vatsanpolte,ja 6 viikkoa yhtämittaan jatkunut ripuli olivat syy.Polyyppeja löysivät ja ruokatorvessa on reikä josta ruoka pääsee valumaan takaisin suuhun kun menee nekkumaan.
..kävit,olikohan viime keväänä ja sen muistan että odotit tähystyken tuloksia ainakin kuukauden
Ja se luultavasti vitsi minkä silloin kerroit,että tähystävä
lääkäri sanoi kesken tähystyksen että voi kauheaa:))
Jäi mieleeni tällainen asia.
Minulle ei ole tehty tähystystä mutta työtoverilleni tehtiin ja hän joutui juomaan jotain ihmeen litkua edellisen päivän,sillä kai suoli tyhjennettiin.
Hän sanoi että sattui jonkin verran mutta onneksi ei ollut mitään hänelläkään muuta kuin noita polyyppejä:)
- kohtalotoveri täällä
minulla myös ensi viikolla paksunsuolen tähystys ja pelottaa niin hirveästi, kun olen niin kipeäkin. Millaisia oireita sinulla on kun joudut tähystykseen? Ajattelin kyllä soittaa jo etukäteen sairaalaan ja pyytää kipulääkitykstä ja rauhoittavaa. Minulla itselläni hirveät selkäkivut, jotka eivät ole selkäperäisiä, joten nyt etsitään viimein vikaa muualta! Olen tosi väsynyt tähän kipuun ja odotukseen! Haluaisin jo tietää mikä vaivaa ja toivon että tähän voisi apua saada! Ja pelkään pahinta! Tsemppiä!
- itselläni,
vaan isälläni on edessä paksusuolen tähystys.
Oireillut jo kauan kaikenlaisia suolistovaivoja
Kova vatsa ja välillä
ripulointia ja nyt ulostus veristä.
Sai lähetteen tähystykseen
ja siksi kyselin millainen toimenpide on.
Kiitos kaikille vastauksistane,palaan kysymyksineni asiaan myöhemmin uudestaan. - kiitos vaan
itselläni, kirjoitti:
vaan isälläni on edessä paksusuolen tähystys.
Oireillut jo kauan kaikenlaisia suolistovaivoja
Kova vatsa ja välillä
ripulointia ja nyt ulostus veristä.
Sai lähetteen tähystykseen
ja siksi kyselin millainen toimenpide on.
Kiitos kaikille vastauksistane,palaan kysymyksineni asiaan myöhemmin uudestaan.vastauksestasi! Terv. sama edessä...:(
- kertoa
onko tuo tähystys välttämätön vai voiko sen korvata muulla tutkimuksella.
Kävi nimittäin näin joku vuosi sitten. Kävin lääkärissä, se oli kohta hoitojen jälkeen ja kerroin lääkärille epäileväni että suolistossa siis peräsuolessa olisi jotakin ylimääräistä. Pelkäsin tietysti syöpää. Sain lähetteen vartalokuvaukseen ja sillä perusteella ei ainakaan syöpää löytynyt, eikä asiaa sitten tutkittu sen enempää.
Onkohan muilla samankaltaisia kokemuksia tai muuten tietoa tästä asiasta. - mökin muija
ole mitä tutkimuksiin yleensä tulee.Siinä pestään suoli ensin kotioloissa niillä juotavilla liemillä,eikä sekään ole kuin sitä että ei shoppailemaan mennä sen aikana vaan ollaaan vc-lähellä.Eikä ne kivut ole yleensä kuin jotta pierua olisi suolessa aika paljon,koskapa sinne ilmaa on pakko puhaltaa jotta suoli aukenee kuvausta varten.Kyllä siinä kaikki ylimääräset kyhmyt ynm näkyy ja kokenut lääkäri näkee pystyy sanomaan kasvaimen laadusta aika paljon.Voimaa teille uuden vaikean tilanteen edessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974419Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293283No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 331058
- 321016
- 111014
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862