Onko minulla vielä mahdollisuuksia päästä ammattikouluun kun myöhästyin hausta? Vasta nyt älysin koko haku jutun kun ajatukset on ollut jossain ihan muussa. Olen siis tämän kevään (?) ylioppilas ja aion jatkaa ammattikouluun, en siis ammattikorkeaan tai yliopistoon. Mitä mahdollisuuksia minulla ylipäätään on tuolla lukiopohjalla? Ovatko peruskoulusta päässeet ensisijalla ammattikouluhaussa? Valistakaa joku tyhmää kiitos...
Myöhästyin hausta, mahdollisuuksia?
4
2898
Vastaukset
- SRJTNT
On sulla vielä mahdollisuuksia, esimerkiksi peruutuspaikoille, kunhan olet vaan aktiivinen. Kannattaa käydä myös esimerksiksi opinto-ohjaajan kanssa jutskailemassa asiasta, häneltä varmasti saat hyviä neuvoja. Mun mielestä yhtä hyvät mahdollisuudet päästä lukiotodistuksella kuin peruskoulutodistuksella. Riippuu tietysti keskiarvosta. En usko että peruskoululaiset ovat ensisijaisia. En ole varma asiasta.
- dfsgyh
Tosiaan mahdollisuuksia on ainakin peruutus paikoille tai vajaiksi jääneisiin ryhmiin päästä. Monessa ammattiopistossa vai mitäs ne nyt onkaan opn lukio pohjaisia ryhmiä joissa opiskellaan n.2v joten ei ne perukoulusta tulevat ainakaan niille ole etusijalla:)
- Vilperis
Juu niinkuin edelliset on sanonut niin peruustuspaikoilla on vielä mahdollisuus, täydennyshaku on joskus syksyn alussa kai, käyppä lukasee jostain opetushallituksen tai vastaavien sivuilta.
Itse hain ammattikouluun yo-pohjalta, ylioppilaille oli omat hakukoodit eli eri kuin peruskoulusta tulevat.- khkjh
Ammatttiopistoihin ovat haussa etusijalla yhteishaun kautta hakeneet. Jos paikkoja ei saada täyteen yhteishaulla, tehdään täydennyshaku jolloin on mahdollista hakea, vaikka olisi yhteishaun missannutkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse854614Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1103830Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1753620Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.582052Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1291114
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1401050- 57963
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27882