Onko lakipykälää, mihin vuorokauden aikaan voi nikkaroida sitä mökkiään pystyyn? Jos agregaatit ja moottorisahat soi päivää-yötä, voi mennä naapurin kesäviikonloppu pilalle. Mihin kellonaikaan em. toiminnot on sallittuja ja milloin voi soittaa virkavallan paikalle (ei olla välilöissä, että keskustella voitaisiin, kun on niin omavaltainen naapuri kaikin puolin).
rakentamisen
17
1140
Vastaukset
- näin............
saaressa mökki ja siellä kyllä huutaa agre yölläkin yhdellä mökillä. Jotain nikkaroivat siellä, ei nyt hirveenä häiritse, mutta joskus vain ihmetyttää se aika jolloin aletaan hommiin.
- niin pari tuntia loppuiltap...
Toisella puolla kun on aamuvirkkujen mökki, jotka menee nukkumaan ilta yhdeksältä. He haluavat olla aamuhetket luonnon rauhassa. Eli heidän puolestaan voisin nikkaroida aamu 1o:stä eteenpäin.
Toisen rajanaapurin porukka yökukkujia, jotka heräilee vasta iltapäivällä ja haluavat nauttia "aamupäivänsä" luonnon rauhassa. Ilta kuuden jälkeen saapuvat heidän vieraansa mökille ja silloin ei sovi sirkkelin ulvoa ettei sivistynyt keskustelu häiriinny.
Sopiva kellonaika nikkaroinnille olisi naapureita kuunnellen 16.00 - 18.00. Tässä aikaraamissa jos nikkaroisin niin mökkini olisi valmis 2020.
Lakipykälien mukaan se lienee aamu 7 - ilta 10. Tämä aikataulu takaa sen, että 2010 ei tontiltani kuulu työkalujen ääniä kuin satunnaisesti.
Mites muuten: Onko mökkisi jalasmökki, joka tuotiin rannalle kokonaisena?- häiritsee
Jos ei siedä kello 7- 22 välisenä aikanä naapurimökiltä kuuluvia rakentamisen ääniä, on mökit liian lähekkäin.
Tuskin virkavalta puuttuu päiväsaikaan naapurista kuuluviin työn ääniin.
- saa kuulua meteliä
tietysti jouluaattona tms. voinee vaatia aikaisempaa lopettamista, mutta normaalisti (siis myös viikonloppuisin) 7-22 saa kuulua meteliä.
Ymmärrän kyllä, että krapulaansa naapurissa nukkuvaa haittaa kun itse laitan moottorisahan mökin nurkalla huutamaan jo seitsemältä, mutta muuta vaihtoehtoa ei ole jos meinaa viikonlopuissa saada jotain valmista aikaan. Ja laki on tässä sen moottorisahurin - ei krapulaa nukkuvan puolella.- ympäripyöreitä
on viikonloppurakentajan työpäivät, enkä itse ainakaan ole ottanut kummemmin kellonaikoja huomioon. Tarkotus kuitenkin on saada projekti jossainvaiheessa valmiiksi ja häiriötkin sitämyöten "normalisoitua". Välimatkaa naapureihin useempi satametriä, mut kyllä se aika ilkeästi naulapyssyn ääni järvenselkää kiirii kesäyössä.. Siittä, et onko lakia, joka kesämökkiympyröissä velvottais olemaan rakentamatta esim. 22-07 -en tiiä.. Ja oli pyhä mikä hyvänsä, niin ei luullakseni VOINE vaatia mitään.
- nikkari omasta takaa
No jo on markkinat jos kyyliä on jo mökeilläkin!! Hienoa on se, että jotkut jaksavat rakentaa ja kehittää mökkiään. Parempi naulapyssyn pauke kuin rämettymään päässeet kesäkolot kännikaloineen. Pääsepä väleihin naapurin kanssa, ties vaikka voisit teettää joskus jotain pikkuremppaa mukavaan naapurisopuhintaan.
Ihmeellistä, jos pitää mökilläkin kytätä. Jos on noin tulenarat välit, niin ei kuin korpimökkiä katselemaan ja ihan omasta rauhasta nauttimaan.- tuntuu hyvältä
että oma mökki on kylän laidassa pellon reunassa eikä missään ylikansoitetulla rannalla, missä ihmiset tappelevat keskenään oikeudesta rauhaan ja oikeudesta rakentamiseen.
- aloittaja
tuntuu hyvältä kirjoitti:
että oma mökki on kylän laidassa pellon reunassa eikä missään ylikansoitetulla rannalla, missä ihmiset tappelevat keskenään oikeudesta rauhaan ja oikeudesta rakentamiseen.
Täällä tampiot hyökkää kimppuun ja puhuu krapuloista vaikka kysyin vain kellonaikoja. Nimittäin tämä naapuri (etäisyys 100 m) rakentelee sitä mökkiään tuon 22 jälkeekin. Itse by the way tilasin miehet hommiin ja ihan laillisesti ja verokortilla. Tekivät urakalla naapurit huomioon ottaen ja ammattimiehet ei tumpeloi ja tuhraa aikaa. Noo köyhillä on köyhien meiningit.
- sillä
aloittaja kirjoitti:
Täällä tampiot hyökkää kimppuun ja puhuu krapuloista vaikka kysyin vain kellonaikoja. Nimittäin tämä naapuri (etäisyys 100 m) rakentelee sitä mökkiään tuon 22 jälkeekin. Itse by the way tilasin miehet hommiin ja ihan laillisesti ja verokortilla. Tekivät urakalla naapurit huomioon ottaen ja ammattimiehet ei tumpeloi ja tuhraa aikaa. Noo köyhillä on köyhien meiningit.
Kellonajalla mitään väliä ole jokainen tehköön silloin kuin huvittaa,turha niin pikkuasioista on pulttia ottaa.
- sitä
aloittaja kirjoitti:
köyhyyksissään itse mökillä rakentelee. Sellaiset joilla ei rahaa ole eivät ainakaan hienoa ja kallista rantapaikkaa hankikkaan.
Luulenkin, että monelle se mökillä rakentelu on enempi harrastus kun köyhyyksissä pakon edessä puurtamista. Itse ainakin tykkään kaiken laista rakennella ja kaikki polttopuista päämökkiin onkin itseni ajan kanssa tekemää.
Enkä nyt puhu pelkästään omasta puolestani: eräs mökkinaapurini on rakennusfirmassa johtajana ja rakennusalan DI. Kuitenkin hänkin ajelee harva se viikonloppu mökilleen peräkärry volvon perässä ja kuskaa kaiken laista ylijäämä rakennustavaraa mistä sitten rakentelee mitä milloinkin.
Ikävää jos tällainen sinua häiritsee, mutta ainakin meillä päin tykätään mökeillä rakennella ja sitä ääntä tosiaan kuuluu monesti 7-22. Vielä en ole kuullut että se satojen metrien päästä kuuluva moottorisaha meilläpäin olisi ketään häirinnyt. - aloittaja
sitä kirjoitti:
köyhyyksissään itse mökillä rakentelee. Sellaiset joilla ei rahaa ole eivät ainakaan hienoa ja kallista rantapaikkaa hankikkaan.
Luulenkin, että monelle se mökillä rakentelu on enempi harrastus kun köyhyyksissä pakon edessä puurtamista. Itse ainakin tykkään kaiken laista rakennella ja kaikki polttopuista päämökkiin onkin itseni ajan kanssa tekemää.
Enkä nyt puhu pelkästään omasta puolestani: eräs mökkinaapurini on rakennusfirmassa johtajana ja rakennusalan DI. Kuitenkin hänkin ajelee harva se viikonloppu mökilleen peräkärry volvon perässä ja kuskaa kaiken laista ylijäämä rakennustavaraa mistä sitten rakentelee mitä milloinkin.
Ikävää jos tällainen sinua häiritsee, mutta ainakin meillä päin tykätään mökeillä rakennella ja sitä ääntä tosiaan kuuluu monesti 7-22. Vielä en ole kuullut että se satojen metrien päästä kuuluva moottorisaha meilläpäin olisi ketään häirinnyt.Ettekö te osaa lukea vai oletteko ymmärrystä vailla? Naapuri 100 m päässä (ei "satojen metrien päässä") rakentaa tuon klo 22 jälkeen viikonloppunakin. Ja se rantatonttikin on perintönä saatu kunnan vuokratontti. Ja kun talkoilla tuherretaan siinä menee ikä ja naapurin hermot.
- Kyllä se siitä valmistuu
aloittaja kirjoitti:
Ettekö te osaa lukea vai oletteko ymmärrystä vailla? Naapuri 100 m päässä (ei "satojen metrien päässä") rakentaa tuon klo 22 jälkeen viikonloppunakin. Ja se rantatonttikin on perintönä saatu kunnan vuokratontti. Ja kun talkoilla tuherretaan siinä menee ikä ja naapurin hermot.
Voi voi - koita kestää, kyllä se siitä valmistuu. Tietysti jos häiriötä on 7 - 22 ulopuolella, niin siitä olisi hyvä naapuria huomauttaa, niin eiköhän asia korjaannu siltä osin.
- köyhillä
aloittaja kirjoitti:
Ettekö te osaa lukea vai oletteko ymmärrystä vailla? Naapuri 100 m päässä (ei "satojen metrien päässä") rakentaa tuon klo 22 jälkeen viikonloppunakin. Ja se rantatonttikin on perintönä saatu kunnan vuokratontti. Ja kun talkoilla tuherretaan siinä menee ikä ja naapurin hermot.
on köyhien tontit...
- että toiset
aloittaja kirjoitti:
OSAA tehdä ja toiset EIVÄT OSAA tehdä. Ja nämä EIVÄT OSAA joutuvat pakosta palkkaamaan muita rakentamaan, jotka sitten saattavat rakentaa miten sattuu. Itse en ainakaan moista riskiä ota.
- aloittaja
että toiset kirjoitti:
OSAA tehdä ja toiset EIVÄT OSAA tehdä. Ja nämä EIVÄT OSAA joutuvat pakosta palkkaamaan muita rakentamaan, jotka sitten saattavat rakentaa miten sattuu. Itse en ainakaan moista riskiä ota.
kovin junttisakkia kesämökkiläiset vai? Jotkut osaa mutta eivät vaivaudu, koska 8-17 ammattimiesen tekemänä tapahtuu nopeammin. Toiset taas on kerjäämässä kavereita talkoisiin (=lue ilmaistöihin) ja kaverit ja sukulaiset juoksee karkuun.
minäminäminäminä.
- löytyy
Jos se rakentaminen häiritsee sinun kotirauhaasi, voit vedota siihen. Käräjäoikeus on oikea paikka ratkoa tällaiset riidat. Kovin on järeä keino. Parasta olisi laiha sopu kuin lihava riita. Mene ja sano naapurillesi, että ympärivuorokautinen melu häiritsee sinua ja etkö voisi ajoittaa rakentamista 7-22 väliseen aikaan. Kysy samalla kuinka kauan hän arvioi rakentamisen kestävän. Jos et halua kohdata naapuriasi, pistä vaikka postia hänelle.
Sopikaa ihmeessä riitanne. Juokaa vaikka koskispullo porukkaan.- aloittaja
Ensimmäinen asiallinen vastaus. Naapurille ei koskis maistu mutta jospa jumalaapelkäävänä tekohurskastelijana pyhittäisi edes sunnuntaipäivät kirkonmenojen ajaksi...Minulle riittäisi mainiosti tuo 7-22 mutta juuri sitä pelkään, että kun omin voimin sitä rakentaa, nyhertää koko kesän ja minullakin on vain yksi kesäloma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p575845Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "773153Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella232340No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol402055- 191958
Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621843Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61599Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy83121281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome201206Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah801069