basironista

roan syönyt

Jos joillain on kokemusta pitkäaikaisesta basironin käytöstä niin kysyisin muutamaa asiaa:

- voidetta pitää levittää puhtaalle iholle, niin jos levittää sen alle/päälle kosteusvoidetta niin heikkeneekö sen teho? Itse käytön iltaisin Erisanin voidetta jossa ei ole silikoneja ja parabeeneja yms. niin ei pitäisi tukkia huokosia.

- osaako kukaan neuvoa jotain päivettävää voidetta joka ei tuki ihohuokosia ja jota voi käyttää ton kanssa? Ilmeisesti pitäisi olla öljytön? Itse oon käyttänyt jo pitkään aamuisin Nivean päivettävää jossa on jojoba öljyä, en sitten tiedä onko tuo nyt sopivaa, ei ole kuitenkaan kivaa jos on ihan kalpea naama ja finnit näyttää silloin vielä pahemmalta.

- Jos haluaa mennä solariumiin/ottaa aurinkoa, niin voiko pitää taukoa basironin käytössä vai suojaako esim. meikkikerros ihoa? Vai kannattaako vaan laittaa joku pyyhe naamaan? (en nyt tarvitse saarnoja siitä miten aurinko vanhentaa ihoa yms).

3

406

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Basironista

-Eli siis Basiron-voidetta levitettäessä kasvot pitää ensin pestä huolella kasvonpesuaineella. Basironin levittämisen jälkeen tulisi odottaa noin 10-15 minuuttia ennen kuin levittää kosteusvoidetta. Tämä on siksi, ettei aine leviäisi kosteusvoiteen yhteydessä vääriin pakkoihin ja se ehtii muutenkin imeytyä paremmin ihoon. Kosteusvoiteesta ei tietääkseni ole haittaa Basironin käytössä, kunhan se ei tuki ihohuokosia. Kosteusvoide on itselleni välttämätön Basiron-kuurillani, koska ihoni menee ilman sitä aivan järkyttävän näköiseksi hilsekasaksi. Erisan on tietääkseni hyvä valinta, samoin Humektan. Tosin Humektanista jää iholle sellainen hieman tukkeutunut olo (vaikkei se tukikaan huokosia) ja sen huomaa varsinkin hikoillessa.

-Itse en tiedä näistä päivettävistä voiteista juuri mitään ja haluaisin itsekin kuulla niistä lisää ja mikä niistä sopisi akneiholle.

-Solariumiin mentäessä tai aurinkoa ottaessa kannattaa ehdottomasti pitää vaikka yksi tauko Basironin kanssa (esim. laitat illalla ja peset aamulla pois, etkä laita päivän ajaksi ollenkaan) ja suojata kasvot hyvin huolellisesti UV:ltä (paljon suojakertoimia, ei saa tukkia ihoa). Muistan kun käytin vielä Basiron-voidetta (vaihdoin Washiin koska voideversio kuivatti liikaa) ja olin kerran hieman pidempään talvella auringonvalossa ja ihoni oli kuiva, enkä ollut kai laittanut edes kosteusvoidetta, niin muutaman päivän sisällä kaverini kyselivät, miten on mahdollista, että kasvoni olivat ruskettuneet itsestään. Kannattaa olla siis huolellinen varsinkin tarkoituksellista rusketusta haettaessa. Itselläni pahin pelko on, että kasvoni ruskettuvat aivan älyttömästi, mutta muualta ei niin paljoakaan. (Se tuskin on täysin mahdollista ja olen onneksi muutenkin hyvin ruskettunut ja helposti ruskettuva ihminen eli väri tulee melko tasaisesti.) Muistathan "auringonoton" jälkeen helliä hyvin ihoasi kuorinnalla, naamiolla ja kosteuttamalla.

Onnea ja kärsivällisyyttä aknen hoidon kanssa! :) Itselläni on mennyt jo 2 kuukautta hoitoa ja vaikkei itsestään siltä ihan tuntuisi, niin kyllä tilanne on parantunut kokoajan merkittävästi. Harmittaa vain, kun sain viime keväänä Basironilla aknen pois ja lopetin hoidon ja tietenkin pirulaiset palasivat takaisin ja nyt hoito onkin jo asteen haastavampaa. Mutta kaikesta selviää kyllä!

• roan syönyt

kiitos vastauksista!:)
        Itse oon taas joko laittanut pelkkiin finneihin basironia ja muualle iholle kosteusvoidetta, tai sitten eka voidetta ja sen päälle kun on imeytynyt basironia. Pitäisi koittaa nyt totakin tapaa.
        Itseruskettavista meinasin mennä kyselemään apteekista tai jostain isommasta kaupasta, jos ne osais siellä neuvoa jotain sopivaa.
        Mut kiva tietää että sulla on auttanut! Minkälainen akne sulla sitten on? Itselläni paljon mustapäitä ja pieniä sekä isompia finnejä, ei onneks mitään paiseita. Kuitenkin sanoisin että vähintään lievä, ehkä keskivaikea akne, tehoaako sellaiseen. Nyt olen käyttänyt 3vkoa ja akne on aika sama kuin ennenkin, finnit vaan kuivuu nopeammin pois, mutta kyllä niitä uusia vielä tulee.

• roan syönyt
        roan syönyt kirjoitti:

kiitos vastauksista!:)
        Itse oon taas joko laittanut pelkkiin finneihin basironia ja muualle iholle kosteusvoidetta, tai sitten eka voidetta ja sen päälle kun on imeytynyt basironia. Pitäisi koittaa nyt totakin tapaa.
        Itseruskettavista meinasin mennä kyselemään apteekista tai jostain isommasta kaupasta, jos ne osais siellä neuvoa jotain sopivaa.
        Mut kiva tietää että sulla on auttanut! Minkälainen akne sulla sitten on? Itselläni paljon mustapäitä ja pieniä sekä isompia finnejä, ei onneks mitään paiseita. Kuitenkin sanoisin että vähintään lievä, ehkä keskivaikea akne, tehoaako sellaiseen. Nyt olen käyttänyt 3vkoa ja akne on aika sama kuin ennenkin, finnit vaan kuivuu nopeammin pois, mutta kyllä niitä uusia vielä tulee.

käytän myös basiron washia alueilla joissa finnejä esiintyy ja sit käytän siis sitä basiron voidetta, en sit tiiä onko tarpeellista käyttää molempia :D Mutta tota voidetta oon tosiaan laittanu vaan finnien päälle ja washia laajemmille alueille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2732
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2571
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      9
      2259
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1865
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe