Kasteen kautta ei tulla uskoon.
Ap. t. 8:
12 Mutta kun ihmiset kääntyivät uskomaan Filipposta, joka julisti hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksesta Kristuksesta, he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
14 Kun Jerusalemissa olevat apostolit kuulivat samarialaisten ottaneen vastaan Jumalan sanan, he lähettivät Pietarin ja Johanneksen heidän luokseen.
15 Perille tultuaan nämä rukoilivat Samarian uskovien puolesta, että he saisivat Pyhän Hengen.
16 Henki näet ei ollut vielä laskeutunut kehenkään heistä; heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen.
17 Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen.
Kasteessa ei saa
19
471
Vastaukset
- kirkollinen kasteopetus
opettaa väärin.
Opetuslapsetkin oli kastettu aikaisemmin ja he
saivat Pyhän-Hengen vasta helluntaina!!
"Minun sananstani ei katoa pieninkään piirto",
sanoo Jeesus, vaikka monet yrittävätkin muuttaa
sitä!- tulee ja menee
kuulkaas ihan ilman mitään kirkkojen opetuksia ja ihmisviisauden aikajärjestyksiä. Älkää olko tyhmiä!
- vaan aiemmin
Joh. 20:
22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
Helluntain tapahtumat olivat myöhemmin, Jeesuksen taivaaseenastumisen jälkeen.- Kempelainen
Joh. 20:
22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."** Juuri näin Jeesus sanoi. Kuvainnollisesti, mutta jos todella Pyhä Henki, joka oli vielä taivaassa, oli tullut opetuslapsiin, miksi Jeesus heitä kielsi lähtemästä Jerusalemista, ennekuin saavat VOIMAN ( PH;n) Hän antoi heille vain voimia, mutta Henki heihin laskeutui vasta Helluntaina.
- Kempelainen
Pyhä Henki tulee ihmiseen uudestisyntymisen, kasteen tai milloin Henki ITSE haluaa. Apostolien teot: 2:38 > Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin TE SAATTE Pyhän Hengen lahjan.
16 Henki näet ei ollut vielä laskeutunut kehenkään heistä; heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen.
17 Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen.
Hehän saivat PH;n kasteen jälkeen. Mitä tarkoitat?- ON JO LASKEUTUNUT
ja LIIKKUU, ei sen tarvitse välillä käydä ylhäällä tankkaamassa.
- Kempelainen
ON JO LASKEUTUNUT kirjoitti:
ja LIIKKUU, ei sen tarvitse välillä käydä ylhäällä tankkaamassa.
helluntaina.
- Selittäkää
saarnannut Saulukselle syntejä anteeksi.
Ananias sanoi mm.
Ap. t. 22:16
Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.' [Luuk. 24:47 ]
Miksi Ananias sanoi noin - ikäänkuin kasteella olisi puhdistava vaikutus ?!- tuo viite luuk..24:47
47 ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista.
- sillä lailla, että
se on ulkoinen merkki siitä, mitä sydämessä on tapahtunut.
Se on vanhan ihmisen näkyvä hautaaminen!
Samoin kuin vanhassa-liitossa ympärileikkaus oli
liiton ulkoinen merkki.
Merkki sinällään ei pelastanut juutalaista, vaan
lain noudattaminen!
Paavalihan sai todellisuutensa syntinsä anteeksi
jo silloin, kun huusin avukseen Herran nimeä!
ap 2:21
"Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."
Sen jälkeen hän halusi vielä ulkoisen merkin pelas-
tuksestaan:
"Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu, mutta joka ei
usko, tuomitaan kadotukseen."
Kaste sinällään ei pelasta ketään eikä kastamat-
tomuus hukuta ketään, mutta kun ihminen menee us-
koontulonsa jälkeen kasteelle, hän ikäänkuin
pelastuu entisestä elämästään!
- vs. Pyhän Hengen kaste
näilläpä on vissi ero. Kumpiko on seuraus pelastuksen vastaanottamisesta, kumpiko on "vain" luottamuksen osoitus?
- että uskoontulo,
vesikaste ja Pyhän-Hengen kaste ovat ERI ASIOITA:
Kirkko on yhditänyt ne samaksi sakramentiksi ja
siksi ihmiset eivät ymmärrä, mikä niiden merkitys on!
"Usko tulee kuulmisesta" Room 10:17!
Usko ei tule kasteessa eikä sivullinen voi pumpata
vauvaankaan uskoa!
Uskon on Jumalan teko meissä.
Uskoontullessa ihmiseen tulee Pyhän-Hengen sinetti, joka on eri asia, kuin Pyhän-Hengen kaste:
Ef 1:13
Hänessä on teihinkin, sitten kun olittee kuulleet
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne,
pantu luvatun, Pyhän-Hengen sinetti."
Vesikaste kuuluu VAIN USKOONTULLEILLE:
Ap 8:12
"Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, ..
he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset."
Vauvoista ei ole mitään mainintaa!
Mutta, kuten opetuslapsillekin, uskoontulon jäl-
keen
on luvattu Pyhän-Hengen kaste, joka annetaan voi-
maksi todistamiseen:
Ap 1:8
"Vaan kun Pyhä-Henki tulee teihin, te saatte voi-
man ja tulette olemaan minun todistajiani."
Opetuslapsistakin tuli sen jälkeen rohkeita Jeesuksen todistajia! - taivaan valtakunta
että uskoontulo, kirjoitti:
vesikaste ja Pyhän-Hengen kaste ovat ERI ASIOITA:
Kirkko on yhditänyt ne samaksi sakramentiksi ja
siksi ihmiset eivät ymmärrä, mikä niiden merkitys on!
"Usko tulee kuulmisesta" Room 10:17!
Usko ei tule kasteessa eikä sivullinen voi pumpata
vauvaankaan uskoa!
Uskon on Jumalan teko meissä.
Uskoontullessa ihmiseen tulee Pyhän-Hengen sinetti, joka on eri asia, kuin Pyhän-Hengen kaste:
Ef 1:13
Hänessä on teihinkin, sitten kun olittee kuulleet
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne,
pantu luvatun, Pyhän-Hengen sinetti."
Vesikaste kuuluu VAIN USKOONTULLEILLE:
Ap 8:12
"Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, ..
he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset."
Vauvoista ei ole mitään mainintaa!
Mutta, kuten opetuslapsillekin, uskoontulon jäl-
keen
on luvattu Pyhän-Hengen kaste, joka annetaan voi-
maksi todistamiseen:
Ap 1:8
"Vaan kun Pyhä-Henki tulee teihin, te saatte voi-
man ja tulette olemaan minun todistajiani."
Opetuslapsistakin tuli sen jälkeen rohkeita Jeesuksen todistajia!Matt. 19:14
Mutta Jesus sanoi: sallikaat lasten olla, ja älkäät kieltäkö heitä tulemasta minun tyköni: sillä senkaltaisten on taivaan valtakunta.
Mark. 10:15
Totisesti sanon minä teille: jokainen, joka ei Jumalan valtakuntaa ota vastaan niinkuin lapsi, ei hän suinkaan siihen tule sisälle.
16 Ja hän otti heitä syliinsä, ja pani kätensä heidän päällensä, ja siunasi heitä.
Biblia
Matt. 18:6
1 Sillä hetkellä tulivat opetuslapset Jesuksen tykö, sanoen: kuka siis on suurin taivaan valtakunnassa?
2 Ja Jesus kutsui tykönsä lapsen, ja asetti sen heidän keskellensä,
3 Ja sanoi: totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule niinkuin lapset, niin ette suinkaan tule sisälle taivaan valtakuntaan.
4 Sentähden joka itsensä alentaa niinkuin tämä lapsi, se on suurin taivaan valtakunnassa.
5 Ja joka holhoo senkaltaisen lapsen minun nimeeni, hän holhoo minun.
6 Mutta joka pahentaa yhden näistä pienimmistä, jotka uskovat minun päälleni, parempi hänen olis, että myllyn kivi ripustettaisiin hänen kaulaansa, ja hän upotettaisiin meren syvyyteen. - Lasten on taivasten
taivaan valtakunta kirjoitti:
Matt. 19:14
Mutta Jesus sanoi: sallikaat lasten olla, ja älkäät kieltäkö heitä tulemasta minun tyköni: sillä senkaltaisten on taivaan valtakunta.
Mark. 10:15
Totisesti sanon minä teille: jokainen, joka ei Jumalan valtakuntaa ota vastaan niinkuin lapsi, ei hän suinkaan siihen tule sisälle.
16 Ja hän otti heitä syliinsä, ja pani kätensä heidän päällensä, ja siunasi heitä.
Biblia
Matt. 18:6
1 Sillä hetkellä tulivat opetuslapset Jesuksen tykö, sanoen: kuka siis on suurin taivaan valtakunnassa?
2 Ja Jesus kutsui tykönsä lapsen, ja asetti sen heidän keskellensä,
3 Ja sanoi: totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule niinkuin lapset, niin ette suinkaan tule sisälle taivaan valtakuntaan.
4 Sentähden joka itsensä alentaa niinkuin tämä lapsi, se on suurin taivaan valtakunnassa.
5 Ja joka holhoo senkaltaisen lapsen minun nimeeni, hän holhoo minun.
6 Mutta joka pahentaa yhden näistä pienimmistä, jotka uskovat minun päälleni, parempi hänen olis, että myllyn kivi ripustettaisiin hänen kaulaansa, ja hän upotettaisiin meren syvyyteen.valtakunta ILMAN KASTETTAKIN!!!!
Miksihän jotkut pyrkivät riistämään lapsilta
tämän oikeuden ja vaatimalla vaativat heille
kastetta?
Sellaiselle kuuluu myllynkivi kaulaan! - saada kaste
Lasten on taivasten kirjoitti:
valtakunta ILMAN KASTETTAKIN!!!!
Miksihän jotkut pyrkivät riistämään lapsilta
tämän oikeuden ja vaatimalla vaativat heille
kastetta?
Sellaiselle kuuluu myllynkivi kaulaan!Koska lapsi uskoo, hän on oikeutettu saamaan kasteen, joka on hyvän omantunnon liitto.
Kaste on kristillinen toimitus, jossa kastettu liitetään kirkon eli Kristuksen ruumiin jäseneksi. - vasta sitten, kun
saada kaste kirjoitti:
Koska lapsi uskoo, hän on oikeutettu saamaan kasteen, joka on hyvän omantunnon liitto.
Kaste on kristillinen toimitus, jossa kastettu liitetään kirkon eli Kristuksen ruumiin jäseneksi.lapsi uskoo JA ITSE HALUAA ANTAA KASTAA ITSENSÄ!
Vauvahan ei osaa uskoa, koska ei tiedä mihin pitäisi uskoa!
Tuollainen pakollinen vauvakaste on raamatullisen kasteen irvikuva. Jeesus ei pakoita ketään, vaan
kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen:
"Joka TAHTOO minun perässäni kulkea..."
- Vaan Pyhä Henki
pyhittää ja on vertauskuvallisesti kaste, Pyhän hengen kaste.
21 Tämän "vertauskuvan" mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan "hyvän omantunnon" pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta, "
18 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi "hengessä","
19" "jossa" hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, "
20 "jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta. "
Tuo 2 ed. jaetta on minua askarruttanut, kun Jeesus meni tuonelaan ja saarnasi vankeudessa oleville, eli niille, jotka elivät Nooan päivinä ja jotka olivat ruumiillisesti kuolleet epäuskossa.
Saivatko he sittenkin vielä uskomisen mahdollisuuden, koska olivat eläneet ennen Jeesuksen maanpäällä oloa?
Mutta sen olen ymmärtänyt, ettei Jeesuksen maanpäällä olon jälkeen ole enää tällä sukupolvella, Jeesuksen jälkeen eläneillä mahdollisuutta kuoleman jälkeen pelastua, jollei ole täällä ajassa uskonut syntejään anteeksi.
"38 Silloin muutamat kirjanoppineista ja fariseuksista vastasivat hänelle sanoen: "Opettaja, me tahdomme nähdä sinulta merkin".
39 Mutta hän vastasi heille ja sanoi: "Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta "Joonaan merkki".
Jeesus tarkoitti sillä itseään.
40 "Sillä niinkuin Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä" - upotuskasteessa
ei saa henkeäkään! ;D
- niille, jotka tottelevat
Sanaa!
Ap 5:32
"Pyhä-Henki annetaan niille, jotka Häntä tottelevat".
Ja niille, jotka anovat sitä Jumalalta:
Luuk 11:13
"Kuinka paljoa enemmin teidän taivaallinen Isänne
antaa Pyhän-Hengen niille, jotka sitä Häneltä anovat".
Sitä ei saa vauvakasteesa eikä uskovienkasteessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16012256
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1525436Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454600Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1353653Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392758Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191926Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1071656Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3631611Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1021516Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361461